sosyal ağlarda izleyin

24.8.12

GÜÇLENDİRME EVRESİ ÖZETİ


GÜÇLENDİRME EVRESİ ÖZETİ


Bu geçiş döneminin süresi şimdiye dek verdiğiniz kiloyla bağlantılı olarak hesaplanır:Verilen her kilo için 10 günlük güçlendirme rejimi yapılmalıdır.

Eğer 20 kg verdiyseniz,bu dönemi 20kg x 10gün=200 gün sürdürmelisiniz.Herkes bu formülle kolayca kendisi için uygun süreyi hesaplayabilir.

Güçlendirme eskiden yediğimiz bazı besinleri hayatımıza yeniden ve yavaş yavaş sokmak için çok önemli bir evre.Bu yüzden bu evre 2 bölüm halinde yapılmalı.Yukardaki örnekteki gibi 200 gün güçlendirme yapmamız gerekiyorsa 100+100 günden oluşan 2 yarıdan oluşmalı.

Yeni kilonuzu korumayı hedeflediğimiz bu güçlendirme evresi boyunca,aşağıdaki besinleri tüketmekte özgürsünüz ve sürdürmekte olduğunuz rejime sadık kalmalısınız.


-Güçlendirmede kilo verme gözlenmese de bazı istisnai durumlarda bu görülebiliyor.Bu durumda kilo vermenin devam etmesini önlemek için 2.tablodaki beslenme şekline geçmek öneriliyor.


-Eğer tam tersi bir durum söz konusu ise yani güçlendirmede aniden kilo artışı olduysa yeni besinlerin tümünü ilk haftada eklemek yerine yavaş yavaş menüye dahil etmek öneriliyor.Örneğin 1 hafta ekmeğin 1 dilimi,2.hafta 2 dilimi,sonraki hafta meyve vb.

-Sınırlı İzinli gıdalardan ise bu evrede 3 tane seçebilirsiniz.


Haftada 1 gün(perşembe) Ataktaki gibi SAF PROTEİN diyeti uygulamanız gerekirken diğer 6 gün aşağıdaki besin gruplarıyla evreye devam edilmeli.
  • ATAK REJİMİNİN PROTEİNLİ BESİNLERİ(Atak evresinde izinli olan tüm besinler)
  • SEYİR EVRESİNİN SEBZELERİ(Seyir evresinde eklenen tüm sebzeler)
  • MUZ,ÜZÜM,KİRAZ ve İNCİR DIŞINDAKİ MEYVE ÇEŞİTLERİ:Güçlendirmenin ilk yarısında günde 1 porsiyon, ikinci yarısında ise 2 porsiyon meyve yenebilir. 1 porsiyon meyve olarak tüketebileceğiniz besinler ve miktarlarına örnek:
    Elma 100 gr (1 orta boy),Portakal 135 gr (1 orta boy),Mandalina 135 gr (2 küçük boy)
    Kayısı 100 gr (3-4 adet),Vişne 80 gr (14 adet),Greyfurt 100 gr (1 orta boy),Yeni dünya 6 adet 
    Kırmızı erik 50 gr (2-3 adet),Yeşil erik 100 gr  (10 adet),Çilek  100 gr (12 adet/1 çay bardağı)
    Şeftali 140 gr (1 orta boy),Armut 100 gr  (1 orta boy),Ayva 100 gr (1/4 orta boy),Nar 75 gr   (1/2 orta boy),Kavun 150 gr  (1/8 orta boy kavun),Karpuz 200 gr  (1/8 orta boy karpuz),
  • GÜNDE 2 DİLİM TAM BUĞDAY EKMEĞİ:Tam buğday ekmeğinden kasıt işlenmiş beyaz undan yapılmamış olması.Her tam buğday ekmeği uygun değil.Alacağınız ekmeğin içinde şeker,ayçiçek yağı,glikoz,yağlı tohumlar olmamasına dikkat etmelisiniz.Dilim boyutu piyasada dilimlenmiş olarak satılan standart dilimler kadar yani aşağı yukarı 34gr olmalı.Bu hakkınızı ekmek olarak tüketmek istemezseniz 2 yemek kaşığı tam buğday unuyla yapacağınız erişte,yufka veya başka bir hamurişini -yağsız olmak kaydıyla- tüketebilirsiniz.Veya ekmek hakkınız yerine 220gr nişastalı gıda tüketebilirsiniz(bknc.nişastalı gıdalar)
  • 40 GR ÇOK YAĞLI OLMAYAN SERT PEYNİR:Bu peynir mevzusu kafaları karıştıran bir kavram.Süt ürünleri deyince biz otomatikman içine peyniri de dahil ediyoruz.Oysa ki 'dairy' olarak geçen süt ürünleri içindeki peynirler mayalanmamış lor,quark,ricotta tarzı peynirler.Atak ve seyirde yenmesi tavsiye edilenler de bunlar.Güçlendirmede ise aşırı yağlı olmamak kaydıyla diğer peynirlerden de günde 40gr kadar(kibrit kutusu kadar) yenebiliyor.Peynir hakkınız yerine eğer isterseniz kavrulmamış olmak kaydıyla fındık,badem,antep fıstığı ,ceviz,ayçekirdeği ve kabak çekirdeği tüketebilirsiniz.Miktarları yine 40gr kadar olmalı.(40gr ceviz yaklaşık 8-10 adet,fındık-badem ise 20-25 adet arası)Eğer isterseniz 20gr peynir-20gr kuruyemiş olarak da ayarlama yapmanız mümkün.peynir hakkımızı aynı zamanda 2yemek kaşığı(30gr) katkisiz,sekersiz fıstık ezmesi veya 113gr kadar avocado ile de değistirebiliyoruz.
  • NİŞASTALI GIDA:Nişastalı gıdalar için Dukan'ın önerdiği yeme sırası esmer,tam tahıllı olmak kaydıyla Makarna,Bulgur,mercimek türleri,kuru fasulye türleri,pirinç ve patates.Bu besinlerin miktarı -ister tek başına ister karıştırarak yiyin-pişmiş olarak 220 gr.'ı geçmemeli.Beyaz pirinç yemek isteyenler ise sadece 175gr yiyebilirler.Nişastalı gıdalar da ilk yarıda 1 PORSİYON,İkinci yarıda 2 porsiyon olarak yenebilirler.
  • KUZU BUDU:Yağlı olması sebebiyle ilk 2 evrede izinli olmayan kuzu eti de bu evrede haftada 2 kez yenebiliyor.(şart değil tabi ki)
  • 2,5 ÇORBA KAŞIĞI YULAF KEPEĞİ
  • ''ÖDÜL YEMEĞİ'':Ödül yemeği kavramı gerçekten de öğün olarak algılanmalı ve 'ödül günü'ne dönüştürülmemeliDukan'a uygun olması zorunluluğu olmayan BAŞLANGIÇ,ANA YEMEK,TATLI VE İÇECEKTEN(örn:1 kadah şarap) OLUŞAN SERBEST BİR ÖĞÜN olarak tüketebilirsiniz.(Bu yiyecekleri 1 tabakla sınırlı tutmak 2 tabağı almamak kaydıyla)
    İlk yarıda haftada 1 kez,ikinci yarıda 2 kez ödül yemeği yiyebilirsiniz.
  • HAFTADA 1 GÜN MUTLAKA ATAK EVRESİNDEKİ GİBİ SAF PROTEİN DİYETİ






209 yorum:

  1. kitapta okuduğuma göre meyve yemede tek koşul her gün ve her öğünde tüketmemekmiş. tabloya baktığımda ise her gün 1 porsiyon meyve gördüm bu kısım kafamı çok kurcaladı :(

    YanıtlaSil
  2. aydan merhaba,
    kitapta bazen çeviri hataları olabiliyor.
    kafan rahat olsun.güçlendirmenin ilk yarısında-saf protein perşembesi hariç- günde 1 porsiyon,2.yarıda ise 2 porsiyon meyve yenebilir.

    YanıtlaSil
  3. bir meyve düşkünü olarak şimdi içim rahatladı teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. Merhabalari bir hafta sonra güçlendirmeye geçeceğim için yiyeceklerimi şimdiden ayarlamaya çalışıyorum ama dediğiniz gibi piyasada tam tahıllı ekmek ve fazla yağlı olmayan peynir bulmak çok zor.Siz hangi markaları kullanıyorsunuz acaba?

    YanıtlaSil
  5. Merhaba Simla, artıkkk güçlendirmeye geçmeme 300 gr kaldı :) Sormak istediğim bir şey var. Dukan kitabında 200 gr gibi hamur işi eklenecek yazıyor. Hamur işi' nden kastettiği nedir? Herhalde undan pişmiş şeyler değildir? Örnek vermen mümkün mü? Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Serpil,
      Hamurişi kitabın kafa karıştıran kısmı.Oradaki Pasta(yani makarna türevleri) hamurişi olarak çevrilmiş.Yoksa dediğin gibi unlu vs.ürünler uygun değil.Nişasta öğünü olarak yukarda yazdıklarım geçerli.

      Sil
  6. Bir de şunu soracağım. Sıvı yağ konusunda bir açıklama göremedim. Yine 1 tatlı kaşığı mı devam edecek, yoksa yemekleri yaparken biraz daha fazla kullanılabilecek mi? Yani normal evde yapılan yemeklerden yiyebilecek miyiz? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıvıyağ miktarı değişmiyor.Aynen ps günü kuralları geçerli.Sadece ek olarak yukardaki gibi listeye eklenenler mevcut.

      Sil
    2. Teşekkürler Simla. Siz, güçlendirmedeydiniz devam ediyor musunuz? Güçlendirmeye geçtiğimde kilo alırım diye çok korkuyorum. Çünkü pek çok şey eklenecek aslında. Günde hem 2,5 yk yulaf kepeği hem de 1 dilim tam buğday ekmeği olacak, meyveler eklenecek, ödül öğünleri var :) Nişastalı gıdalar var. Yani seyirde bile epey duraklıyordum ben burada ne olacak bilemiyorum, ancak metabolizmam oldukça yavaş , kesin alırım endişem çok fazla. Gram gram 6 ayda toplam 27 kilo verdim, güçlendirmeye geçeceğim ancak 2 haftadır 300 gramı verememiş durumdayım, durdum yine :( Umarım haftada sadece 1 protein günü dengeliyordur, göreceğiz bakalım ::::) Sizin sitenizden çok faydalandım bunu da belirtmek isterim tariflerle, özellikle kek vs tariflerinizle krizleri atlattım, hiç bozmadan bu diyeti 6 aydır yapıyorum. Umarım bundan sonraki evreler de kilo almam yeniden. Teşekkürler yardımlarınız için...
      Teşekkürler.

      Sil
    3. Teşekkürler Serpil:)
      Bu kadar çok kilo vermişken endişeni anlıyorum.
      GÜçlendirme bu diyetin en önemli evresi belki de.Yeniden eklenen gıdalarla ilk zamanlar kilo artışı olabilse de sp günleriyle dengeleniyor merak etme.Tek dikkat etmen gereken rehavete kapılmamak.

      Ben halen emzirdiğim için güçlendirme-koruma karışımı bir sisteme döndüm.Kendime uyarladım yani bir nevi.O yüzden benim uygulamam referans olamayabilir:)

      Sil
  7. Merhaba Simla,
    Bir sorum daha olacak :) Tam buğday ekmeği, mesela Uno nun tam bugday ekmeği var ondan yiyebiliyor muyuz, yoksa buğday unu alıp yine ekmeğimizi kendimiz mi yapmalıyız? Veya uygun başka marka bildiğiniz tam buğday veya kepekli ekmek ismi verebilir misiniz. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  8. içeriğinde neler olduğu önemli.yağlı tohumlar,şeker ve yağ içermiyorsa uygun tabi.
    sağ kolondaki alışveriş sepetinde uygun ürünleri görebilirsin.

    YanıtlaSil
  9. güçlendirme kısmını kitabıda okuduğum halde tam anlayamadım,yardımcı olurmusunuz? protein ve sebzeleri haftanın 6 günü her öğünde beraber mi yiyeceğiz? yoksa,1 gün sadece sebze yesek olur mu? yani her öğün protein+sebze beraber mi tüketeceğiz?
    Birde ben atak ve seyir döneminde bim aknaz beyaz peyniri tüketiyordum şimdi yukarıdaki yazınızı okunca,lor guark vs dışında, beyaz peyniri güçlendirmede 40 gr tüketin diyor. seyirde yağsız beyaz peynir yasak mı?

    YanıtlaSil
  10. Merhaba Simla Hanım , 65 kg ile başladım ve şu an 59 kilodayım,vermem gereken 4 kilom daha var ama artık tatlıdan uzak duramadığım için ( tatlandırıcıyla pek çok denemem oldu ama nedense hiç lezzetli olmadılar ) diyetim saçma bir hale geldi , sizce ne yapmalıyım ? yeniden başlayabilir miyim? şimdiden teşekkürler

    ECE

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doğru tatlandırıcıyı kullanmadıysan istediğin tadı elde edememiş olabilirsin.gerçek şeker kullandığında diyette yol katetmek mümkün değil zaten.
      kurala uyduğunda sonuç almamak için hiçbir neden yok.

      Sil
  11. merhaba simla hanım meyve hakkı ile ilgili bi sorum olacak.yukarıda bi porsiyonolarak portakal 135 gr karpuz 200 gr bi porsiyonu örnek vermişsiniz biz simdi bunu 100 gr olarakmı tartıp yiyeceğiz yoksa ornektekı gıbı bi porsiyon olarakmı ? tesekkurler

    YanıtlaSil
  12. Simla hanim merhaba ben ozlem ben 4 haftada 9 kilo verdim 73, 300 baslamistim simdi 65 oldum. Ama idael kilom 63,300 mus. Bu kilo bana iyi oldu fazla giderse cirkin duracak. Benim sorum ben yilbasinda izine gitmek istiyorum ama kesin diyete devam edenem . Ben guclendirmeye gecer ve bozarsam 3 gun kilo alirmiyim. Yada 2 kilo daha fazladan verip dengeleyimmi? Ne yapmam lazim bilmiyorum. Baska sorum ise guclendirmeye sadik kalindiginda kilo verebiliyormuyuz yoksa aynimi kaliyoruz?? Bende kitap felan yok , sizin sayenizde kisa zamanda formuma girdim . Son soru cok oldum ama ben 35 dk hetgun yuruyorum yeterlimi? Guclendirmede ne kadar yurumeliyim? Simdiden tesekkurler . Bu arada cok hos bir bayansiniz size hayran kaldim resminizi gordum , masallah allah sevdiklerinize begislasin .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler Özlem,
      diyeti bozduğunda süregiden bir düzeni bozmuş olacaksın.fazladan kilo verip ,bozmayı düşünmek sağlıklı olmayacaktır çünkü vücudun tepki olarak duraklamayı seçecektir.
      Güçlendirme sabitlemek için yapılıyor,istisnalar dışında kilo vermeye devam edilmiyor.
      Tavsiyem izinde güçlendirmeye geçmen ve güçlendirme kurallarını uygulamak olacak.

      Sil
  13. Simla Hanim merhaba, guclendirmeye gecmeme az kaldi. Sormak istediklerim var simdi kitabin ilgili kisimlarini tekrar okuyorum da: bendeki basimda guclendirmede de 2 YK yulaf kepegi diyor bu ceviri hatasimidir yoksa sonradan guncelleme olup 2,5 YK mi dediler? Bir de patates konusunda cok iyimser degil Dr Dukan. Guclendirmedeki odul ogunlerinde en cok ozledigim sey olan cips yada patates kizartmasi yiyebilirmiyim? yoksa yine uzak mi durayim? tavsiyeleriniz icin simdiden tesekkurler.

    YanıtlaSil
  14. Ben pek meyve sevmem. Güçlendirmede meyve yerine ne yiyebilirim. Şu saf meyve sularından olmaz mı. Mesela şeker ilavesiz portakal suyu gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. meyve suyu tam olarak meyveden alacağın faydayı sağlamaz aksine şeker oranı yüksek olduğu ve lif içermediği için şekerden farkı yoktur.
      meyve sevmiyorsan hiç yeme daha iyi:)

      Sil
  15. 2 dilim tam buğday ekmeği yerine 220 gr nişastalı gidadan emin miyiz? Nişasta öğünleri için önerilen miktarlarla ilgili bir liste hazırlanmış, orada 220 gr nişastalı gıda yerine 3-4 dilim tam buğday ekmeği yenilebilir diyor. Aslında ben de besinlerin karbonhidrat miktarlarıyla yağtığım bir karşılaştırmada 220 gr 3-4 dilim tam buğday ekmeği karşılığında olduğunu buldum. Sizce nasıldır. Ben çünkü 2 dilim tam buğday ekmeği yerine kısır, içli köfte türü bir şeyler planlıyorum. Ne dersiniz. Mutfak tartım da yok. Kaşık hesapları filan yapacağım artık.

    YanıtlaSil
  16. Bir de artık güçlendirmeye geçtim. Hedefim 60'ın altına inmekti. 60,2-61,5 arası değişiyor kilom. Yavaştan güçlendirmeye geçtim artık çünkü, sürekli kalçadan gitmeye başladı. Göbekli bir yapım var, ilk önceleri göbeğim gitti. Çok iyiydi, şimdi kalça küçüldükçe küçülüyor. Göbek öne çıkmaya başladı. Mekik dışında ne öneririsiniz. Karbonhidrat sever biri olarak göbek mağduruyum. Uzun dönemde kilom değişmese de göbek gider mi?

    YanıtlaSil
  17. Merhaba simla hanım ben şu an hedef kiloma ulaşmış durumdayim fakat bana verilen seyir dönemi 11 haftaydi ben şu an 7.haftadayim seyir dönemi suremi tamamlamam gereklimi yoksa güçlendirmeye gecmelimiyim şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      ne güzel:)geçebilirsin tabi.kolay gelsin:)

      Sil
  18. Simla Hanım Merhaba,
    Yarın itibari ile güçlendirmeye geçiyorum paylaşayım istedim herkese=) 13 kilo kadar verdim güzel de oldu açıkçası=)
    Fakat yemeyi çok özlediğim şeyler var onları size danışmam gerek..Korumaya geçene kadar zeytin, ceviz ve badem (özellikle zeytin ama, resmen eziyet oldu artık kahvaltı sofrasında bakışmak=)) yiyemiyor muyuz? Bir de iğdeye bayılırım ben o da yasak mı?

    YanıtlaSil
  19. Ayça merhaba,
    tebrikler:)
    zeytini ödülde yiyebilirsin.
    ceviz ve bademi günlük 40gr peynir hakkın yerine yine 40gr kadar yiyebilirsin.ama kavrulmammış olmalı.
    iğde ise kuru meyve sayıldığından ancak o da ödülde yenebilir.

    YanıtlaSil
  20. Merhabalar bende guclendirme evresindeyim nihayet...meyve yerine medine hurmasi yiyebilirmiyim?arastirmalar hurmanin seker orani fazla olnasina karsin glisemik indeksinin dusuk oldugunu ortaya cikarmis.acaba sorun olur mu?220 gr icin yaklasik olculer verebilirmisiniz.mesela 3 dilim borek 2 kepce kurufasulye ya da 8 kasik pilav benzeri olculer olursa tartisiz diyetcilere faydali olur

    YanıtlaSil
  21. Bir sorum daha olacak zeytini odulde yiyebilirsiniz demissiniz bir cevabinizda.miktari ne olmali bir fikir verebilirmisiniz.bu zeytin ozlemiyle odul olarak buyuk bir kase zeytin mesela? :)

    YanıtlaSil
  22. esra merhaba,
    kuru meyveler önerilmediği için hurma da uygun değil malesef.tıpkı zeytin gibi onu da ödülde tatlı yerine tüketebilirsin.ödül yemeği 1 giriş(salata gibi) bir ana yemek tatlı ve alkollü bir kadeh içecek olabilir.zeytin de salatada 4-5 adet yenilebilir.1 kase yemek pek de uygun değil tabi:)

    YanıtlaSil
  23. Ceviz badem olayına çok sevindim cidden, zeytin de hakikaten bir ödül şu noktada bana. Teşekkürler Simla Hanım=)

    YanıtlaSil
  24. Cok tesekkur ederim cevaplariniz icin.2 aydir hergun takipcinizim.guclendirme evresine yeni gecmis biri olarak bu surecde sizi epey rahatsiz edecegim sanirim sorularimla.nisasta ogunumde ya da odul ogunumde hazir dondurulmus patates alip tefal actifry da yagsiz kizartsam olur mu ya da kumpircide kumpir yenebilir mi icine mayonez koydurmadan.simdiden vakit ayirdiginiz icin tesekkurler.Emek verip bildiklerinizi paylastiginiz icinde.Sonucta kilolu olmak bir hastalik ve kilo verme sureclerinde insanlara faydali oluyorsunuz.Halka hizmet Hakk'a hizmettir Allah razi olsun.

    YanıtlaSil
  25. Cok tesekkur ederim cevaplariniz icin.2 aydir hergun takipcinizim.guclendirme evresine yeni gecmis biri olarak bu surecde sizi epey rahatsiz edecegim sanirim sorularimla.nisasta ogunumde ya da odul ogunumde hazir dondurulmus patates alip tefal actifry da yagsiz kizartsam olur mu ya da kumpircide kumpir yenebilir mi icine mayonez koydurmadan.simdiden vakit ayirdiginiz icin tesekkurler.Emek verip bildiklerinizi paylastiginiz icinde.Sonucta kilolu olmak bir hastalik ve kilo verme sureclerinde insanlara faydali oluyorsunuz.Halka hizmet Hakk'a hizmettir Allah razi olsun.

    YanıtlaSil
  26. esra merhaba,
    teşekkür ederim:)

    güçlendirmenin nişasta öğününde patates yenebilir ama son tercih olmalıdır.hazır dondurulmuş patatesler genelde ön kızartma işleminden geçmiş olurlar eğer öyle değilse uygun olabilir.kumpirciden patates yemek istiyorsan sadece patates yiyebilirsin çünkü mayonezden önce içine tereyağ ve peynir ekleyip püre haline getiriyorlar.bu arada pişmiş halde 220gr'ı geçmemeli.

    YanıtlaSil
  27. Merhaba Simla hanim ben su anda guclendirme evresindeyim bunun yani sira vucut gelistirme sporu yapmaktayim spor yaptigim gunlerde icinde seker ve yag bulundurmayan protein tozu kullanmamin bir sakincasi olurmu simdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  28. merhaba mehmet,
    soruna doğru yanıt verebilmek için merkeze mail attım.yanıt gelince bilgi vereceğim sana:)

    YanıtlaSil
  29. Yardimlariniz için çok teşekkür ederim simla hanim sayenizde cok rahat bir diyet programi geçiriyorum

    YanıtlaSil
  30. rica ederim.
    maile yanıt aldım.toz proteinler güçlendirmede ara öğün olarak kullanılabiliyor.(yemek yerine kullanma ama)spor yapanlar ise antremandan önce veya sonra kullanabilirler.söylediğin gibi yağ ve şeker içermemeli.

    YanıtlaSil
  31. Merhabalar.seyir evresinde 2 ay boyunca tatlandirici olarak takita form tat 60 kullandim ama cok gaz problemi yasadim.artik guclendirme evresinde daha cok rahatsiz olmaya basladim.takita stevia gaz sorunu yasayanlara tavsiye edilmis fakat reyonlarda goremedim.bu aralar canderel green stevia goruyorum reklamlarda.karbonhidrat orani takita formtat a gore daha yuksek ama stevia icerikli olmasi dikkatimi cekti.bu konuda ne onerirsiniz.simdiden tesekkur ederim.

    YanıtlaSil
  32. merhaba canderel hiç kullanmadım.içeriğini bilemiyorum ama krb.yüksekse uygun olmayabilir.takita stevya büyük marketlerde bulunabiliyor aslında ama splenda da kullanabilirsin.hiç gaz sorunu yaşatmıyor.eczanelerde de bulabilirsin tatlandırıcıları.bulamadığında istettiğin zaman getiriyorlar.

    YanıtlaSil
  33. merhaba simla hanım sayenizde 13 kilo verdim ve çok mutluyum. güçlendirmeye geçtim. bu dönemde meyve iznimiz var. öyleyse tatlandırıcı ile yapacağımız vişne reçeli veya komposto yada izinli meyvelerden reçel yapıp yesek olurmu? teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  34. tebrikler:)limiti aşmamak kaydıyla uygundur tabi:)

    YanıtlaSil
  35. merhaba simla hanım ben aygün. güçlendirme evresinde protein günlerinde 2 dilim tam buğday ekmeğini yiyecekmiyiz? teşekkür edrim

    YanıtlaSil
  36. merhaba simla hanım.2.5 ay dukan diyetini hiç kaçamaksız yapıp 9 kilo verdim.vermem gereken 6 kilom daha var ama ne yazıkki glukoz,üre,LDL ve kolestrolüm yükseldiği için güçlendirmeye geçmeyi düşünyorum.güçlendirmede biraz daha kilo verebilirmiyim bu konuda bilginiz varmıdır yardımcı olursanız sevinirim not:diyete başlamadan kan değerlerime baktırmıştım hiçbir sorun yoktu.

    YanıtlaSil
  37. Simla Hanım Merhaba, ben de Ebru Hanımla aynı sorunları yaşıyorum. Yaklaşık 4,5-5 ay oldu diyete başlayalı fakat son 2.5 ay içerisinde LDL, ve Kolesterol seviyem 50 şer mg artarak üst seviyenin oldukça üzerine çıktılar. Doktor şu an sebzeye ağırlık veririsem dirençsiz düşebileceğimiz yine haftada en az 3 gün et yemem gerektiğini söyledi fakat iyi hissettiğimi düşündüğüm için daha çok sebze tüketmeyi düşünüyorum. Bir de bu şartlarda güçlendirmede kilo kaybedermiyim çünkü düşündüğümden daha çok kilo verdim ve daha kaybedersem iyi olmayacak benim için.Ideal kilo hesabım 54 idi ben 50 ye düşmek istedim ama biraz fazla gitti şimdi 48-49 arasında gidiyorum. Siz ne öneririsiniz benim için? Bir de doktor yulaf kepeğinin b12 seviyesini yükselteceğini söyledi, gerçekten de yine son 2.5 ay içerisinde 200 birim kadar arttı b12 seviyem.2.5 ay kısa bır sure bu surede normal mi bu kadar değişiklik sizce?
    Teşekkürler şimdiden=)

    YanıtlaSil
  38. merhaba simla hanım ben aygün. daha öncede yazmıştım ama sanırım çok yoğunsunuz. size hak veriyorum ama güçlendirmeye geçtiğim için çok tedirginim. güçlendirme evresinde protein günlerinde 2 dilim tam buğday ekmeğini yiyecekmiyiz? teşekkür edrim

    YanıtlaSil
  39. Merhaba Simla hanım ben su anda guclendirme evresinin 2.haftadindayim ve 2 kilo daha verdim artik kilo vermek istemiyorum guclendirmenin 2.evresine gecmemi onerirmisiniz? Simdiden yardimlariniz icin tesekkur ederim

    YanıtlaSil
  40. Hasan Şaşmaz28 Ocak 2013 22:33

    merhaba,yardımlarınız için teşekkürler

    haftanın 6 günü de 2 dilim buğday ekmeği yerine 220 gr nişasta yenilebilir mi?

    bir de 220 gram pişmiş bulgur ya da makarna pratik olarak kaç yemek kaşığına denk gelir?

    YanıtlaSil
  41. merhaba ben seyir evresinde 2/0 yöntemini kullanıyorum acaba benim için güçlendirme evresi ne şekilde olmalı şimdiden teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  42. Simla hanım merhaba, nasılsınız siz hemen cevap yazardınız merak ettim doğrusu,umarım bir sıkıntınız yoktur. Benim sorum şu.Güçlendirme evresinde protein günlerinde 2 dilim tam buğday ekmeğini yiyecekmiyiz? Bir de ben reçel yapma konusunda başarılı olamadım. Diyet reçellerden alıp yesem olurmu? Cevabınızı bekliyorum .Çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  43. selamlar Simla hanım bende yaklaşık üç aydır dukan diyeti yapıyorum, şimdi güçlendirmeye geçicem ama seyir evresinde hiç bir şekilde yağ kullanmadım güçlendirmede ne yapmamı önerirsiniz yardımlarınız için şimdiden teşekür ediyorum....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      güçlendirmede de ödül öğünü dışında seyirdeki gibi yağsız besleniyoruz.aynen devam edebilirsin.

      Sil
  44. ilginizden dolayı çook teşekür ediyorum Simla hanım..

    YanıtlaSil
  45. Merhaba,
    koruma evresinde ki öğünler yine sebze ve protein şeklinde mi olmalı yoksa sadece sebze tüketilen öğünlere izin var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok pardon..Güçlendirme

      Sil
    2. gün içinde protein miktarı az olmamak kaydıyla tek sebze öğünü de olabilir:)

      Sil
    3. çok teşekkürler

      Sil
  46. Merhaba,
    Seyirin 6. günündeyim ama kilom bi artıp bir azalıyor kısır döngü gibi çok sinir bozucu hiç kaçamak yapmadım, her gün 30 dk yürüyüşte yapıyorum tolera gıdalardan da diyet boyunca yalnızca iki kez kullandım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merve çok normal.
      Biraz daha sabredersen gitmeye başlayacak.

      Sil
  47. ödül öğünlerinde lahmacun gibi iskender gibi yiyecekler yokmu :( simla hanım börek gibi vs..unlu yani :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ödül öğününde 2.tabağı almamak kaydıyla istediğini yiyebilirsin.adı üstünde ödül:)
      lahmacun ve iskender'i dukan usulü yapabilirsin.ben olsam başka birşey yerdim ödülde.

      Sil
  48. Mesela ne yerdiniz? Sasirdim ne yenebilirki ? Unlu gidalari ozledim ondan sanirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mesela benim ilk ödülüm güzel bir pazar kahvaltısıydı:)
      ya da güzel soslu bir makarna olabilir.

      Sil
  49. Peki son sorum odulogunumde 2 tane lormal lahmacun ve kunefe yiyebilirmiyim. Yada kuzu guvecin yaninda beyaz ekmek tuketebilirmiyim...yada terayagli normal pideli iskender yiyebilirmiyim..cvp verebilirsin simla hanim ....ayy cnm cekti :))...siz normal yagli soslu makarnami yediniz sadece yaninda bisi varmiydi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yiyebilirsin tabi.yukarda da yazdığım gibi Dukan'a uygun olması zorunluluğu olmayan ANA YEMEK,TATLI VE İÇECEKTEN(örn:1 kadah şarap) OLUŞAN SERBEST BİR ÖĞÜN olarak tüketebilirsiniz.başlangıç olarak salata,çorba vs.de olabilir.

      Sil
  50. O pazar kahvaltisinin icinde ne vardi ama normal ekmekte varmiydi olcusu neydi nelerden ne kadar yedin ? Simla hanim

    YanıtlaSil
  51. Odul ogunu anladim anayemek tatli icecek ama yanindaki normal ekmek miktari ne olmali simla hanim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ana fikir abartmamak.abartmadan ekmek de yiyebilirsin.belli bir ölçüsü yok.

      Sil
  52. merhabalar ben seyir evresinin birinci ayını doldurdum ama çok yavaş kilo veriyorum haftada 800 gr gibi bu normal mi sizce

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet çok normal.hatta hiç veremedin veya 2 katını verdiğin haftalar da olabilir.herşeyi doğru yaptığına eminsen sorun yok.

      Sil
  53. merabalar Simla hanım, güçlendirme evresinde light yoğurt yerine ev yapımı yoğurt yenilebilirmi? zaten seyirde de yediğim yoğurtların yağ oranı %3 ile 5 arasında değişiyordu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. süt ürünlerinin yağ oranı 0 olmalı aslında.bulunamadığı durumlarda %2'ye kadar izinli.bu durumda eğer light sütten mayalarsan uygun olabilir.3 ve 5 çok çok yüksek.

      Sil
  54. çook teşür ederim fakat; ben zaten seyirdede 3 ve 5 arası kullanarak 8 kilo verdim aynen devam etsem zararı olurmu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dediğim gibi dukan'ın dışına çıkmış oluyorsun bu durumda.dolayısıyla bu şekilde devam kararı sana ait:)

      Sil
  55. Hasan Şaşmaz2 Mart 2013 11:11

    Daha önce de sormuştum ama...

    haftanın 6 günü de 2 dilim buğday ekmeği yerine 220 gr nişasta yenilebilir mi?

    YanıtlaSil
  56. merhabs simla...
    seyirimin 42.gunundeyim toplamda 5,5 kilo verdim azar azar veriyorum biraz miralim bozuluyor bu duruma.4,5 kilom kaldi.guclendirmede yine protein 3/2 sebze 3/1 porsiyon olarak mi dvm edecegizz?

    YanıtlaSil
  57. selamlar simla hanım güçlendirmenin saf protein gününde buğday ekmeği yenilebiliyormu?

    YanıtlaSil
  58. mrb simla hanım yukarıdaki örnek menüde buğday ekmeği için 34 gramdan bahsediliyor bu toplam 34 gr mı? yoksa her bir dilim içinmi? bilgilendirirsenin memnun olurum

    YanıtlaSil
  59. SENAY
    merhaba simla hanım,
    ben güçlendirmede 10 günde 1.5 kilo daha verdim, artık vermek istemiyorum ne yapmalıyım? bir de güçlendirmede protein gününde yulaf kepekli galeta karışımı, süttozu ve meyveli yoğurt tüketilebiliyor mu? yoksa ataktaki ve korumadaki protein günü gibi yasak mı? teşekkürler.

    YanıtlaSil
  60. Dukan kitavinda nisastali ogunde hamur isini tavsiye edio bu.yagsiz peynirle normal pazlama ile bir tost olabilirmi simla hanim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayır malesef.nişasta öğününde yukarda yazdıklarım uygun.hamurişi sadece makarna olabilir.
      normal bazlama uygun değil.tostu günlük ekmek hakkınla yiyebilirsin.

      Sil
  61. Birde 30 martta seyirim bitiooo ama istenilen kiloya dusttum bugunden itibaren hemen guclendirmeye geceyimmi yarindan itibaren :)

    YanıtlaSil
  62. Bende sizi teprik ederim ısigimiz oldunuz nisastali ogunde yiyebildigimiz makarna normal makarnami degilse dogru makarnayi nerden ulasabiliriz :) yada altarnatif olarak normal bi tabak bulgur pilavida yiyebilirmiyiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. normal makarna yerine esmer makarna uygun.marketlerde bulabilirsin.
      bulgur pilavını yağsız pişirerek tüketmek mümkün.

      Sil
  63. Guclendirmenin ilk gununde odul ogununu kullanabilirmiyim cunku is kahvaltisi var olurmu bu hahta baska odul ogunu yapmam olurmu simla hanim sonra semaya uyucam odul gununde :)

    YanıtlaSil
  64. mrb simla hanım yukarıdaki örnek menüde buğday ekmeği için 34 gramdan bahsediliyor bu toplam 34 gr mı? yoksa her bir dilim içinmi? bilgilendirirsenin memnun olurum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 dilim ortalama 34 gr. olmalı.günlük hak 2 dilim 68gr.kadar.

      Sil
  65. slm simla..o büyük gün geldi ve tam 17 kilo hafif olarak 2 gün sonra güçlendirmeye geçiyorum..merak ettiğim birsey var..3 ay boyunca özlediğim tek şey çiğ köfte..ilk hafta hergün ekmek yerine kendi yaptığım çiğ köfteden 220 gr tuketebilir miyim?

    YanıtlaSil
  66. birde meyve yemek şart mı ben meyve sevmiyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sevindim Büşra:))tebrikler:))
      meyve şart değil tabi.istemiyorsan yemeyebilirsin.
      çiğ köftedeki bulgur nişasta öğünü için uygun yani ancak haftada 1 yenebilir.ekmek yerine tüketilmesi uygun değil bu yüzden.

      Sil
    2. teşekkür ederim.. peki ekmek yerine günlük tüketilebilecek nişastalar var mı simla?

      Sil
  67. büşra merhaba,
    sorunu yanlış anlamışım çok pardon:)günlük ekmek hakkını tüketmediğinde yerine nişastalı gıda tüketebilirsin.çiğ köfte uygun yani:)

    YanıtlaSil
  68. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  69. merhabalar simla hanım :) ben 2 haftadır güya güçlendirmeye geçeceğim ama geeçemedim neden derseniz kilo ayarım bir tutmadı 47 de geçicektim geçn hafta bir cumartesi günü 47.0 dedi ama gün içinde değişti ve dedim garanti olsun diye seyire 1 hafta daha devam bu hafta içi de genelde 47.5 47.9 hatta bazen 48 lerde gösterdi tartı bugün sabah tartıldığımda 47.2 dedi elektronik olan diğer 46ile 47 arasında gösterdi demin tekrar tartıldığımda 47.9 dedi elektrik olan ne yapsam bilemedim yardımcı olursanız en kısa sürede çok hoş olur

    YanıtlaSil
  70. buse merhaba,
    bana sorarsan güçlendirmeye geç.fakat her ilave besini hafta hafta ekle.
    zaten 47 ile geçtiğinde de artış görebilirsin ilk etapta.vücut alışmaya başladıkça orta noktayı bulacaktır.

    YanıtlaSil
  71. Merhaba,

    Ben seyirde ki protein sebze ayarını bi türlü tutturamadım örneğin bir öğünde karnabahar ve yanında yoğurt yesek et yemesek olur mu? çok sıkıldım et yemekten çünkü

    YanıtlaSil
  72. mrblar simla hanım ben güçlendirmedeyim, ikisi bir arada nescafe içebilirmiyim? bir zararı olurmu?

    YanıtlaSil
  73. Merhabalar Simla Hanım nihayet güçlendirmeye geçtim. Testte çıkan sonuçtan 2 kilo eksikle. Benim sorum ise güçlendirmede her öğünde yediğimiz protein sebze miktarları ne olmalı (örneğin kıymalı pırasa) ne kadar yemeliyim. Ve onu yerken yanında yoğurt salata da yiyebilirmiyim.

    YanıtlaSil
  74. merhaba ben yasemin bi haftadır güçlendirmedeyim,atakta seyirde hiç kaçamak yapmadım ,güclendirmedeki ödül yemekleri ekmek nişasta vb. yiyince kendimi suçlu hissediyorum ,tartılmak bıle istemiyorum birinin beni rahatlatması lazım yoksa seyıre geri dönicem.napiim ben ?:((

    YanıtlaSil
  75. simla hanım kitapta kuruyemişler hariç diyor her meyveyi yiyebilirsiniz.Ve de eski kaşar falan yiyebilirsiniz diyor

    YanıtlaSil
  76. dilek merhaba,
    güçlendirmede hergün ps günü gibi olmalı.yanında da diğer ekstralar eklenmeli.normal bir öğünde ne kadar yiyorsan aynı şekilde yiyebilirsin.yanında yoğurt salata da olur tabi.

    YanıtlaSil
  77. buse kitaptakinden farklı gördüğün her bilgi resmi dukan sitesindeki güncellemelerden sonra eklediklerim.
    yani kuruyemişleri de söylediğim miktarda günlük peynir hakkı yerine yiyebilirsin.eski kaşar da günlük 40gr peynir hakkın için yenebilir.

    YanıtlaSil
  78. yasemin her ekstra besini hafta hafta ekleyebilirsin belirttiğim gibi.

    YanıtlaSil
  79. Merhaba,

    Ben seyirde ki protein sebze ayarını bi türlü tutturamadım örneğin bir öğünde karnabahar ve yanında yoğurt yesek et yemesek olur mu? çok sıkıldım et yemekten çünkü

    YanıtlaSil
  80. Çok teşekkür ederim Simla Hanım. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  81. simla hanım merhaba, sayenizde 14 kilo verdim ve iş yerinde herkesin merak konusu oldum. bende hepsine sizin sitenizi tavsiye ediyorum. ben güçlendirmenin ilk bölümünü ay başında bitiriyorum. hiç kilo almadım. ama yaz aylarının geldiği bu günlerde 3/4 kilo daha versem iyi olur diye düşünüyorum. tekrar atak ve seyir yapsam olurmu.? tekrar kilo verebilirmiyim. bana yol gösterirseniz çok sevinirim. çok teşekürler.

    YanıtlaSil
  82. merhaba:)
    teşekkürler:)çok sevindim faydası olmasına.
    geri kalan kilo için tekrar atağa dönülebilir ancak ilki kadar hızlı vermek biraz zor.hem kilo az hem de uzun süre kalınan kiloyu vücut hafızaya aldığından.ama denemek istersen neden olmasın.

    YanıtlaSil
  83. simla merhaba
    çok sıkıntıdayım. güçlendirmeye geçmeme 3-4 kilo varken LDL ve şeker değerlerim sınırın üstünde çıktı. ne yapacağımı şaşırmış durumdayım. birdrnbire hayatım herşeyden yiyen az yiyen ve saat 7 den sonra birşey yemeyem bir şekil aldı bir haftadır. sence ne yapmalıyım tekrar tahlil yaptırsam yine yüksek çıkarsa napim? en azından fikir verebilirsen sevnirim teşekkürler

    YanıtlaSil
  84. geçmiş olsun.dr. mu o şekilde beslenmeni önerdi?
    dukan aslında şeker için ideal beslenme tarzı.Uzun süreli açlık şekere iyi gelmez diye biliyorum.
    HDL NASIL?

    YanıtlaSil
  85. teşekkürler simla
    doktor önermedi. ben kendim yol çizdim :( HDL 59 (60 ÜST SINIR)- LDL 134 (130 ÜST SINIR) - GLUKOZ 111 (110 ÜST SINIR)
    senin herhangi bir önerin var mı

    YanıtlaSil
  86. ilahi ben de çok fazla zannettim.
    zayıflarken kolestrolün yükselmesi normal kana yağ karışıyor çünkü.üstelik HDL yüksek bu da çok iyi.
    şekerde de anormal bir durum yok.bana kalırsa devam etmende sakınca yok.zaten az kalmış güçlendirmeye.

    YanıtlaSil
  87. merhaba atak 81 kilo ile diyete başladım 23 gün oldu şuan 75 kiloyum fakat son 2 haftadır gram bile veremedim.ayrıca inanılmaz kabızlık yaşıyorum.bilgi verirseniz sevinirim

    YanıtlaSil
  88. SINIRLARIN ÜSTÜ OLUNCA BENDE KORKTUM. NEYSE ŞİMDİ İÇİM RAHATLADI. HER ZAMANKİ GİBİ YİNE HER KAFADAN BİR SES ÇIKINCA SİNİRLERİM BOZULDU.
    OLDUKÇA İYİ GİDİYORUM. BUGÜN TAM YEDİ KİLO OLDU. 3 KİLOMU DA VERİNCE İNŞALLAH GÜÇLENDİRMEYE GEÇİYORUM.
    HERŞEY İÇİN TEŞEKKÜRLER SİMLA...

    YanıtlaSil
  89. slm simla hanım güçlendırme evresıne geçtim ama kılomd artış var ne yapmam gerekıyor?uzun zamandır bu dıyetı yapıyorum tekrar saf proteın yaptım 2 gun sımdıde seyırdekı gıbı devam edıyorum sızce ne yapmalıyım?

    YanıtlaSil
  90. merhaba simla hanım seyir döneminde 5. günüm ve +300 gr çıkıyorum bu durumun geçici olduğunu bildiğim halde verdiğim kiloları almaktan korkuyorum bu durum ne kadar daha sürer kilo vermeye tekrar başlamam uzun zaman alır mı

    YanıtlaSil
  91. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  92. slm simla..15 gündür güçlendirmedeyim sana 2 sorum olacak:
    1)zeytini ödül öğünü dışında tüketebiliyo muyuz?
    2)dışarda satılan çiğ köfteden 220 gr nişasta öğünü için tüketilebilir mi? şimdiden teşekkür ederim cevabın için

    YanıtlaSil
  93. simlaa :( neden cevap vermiosun :(

    YanıtlaSil
  94. irfan yalınay2 Nisan 2013 17:00

    Simla Hanım merhaba ;

    Öncelikle böyle bir site ile bizlere yardımcı olduğunuz için çok teşekkür ederim.Benim bu evre ile ilgili 2 sorum olacak cevaplarsanız çok sevinirim..

    1- Bu evrede haftalık nişaşta öğünü yerine tam tahıllı buğday ekmeği tüketilebilinir mi ? 2 dilim ihtiyacı karşılarmı sizce ?
    2- Bir de ödül öğünün de yenebilecek olan tatlı ve başlangıç yemeğinin yerine alkol miktarı 2 kadehe yükseltilebilinir mi ? Mesela buna ek olarak o gün günlük ekmek hakkımızı da yemesek nasıl olur sizce?

    YanıtlaSil
  95. büşra merhaba,
    yetişmeye çalışıyorum ama çok soru var malesef.
    -zeytin ödül dışında uygun değil
    -çiğ köfte nişasta öğününde yenebilir fakat yağ ekleyip eklemediklerini öğren lütfen.

    YanıtlaSil
  96. irfan merhaba,
    -nişasta öğünü haftada 1 kez zaten.o gün nişasta öğünü yapmazsan yerine ekstradan ekmek yiyebilirsin.ekmek miktarı 68gr.bu bazı ekmeklerde 2 dilimden fazla yapıyor.tartı kullanmak daha sağlıklı olacaktır.
    -alkolü tatlı yerine içmek mantıklı.ikisi de vücutta şeker dönüşüyor.zarar açısından farkları yok;)yalnız içilmesi gereken alkol kırmızı şarap.en azından zarardan fayda sağlamak gerek:)

    YanıtlaSil
  97. irfan yalınay2 Nisan 2013 23:34

    Simla Hanım ;
    Cevabınız için çok teşekkür ederim.Şarap konusunda ki tavsiyenize uyacağım :)

    YanıtlaSil
  98. İyi günler Simla Hanım. Benim iki sorum olacak cevaplarsanız çok sevinirim :)

    1-) 3 gün önce güçlendirme evresine geçtim ve ekmek hakkımı sabah kahvaltıda 1 dilim olarak kullanıyorum. Ancak sebebi bu mu bilmiyorum ama güçlendirmeye geçtim geçeli gaz sorunu yaşıyorum. Karnımda bir şişlik var sürekli. Sizde böyle bir durum yaşadınız mı? Yaşadıysanız nasıl atlattınız :)

    2-) Bu ekmek yerine nişasta öğünü biraz kafamı karıştırdı doğrusu. Yani şimdi istersem hiç ekmek yemeyip hergün nişasta öğünü yiyebilir miyim?

    Şimdiden teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  99. simla hnm iyi akşamlar ben güçlendirme evresine geçeli 1 hafta oldu ve ilk hafta listeme meyveyi ekledim bu hafta 2. haftam ve nişastalı besin ekliycem ama kafama bi kaç şey takıldı 220 gr bi porsiyondaki ölçümüz değil mi bir de 220 gr pişmiş halinin ölçüsü peki pişmemiş nişastalı besinde ölçü kaç gr acaba
    ben nişasta öğünümün birinde ağın leblebisi tüketmek istiyorum da sanırım bu da çiğ nişastalı besin olarak kabul edilir diye düşünüyorum o nedenle çiğ olarak grmı merak ediyorum
    son olarak ekmek hakkımız yerine de 220 gr nişastalı besin tüketebiliyoruz ya bu 2 dilim ekmeğe karşılık değil mi 1 dilim için bu oranı 110 gr olarak alıcaz sanırım
    şimdiden çok çok tşkler

    YanıtlaSil
  100. simlaa hanım ekmek ögünüm yerine 6 gün miktar dahilinde nişastalı besin yiyebilirmiyim????

    YanıtlaSil
  101. evet isterseniz hergün 68gr ekmek yerine ,220gr nişastalı gıda yiyebilirsiniz.

    pişmemiş olarak ölçüler her malzemede değişiyor.en güzeli piştikten sonra tartarak yemek.
    leblebide sorun yok.220gr yenebilirmiş leblebi haliyle.

    YanıtlaSil
  102. mutsuz dukancan8 Nisan 2013 11:58

    simla hnm iyi günler bu hafta ilk ödül öğünü mü yedim ancak ne yazık ki ertesi gün kendimi tutamadım ve ödül öğünün ediğim kadar yine kaçamak yaptım ve kaçınılmaz sonuç olarak tartıda +700 gr mı gördüm fazla kaçırdığım için dün saf protein günü yaptım ancak yine +700olduğu yerde duruyo bugün de saf protein günü yapıyorum ve ek gıdalardan hiç bi şey yemiyorum yarın ve çarşamba günü tekrar sebze yiyip perşembe saf protein günü yapmayı planlıyorum sizce doğru mu yapıyorum bana bir yol gösterirseniz çook sevinirim :)

    YanıtlaSil
  103. merabalar simla hanım güçlendirmenin saf protein gününde buğday ekmeği yiyebilirmiyiz?

    YanıtlaSil
  104. slm simla..Biraz fazla oluyorum ama bilgisizliğime ver olur mu :( ödül öğününü hafta içerisine dağıtsak olur mu? bi gün çorba bigün tatlı bigün ana yemek gibi.. Olur mu?

    YanıtlaSil
  105. mutsuz dukancan 2gün sp yapmak iyi olacaktır.fazla kilo gidene dek güçlendirmeyi 2sp li olarak yapabilirsin.

    berra sp gününde ataktaki gibi besleniyoruz.ekmek yok o yüzden.

    büşra malesef ödülü dağıtmamız gerekiyor.dağıttığımızda fazla yeme riskimiz var çünkü:)

    YanıtlaSil
  106. merhaba simla hanım sizi tebrik ederim güzel siteniz var
    ben seyiri dukana göre bitirmem lazımdı ama uzattım 55,1 denildi ben 55,3 oldum enson ama bu son 3 haftada günümde ödul gibi yedim ve tek eğlencem orası her hafta gidecem bundan sonra,yani tutumıyorum kendimi orda,ben aslında 1-2 kilo daha vermek istiyordum çünkkü biraz yiyince ideal kilomu aşıyorum sizce ben ne yapayım 4-5 gun atak yapıp ne versem kar deyip güçlendirmeye geçeyimmi teşekkurler

    YanıtlaSil
  107. mutsuz dukancan14 Nisan 2013 17:42

    simla hnm msjıma cevap verip yardımcı olduğunuz için çok tşk ederim çok oluyorum biliyorum ama bir sorum daha olucakdı ben dediğiniz gibi 2 sp günü yapıyorum acaba ikisinin arka arkaya mı olması gerekiyor pazartesi-perşembe şeklinde yapsam sorun olur sanki arka arkaya sp bünyemi biraz zorluyormuş gibi hissediyorum da bu aralar
    tekrar tşkler...

    YanıtlaSil
  108. rica ederim.arka arkaya olmak zorunda değil.istediğin 2 gün olabilir.

    YanıtlaSil
  109. slm simla..ben güçlendirme evresindeyim 1 aydır..kilo vermem durmadığı için 2. evreden devam ediyordum ama yine durmadı..kilo vermem devam ediyor 3 kilo verdim..durdurmak için ne yapabilirim?

    YanıtlaSil
  110. merabalar simla hanım, ben güçlendimenin ikinci yarısına geçtim o zamana kadar herşey normaldi ama ikinci yarının ilk haftasın da kilomda atış oldu acaba, ikinci ödülü yapmasam vede nişastalılardan uzak dursam olurmu yada ne yapabilirim :( :(

    YanıtlaSil
  111. berra merhaba,
    evet 2.ödülü ve 2.nişastayı yapmadan devam edebilirsin.ilerleyen zamanda eklersin tekrar:)

    YanıtlaSil
  112. teşekür ederim simla hanım,peki bu aldığımı nasıl verebilirim ?

    YanıtlaSil
  113. Merhaba Simla Hanım..
    23 Martta basladım atak evresiyle 10 gün atak yaptım suanda seyir evresindeyim 102,4 olarak basladım 5 Mayısta seyir evrem bitecek suanda 91,7 kiloyum.. ben seyi fazla yapmıyorum ornegın sabah domates yedıysem aksamda yıyorum bu sıkıntı olur mu hep dusunup ayrı ayrı ugrasmak bıraz sıkıntı oluyo guclendırme ozetınde yazmıssınız ekmek istemiorm mesela ben yemek zorunlumudur ? guclendırmede ps ve saf proteını kafama gore ayarlıyabılırmıyım tesekkurler

    YanıtlaSil
  114. burak merhaba,
    sebze günlerinde istediğin öğünde sebze yiyebilirsin.aynısı da olabilir.
    güçlendirmede ekmek istemiyorsan zorunlu değil tabi.
    sp için kendine uyan bir günü seçebilirsin ancak sabit olmalı.

    YanıtlaSil
  115. slm simla..bolulu hasan usta light tatlılarını güçlendirmede tüketebilir miyiz..

    YanıtlaSil
  116. tam içeriği öğrenmek lazım büşra.

    YanıtlaSil
  117. Simla hanim merhaba, guclendirme evresine 3 gun once basladim. Bu makatna icin barillanin tam bugday makarnAsi var icerigi tam bugday irmigi diyor. Filiz ve ankara makarnasinin kepekli makarnasi var onlarda da bugday kepegi ve bugday irmigi diyor. Siz hangi makarnayi oneriyorsunuz? Siz hangi markayi kullaniyorsunuz? Birde tulum peyniri ve eski kasari 40gr hakkindan kullanabiliyor muyuz? Yag oranlari biraz fazla kafam karisti.

    YanıtlaSil
  118. merhaba,
    her iki makarna da uygun.
    tulum ve eski kaşar da kullanabilirsin.ama benim tavsiyem 20gr peynir+20gr kavrulmamış kuruyemiş kullanmak yönünde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkur ederim. Diyet boyunca bu siteden çok faydalandım ve sayende hic zorlanmadan ve sıkılmadan bu gunlere gelebildim. Bunun iinde ayrica teşekkür etmek istedim.

      Sil
  119. Selam simyacım ben Gülsüm senin sitenin ve kitabın yardımı ile 11şubatta başladığım diyetimiz başarı ile geçen hafta tamamladım 12 kilo verdim . Şimdi güçlendirmedeyim siteye hiç mesaj göndermemiştim mutluluğumu paylaşmak ve teşekkür etmek istedim başarılarınızın devamını dilerim

    YanıtlaSil
  120. Ben çok teşekkür ederim Gülsüm.Tebrikler:)

    YanıtlaSil
  121. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  122. MERHABA SİMLA HANIM SİZE BİRSEY DANISMAK ISTIYORUM CEVAPLARSANIZ SEVINIRIM.. YAKLASIK 1.5 AYDIR DUKAN DİYETİ YAPMAYA CALISIYORUM . CALISIYORUM DEDIM CUNKU ISYERINDE YEMEKHANEDEN YEMEK YIYORUM EVDEN GETIRIP ISITIP YIYEBILECEK YERIM YOK. YEMEKHANEDE DE ET YEMEGININ SADECE ETINI YIYORUM TAVUKTADA AYNI SEKILDE HALIYLE YAGLIDIR. BAZEN ÖGUNU SADECE YOGURTLA GECISTIRDIGIM OLUYOR.BUNA RAGMEN 5 KILO VERDIM.AMA COK AC KALDIGIM OLUYOR..5 KILO DAHA VERMEK ISTIYORUM AMA DUKANI BIRAKIP 3 BEYAZDAN UZAK DURARAK AZ YIYEREK DEVAM ETSEM YINEDE KILO ALIRMIYIM..ÇOOOK TEŞEKKÜRLER..

    YanıtlaSil
  123. merhaba,
    söylediğin şekilde de kilo kaybı olacaktır ancak bu kez kalori hesabı yapman gerekecek ve daha uzun vadede sonuç alacaksın muhtemelen.
    dukan'da ısıtmaya gerek olmayan yiyeceklerden yapıp yanında taşıman mümkün aslında.sağ kolonda çalışanlar için dukan başlıklı yazımı oku lütfen.

    YanıtlaSil
  124. meraba Simla hanım,
    Ben Gözde,güçlendirme dönemine yeni geçtim.Akşam öğünlerinde sadece sebze yiyebilirmiyim ve makarna salçalı ve az yağlı yenebilirmi diye soracaktım. Ayrıca çok spor yaptığım günlerde daha fazla yeme hakkım var mı acaba
    Teşekkürler... GÖZDE

    YanıtlaSil
  125. gözde merhaba,
    sebzenin yanında protein eklemek hem daha tok tutar hem de hızlı açıkmanı engeller.az da olsa eklemelisin.
    salçalı yağlı makarnayı ödül öğününde yiyebilirsin.
    kepekli makarnayı ise yağsız olmak kaydıyla nişasta öğününde pişmiş olarak 220gr yiyebilirsin.spor yapsan da yapmasan da izinli gıdaları istediğin kadar yiyebilirsin zaten.

    YanıtlaSil
  126. Teşekkür ederim Simla hanım,
    Ben dizimi sakatladım ve yürüyüş yapamıyorum 2 haftadır maalesef:(Hiç yürüyüş yapmadan güçlendirme evresini uygulayayımmı yoksa seyir evresine mi devam ediyim sizce? Meyve ve tahıllı ekmek yürümeden de yenebilir mi diye soracaktım..
    Teşekkürler... Gözde

    YanıtlaSil
  127. geçmiş olsun.
    aslında yürüyüş dışında yapabileceğin dukan egzersizleri mevcut.onları yaparsan sorun yaşamazsın.

    YanıtlaSil
  128. Merhaba Simla hnm. 6 aylık bir bebeğim var ek mama ve emzirmeyle 2,5 aylıktan beri idare ediyorum. 2. Hamileligimdi bu, ama 1.den oncesinden 9 kilo fazlayla hamile kaldım. :( şimdi de 3 kilosu daha eklendi. Velhasil, 63 kiloyla güçlendirmeye başladım 4 gün önce. Su an 61,4 ü gördüm. Emziriyorum da. O yüzden çok sıkı yapamıyorum. Ama kilo verdigimi görmek güzel. Sizce seyirden mı başlamalıydım ? Hedefim 53, güçlendirmeyle verebilir miyim bu kadar kiloyu. Kitaptan ve yazılanlardan anladığım kadarıyla bu aşama verilen kiloyu korumak için. Kilo vermek de mümkün mü?? Ha unutmadan benm hemen 1,5 kadar vermem oncesinde fazla abur cubur yememden diye düşünüyorum. Bir anda atıştırmayı kesince otomatikman hafifledim. Şimdi kilo verebilir miyim?? Bu rejimler ilgili kafAm çok karıştı. lLutfen AccELeee CEvaPppp❤

    YanıtlaSil
  129. Merhaba simla hanim ben sinem
    Acil yardiminiza ihtiyacim var;
    :(Uzun zamandir duraksama donemindeyim son 3 gundur yumruk harekati olarak tabir edilen 4 gunluk saf protein olayini uyguladim ama bir gram bile degisme olmuyor bugun ucuncu gun sporda yapiyorum hersyi olmasi gerektigi gibi uyguluyorum ama bi gelisme olmuyor. Diete baslayali 1 yil oldu 16 kg vermistim 2 kg kadar geri aldim son 5 kilom kalmisti vermen gereken bu donem icin uyguladigim bu yumruk hakeati birise yaramadi:( ne yapmakiyim??? Yardim ederseniz cok mutlu olucam inanilmaz derecede moralim bozuk:(((((

    YanıtlaSil
  130. moral bozacak birşey yok:)
    16kilo vermişsin büyük başarı:)
    spor yaptığın için kas yoğunluğun artmıştır muhtemelen.kas yağdan daha ağırdır unutma:)

    YanıtlaSil
  131. Hmm yani aslinda kilo kaybim tartuya yansimasa da aslinda inceliyorum diye dusunebilir miyim?:)
    Cok tesekkurler simla hnim!!!!:)
    Moral oldu bana:)
    Sinem

    YanıtlaSil
  132. mrblar simla hanım ben koruma evresine geçtim, günde 3 kaşık yulaf tüketmem gerekiyor demişsiniz, bu saf proteğin günlerindede aynı şekilde 3 kaşık olabilirmi ? tşkr ediyorum

    YanıtlaSil
  133. evet berra sp günlerinde de 3 yk tüketilmeli.tebrikler bu arada:))

    YanıtlaSil
  134. Merhaba simla
    Dukana baslayali bugun tam 61 gun oldu 102.4 basladim suanda 83.4um 19 kg oldu hala seyir yapiyorum 80e inice guclendirmeye gecim diyorum bunda bi sikinti var mi? Arada alkol alirsam ertesi gun atak yapiyorum ama bu 2 ay icinde 2 kere oldu kg almadim devam ediyorum beklim mi guclendirmeye gecim mi yoksa

    YanıtlaSil
  135. merhaba burak,
    güçlendirmede kilo vermek beklenmez dolayısıyla hedef kiloya ulaşana dek seyire devam etmek daha mantıklı.alkol kullanımından sonra 1 gün sp yapıp sporu arttırmak ve bol su tüketmek öneriliyor.tabi olmasa daha iyi:)

    YanıtlaSil
  136. 2 gün önce tartıldım 51.6 çıktı bu gün 52 çıktı. hedefim 51.1 güçlendirmeye geçsem mi ?

    YanıtlaSil
  137. 2 gün önce tartıldım 51.6 çıktı bu gün 52 çıktı. hedefim 51.1 güçlendirmeye geçsem mi ?

    YanıtlaSil
  138. merhaba, seyir evresin de 2/0 yapan güçlendirmeyi nasıl yapacak, kitabı okudum ama bu konu da birşey göremedim, teşekkürler..

    YanıtlaSil
  139. merhaba ben 92 kiloyla atak evresine başladım 7 gün ataktan sonra 88 oldum bugün seyir evresinin 12. günündeyim ve 85.6 kg olmuşum ve bugün hamile olduğumu öğrendim test pozitif çıktı ben diyetime nasıl devam edicem. şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
  140. Simla hanım merhaba, güçlendirmeye geçmeme çok az kaldı. Güçlendirmede günlük tüketilmesi gereken yulaf kepeği miktarı ile ilgili sormak istediğim bir soru var.. Kitapta güçlendirmede de 2 YK yulaf kepeği diyor, dukan.us sitesindeki 3.evre videosunda ise dr. dukan 2,5 YK olarak belirtiyor miktarı. Bu çeviri hatası falan mıdır yoksa sonradan güncelleme olup 2,5 YK mı dediler? Şimdiden teşekkürler..

    YanıtlaSil
  141. Merhabalar simla hanım dukan diyetin kitabını alıp aldığım gün bitirip ertesi gün diyete başladım ve 20 kilo 400 gr fazlalıktan kurtulup güçlendirmeye geçtim ve üstüne 1 kilo 100 gr daha verdim ilk sorum böyle kilo vermem normalmi 2. Sorum ise migros markette satılan diyabetik reçel ve bal şurubu ( kıvamı bal gibi ) güçlendirmeye uygun mu şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  142. Merhaba simla hanim.ben bu diyetle 9kilo verdim.aslinda vermek istedigim 3kilom daha var ama seyirden cok sikildim.guclendirmeye gecsem de eklenen yiyeceklerden kisitli tuketsem ve saf protein gunlerimi haftada 2 veya 3 gun yapsam 90 gunluk guclendirme suresince o 3 kilomuda verebilirmiyim acaba.cevabinizi bekliyorum.tesekkurler.

    YanıtlaSil
  143. merhaba simla hanım ben 20 şubatta diyete başladım 79.700 den test timi yaptırdım, 61.800 olmam gerektiği söylendi. Hedefime ulaşınca güçlendirmeye geçtim. Yaklaşık 1 ay oldu her şeyi yememe rağmen ben hala kilo veriyorum. Şu anda 59.700 oldum ne yapayım, çok yemek istemiyorum kilo alacağımdan korkuyorum yardım edersen sevinirim teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  144. Güçlendirme özeti için teşekkürler ancak yürüyüş ve suya değinmemişsiniz. Güçlendirmede (mecburi) tüketmemiz gereken su ne kadardır? Yine güçlendirmede yürüyüş "mecburi" mi? Yoksa isteğe mi bağlı. Cevaplarsanız çok sevinirim.
    SAYGILAR

    YanıtlaSil
  145. Güçlendirmede yürüyüş mecburiyse kaç dakikadır? (ekleme)
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  146. merhaba sirinsey,
    su ve egzersiz tüm evrelerde olmazsa olmaz ikili:)
    yürüyüş bunun en hafifi olmakla beraber 1 saate kadar yapılması önerilir.dukan egzersizleri de yapılabilir.(detayları kitapta veya burada genişce mevcut.)
    su ise en az 2lt olmalı.

    YanıtlaSil
  147. merhaba, bir sorum olacaktı seyir evresini 2/0 yapan güçlendirme evresinde ne yapacak acaba, yardımcı olursanız çok sevinirim, şimdiden teşekkürler..

    YanıtlaSil
  148. 2/0 kilo vermeye yönelik olmadığı için güçlendirmesi de yok:)

    YanıtlaSil

  149. merhaba simla hanım ben 20 şubatta diyete başladım 79.700 den test timi yaptırdım, 61.800 olmam gerektiği söylendi. Hedefime ulaşınca güçlendirmeye geçtim. Yaklaşık 1 ay oldu her şeyi yememe rağmen ben hala kilo veriyorum. Şu anda 59.00 oldum ne yapayım, çok yemek istemiyorum kilo alacağımdan korkuyorum.yardım ederseniz sevinirim şimdiden teşekkürler yardım edersen sevinirim teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  150. deniz merhaba,
    bazen bu evrede de kilo verme devam edebiliyor.bu durumda güç.2 'ye geçmek öneriliyor.

    YanıtlaSil
  151. Merhaba kafamı çok karıştıran bi soru var yardımcı olursanız çok memnun olurum.1 dilim ekmek 34 grama-mı denk gelıyo ortalama olarak ? 34 gramda 2 yemek kaşıgı una mı denk gelıyo? eger öyleyse 2 dilim ekmek hakkımız yerıne 68 gram tam bugday unuyla( yani 4 kaşık tam bugday unu mu ? ) yaptgmz bişeyı tuketebılır mıyız ? (tarçınlı rulo gıbı )

    YanıtlaSil
  152. evet tam buğday unuyla yapacağınız hamurişlerinden tartarak 68gr yiyebilirsiniz ekmek yerine.

    YanıtlaSil
  153. Merhaba.güçlendirme nişasta ögününde proteınsebzenın yanında mı nişaştalı bi şey tüketecegiz yksa nişaşta ogununde sadece nişaştalı bi şey mı tüketecegiz ?

    YanıtlaSil
  154. esra merhaba,
    ister tek başına istersen yanında protein ve sebzeyle yiyebilirsin.

    YanıtlaSil
  155. merhaba ben yaklaşık 4 aydır diyet yapıyorum 72 ile başladım.şu an 61.5 oldum.56 olmam gerekiyormuş.testte öyle çıktı.ama yaklaşık 1 aydır tek bir gram veremiyorum hatta bazan 1 kilo alıyorum sonra yumruk hareketi ile tekrar toparlıyorum.güçlendirmeye geçemedim bu yüzden ne yapmam gerekir.seyire devammı etsem.21 kasımda seyir evreme göre 56 olmalıydım ama hala 5 kilom var .

    YanıtlaSil
  156. merhaba 2 yemek kaşığı tam buğday unu kaç gram oluyor acaba kaşığa göre değişebiliyor çünkü gramları net bir bilgi var mı :) şimdiden cevap için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  157. Simla hanım ya anlayamıyorum bu nasıl diyet? Güçlendirmenin başlarındaydım. 61.7 ile bitirmeme rağmen seyiri 63lerin üstüne çıkmıştım ki, 1 günlük sp perşembesi attı gene beni 61.5'a. Allah aşkınıza saf protein yiyince vücuda noluyor ki, açıklaması ne bunun? Çok şaşırıyorum. Kitabın neresinde anlatılıyor bu?

    Bir de ben güçlendirmede de birkaç kilo vermek istiyorum. Pazartesi, perşembe sp günü yapın diye önermişsiniz birine. Denicem :) Bir de az yiyorum, dengeli, düzgün. Dediğiniz gibi 2 lt su, en az 25 dk yürüyüş. Sizce kilo verebilir miyim güçlendirmede? Çok değil 4.5 kilo kadar :)

    Pilates de yapmaya karar verdim. Yürüyüşle sırt, göbek, bel, simit gitmiyor da.

    SAYGILAR
    SEVGİLER
    TEŞEKKÜRLER (HER ŞEY İÇİN GERÇEKTEN)

    YanıtlaSil
  158. Merhaba ben Gürkan. Bu diyetin seyir dönemindeyim. Güçlendirmeyle ilgili bir sorum olacak. Ödül seçeneği olarak bir tabak deniyor. Fakat pizza, hamburger gibi yiyecekler biliyorsunuz tabak şeklinde değil. Kocaman bir hamburger de bir porsiyon olabbiliyor mu? Veya orta boy bir pizza? Aslında çeşitli yemeklerin 1 porsyiona tekabül ettiği miktarların olduğu bir liste arayışındayım. Bu sitede mevcutsa beni link vererek yönlendirir misiniz. Teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  159. Merhaba simla hanım. Birkaç kilo sonrasında güçlendirmeye geçicem. Ancak ben arkeologum ve yazın kazılara gidiyorum. orda çok sıkı bir disiplinle çalışıyoruz ve kendime istediğim yemekleri pişirmem mümkün değil.Yani kazı başlayana kadar korumaya geçmem lazım. Verdiğim kilo sayısı kadar 10 gün değil de 7 gün yapsam anca kazıya kadar geçebilicem. Sizce bu şekilde yaparsam tekrar kilo almış mı olurum? Bırakmak istemiyorum 10 kilo verdim çünkü:(

    YanıtlaSil
  160. Gürkan bey merhaba,
    ödülde makul ölçülerde olduktan sonra hamburger veya pizza yemek de mümkün. 1 porsiyondan kasıt aynı yemeğin 2. tabağını yememek oluyor.

    yani 1 hamburger yanında salata 1 kadeh şarap ve üzerine bir tatlı yiyebilirsiniz mesela.

    YanıtlaSil
  161. ameliyatlainsanolankedi:))

    bu durumda güçlendirmeyi 2 dönem yapmak yerine tüm güçlendirmeyi 1.kısım gibi yapmak işe yarayabilir.kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  162. Merhaba güçlendirme evresinde hala kilo veriyorum sizce ne yapmalıyım ?

    YanıtlaSil
  163. Simla hanım size geçen hafta güçlendirmeye az kaldığını yazmıştım ama maalesef geçemedim çünkü 10 kilonun ardından 10 günlük bir duraklama yaşadım, gram oynamadı kilom.62.200de takıldım kaldım. İki gündür yumruk harekatı yapıyorum. Günlük yürüyüşümü 60 dk'ya çıkardım, yetmedi eve geldim Leslie ile 3 mil yürüdüm. 2 günde bir de ebru şallı ile pilates yapıyorum. yumruğun ilk günü sadece beyaz gün yaptım. Yulaf kepeğini 1.5 yemek kaşığına düşürdüm. Dün dayanamayıp 3 tane eti form yedim sadece ama arkasından 45 dk yürüdüm. Erken yatıyorum. eti form dışında her şeye uydum. Bütün tolereleri kestim. Süreki bitki çayı içiyorum. bunun dışında 2 litreden fazla su içiyorum. Erken yatıp erken kalkmaya özen gösteriyorum. bugün tartıldığımda kilomun hala 62.200 olduğunu gördüm.Motivasyonum inanılmaz düştü. Ya yumruk bitiminde hiç kilo veremezsem napıcam? 4 kilom kalmıştı sadece:(

    YanıtlaSil
  164. Merhaba.gecen yil dukanla 5 kilo verdim ve 50 kiloya indim ki benim ideal kilom.vucudum siki olmadigi icin 55 kilo dan fazla gosteriyordum.ama 2 ayda ustelik kacamak bile yaparak cok inceldim.fakaaat evreleri tamamlamadigim icin 5 kilo geri geldi.2 ay once tekrar basladim en bastan.fakat 2 ayda sadece 1 kilo verebildim.surekli ama surekli duraklama yasiyorum ve 54 ten asagi inemuyorum.acaba vucudum bu diyete fazla mi alisti?herseyi ilkinden de duzgun yapmama ragmen 2 ayda sadece 1 kilo vermek beni cok umutsuzluga surukledi.biraksam mi diyorum ya da devam edersem birden vermeye baslar miyim.ama 2 ayda 1 kilo motivasyonu cok dusuruyor.nedeni nedir vucudun artik alismis olma ve bunu diyet olarak algilamama ihtimali var midir?devam etsem verir miyim?ne yapmaliyim benimle ayni durumda olan var midir.2.kez bu diyeti yapmak mi sorun bana acil yardim lutfen tum umutlarim bitti...

    YanıtlaSil

  165. merhabalar ben özlem.emzirme dönemindeyim bebeğim 4 aylık oldu.sütüm azalmadan diyet yapmak istiyorum.10 kilo fazlam var.nasıl bir yol izlemeliyim?teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  166. merheba ,merve ben.güçlendirmeye geçiyorum 12 kg verdim.Korkum şu ki evreleri düzgün bir şekilde bitirsem bile verdiğim bu kiloları tekrar geri alabilir miyim acaba?Diyeti bitirip aradan bir süreyi geride bırakanlar varsa bizlerle paylaşırlarsa sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gercekten kurallara uyuldugunda korumamak mumkun degil.koruma evresi cok onemli.1 gun sp'yi
      ,kepeği ve egzersizi hayatınızdan cıkarmamalısınız.

      Sil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips