sosyal ağlarda izleyin

26.5.12

EV YAPIMI LIGHT KREM ŞANTİ



EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME
                                 
Aslında herşey yumurta beyazlarının bu kadar köpürürken krema olamaması haksızlık diye düşünürken başladı.Mutfak eğitimi almış olanlarınız veya benden tecrübelilerinizin bildiği birşeydi kesin.Ama ben araştırma yaparak bulabildim ancak:)Egg frosting diye arattığımda birçok tarif çıktı karşıma.Evet böyle birşey vardı,yapması çok kolaydı ve biz yıllarca hazır şanti kullanmak zorunda bırakılmıştık:P

Krem şantiden artan yumurta sarılarıyla kek yapmayı düşünürken ağlayan kek de menüye dahil oldu bir anda.


Evet önce krem şanti tarifi ve arkasından ağlayan kek tarifi geliyor.

 MALZEMELER:
-2 yumurta akı(sarıları kek için ayırın)
-4 yk toz tatlandırıcı
-1 yk süttozu(Kahve beyazlatıcı değil süttozu olmalı)
-2 yk su
-3-4 damla vanilya aroması


Tatlandırıcı ve suyu bir cezve içinde kaynatarak şurup haline getirin.Vanilya aromasını ekleyin.
Yumurta aklarını yüksek devirde 2-3 dk çırparak kar haline getirin.Süttozunu ekleyip yine çırpın.(Yumurta akları pürüzsüz şekilde katılaşmalı.Öyle ki ters çevirdiğinizde bile dökülmemeli.Bu işin sırrı aklara bir damla bile sarısı karışmamalı,çırptığınız kap plastik değil cam olmalı,çırpıcı ıslak veya kirli olmamalı.)
Çırpmaya devam ederken SICAK şurubu yavaşca yumurta beyazlarına ekleyin ve bir süre daha çırpın.

İşte bu kadar.
Nefis light krem şantiniz hazır.Her türlü süslemede ve tatlıda kolaylıkla kullanabilirsiniz.Yumurta akları  sıcak şurup sayesinde olası mikroplardan arınıyor merak etmeyin.Ama yine de tedbir amaçlı kullanmadan önce yumurtaları iyice yıkayıp kurulayın.

not:kiraz süs için.yemeyin sakın:DD
not 2:Sulandığı yönünde yorumlara istinaden tarife süttozunu ekledim.Daha kremsi bir yapısı oldu:)

23 yorum:

  1. Harikasin, canım istedi şimdi:) ellerine saglik

    YanıtlaSil
  2. tek kelimeyle mukemmelsiniz:)Sayenizde yaptıgım diyetten zevk almaya basladm diyebilirim. kremsanti denemesi muhtesem olmus yaspasta bile yiyebilicezzz..mukemmeeel:)) ne desem azdır valla tebrik ederim,.bloga da her gun bakmadan gecemiyorum. acaba simla hanım bugun bişy yapmıs mıdır diye merakla takip ediyorum.ilgiyle takip ediyorum. yeni tariflerinizi bekliyorum:) ..çOok teşekkurler..

    YanıtlaSil
  3. Simla hanim,tarif yine harika. Elinize,klavyenize ve omrunuze saglik:).. Benim de ilk isim blogu kontrol etmek,yine ne lezzetli tarifler var diyerekten. Bunu da hemen denedim,hersey super,cok lezzetli.Yalniz bisey sormak istiyorum,yumurta aklarini kar haline getirdim ondan sonra serbetini yaptim. Eklemek icin geri dondugumde yumurtalarin altinda sari suyu birikmisti,hemen tekrar cirptim o sekilde ekledim. Ama ne yazik ki eski haline donduremedim sulu kaldi. Nerede hata yapmis olabilirim? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler;)
      sanırım beyazlar fazla bekledi:)
      tatlandırıcının çok kaynamasına gerek yok aslında.sıcak olsa yeterli.ya da eş zamanlı yapmak lazım:)

      Sil
    2. Tesekkurler cevap icin,dediginiz gibi beyazlari fazla beklettim herhalde;). Arada kisa da olsa bebelere ikram yaptigimi hatirladim simdi,malum onlar beklemez :D. Tekrar denicem zaten,tatlandiriciyi da fazla kaynatmis olmaliyim. Ama kekim gercekten hungur hungur agladi,cok lezzetli oldu ;).

      Sil
    3. bebeler diyince akan sular durur:)

      Sil
    4. merhabalar, krem şanti yaptım ancak bir yerde hata mı oldu? Sıvı şekilde kaldı bildiğimiz ve sizin resimdeki gibi olmadı , buzlukta mı bekletmek gerekiyor sonra mı donacak çünkü bayağı sıvı birşey oldu bu :( bildiğin, yumurta akının köpükleşmiş sıvı hali :((((

      Sil
  4. merhabalar, krem şanti yaptım ancak bir yerde hata mı oldu? Sıvı şekilde kaldı bildiğimiz ve sizin resimdeki gibi olmadı , buzlukta mı bekletmek gerekiyor sonra mı donacak çünkü bayağı sıvı birşey oldu bu :(

    YanıtlaSil
  5. Simlaaaaaa , benim sorularıma niye cevap vermiyorsun? :(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heran blogda olamıyorum Serpil:)Ama gördüğümde mutlaka cevaplıyorum:)

      Anlattığım şekilde yaptığında sıvı şekilde kalması mümkün değil.Mikserle çırpıyorsun değil mi?

      Sil
  6. simla selam,
    harika bir tarif,ben şöyle bişey denedim,krem şantiyi muffin kalıplarına koydum 100 derecede fırında 40 dk kadar pişirdim,yine marshmallow oldu belki biraz daha dursa beze olucaktı:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet özlem beze de olur bu şekilde:)
      süreyi arttırmak yeterli:)

      Sil
  7. krem şantinizle kendi soguk kahvemi yaptım :) starbuckstan daha güzel oldu :)

    YanıtlaSil
  8. Merhaba.Bu tarifi denemeyi çok istiyorum ancak sadece 2 yemek kaşığı su diyor.Eğer öyleyse sadece çok az miktar kremşanti olmaz mı?Daha fazla elde etmek için malzemeleri nasıl arttırmamız gerek acaba?

    YanıtlaSil
  9. hayır az değil.yumurta çırpılınca çok kabarıyor zaten.bu tarifle 1 kase şantin oluyor.
    daha fazla istersen 2 ölçü yapabilirsin.

    YanıtlaSil
  10. Öyle mi çok sevindim. Hemen deneyeceğim çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  11. günde ne kadar tatlandırıcı tüketebiliriz atak ve seyirde? teşekkürler

    YanıtlaSil
  12. yapay tatlandırıcılar(aspartam,sukraloz vs) 8 tablet veya 3 yemek kaşığı kadar,
    doğal tatlandırıcılar(stevya) sınırsız kullanılabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Yapay tatlandırıcı olarak splenda kullanıyorum.Fakat bazen abarttığım oluyor.3 yemek kaşığında fazla kullanmanın ne gibi zararı olabilir bir de niçin sınırlandırılmış olabilir ki? Acaba mantık tatlandırıcılı sakızlarla aynı mıdır? Çünkü 4-5 adet sakız izinli fakat cok çiğnenmesi de kilo vermeyi etkilemez şişkinlik veya ishal yapabilir diye bir açıklama yapılmıştı.Cevaplarsanız cok sevinirim. Teşekkürler

      Sil
  13. Bu da harika oldu ama tatlandırıcı sınırlı mıydı yaw? Ben kendimi kaptırıp hepsini yedim !!???

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips