sosyal ağlarda izleyin

26.5.12

AĞLAYAN KEK

EVRE:SEYİR-GÜÇLENDİRME
Bu kek de ilk kez denediklerimden.Dukan sayesinde yeni lezzetlerle tanışıyoruz:)
light krem şanti 'yi yapınca elimde kalan sarıları değerlendirmek istedim.Şanti de olunca aklıma bu keki denemek geldi.İyi ki de gelmiş.Hakikaten nefis oldu.Özellikle yaptıktan sonra birkaç saat dolapta dinlendirmenizi öneririm.Kek hafif nemlenmiş ve sosu çekmiş oluyor.

MALZEMELER:
KEK İÇİN:
-2 yumurta sarısı
-1/2 çay brd.süt
-2 yk yulaf kepeği
-1/2 yk toz tatlandırıcı(soslar da tatlı olduğu için fazla kullanmadım.yalnızca keki yapacaksanız az gelebilir.)
-4-5 damla vanilya aroması
-1 tatlı kaşığı kabartma tozu
KAKAO SOS:
-2 yk süttozu
-6 yk yağsız süt
-1 tatlı kaşığı kakao
-1-2 damla fındıkaroması
-1 tatlı kaşığı toz tatlandırıcı
(Tüm malzeme homojen hale gelene dek iyice çırpılır.)
 KREM ŞANTİ:
Malzemeler ve yapımı için tık tık


Yumurta sarıları tatlandırıcıyla iyice çırpılır.Süt eklenip biraz daha çırpılır.
Kepek,kab.tozu ve aroma eklenerek karıştırılır.(kuru malzemeyle çırpaya devam edince daha az kabarıyor.Sadece karıştırmak yeterli)
Benim vaktim olmadığı için orta boy bir cam kasede mikrodalganın en yüksek derecesinde 5 dk.pişirdim.
Arzu ederseniz fırında tek parça olarak veya küçük muffin kalıplarına bölerek de pişirebilirsiniz.


Kek soğuyunca ortadan ikiye kesilir.Arasına krem şanti sürülüp diğer parça kapatılır.Üstüne kalan şanti ve kakao sos dökülerek servis edilir.

Afiyet olsun:)

11 yorum:

  1. Mükemmel gözüküyor. Yarın sabah ilk işim denemek olacak.

    YanıtlaSil
  2. Tatlı krizim tutmuştu, yaptım:) 10 dk sürdü ve tadı mükemmel oldu... Eşimde bende bayıldık. 3 haftada 7 ser kilo verdik. Bu süreçte diyetten saptamamızda payınız çok büyük, diyet kurtarıyorsunuz yani:) çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. bende bu akşam denedim, güzel oldu tarifinize sağlık Simla hanım :))
    krem şanti için hazırlanan şurup çok akışkan olmadığından cezvenin dibinde kalan kısmını parmağımla sıyırınca bana meyveli pastaların üzerinde olan şeffaf sosu anımsattı :)) güçlendirmede şurubu bir miktar fazla yapıp şantinin üzerine dizilen çilek,şeftali gibi meyvelerin üzerine de gezdirebiliriz ne dersiniz?? :))

    YanıtlaSil
  4. Kek ve sosda başarısız oldum ama bu şanti müthiş bir şey, harikasınız. Evdekilere çileklerin üstüne paket şanti yapıp verirken imreniyordum.

    YanıtlaSil
  5. Sitenizi büyük bir ilgiyle bir süre takip ettim. Emeklerinize sağlık. Ancak pratiğe geçirmeye kalkınca hem oldukça maliyetli, hem uğraşmalı hem de -şahsım adına konuşayım- mutsuzluğa gark eden bir diyet olduğunu anladım maalesef. 6 kilo fazlam vardı. Ortalama 3 gün atak yaklaşık 40 gün seyir vs vs, hiç tatlı yok, meyve yok, aromalar,süt tozları, tatlandırıcılar,sürekli bulunmayan yulaf kepekleri filan, bunun üzerine her yemek saatinde kalorisiz yağsız ağız tadına uymayan bir sürü uyduruk yemekle uğraşmaktan inanın ruhum çöktü. Sonuç, 1 kilo zoruna verebilmişim.Oysa bu kadar uzun sürede günde 6 öğün beslenip meyve ve tatlı dahil 1.5 ayda 6 kilo verebildiğim diyetlerimde oldu zaman zaman. Sadece yaş ilerleyince metabolizma hızı düşüyor sanırım.Sizi tebrik etmem gerek.Ama ben dukan diyetinin her bünyenin harcı olmadığını ifade etmek istiyorum.Her şeyden ağız tadıyla azar azar yemek inanın hem mutluluk hem sağlık veriyor.

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. Harika oldu, artik canim tatli istedikce yaparim, emeginize saglik

    YanıtlaSil
  8. Aglayan kek i iki defa denedim, maalesef kek hic kabarmadi. Acaba neyi yanlis yaptim.
    Yardim ederseniz cok sevinirim.

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips