sosyal ağlarda izleyin

24.8.12

ATAK EVRESİ ÖZETİ

 foto:dukandiet.com


ATAK EVRESİNİN ÖZETİ

 Süresi,vakalara göre(kilo fazlanıza göre ve vemek istediğiniz kiloya göre değişiyor),1-10 gün arasında değişen bu dönemde,belirtilen on kategorideki besinleri ve ekstraları yeme hakkınız var
(kilo fazlasında göre atak süresi değişebiliyor.vermeniz gereken kilo azsa atak süresini gereğinden fazla uzatmayın lütfen.Yalnızca obezlik durumlarında 10 güne kadar uygulama tavsiye ediliyor.Dukantest yaparak evre sürelerinizi görebilirsiniz.)
Bu on kategoriden,hoşlandığınız ya da size uygun gelen gıdaları HİÇBİR SINIR OLMADAN,GÜNÜN İSTEDİĞİNİZ SAATİNDE,DİLEDİĞİNİZ KADAR tüketebilirsiniz.

Ayrıca bu gıdaları birbirleriyle karıştırma özgürlüğünüz de var.

Yani slogan basit,tartışmaya da açık değil.Aşağıda adı geçen her şey sizin,bu listede yer almayanlarsa sizin değil.

1-AZ YAĞLI ETLER:Dana ve sığır,ancak antrikot ve pirzola hariç(ben yemeklerde kullanmak üzere kıyma olarak da çiğ köftelik diyerek alıyorum)Etlerin ızgarada ya da yağları alınarak yapışmayan bir tavda pişirilmesi uygundur.Et ürünlerinde yağ oranı en fazla %10 olmalı.

2-SAKATAT:Karaciğer,böbrek,dil

3-YAĞLI,YAĞSIZ,BEYAZ YA DA SİYAH ETLİ,ÇİĞ YA DA PİŞMİŞ TÜM BALIKLAR:(En çok somon ve light ton balığı kullandım ama mevsimine göre her türlü balık yağsız pişirilmek kaydıyla uygundur)

4-BÜTÜN DENİZ ÜRÜNLERİ(kabuklular ve yumuşakcalar)

5-DERİLERİ HARİÇ OLMAK KAYDIYLA(ÖRDEK VE KAZ DIŞINDAKİ )TÜM KÜMES HAYVANLARI

6-YAĞSIZ JAMBON,YAĞSIZ HİNDİ VE TAVUK DİLİMLERİ(Polonez'in tavuk ve dana jambonu en az yağlı olanlardan, füme ve kurutulmuş etler,çemensiz pastırma da uygun)

7-YUMURTA

8-YAĞSIZ SÜT ÜRÜNLERİYoğurt,peynir ve süt yağsız ürünlerden seçilmeli.Bulunamadığı durumlarda en fazla %2 'ye kadar yağlı ürünler seçilebilir.Süt günde 1 brd.'la sınırlanmalı,toplam süt ürünleri 1lt'yi geçmemeli.Peynirlerde buoranı yakalamak çok zor.Ancak bazı beyaz peynirler(Aknaz-BİM)%2,5 yağlı.Onun dışında en uygun peynir bizim için lor.

9-EN AZ 1,5 LT SU(Bu çok önemli.Çünkü çözülen yağları su ile atıyoruz.Ben lt'lik şişeyle geziyorum.Bardaktan içmekte daha pratik.)

10-YULAF KEPEĞİ:Günde 1,5 yemek kaşığı.
BU ÜRÜN ÇOK ÇOK ÇOK ÖNEMLİ.   
Ben başladığımda Türkiye'de yulaf kepeği diye bir ürün olmadığından yulaf ezmesi kullandım.Ama ikisi aynı şey KESİNLİKLE değil.(Kepek kullansaydım daha kısa sürede verebilirdim fazlalıkları)Kepeğin karbonhidrat oranı çok düşük olduğu gibi,zayıflamaya katkısı çok büyük.Kepeğin neden bu kadar öenmli olduğunu BU LİNK'e tıklayarak okuyabilirsin.
Ayrıca günlük karbonhidrat ihtiyacınızı karşılayacağınız ,tariflerde yer alan yiyecekleri yaparak diyetinizi çeşitlendireceğiniz bir besin.ALMADAN DİYETE BAŞLAMAYIN...

GÜNDE 20 DK ZORUNLU YÜRÜYÜŞ(Ben kondisyon bisikleti kullanıyorum)

EKSTRALAR:KAHVE,
ÇAY,
BİTKİ ÇAYLARI,
SİRKE,
KOKULU OTLAR(maydanoz,dereotu,nane gibi otlarI yiyeceklere tat verme amaçlı az miktarlarda tüketebilirsiniz,fazlası sebzeye gireceğinden izinli değil),
BAHARATLAR,
KORNİŞON TURŞU(3-4 adet)
LİMON SUYU(tatlandırma amaçlı az miktarda örn:günde 1 kaşık)
SOĞAN,(tatlandırma amaçlı az miktarda örn:günde çeyrey ufak soğan)
SARMISAK,(tatlandırma amaçlı az miktarda örn:günde 1)
TUZ (çok çok azaltın)
HARDAL
ZEYTİNYAĞ(kasım 2011 de dr.dukan yaptığı güncellemeyle diyete 1 tatlı kaşığı kadar zeytinyağ dahil etti.Bunu istediğiniz yiyecekle kullanabilirsiniz.)
DOMATES(tatlandırma amaçlı az miktarda örn:günde 1 kaşık)Domatesi rende,şeker ve yağ katkısız salça veya püre olarak kullanabilirsiniz.

*İçeceklerde veya yiyeceklerde kalorisiz tatlandırıcılardan(aspartam,sukraloz vs.) kullanabilirsiniz.(ÖRN:SPLENDA,STEVIA,TAKİTAFORMTAT60)
*Light gazlı içecekler tüketebilirsiniz.(Diyet kola vs)Dr.Dukan bu tür içecekleri de sınırlamıyor ama şahsi görüşüm 1-2 bardağın üzerine çıkmamak çünkü selülitin artmasına sebep oluyor bu tür içecekler.

Yukarıdaki ekstralar ve on kategoride yer alan besinler dışında hiçbirşeye izin yok.

ÖRNEK BİR MENÜYÜ SINIRLANDIRMAMAK ADINA VERMİYORUM ANCAK
BU LİNKTE ATAK VE SAF PROTEİN GÜNLERİNDE NELER YİYEBİLECEĞİNİZİ GÖREBİLİRSİNİZ.

ATAK EVRESİNE UYGUN TARİFLER İÇİN TIKLAYIN.

374 yorum:

  1. Benim 4.günüm bugün ve tam 4 kilo verdim.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba benimde bugün 4.günüm ve 4 kg gitti..sanırım su kaybıdır..fazla umutlanmıyorum ama diyete devam edeceğim kesin:) başarılar tüm arkadaşlara

    YanıtlaSil
  3. merhaba,
    atakta olan ödem kaybı daha çok zaten.ama devamı gelecek merak etme:)

    YanıtlaSil
  4. MERHABA benım 5.gunum ve 4kılo gıttı.fakat benım cok miğde bulantım var yulaf kepeğini çok zor yiyorum:( onun dışında problemim yok.yulaf kepeği tatı gelmiycek şeykılde ne yapabılırım.yardım edın lütfennn:((((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yulaf kepekli yoğurda nane , pulbiber gibi baharatlar eklerseniz lezzet katmış olacaksınız :)

      Sil
  5. aynı sorun bendede var yulaf kepeğini yiyemiyorum,midem çok kötü oluyor yemesem olurmu?

    YanıtlaSil
  6. Mrb.,benim atak evresinde 3. gunum bitti,ama kilo verecegime 1kg.daha aldim ve bagirsaklarimda cok problem yasiyorum.Ne yapabilirim?Kac gun daha atak evresinde kalmaliyim?tsk.ler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bol su içiyor musun?kepek yiyor musun?
      Atak evresinin süresi için dukan test'i yapabilirsin.

      Sil
    2. Kepegi her ogunumde yiyorum,suyu da 1 lt. kadar (yesil cay ve su olarak) icebiliyorum.

      Sil
    3. kepeği her öğünde ne kadar ve ne şekilde yiyorsun?
      ve diğer öğünler nasıl geçiyor?

      Sil
  7. Arakdaşlar şimdi kahvaltıda et mi yenicek ya :/ ben vejeteryan biriyim ve kırmızı et yemek istemiyorum. Ve olayı da anlamadım. Yardımcı olun lütfen. 67 kiloyum 55e düşmek istiyorum yardımcı olursanız çok minnettar olurum. ilk 10 gün ne yiyeceğim menü çıkartırsanız bana.. Şimdiden teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dukan protein ağırlıklı bir diyet fakat vejetaryenler için de uygulanabilir.
      http://www.dukandiyetitariflerim.com/search/label/VEJETARYENLER%20%C4%B0%C3%87%C4%B0N%20DUKAN

      Sil
  8. Merhaba,
    Herşey yolunda gidiyor ortalama 2 lt su içiyorum diyetimi tam anlamıyla yapıyorum fakat bugun tam 1 hafta olmasına ragmen kılo veremedım.
    Yuluf kepgını de akşamdan akşama krep yaparak 1 kasık tuketıyorum bunun zararı olurmu ne yapmalıyım..
    İlginize Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  9. Bu arada yapamadığım tek şey yürüyüş iş yogunluğu nedeniyle bir turlu vakıt ayıramadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaç kg fazlan var?atağı kaç gün yaptın?tam olarak günlük listeni yazabilir misin?

      Sil
  10. 15 kg fazlam var.( 85 kiloyum 70 olmak istiyorum ) Atak evresinde bugün 8. günüm
    Sabah: Haşlanmış yumurta az peynir
    Ara öğun: yogurt ( ufak bir kase ) saat 11 gbıde bır fıncan nescafe
    öğlen: haslanmış tavuk göğsü ve az yoğurt
    saat 15:00 16:00 cıvarı yoğurt
    Akşam: Bazen haslama tavuk yoğurt,bazen yulaflı krep peynır vb.
    Atak evresini 10 gun yapıp seyir evresine geçeceğim. Eşim başladığından bu yana 8 günde 4 kilo verdi bende verdiğimi hissediyorum ama kıloda oynama yok :(((
    Yardımınızı rica ederim ( Teşekkürler )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. atak evresini0gün olarak testle mi belirledin?15 kg için 10 gün çok geldi bana.
      eğer süt ürünlerini fazla kullanırsan duraklama yapabiliyor.etkin zayıflama için et ürünleri ve balık gibi besinleri yemeyi atlamamalısın.günü sadece süt ürüneriyle geçiştirirsen işe yaramayacaktr.
      ayrıca atak ödem atmaya yarayan bir dönem.asıl zayıflama 2.çevre başlıyıor.ödemin fazla olmayabilir.
      bazen de zayıflama sadece ölçüldüğünde görülebiliyor.keşke vücut ölçülerini alsaydın.

      Sil
  11. Bana atak evresi 6 gün olarak çıkmıştı ama zayıflamayı çok istediğimden 10 gün yapayım dedim ama yanlış yaptım sanırım. O zman ben yarın itibariyle seyir evresine geçiyorum ve daha dikkatli yemeye çalışacağım.Sebzeler konusunda önerebileceğiz birşey var ise sizden bilgi rica ederim.

    YanıtlaSil
  12. Atak dewresinin ikinci gunundeyim testte 5 gun yapmam gerektigi soyleniyor 86.50 idim. Bir kilo verdim bile cevremdski herkez dayanamayacagimu soluyor buda benim yedim seylerden tiksinmeme neden oluyor ne yapabilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yola baş koyduysan söylenenleri çok da kafaya takmamalısın.
      Yerinde olsam sırf onları haklı çıkarmamak için devam ederdim.atak tariflerini incele lütfen.tiksinmeden tüketebileceğin birçok yemek var.

      Sil
  13. BEN 6 GÜN YAPTIM YULAF KEPEĞİ YEMİYORUM 3KİLO VERDİM BUGÜN SEYİR EVRESİNE BAŞLADIM 1 BUÇUK SENE ÖNCE YAPMIŞTIM TOPLAM 8 KİLO VERDİM ŞİMDİ DOĞUM SONRASI TERAR YAPIYORUM BEN TEK ZAYIFLATAN DİYET BU ŞUAN 58 KİLOYUM HERKEZE BAŞARILAR KİMSE BIRAKMASIN ÇOK GÜZEL BİR DİYET

    YanıtlaSil
  14. Bu diyette meyve ne zaman yenmeye basliyor elmayi ozledim benn birdr coca cola zero icebiliyomuyuzzz

    YanıtlaSil
  15. Biri yardim etsin bana meyve ile ilgili

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 3.evreye kadar meyve yok.günde 3 kutu kadar zero içilebilir.
      başlamadan önce kitabı okumanı tavsiye ederim:)

      Sil
  16. mrb bn atak 3.günündeym et yiyemiyorm yeşil mercimek olurmu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mercimek vejetaryenler için öneriliyor.sağ kolonda vejeteryanler için dukan yazısını okuyabilirsin.

      Sil
    2. atak evresinde et disinda yesil mercimek yiyebiliyormuyuz simdi ?

      Sil
    3. sadece vejeteryansen yiyebilirsin.yani hem et hem mercimek yok.yazıyı oku lütfen.

      Sil
  17. bir insan kendine bu tür bir eziyet yaparsa(kendim denedim)kilo vermeyi geçin yemekten hayattan nefret ediyor..bu sitedeki yemekleri denedim ve şu an yemek yiyemiyorum..tavsiyem karatay diyeti:DDaynı sonuç alınıyor..en önemli şey spor....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. her diyetin herkese hitap etmesi mümkün değil zaten.kendine uygun olanı seçmek en mantıklısı.

      Sil
  18. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  19. merhabalar
    benim atak evrem iki gün cıktı.69 kiloyum hedef kilomu 58 belirledi.çok az geldi iki gün bi yanlışlık olabilir mi?

    YanıtlaSil
  20. merhaba.dukan diyetine bugün başladım. ve bugün regl oldum. acaba regl diyette duraklamama yol açarmı?veya tartılmadım ama tartıda fazla çıkarmıyım neyapmalıyım?

    YanıtlaSil
  21. Merhabalar bende şuan 3. günümdeyim şimdiye kadar 1 buçuk kilo verdim bakalım yarın sabah tartıda ne yazicak. :) Yalnız bir sorum olucak. Sabah kahvaltıda Yulaf Kepeği galetası yani krep yiyorum içinede 1 yumurta katıyorum öğlen okuldan eve geldiğimde tekrar 2 yumurta yiyorum bunu tabii ki her gün yapmıyorum haftada 1 2 kere ama diyette günde en fazla 2 yumurta yeniliyor 2 yumurta yemem iyi mi kötü mü?

    YanıtlaSil
  22. krep nasl yapılıyo? acil cvp yazarsnız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. linkte görebilirsin. http://www.dukandiyetitariflerim.com/2011/12/yeni-baslayanlar-icin-adim-adim-dukan.html

      Sil
  23. merhaba bende yeni baslayacaklardanim testi yaptim. tek sorum var. peynirin ve yogurdun light olmasimi gerekiyor. birde yulaf kepegini nerden bulabiliyoruz. 1-2 markete baktim ama bulamadim. simdiden tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Didem yukarda da yazdığım gibi 8-YAĞSIZ SÜT ÜRÜNLERİ:Yoğurt,peynir ve süt yağsız ürünlerden seçilmeli.Bulunamadığı durumlarda en fazla %2 'ye kadar yağlı ürünler seçilebilir.Süt günde 1 brd.'la sınırlanmalı,toplam süt ürünleri 1lt'yi geçmemeli.Peynirlerde buoranı yakalamak çok zor.Ancak bazı beyaz peynirler(Aknaz-BİM)%2,5 yağlı.Onun dışında en uygun peynir bizim için yağsız lor.

      Sil
  24. Daha önce diyetisyen kontrolünde 1,5 senede 18 kg. veren bir kişiyim, 3 sene sonrasında daha rahat yemek yeme ile 5 kg. aldım, bugün Dukan'a başladım. Yulaf kepeğini yoğurtla karıştırıp yemek çok zevksiz, keten tohumu daha lezzetliydi, yumurta, 6 kibrit kutusu peynir, 1 dilim et, 1 dilim tavuk jambon, tavuk yemeği, 1 kutu yoğurt (hepsi light) ile öğleni geçirdim, öğleden sonrasında da yulaf kepekli yoğurt (koca bir kase), akşam da büyük ihtimal köfte ya da et yiyeceğim, moralim bozuk, başım ağrıyor, ağız tadı çok kötü ki bu kitapta da yazıyordu. Hedefim 5 kg.yu mümkün olan en kısa zamanda vermek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Çok güzel kilo vermişsin tebrikler:)
      Yulafı yoğurtla yemek olabilecek en kötü hali sanırım:)
      Birçok tarif varken eziyet haline getirmemek lazım diyeti.
      Sağ kolonda atakta yenebilecek birçok kepekli tarife ulaşabilirsin.
      Menüde muhtemelen yanlış olan peynir görüyorum.Yağ oranı kaç peynirin?

      Sil
  25. Belirtmeden edemeyeceğim, çevremde bu diyetle kısa bir süre içerisinde 15-20 kg. veren kişiler var, dolayısıyla ben de çok umutluyum.

    YanıtlaSil
  26. Merhabalar,
    Oncelikle herkese bu yolda bol motivasyon ve guzel sonuclar dilerim. Benim merak ettigim sodalar. Dun kitabi okurken sivi tuketiminde minarelli sularnda tuketilmesi gerektigini okudum. Onlar da faydali sindirimde vs. Ama bu diyette normal uludag sade soda icebiliyormuyuz yoksa onunda light i yada bir cesidi var mi? Tesekkurler simdiden.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selma merhaba,
      Soda yerine doğal maden suyunu tercih etmelisin.Fakat dikkat etmen gereken sodyumunun düşük olması gerektiği.Fazla sodyum ödem yapacaktır.

      Sil
    2. yanitiniz icin tesekkurler. onerebileceginiz marka var mi peki ? ben maalesef soda ve minarelli su ayni sey diye dusunuyordum :)

      Sil
    3. çoğumuz öyle biliyoruz aslında:)
      perrier en düşük sodyumlu marka ama fiyat olarak akmina daha uygun.

      Sil
  27. yulaf kepeği her öğünde 2 yemek kaşığı yenebiliyor mu?? çünkü birçok kişinin aksine ben tadını seviyorum ve sanırım ilk 3 gün farketmeden ölçüsüz yoğurda karıştırıp yedim . bu durumda acaba atak evresini uzatmam gerekir mi??
    sevgiler

    YanıtlaSil
  28. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  29. merhaba. ya yulaf ekmeği şartmı. kepek ekmeği olmazmı lütfen yardımcı olun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,yememiz gereken yulaf ekmeği değil YULAF KEPEĞİ.
      Yulaf kepeğinden yapılabilecek ekmek türevleri yenebilir.Hazır olarak satılmıyor.

      Sil
  30. birde kuru yemiş tüketebiliyormuyuz. tüketiyorsak hangileri

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuru yemişler 3.evrede bile izinli değil.

      Sil
    2. ya ablacım çok oluyorum ama bi kaç sorum daha olucak. lütfen nolursun cevaplarmısın rica ediyorum. ben dün başladım bu diyete..
      1- sabahları haşlanmış yumurta. ve biraz yağlı peynir ve şekersiz çay içiyorum! bana bi kahfaltılık önerirmisiniz.
      2- yulaf kepeğini ile krep yapmak için un gerekmiyormu. ekmeğini yapamam ben kimsem yok öyle..
      3- meyve yiyormuyuz..
      4- ben hep açlık hissi duyuyorum neden..
      şimdiden çok teşekkür ederim.. cevaplamazsanızda canınız sağolsun.. uğraşmayın yani uzunsa cevaplar abla..

      Sil
    3. Cevaplarım tabi ancak anladığım kadarıyla kitabı okumadan başlamışsın.Böyle yaparsan herşey havada kalır ve sürekli birşeyleri eksik yaparsın.Nitekim kepek yemediğin için açlık hissetmen çok normal.
      Yukarda saydığım yiyecekler dışında hiçbiri izinli değil(MEYVE DE İZİNLİ DEĞİL DOLAYISIYLA).Bunları birleştirerek veya ayrı ayrı yiyebilirsin.
      Erkek bünyesi için 1 yumurta çok çok az.Bol beyazlı az sarılı bir omlet daha tok tutacaktır.
      Sağ kolonda tarifler içinde ekmekler-kahvaltılıklar başlığı altında göreceğin birçok tarif atak evresinde uygundur.Fotoğrafların altında yazar zaten evresi.Ekmek türevi birşeyler yapmak için usta aşçı olmaya gerek yok.Çoğu tavada bile yapılabilir.
      Açlık duymanın sebebi ise izinlilerden (VE ÖZELLİKLE DE KEPEK)yeterli yemiyor oluşundur.

      Sil
    4. anladım çok teşekkür ederim ablacım.

      Sil
  31. selam ben bugun ilk gunume basladim.bana 2 gun atak evresi olacagini gosterdi test ve 4kilo fazlam varmis ama ben 7 kilo vermeyi istiyorum sizce ataki artirmalimiyim?bide ben azerbaycandayim kitabi ve yulafi hic bir yerde bulamadim bende seker hastalari icin sibir kepeyi vardi ondan aldim ama baktimda yulafla ayni tarzda bisey.her ogundemi 2kasik yemek gerek yoksa gunde 2kasik mi?lutfen yardimci olun kitapi ariyorum zaten yanlis yapmak istemiyorum hic birseyi.tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba efruz,
      atağı arttırman uygun olmayacaktır.seyirde inmek istediğin kiloya gelene dek devam etmelisin.sibir kepeğini hiç duymadım.olması gereken yulaf kepeği.buradan gönderebilecek yakınların varsa hem kitabı hem kepeği istemen iyi olacaktır.

      Sil
    2. Cok sagolun.bide yulafi gunde ne kadar yemek lazim??

      Sil
    3. ATAKTA 1,5,SEYİRDE 2,GÜÇLENDİRMEDE 2,5 KAŞIK.

      Sil
  32. selamlar benim bugün atak evresinde 4 günüm ve 1 kilo giitti regli döneminde olduğumdanmı az kilo verdim anlamadım birde çok fena kabızlık oldu lütfen bilgi verirseniz sevinirim bol motivasyonlar dilerim

    YanıtlaSil
  33. selamlar benim bugün atak evresinde 4 günüm ve 1 kilo giitti regli döneminde olduğumdanmı az kilo verdim anlamadım birde çok fena kabızlık oldu lütfen bilgi verirseniz sevinirim bol motivasyonlar dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. atakta kilo değil daha çok ödem gidiyor.az ödemin olabilir ama regl dönemi ve kabızlık da durumu etkiler.kitapta zaten regl döneminde başlanması önerilmiyor.
      bu dönemden sonraki kayıplar dikkate alınmalı.kabızlık için bol sıvı,karın egzersizleri önerilen destekler.

      Sil
  34. gece gece aklima takildi Simla hanim. Ben 22 gundur diyetteyim ve6 kgverdim ama daha simdi dikkat ettim ki benim hep kullandigim sutas lightpeynir %7 yagliymis. Kullanima hic uygun degil degil mi yoksa sinirli bir sekilde tuketebilirmiyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüm süt ürünleri yağsız veya en fazla %2 yağlı olmalı.%7'ye kadar yağlı olanlar sınırlı izinli olarak 30gr kadar yenebilir.Duraklama yapabilir yani.

      Sil
  35. atak evresinde iki sivri biber serbest diye biliyordum dukan kitabinin hollandacasinda yaziyordu ve ben biberi herzaman kullandim atak yaptigim evrede.simdi biber yasak mi degil mi tam anlayamadim.ben ondan atakda sadece3kilo verebildim sanirim.anlamadim bibersiz olmaz ya litfen serbest diyin merve

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. atakta sebzeler garnitür olarak toplam 2 yemek kaşığı kadar serbest.ister biber,ister domates,ister yeşillik olabilir.

      Sil
  36. Merhabalar Dukan diyetini uygulamaya karar verdim testi yaptım ancak kilom uygun çıktı ben şuanda 56,6 kg ve boyum 1,63 olmak istediğim kilo 52 atak ve seyir evresini kaç gün uygulamlıyım yardımcı olursanız çok sevinirim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba ayla,
      vermek istediğin kilo az olduğundan 1 gün atak yeterli.seyir evresi inmek istediğin kiloya ulaşana dek sürmeli.
      kolay gelsin:)

      Sil
  37. merhabalar, ben bu yemek kaşığı hesabıyla sebze olayını anlamadım, ben de biberi özellikle yeşil biberi çok seven biriyim, bu konuya açıklık getirebilir misiniz?
    bir de tariflerde atak evresinde, kakao, vanilya aroması, mısır nişastası, kabartma tozu, krema aroması ve salça kullanılmış hep. bunlar serbest mi. salça dışarıdan alınan hazır salçalar olur mu? veya bir marka tavsiye eder misiniz?
    çok soru oldu ama kusuruma bakmayın. başka bi yerde cevap bulamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. miulu merhaba,
      yukarda da yazdığım gibi garnitüramaçlı çok çok az kullanılabiliyor.yemeklik doğranmış haliyle hesaplanmış bir miktar bu.Örneğin menemen yaparken içinde toplamda 2 yk geçmeyecek şekilde doğradığın biber,soğan ve domatesten koyabilirsin gibi.
      atak evresinde kakao izinli değil.nişasta da çok çok nadiren bazı çorba veya soslara kıvam vermek için 1 tatlı kaşığı kadar uygun.
      hazır veya ev yapımı domates rende veya salçasında arannması gereken özellik yağsız ve şekersiz olması.içerik kısımlarını okumalısın yani.
      aromalarda kalori yok dolayısıyla uygun.
      diğer sınırlı izinlileri kapak fotosunun altındaki başlıkta okuyabilirsin.

      Sil
  38. Merhaba Ben Ayla yazıma cevap bekliyorum sizden biraz sonra kitabı alıcam yazabilirseniz çok sevinirim :))

    YanıtlaSil
  39. merhabalar 6.gunum ve sadece bir kilo gitti nerde hata yapiorum bilmiorum yardimci olursaniz sevinirim.acaba diyorum tatliya karsi dayanamiorum saldirmamak icinde light sut, tatlandiri ve 1 kasik misir nisastasi ile muhallebi yapiorum oyuzden mi gitmiyo dersinizz.

    YanıtlaSil
  40. merhabalar bende bu diyeti uygulamaya başlayacağım yalnız bbir sorum olucak size şuan 95 kiloyum 2-3 haftadır kendi çabamla diyet yapıyorum dukan diyetini yeni gördüm okudum ve uygulamaya karar verdim 95 kiloyum ve boyum 1.70 civarında test yaptım bana atak evresinde 3 gün dedi ve ben 65-70 kiloya kadar inmek istiyorum bana bu 3 gün az gibi geldi bi de benim ortalama kilonuz 75 diye çıktı yardımcı oursanız çok sevinirim şimdiden teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  41. Merhaba
    Ben 59 kilo olarak diyete başladım Atak Evresinin 5. günümdeyim ancak sadace 1.5 kilo verdim. 53 kiloya inmem gerekiyor. Bunun için Atak evresine devam mı etmeliyim yoksa seyir evresine geçmelimiyim.Bu arada diyetimi tam olarak uyguluyırum günde 1.5 kaşık yulaf kepeği,günde 2 kg. su ve her gün 20 dk yürüyüşü yapıyorum.Diğer yazan arkadaşları okuyunca Atak evresinde benim hiç kilo verememiş olmam motivasyonumu çok bozuyor.Benim gibi kilo veremi yavaş başlayan ama daha sonra kilo vermeye devam eden varmıdır ? fikrinizi almak istedim.

    YanıtlaSil
  42. Merhaba;

    Ben zeynep...yarin dukan diyetine baslayacagim bugun listeme gore alisverisimi yaptim ancak peynir konusunda cok zorlandim ve en sonunda sizinde tavsiyeniz uzerine bim den aknaz beyaz peynir aldim ancak light olanini cunku digerinin yag orani cok yuksekti lightin bile % 9.5 ve kitapta light urunleri onermiyo kesinlikle napicagimi bilemedim yanlis yapmak istemiyorum cunku bu diyetten iyi sonuc almak icin dikkat edilmesi gerektigini ogrendim arastirmalarimin sonucunda...bana bu konuda yardim edebilirmisiniz lutfen tesekkur ederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba zeynep,
      o markanın lightının farklı yağ oranları mevcut.bizim kullandığımız %2,5 yağlı.her mağazada bulunmuyor sanırım.
      ama bizim için en uygunu lor peynirler.yağ oranı %2'nin üzerinde olmayan lorlardan alabilirsin.

      Sil
    2. Tesekkur ederim cevabiniz icin...o aldigim peyniri kullanmiym ozaman degil mi? Birde yogurt icinde light urun tercih etmedim sutas in normal yogurdunu sectim sut icinde yarim yagli olani uygunmudur? Sizi rahatsiz ediyorum ozur dilerim ama yanlis yapmak istemiyorum diyeti...

      Sil
    3. rica ederim.
      evet o peynir uygun değil.ama yoğurt da öyle.
      yağ oranı tüm süt ürünlerinde 0 olmalı.bulunamadığı durumlarda %2'ye kadar izinli.

      Sil
    4. Ozaman kitapta uygun gorulmese de mecburen sut urunlerinde light olanlari tercih etmeliyim cunku yogurt ve sutte market reyonundaki tum yogurt ve sutlere bakmama ragmen yag orani % 2 veya daha altinda olani bulamadim ben zaten kitapta ozellikle yagsiz sut ve yogurt diyo ancak ne yazik ki light urunler disindaki tum yogurt ve sutler zaten tam yagli olarak satiliyor;))

      Sil
    5. kitapta uygun görülmeyen ürünler light yazdığı halde birçok işlemden geçmiş,katkı maddeleri içeren ürünler.
      sütler ve yoğurtlar buna dahil değil.dolayısıyla light kullanmakta sorun yok:)

      Sil
    6. Zaten light disinda yagsiz bulmak imkansiz o yuzden emin olmak istedim tesekkur ederim cevabiniz icin...

      Sil
  43. Dukan testini yapadim 31 yasinda erkek 173 boyunda 84 kilodayim.magdurum :) atak devresi ni kac gun yapmaliyim........

    YanıtlaSil
  44. 2 sorum olcakk cvp sevinirim 1-haslanmis tavugun suyubuda icebikirniyiz 2-tavuk doner yiyebilirmiyiz surekli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavuğu derisiyle haşlarsan suyu çok yağlı olacaktır.ya derisiz haşlamalısın,ya da haşladığın suyu buzdolabında soğutup üstte biriken donmuş yağı aldıktan sonra kullanabilirsin.
      hazır tavuk dönerlerdeki yağ oranı bize uygun değil.

      Sil
  45. Tesekkur ederim sorulari cvpsi birakmayan iyilik melegii....pilicler uygunmu donerek pisen pilic disardan yiyelim atak donemde?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim.
      evet çevirme piliçler uygun.derisi,gerisi ve kanatları hariç:))

      Sil
    2. :))) bana marketten temin edebilecegim bir pglen menusu markasiyla birlikte lutfen isteyken ne yicemm bennnn :(

      Sil
  46. iyi gunler ben sitenizde verdiginiz ekmek tarifi lie ilgili bir soru soracaktim...
    atak evresinde 1,5 yulaf kepegini dusunun diyosunuz onu o miktari koyduktan sonra nasi ayarliyabilirim yani kac dilim olur henuz baslamadim ama en kisa surede iyi bir bilgi toplayip baslicam eger cevaplarsaniz sevinirim.. (ayrica ayni sorum poca icinde gecerli atakya 12 taneden kac tanesini yiyebilirim)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. örneğin 6 kaşık kepekten ekmek vs.yaptığını düşünecek olursak ekmeği 4'e böldüğünde 1,5 kaşık kepeklik bir parçan olacaktır.

      Sil
    2. tesekkurler cevaplariniz icin...

      bir iki sorum daha olcak tariflerdeki kiymali pocalari (lahmacunlari) difrizde koyabiliyormuyuz eger birden cok yapip bir baska gun kahvaltida veya aksam yemeginde kullanmak uzere tuzlu pastalarida hava almayan kapta saklayabiliyormuyuz

      atistirmaliklari istedigimiz zaman tuketebiliyormuyuz yoksa ara ogun olarakmi tuketmemiz lazim ornegin tuzlu pastalar (ayni sorum kekler ve pastalar icinde gecerli hani tatli ihtiyaci duydugumuzda istedigimiz zaman tuketebilirmiyiz yoksa ara ogunmu)

      kusura bakmayin cok oldu sorular cunku tarifleriniz cok hosuma gitti bendeki kitap flemenkce ve onlarin yemeklerini helal yemeklerle uyarliyamiyorum...

      Sil
    3. rica ederim:)
      dukanda ara-ana öğün kavramı yok.diyete ve limitlere uygun olduğu sürece izinli gıdalar her zaman yenebilir.
      dipfrizde hiç denemedim ama yapan arkadaşlar çok.

      Sil
  47. Menuler arasinda light ton baligi onermissiniz ama onun ici yag dolu deil mi ? İsyerinde pratik yiyebilecigimiz bir kac sey yazarmisiniz markalari ile birlikte lutfennn

    YanıtlaSil
  48. Gunaydin:)

    Oncelikle verdiginiz bilgiler icin cok tesekkurler. Ben de bugun basladim, 5 kilo fazlam var. Umarim olumlu sonuclar alirim.

    Acaba tatlandirici icin onereceginiz bir marka var mi? Marketlerde bircok tatlandirici var ama hangisinin iyi oldugunu bilmiyorum.

    Cok tesekkurler, sevgiyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      dukan 2 marka öneriyor:splenda ve stevya.tat olarak splenda ,doğallık olarak stevya önde.her ikisi de eczanelerde bulunabilir.
      takita formtat60 ve takita stevya da bize uygun.prebiyotik lifli olduklarından hafif gaz yapabiliyor.marketlerde bulunuyor.

      Sil
  49. cok tesekkur ederim... 2. gunumu tamamladim ve 2 kg gitti:) giden agirligin bir kismi odem olabilir ama kendimi cok iyi hissediyorum... yarin sira tatlandirici da... sevgiyle

    YanıtlaSil
  50. Merhaba admin.
    ben 62 kiloyla diyete basladim bugün 1. günüm, boyum 1.64 iki gün atak yapmam gerek. ama birseyi yanlis yaparim korkusuyla az kilo veririm yani diye sabah kahvaltisinda sadece birtane haslanmis yumurta ve birazcik Mozerella yedim. öglen yulaf kepegi ile yogurd karisimi( kücük kasede), ve aksama dogru iki kasik yogurd ve haslanmis et( et üc parmak büyüklügünde bile degildi).ama böyle yaparak daha nekadar yapabilirim bilmiyorum´. yani sagligimdan olmak istemem ;/ Cevap veririsen cok Mutlu edersin benii :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tutku merhaba,
      Kitabı okuduysan Dukan asla aç kalmaman gereken,izinli gıdaları yediğinde zayıflatan bir diyet.
      Yanlışın az yemek.böylece vücudun kıtlık moduna geçip varolan kiloyu saklamaya çalışır.özllikle proteinleri(et-tavuk-balık bolca tüketmelisin.)
      mozzarellanın yağ oranı nedir?

      Sil
  51. Cevabim icin teskr ederim:)
    Kitabi okumadim cünkü almanyada nerede bulabilecegimi bilmiyorum. tr'den alsam türkcem okadar iyi olmadigi icin anlamam biraz zor olurdu.
    birkac sorum daha olcakti, ben dukan testini yaptigimda bana 58 kilo olmam gerektigini söyledi ama ben 55 fln olmak istiyorum sence boyuma göre nasil? 2.belim ince fakat basenlerim biraz fazla, nsil bir egzersiz yapmaliyim diyetin yaninda, ve 2+1 mi yoksa 5+5 yapsam mi daha cabuk veririm.? (simdiden cook cok tessekür ederim :)))

    YanıtlaSil
  52. merhabalar ben meyveli yoğurt serbest mi onu merak ediyorum annemle activia yedik bugün bir de elmalı yeşil çay içebilir miyiz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Activia uygun değil şeker ve yağ açısından.elmalı yeşilçay uygun.

      Sil
  53. Merhaba benimde bir sorum olcakti, yag orani 1,8%. olan meyveli yogurt yesem birsey olurmu. bide benim dün atakta 2.ci günümdü ama disarda yemek zorunda kaldim ve iskender yedim.oyüzden bugün yeniden basliyorum, diyet bozulmusmudur simla hanim ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şeker içeriyorsa uygun değil Yagmur.yağdan çok şeker önemli.
      iskender tabi ki diyeti bozmuş oluyor.ama baştan başlama kaldığın yerden devam et.fakat şunu unutma ki dışarda yemen gerekecek birçok zaman olacak.sana uyacak yiyecekleri tercih etmelisin.

      Sil
  54. 13 kg fazlam var ama atak devrem 2 gun cikti..bir yanlislikmi var acaba testteee..bilgi verirmisiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır gayet normal.Bana da aynı şekilde çıkmıştı.

      Sil
  55. merhabalar öncelikle muhteşemsiniz tebrikler.. bir soru da benden atak evresindeyim teste göre atak 3 gün olması gerekiyordu ama yulaf kepeğini yeni temin etmiş olmam ve spor yapamamamdan dolayı 5 gün atak yapmaya karar verdim ki zaten bi yerde yanlış yapıyorum çünkü bugün 3. günüm ve kilo verebilmiş değilim.. birde bu tavuk,hindinin sadece kemikli kısımlarını yiyebiliyorum yani kanat but vs.. derisini mümkün mertebe ayırmaya dikkat ediyorum ama kilo veremememin sebebi bu olabilir mi acaba bunun dışındada lıght peynir, yoğurt ,süt hergün.. 1-2 fincan türk kahvesi bugün ilk defa 1 tatlandırıcı kullandım ve yumurta 3 günlük beslenme öyküm bu en kötüsü dışardaydım ve bikaçtane köfte yedim ızgara (hazır köfteydi) kitabı okudum ama sende aydınlatırsan çook sevinirim buarada mutlu yıllar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      atak ödem atmamıza yarayan ve bizi asıl kilo vereceğimiz seyir evresine hazırlayan bir geçiş aslında.ödemin fazla olmayabilir.
      kümes hayvanlarının derisi ve gerisi hariç her yeri yenebilir.kanatların da ancak derisi ayrıldığında uygun.
      light peynir hangisi?bize en uygunu yağsız lor peyniri.eğer süt ürünlerinde yağ oranı %2 üzerindeyse uygun değil.köfte hazırsa hem yağ hem de içinde kullanılan galeta unu ekmek vs dolayısıyla uygun değil.bunları düzenlersen seyirde sonuç alırsın mutlaka.

      Sil
    2. bugün seyir evresine geçtim sabah uyanır uyanmaz tartıya çıkıyorum 63,5 gün içerisinde ne zaman çıksam 65 gösteriyo.. umudumu kesinle kaybetmiycem elbet gidicek bu fazlalıklar şimdiden kendimi rahatlamış ve güzelleşmiş hissediyorum irademi de şaşkınlıkla ve gururla ehlileştiriyorum.. :)buarada ben markette yağ oranı en düşük bulduğum süt ve penir sütaş tı ama şuanda farkediyorum ki peynir okadarda lıght değilmiş 7 yoğurt sek 0.15 gerçi bugün yörsanın lor peynirini aldım sizin formu inceledikden sonra 2.2 bana önericeğin markalar var mı?

      Sil
    3. gün içinde tartılma.ideali sabah iç çamaşırlarınla tuvaletten sonra tartılmaktır.
      kullanabileceğimiz ürünleri sağ kolonda dukan'a uygun ürünler başlığını tıkladığında görebilirsin.

      Sil
  56. testi yaptım ama diyete gerek olmadığını yazdı bana 77 kiloyum 55 olmak istiyorum neden böyle çıktı acaba

    YanıtlaSil
  57. bu arada ben aslıhan eşimin hesabından yazıorm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yanlış bir yanıt vermiş olabilirsin.tekrar gözden geçir istersen.

      Sil
  58. Sorular havada kalmis kim cvp vercek acaba adminn ?

    YanıtlaSil
  59. yediğimiz etin miktarı 1 öğünde ne kadar olmalı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. belli bir miktarı yok.doyana kadar yenebilir.

      Sil
    2. En az ne kadar yenmeli?

      Sil
  60. Yulaf kepeginn ingilizcesi ne:)))

    YanıtlaSil
  61. bende test yapmak istiyorum ama ingilizce etrafımda dil bilen olmadıgı için kaç gün atak yapıcam bilmiyorum ben obez sınırındayım 10 gün yapsam yeterli herhalde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. testin türkçesine buradan ulaşabilirsin. DUKAN TEST
      10 gün gerekip gerekmeyeceğine mutlaka bak.

      Sil
  62. Selam Simla'cım
    Perşembe ve Cuma günü hafif bir alıştırmayla kaldığım yerden devam etmeye başladım. Test sonuçlarına göre vermem gereken 24 kilo var. Aslına bakarsan oldukça fazla ama hiç korkmuyorum desem :) Atak evresini 6 gün yaptıktan sonra 23 Haziran 2013 (doğum günüm. sanırım bu bi işaret) 'e kadar seyir evresini devam ettirmem gerekiyor. Emzirme işinde pek başarılı olamadım. Oğlum ancak 4 ay emdi. Babamın vefatıyla birlikte sütüm de kesildi. Umarım yine eski formumu yakalar hızla kilo veririm. Hamilelikten önce stokladığım 5 paket Yulaf Kepeği ve 3 Kutu Takitam varmış. Onları çıkardım dolaptan. Haydi bakalım, vira bismillah dedik başladık :)

    Sevgiler...
    Gaye

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gaye merhaba,
      Başın sağolsun çok üzüldüm babanın vefatına.
      Umarım sıkılmadan ,kolaylıkla kurtulursun kilolardan:)

      Sil
  63. Tavuk burger salam hazir döner ,baligin derisi ve disarda satilan mangalda kofte tavuk sucuk bunlar uygunmuu ???? Adminnnnnn utfen cvp

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hazır ürünler bizim için uygun değil.Burger,köfte ve salamlarda nişasta,galeta unu vs kullanılıyor.Üstelik yağ oranları da çok yüksek.döner de aynı şekilde.Balığın derisi yenebilir.Ancak balık kendi yağında pişmiş olmalı.

      Sil
  64. Yulaf kepeğini tüketmessek diyette bi sorun olurmu ben yiyemedim için yani tat olarak sevmedim için diyette pek kullanmıyorum bi zararı varmı yada yulaf kepeğinin kilo vermeye bi katkısı olduğu içinmi kullanıyoruz? bilgilendirirseniz sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yulaf kepeği dukan'ın olmazsa olmazı.hayat boyu yenmesi gerekiyor üstelik.
      seveceğin bir şekli mutlaka mevcuttur.tadını sevmiyorsan marka değiştirebilirsin.bu linki oku lütfen yulaf kepeğinin önemi

      Sil
  65. Peki sevgili admin namet 100/100 tavuk eti jambon aldim yag yuzdesi 100/2.5 diyo ama iceriginde patetes nisastasi ve soya yaziyor uygunmudur anlamadim kitapta jambon uygun yaziyor celiskide kaldim lutfen cvp yazarmisiniz..baska bi uygun varmi yada..beyaz peynirde aknaz (bim) 100/2.5 yag orani kullaniom uygunlugu hakknda her 2 sine cvp lutfennnn

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayır değil.bize uygun olan karışım içermeyen direk etten üretilmiş jambonlar.bunlar da uygun ürünler

      Sil
  66. Alabalik izgara yicem derisiyle beraber ama misir ununa bulanmis biraz uygunmu .. ??? Uygun urunlerdeki janbonu hindi salami felan hangi marketten bulabiliriz kuui ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faceme eklemek istiyorum ama sizi nasil bulabilirimm ?

      Sil
    2. Mısır unu uygun değil.
      büyük marketlerde bu ürünler bulunabiliyor.

      Sil
    3. Kapak fotosunun altında tüm sosyal ağlarda izleyebileceğin ikonlar mevcut.

      Sil
    4. Bugday unu uygunmu balik izgara yaparken biseye bulamamiz gerekmiz mi ?tavuk cigeri sinirsiz demi,biktiniz demi benden

      Sil
    5. Tavuk cigeri tarifinizde neden bir kasik misir unu yazior ikilim ocinde kaldim aydinlatirmisiniz balikta uygun deil yazmizsiniz ?

      Sil
    6. merhaba,
      tavuk ciğeri hiç pişirmedim gizemli.başka birine ait sanırım.
      kitapta mısır unu olarak geçiyor.bazılarımızın karıştırması normal.ama mısır unu yurtdışında mısır nişastasına verilen isim.karışıklık oradan çıkıyor.izinli olan nişasta yani.o da sınırlı izinli.

      Sil
    7. ızgara yaparken hiçbirşeye bulamaya ihtiyacın yok.balığın kendi yağı yeterli.

      Sil
  67. 2 gun atK bitti yarin seyire geccem uygun urunlerde unonun pisetlenmis ekmegini.gordum o ne ekmegidir ? Ve nezam yiyebilirim admin .tesk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 3.evrede günde 2 dilim ekmek hakkın oluyor.sadece o zaman yiyebilirsin mert.

      Sil
  68. Sayin admin 2 gun atak bitti 1.600 gr verdim.Seyir evresinde ilk gunum ps gunum yani.ps gunlerinde protein daha cok tuketmek sartiyla izinli olan sebzelerden domates salatalik yesillik gibi istedigimiz kada yiyebiliyomuz her saatte..? Lutfen cvp tesk

    YanıtlaSil
  69. Adım Ahmet. Dukan diyetine başlayacağım ama bir kaç sorum olacak. Atak evresinde "Bu on kategoriden,hoşlandığınız ya da size uygun gelen gıdaları HİÇBİR SINIR OLMADAN,GÜNÜN İSTEDİĞİNİZ SAATİNDE,DİLEDİĞİNİZ KADAR tüketebilirsiniz." demişsiniz.
    Soru 1 : Yulaf kepeği günde sadece 1,5 Yemek kaşığı mı?
    Soru 2: Tariflerinizde yumurta 2 tane tamı geçmiyor. Sınırsız değil mi?
    Soru 3: Tavuk sınırsız demişsiniz. Yani bir oturuşta bir bütün tavuğu derisi olmadan haşlama veya fırında yiyebilir miyiz?
    Şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  70. merhaba,adım deniz. bende 2 gün oldu diyete başlayalı. mantar yiyebiliyormuyuz?mantar da yüksek oranda protein var ama sakıncalı olur mu?

    YanıtlaSil
  71. Ahmet merhaba,
    Evet atakta kepek günde 1,5 kaşık tüketiliyor.
    Yumurta sınırsız ve kolestrol sorunun yoksa tamamı yenebilir.Ayrıca yumurtanın yağlı kısmı olduğu için duraklama yaşanan zamanlarda da sarısı önerilmiyor.Beyazı ise koşulsuz sınırsız.
    Tavuğun ise kanatları,derisi ve gerisi hariç her yeri sınırsız yenebilir.

    YanıtlaSil
  72. deniz merhaba,mantardaki protein hayvansal olmadığı için sadece sebze günleri için izinli.

    YanıtlaSil
  73. her sayfada aynı soruyu sormuşsun mert:)seyir evresinde sorunun cevabı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mertt son sorum9 Ocak 2013 10:19

      Simla hanim ben bu sorunun cvbini net bisekilde anlayamadim seyir evresinde..sizin yazdiklariniz daha aciklayici oluyor...bu soruyu cvplarsaniz mutlu olcamm ve bidaha soru sormucam sizi rahat birakicam :))) bi zahmet kendi ifadeleriniLe cvp yazarmisiniz ? Siz bizim yol isigimizsiniz

      Sil
  74. 2 gun atak bitti seyirinde 2 gunundeyim 2 kilo gitti..canim tatli istiooo ama daha bitane meyveli yogurt bile yemedim cesaret edip.yesemki

    YanıtlaSil
  75. mert merhaba,
    seyirin Protein sebze günlerinde her öğünde sebze yiyebilirsin.normalde protein miktarı sebzeden fazla olmalı ama kendini yorgun hissettiğinde vitamin takviyesi için sebze miktarı daha fazla da olabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. : ) onu biliyorum her ogunde yiyebilecegimi ben sunu sormak istedim diledigim kadarma yani mesela kac tane domates kac tane salatilik bir sinirlama varmi ? Bunu ogrensem tamam..ps gunlerinde tabi :)

      Sil
  76. melis merhaba,
    canın tatlı istiyorsa izinlilerden yemende hiç sakınca yok.bu seni kaçamaktan koruyacaktır.

    YanıtlaSil
  77. :) tam artik dusdum yakanizdan simla hanim

    YanıtlaSil
  78. Merhaba,
    Oncelikle super bir blog olmus elinize, emeginize saglik!
    Ben gecen sene 8 kg verdim dukan diyeti ile. Ancak deli gibi yedigim icin aldim tabi :) simdi yine basliyorum, bu blog bana cok yararli oldu. Unuttugum seyler vardi.. Ancak sut sinirsiz degilmiydi neden 1 bardak ile sinirli yazdiniz?
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  79. slm blogunuz cokgüzel emeginize saglik. Ben dukana 5 ocakta basladim 78.300 den4 gün atak yaptim ve 1 kilo verdim 77.200oldum.seyir evresindeyim.toplam 9 gündür dukan diyetindeyim ama verdigim sadece 1 kilo moralim bozuluyor böyle oluncada regl dönemindeyim onunda etkisi olurmu ayrica kabızlık sorunuda cekiyorum.Seyir evresinde 1/1 yapıyorum bana yardim öneride bulunursaniz sevinirim tesekkür ederim

    YanıtlaSil
  80. Merhaba ben gamze seyir evresinde sinirli izinli gidalardan siniri asmadikca ps gunlerindemi yoksa sp gunlerindemi tuketebiliriz salatalik tursu, kakao,soya sosu gibi vs. Birde tatlandirici hergunmu tuketebiliriz dozu nedir...sevgiyle kalin ...

    YanıtlaSil
  81. mügeess merhaba,
    süt teoride sınırsız olsa da laktoz nedeniyle duraklama yaşamamk adına 1 brd.la sınırlandırmak öneriliyor.duraklama yaşamıyorsan içebilirsin.

    yarenn,
    hem kabızlık hem de regl döneminde olmak tabi ki çok etkiler.
    bol sıvı alıp kepek tüketiyor musun?
    ayrıca suyuna 1 büyük bardağa 1 çay kaşığı kadar karbonat eklemek de denenmiş ve sonuç alınmış yöntemlerden.
    sebze günlerinde bol lifli sebzeleri de ihmal etme.

    gamzem,
    duraklama yaşamıyorsan hem sp hem de ps de tüketebilirsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cevap icin tesekkur ederim.Yarin karbonati deniyecem.

      Sil
  82. Sekersjiz cay yesil cay ihlamur gibi cesitlerde snirlama yok degilmi.istedigimiz kadar icebilirmiyiz ?

    YanıtlaSil
  83. benim 5. günüm 4 kilo verdim ve yulaf kepeğini krep yapıyorm cok guzel oluyo yiyemeyenler bide böyle denesin bi zararı yok. 1.5 yemek kaşığı yulaf kepeği 1 yumurtayı bi kapta cırpın sonra tavaya 1 damla yağ dokerek peceteyle gezdirerek silin maksat yapısmasın tavaya :) yanınada ben bı kase lıght yogurt yıyorm super oluyo :)yulaf kepeğinn tadı ortadan kayboluyo :)

    YanıtlaSil
  84. Acilllll :)
    Atak evresinde corbama maydonoz koyabilir miyim?

    Tsk,
    Muge

    YanıtlaSil
  85. G.berry yesil cayla cok guzel oluyor 1 avuc yenerbilir mi? Antioksidan ozelligide var

    YanıtlaSil
  86. 14 ocak pazartesi başladım 58.3 kiloyla başladım 3.günün sonunda 56.4 düştüm 3.günde kabızlık sorunum için acı cehre tohumu aldım 8 tane çiğnedim iyi geldi her öğünden sonra 2-3 tane çiğniyorum bi sıkıntı olurmu?50 kiloya düşmek istiyorum ancak testi yaptım atak 2 gün seyir 30 gün diyor sonundada 53.kg oluyor.3 günlük atak sürem pekte saf protein olmadı atağa kaçamaksız 3gün daha devam etmeyi düşünüyorum.ne dersiniz

    YanıtlaSil
  87. Simay merhaba,
    kaçamakla da olsa kilo vermişsin.atağı uzatmadan seyire geçmeni ve kaçamaksız devam etmeni öneririm.
    teste göre ideal kilon 53.eğer 50 olmak istiyorsan inene dek seyire devam etmelisin.

    YanıtlaSil
  88. acı çehre için yorum yazmamışsınız

    YanıtlaSil
  89. polenezköy acılı sucuk yenilebilir mi?

    YanıtlaSil
  90. simay merhaba,
    acı çehreyle ligili hiçbir bilgim yok malesef.

    aylin;
    hazır sucuklar bizim için uygun değil.

    YanıtlaSil
  91. atak evresinde sütaş meyveli yoğurt light günde kaç tane yenilebilir bide çilekli mi şeftalılı mı alım?125 mg

    YanıtlaSil
  92. Persembe gunu bismillah dedım ve basladım :)
    Kıtabını 1 hafta okudum halende bakıyorum yanlıs bırsey yapmayım dıye...
    Aslında cok basıt ama uygulamaya gecınce yıne de tereddut ettım :)
    63 ıle basladım ve bu sabah 62 gordum tartıda.Insallah tarım yanılmıyordur malum dıjıtaller bazen sapıtıyor...
    Ben cok ıyı ve kararlı basladım fakat bu aksam ıtıbarıyle tatlı krızı mı desem nasıl desem boyle arandım evde resmen tatlı ne yıyebılırım dıye :) Tabı hıcbırsey yemedım oturdum :)
    Sıtenızde gezerken tatlı tarıflerı cok hosuma gıttı fakat bu kullanılan aromalar serbet mı??
    vanılya tereya aroması...Bırde nerelerde bulabılırım??

    YanıtlaSil
  93. dün sabah itibariyle 55.5 kiloydum ancak bu sabah 1 kilo almışım atakta oldugum halde cok üzüldün oysaki dun yarım saat yuruyusumu yapmıstım sadece aksam biraz yağlı peynir yedim yani bunun cezası 1 kılo olarak mı dönmeliydi çok üzgünüm ama kararlıyım devam edecem.bide karnımda tamir tadilat işleri gibi gece boyu nasıl bı ses cıktı bı bılsenız uyutmadı.normalmi neden bu kadar ses cıkıo bilgi verirseniz sevinirim

    YanıtlaSil
  94. merhabalar, ben de pazar günü başladım ; bugün 2. günüm atakta ; teste göre 3 gün atak ; 53 gün seyir yapacağım ...
    siteniz gerçekten çok faydalı ; kitabı almadan buradaki bilgiler ile başladım ; umarım başarılı olur .
    seyirde 2/0 yapmayı düşünüyorum ; basen ve bacak bölgemde fazlalık var; bunu önermişsiniz ...ama bu uygulama ile testte verdiği sürede istediğim kiloya ulaşır mıyım sizce ? şuanda 64,20 yim; seyir bitişi 56,50 olacağım ; hedefime göre .

    YanıtlaSil
  95. merhaba bende bugün basladim ama aksama dogru mide bulantisi basladi yeterli su icmeme ragmen normal mi?

    YanıtlaSil
  96. merhaba yoğurt olarak köy yoğurdu kaymaksız yenilebilirmi

    YanıtlaSil
  97. merhaba bende baslicam ama peynirde aklim kaldi ben bimden aknaz layt aldim zaten peynirle cok alakam yok yesem yesem günde 1kibrit kutusu kadar yerim yiyebilirmiyim eger yiyemezsen ne marka peynir almalıyım ve nerden almaliyim yardim edin yarin basliyorum diyete

    YanıtlaSil
  98. Salam tükete bilirmiyiz un ekmek katkısı olmayandan

    YanıtlaSil
  99. Ben arkadaşımla birlikte bes atak bes seyir bes koruma yaptık 4 kl Verdik uç haftada şimdi tekrar 10 gün atak yapıp Dukan testinin bize önerdiği 162 gün seyir evresini yapicagiz 79kl ile başladım 55kl olmak istiyorum benim sorunum metabolizmam cok yavaş çalışıyor onun için ne tür yiyecekler tükete bilirim 9 bir arada çay tüketiyorum aktarlardan almıştım

    YanıtlaSil
  100. Özge merhaba,
    atakta meyveli yoğurtlar uygun değil.kendin tatlandırıcı ve aroma ekleyerek yapabilirsin.

    Ebuss,
    tariflerdeki malzemelerin tümü izinlilerden seçilip yapılıyor.evrelerine göre seçip yapabilirsin.dr.oetker'in aromaları hemen her markette mevcut.daha çok çeşit ise gurmenette bulunabilir.

    YanıtlaSil
  101. simay diyetin bir matematiği var ve tüm kurallara uyulduğunda işe yarıyor.lütfen aksatmamaya çalış.

    bora merhaba,
    2/0 kilo fazlası olanlar için eğil bölgesel selüliti olanlar için geçerli.senin seyiri 1/1 olarak uygulaman gerekiyor.

    rayiha,
    köy yoğurdu tam yağlı olduğundan uygun değil.

    beyzanur,
    yağ oranı %2'den fazlaysa kullanamazsın.en uygunu lor peyniri.onun da yağ oranına bakarak almalısın.

    buse,
    salam uygun değil.

    ayrıca diyeti tamamen yanlış uyguluyorsunuz.5 atak 5 seyir 5 koruma nedir hiçbir fikrim yok.10 gün atağı test mi verdi?

    YanıtlaSil
  102. ben bugün seyire geçmiş bulunmaktayım ; 3 günden sonra özlediğim yeşillik ve salatalık ile buluştum :):) 3 günlük atakta 1,8 kilo verdim :):) daha 5,5-6 kilo daha vermek istiyorum. seyiri 1+1 mi takip etmeliyim , 2+5 mi sizce ? 2+5 de pazartesi perşembe P; diğer günler SP diyor . pazartesi perşembeyi duruma göre değiştirmenin bir sakıncası var mı sizce?

    YanıtlaSil
  103. Merhaba ben annem ile birlikte bu diyte 5 gündür başladım annem başta 1.5 kilo verdi ve sonra 2.5 kilo geri aldı ve bağırsaklarında sorun yaşıyor ben se sadece 1kilo verebildim sizce bu normal mi yoksa bir şeyler yanlış mı gidiyor cevaplarsanız sevinirim

    YanıtlaSil
  104. Kitaptan okumuştum daha hızlı kilo kaybediliyor diye yazıyordu 5 5 5 diye geçiyor atak seyir meyve gunü hepsini beşer gün uyguladık

    YanıtlaSil
  105. öyle bir uygulama yok Buse malesef.tamamen yanlış anlamışsın.
    ataktan sonra seyir evresini 5/5 uygulama yöntemi var.yani seyirde 5 gün saf protein 5 gün protein sebze yaparak inmek istediğin kiloya gelene dek devam edeceksin.

    YanıtlaSil
  106. Simla hanim benim kilom 74 olmam gereken 64 atak evresini 2 gun yapmaliyim teste gore ancak ben 4 gun yapmayi dusunuyorum bugun 2. Gunumdeyim bir sakincasi olurmu ? birde ozellikle basen bolgem fazla ilk 10 gun 5-5 yapip sonra 1-1 e gecmek istiyorum dogru olurmu

    YanıtlaSil
  107. Yulaf kepeğini nereden bulabilirim acaba?

    YanıtlaSil
  108. Bugün atakta ilk günüm. Dün hazırlığımı tamamladım. Tatlandırıcı, light ve yarım yağlı yoğurt aldım. Yulaf kepeği ve biraz da balık. Hatta diyetin yağsız pişirimleri için özel olarak seramik tava ve tencere bile aldım :)). Hadi bismillah dedik bakalım.
    Sabah menü; 1,5 yk yulaf kepeği ve bir kase yoğurt karışımı yanında 2 yumurta haşlama. Öğle için tavada yağsız tavuk yaptım.
    Kilom (tartı bozuk galiba ya da zemin iyi değil) 71,6 ve başka bir yerde aynı tartıyla 72,9 olarak çıktı.

    Yulaf kepeğini soran arkadaş; ben realden aldum ru shem gibi bir şeydi adı. Hatta paketin üstünde dukan diyeti için gibi bir yazı bile vardı

    YanıtlaSil
  109. Merhaba ben cansu dukana yeni basladim 3 gun atak yaptim simdi seyir evresindeyim 6 gun oldu baslayali ama yurtta yasadigim icin yemekleri kendim yapamiyorum sabah haslanmis yumurta ogle ve aksam yemeklerinde disarda izgara yiyorum ama izgara bile disarda cok yagli oluyo o yuzden yogurt ve sutu de fazla tuketiyorum bu gibi durumla icin tavsiyeniz var mi (ozellikle disardaki et yemekleri icin) simla hanim,simdiden tesekekkur ederim

    YanıtlaSil
  110. süt ve yoğurt yağlı olursa kilo vermem açısından sorun olurmu yağsız olması şart mı bilgi verirseniz memnun olurum teşekkürler şimdiden...melek

    YanıtlaSil
  111. Simla hanim neden kac gindur cevap yazmiyorsunuz

    YanıtlaSil
  112. merhaba simla hanim ben uc hafta atak seyir yaptim guzel kilo kaybim oldu dort kilo verdim sonra tekrar ongun atak yaptim iki kilo anca verebildim sebebi sizce ne olabilir hic kacamak yapmadim cok titiz davranarak yaptim ama sonuc iki kilo simdi seyir donemine gectim 162 gun seyir yapicam simdiden ilgizden dolayi tesekur ederim buse

    YanıtlaSil
  113. merhaba benim adım başak

    sp günleri neye göre düzenleniyor gün aralakıları nelerdir yardımcı olabilirseniz çok sevnicem

    YanıtlaSil
  114. Merhaba,

    Blogunuzu okudum ve yakından takip ediyorum. Size bir şey sormak istiyorum, 56 kiloyum ve 48 kiloya inmek istiyorum
    10 gündür atak evresi yapıyorum ancak 1 kilo verebildim sizce bu normal midir ?

    YanıtlaSil
  115. bir de sütü latte olarak tüketiyorum kahve + süt kilo vermeyi engeller mi ? sanırım süt ürünlerini fazla tükettim sizce atak süresini süt ürünlerini azaltarak birkaç gün uzatmalı mıyım yardımcı olabilirseniz sevinirim

    YanıtlaSil
  116. Yulaf kepeği yememizi tavsiye ediyorsunuz ama ben 18 yaşındayım ve normal ekmek yemeyip sadece yulaf kepeği yiyerek nasıl hayatta kalıcam bilmiyorum.

    YanıtlaSil
  117. Üstteki Abdullah6 Şubat 2013 02:11

    Yani şu yaşıma kadar her öğünümde yemekle beraber ekmek yemişimdir ekmeksiz yemek yenebiliyormuymuş ki?

    YanıtlaSil
  118. Üstteki Abdullah:))
    biz halen yaşıyoruz.demek ki ekmek şart değil.yulaf kepeğinden ekmek yapıyoruz.tariflerde bulabilirsin:))

    YanıtlaSil
  119. Selam simla. Ben melek. 1.70 boyunda 80 kiloyum.Kitabı okuyamadım. Google hesabım yok.20 kilo vermek istiyorum. Atak evresini kaç gün yapmam gerekiyor bilgi verirseniz çok sevinirim. Kilolarım yüzünden çok mutsuzum... Şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  120. günaydın tekrar 2 gün atak yaptım 55.3 e duştum atak 3. gun aksamı 40 dk yuruyus yapmama rağmen 56.3 e yukseltı aksam moral bozuklugunda 4 tane kek yedim bu sabah tekrar tartıldım 55.4 nasıl oluo anlamadım...neden bole yanıltıo tartı onun yuzunden kaçamak yaptım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sabahki tartıyla akşamki uymayabilir.gün içinde yiyip içtiklerin tartıya yansıyabilir.
      ideali sadece sabahları aç karnına,tuvaletten sonra tartılmak.bu oynamaları sık sık görebilirsin.kaçamak için bunlar bahane olmamalı.

      Sil
  121. ya bu yulaf kepeği çok mu önemli? bir çok şey denedim ama assssla yiyemiyorum işkence gibi midem ağzıma gele gele yiyorum içim almıyo yani :( yemesek olmaz mı acaba ya her gün nasıl yiyceğimi düşünüp stres oluyorum resmen :(

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips