sosyal ağlarda izleyin

24.8.12

SEYİR EVRESİ ÖZETİ

foto:dukandiet.com

SEYİR EVRESİNİN ÖZETİ


Bu evre bizim asıl kilo vereceğimiz evre.
Atak evresindeki gibi saf protein(SP) ve sebzelerin eklendiği  protein sebze (PS) günlerinin dönüşümlü olarak uygulandığı bu evre ulaşmamız gereken kiloya inene dek devam ediyor.

Arada kilo vermenin yavaşladığı zamanlar ve hatta 1-2 kg geri almış gibi görebilirsiniz.Pes etmek yok.Çünkü hemen yeniden vermeye devam ettiğinizi göreceksiniz.

LİSTEYE EKLENENLER:

Atak evresinde izin verilen bütün gıdalara devam ederken,bunların yanına şimdi sayacağımız çiğ ya da pişmiş sebzeleri de ekleyin.Her zamanki gibi bu listedekilerin yeneceği miktara,yenebileceği saatlere ya da listedeki diğer gıdalarla karıştırılmalarına herhangi bir kısıtlama getirilmemiştir.

Seyir evresinde Saf Protein günlerinde ataktaki gibi beslenmek gerekir.Ataktan farkı ise yulaf kepeğinin 2 yemek kaşığı olması ve sınırlı izinli gıdaların da yenebilir olmasıdır.

Protein Sebze günlerinde ise Saf Proteinlere ek olarak sebzeler listeye dahil oluyor.

Ayrıca önem verilmesi gereken bir husus da sebzelerin tek başına tüketilmemesi yanında mutlaka miktar olarak daha fazla proteinle beraber tüketilmeleri gerektiği.Bu oran 1/3 sebze,2/3 protein şeklinde olmalı.

Ancak eğer kabızlık,yorgunluk,halsizlik vs. gibi etkiler yaşıyorsanız sebze miktarının proteinden fazla olmasında sakınca yok.Bu durumda süt ürünlerini azaltarak sebzelerin yanında et türevlerini tüketmek daha faydalı olacaktır.

Seyir evresinin uygulanma şekilleri için TIKLAYIN.
100 izinli gıda için TIKLAYIN.
Ayrıca bu liste haricinde sınırlı izinli tüketilebilecek gıdalar için TIKLAYIN.


438 yorum:

  1. Seyir evresinde kıvırcık salatası serbestmi (kıvırcık, maydonoz, domates, salatalık ve soğan ) dan oluşan. Bilgi rica ederim.

    YanıtlaSil
  2. merhabalar bu evrede merak ettigim su sadece bir ögünde mi sebze tuketiyoruz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayır protein+sebze günlerinde her öğün sebze yenebilir.önemli olan sebzeyi tek başına yememek.Gün içinde protein oranı yine sebzeden fazla olmalı.

      Sil
  3. Merhaba. seyir evresi ile ilgili bir konuda danışmak istedim. 4 gün atak evresi ile 1.9 kg verdim, bugün seyirin 4. günü bitti ve kilo kaybı 2.1 kg a ulaştı. 4 kg daha vermek istiyorum, seyir evresini 2/5 uyguluyorum. çok mu yavaş ilerler süreç? bir de nasıl başladıysak öyle mi devam etmeliyiz yoksa arada 1/1 uygulamalar yapabilir miyiz? şimdiden çok teşekkürler, cevabınız ve blogunuz için.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Simla hanım tekrar ben :)

    Bugün uzunca bir süre dışarıda kaldım ve yiyecek bir şey bulamadım. Son çare piliç çevirme yedim.

    Yağ katılmıyor, tuz katılmıyor sadece ateşte pişiyor diye güvendim (derisini yemedim)

    Hata mı ettim sizce? yoksa bu dışarıda yemek zorunda olanlar için bir alternatif olabilir mi?

    Teşekkürler tekrar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba:)
      çok iyi yapmışsın.derisi,gerisi ve kanatları hariç en uygun seçim:)

      Sil
  5. 1 aydır Dukan Diyeti yapıyorum vermem gereken 5 kilo var,şuan seyirdeyim 1+1 şeklinde yapıyorum. ilk 2 hafta 2.5 kilo kadar verdim ama 3 haftadır gram oynamıyor sürekli SP günü 1 kilo düşüyor PS günü 1 kilo artıyor,bütün kurallara dikkat ediyorum,Beyaz Gün yaptım SP günlerimi kaç kere,3 günlük yeşil çay kürü uyguladım (hiç su içmeden),egzersiz, yürüyüş yapıyorum zaten, bir türlü 2.5 kilo daha verip 50 kiloya düşemedim.Yumruk Harekatı yapıp kurtulayım diyorum,ama ben Atakta bile 2 gün Atak yaptım,Yumrukta 4 gün Atak yapın diyor.bu çok olmazmı?kitapta bununla ilgili geniş bilgi vermemiş,Yumruk Hareketi ile ilgili bilginiz varmı acaba?
    Bizim asıl kilomuz SP günü sonrası ise PS günü yine eski kilomuza dönüyorsak,o zaman hangi sayıyı baz almamız lazım hangi kiloda olduğumuzu bilmemiz için? tartıda birgün 51.7 ertesi gün 53.4 görüyorum bu hiç değişmiyor 3 haftadır lütfen yardımcı olun ne yapmam gerekiyor bu durağanlığı kırmak için,pes etmek üzereyim,53 Kg'da bırakıp Güçlendirmeye geçmemek için kendimi zor tutuyorum.

    YanıtlaSil
  6. Merhaba Simla Hanim, ben seyire geciyorum yarin. Emin olamadigim bir konu var. seyir de sogani kisitliyormuyuz yada 1 tam sogan bir ogun yemegi icin kullaniliyor mu ? Birde karnabahr serbest degil mi? Lahana turune mi giriyor emin olamadim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      Seyirin ps günlerinde patates,bezelye,mısır gibi nişastalı sebzeler dışındakileri istediğin gibi yiyebilirsin.Tek şart gün içinde protein miktarın sebzeden az olmamalı.

      Sil
  7. Ben seyir donemini fazla anlayamadim. Ben bugun3 atak gunundeyim. 3 gun atak cikti. Fazla yapsm birsey olurmu?? 73 kiloydm 71,300 indim lutfrn aciklama yapabilirmisoniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Atağı uzatma lütfen.Seyirin hangi kısmını anlamadın?

      Sil
  8. 10 gun yapsam cokmu. Seyir nasil yapacagim anlamadm okuyorum okuyorm anlayamadim yanitlarsaniz sevinirim birde karnimda acaip sesler geliyor normalmi. Ac deilim ama tuhaf sesler geliyor

    YanıtlaSil
  9. 10 gun yapsam cokmu. Seyir nasil yapacagim anlamadm okuyorum okuyorm anlayamadim yanitlarsaniz sevinirim birde karnimda acaip sesler geliyor normalmi. Ac deilim ama tuhaf sesler geliyor

    YanıtlaSil
  10. Merhaba. Bugn sebze yemeliyim ama sonraki gunler ne yaplayim. Kac gun et kac gun sebze yemeliyim. Simdiden tesekkurlet

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 gün protein+sebze,1 gün ataktaki gibi saf protein yemelisin.ve bu istediğin kiloya inene dek sürmeli.

      Sil
    2. Cok cok tesekkurler anladm ama seyir donemlerinde sebze sinirsiz tuketile biliyormy ve etin miktari ne kadar olmali. Cevaplarsaniz sevinirim kusura bakmayin oyle siruyorm

      Sil
    3. Rica ederim.
      Gün içinde tüketeceğin sebze miktarı tüm öğünlerin 1/3'ü,protein ise 2/3 olmalı.

      Sil
  11. Simla Hanim merhaba, kozlenmis patlican konservesi icin hangi marka ve urunu kullaniyorsunuz? Birkac tanesine baktim ama hep yag vardi icinde o yuzden size danismak istedim.Tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sera markasında katkı yok.Ben carrefour ve A101'lerde bulabiliyorum.

      Sil
  12. merhaba simle hanim.yardimlariniz icin cooooook tesekkur ederim.ben yarindan seyir evresine geciyorum ama kabizlik oldu bende 2gundu atakdaydim yarindan seyir basliyor bana.seyirde ps ve sp gun hansi oranda yapmak daha idealdir?ben 2+5 yapmak istiyorum sizce iyi mi?yoksa daha cabuk kilo kaybi icin baska uygulamalar ola bilir mi?lutfen bana yardim ediniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim:)
      4kg'dan az kilo fazlası için 2/5 uygun.Daha fazlaysa 1/1 en makulü.

      Sil
  13. Simla hanim merhaba. Ben seyir donemindeyim demistim ama yumurtayi nekadar yemeliyiz. Sarisi mi serbest beyazimi ??birde yorumlarda arkadaslar yazmis pazartesi persembe sirf saf poreteiinmi olmali anlayamadm. Ona goremi denk getirmeliyiz bugun ben sebze+protein yemeliyim ama pazartesi gunune yine sebze+proetein rastliyor.bu sorumuda aydinlatarsaniz cok memnun kalirim birde balik konserve ligt mi olmali ton baligi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o arkadaşlar güçlendirmede.seyir için geçerli olan eşit sayıda sp ve ps yapmak.
      yumurtanın beyazı sınırsız sarısını günde 2den fazla tüketmek önerilmiyor.
      ton balığı light olmalı.

      Sil
  14. tesekkurler simla hanim eti kac gr yemeliyiz.sinirsiz degilmi artik.kusura bakmayin sizede devamli soru soruyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saf proteinler sınırsız yenebilir.
      istediğini sorabilirsin Özlem.bu blog onun için var:))

      Sil
  15. Saf Protein günlerinde Adana, Urfa’nın sadece etli kısımları : ) yenebilir mi?
    Ya da köfteciye gidip köfte söyleyip sadece köftelerini yiyebilir miyiz?
    Kitaba göre az yağlı etlerin yenmesine izin var.

    Bir de balıkla alakalı hamsiyi tavada yapıyorlar, malum yağlı ama yine kitaba göre balığın her türlüsü demiş sanki yağda yağsız fark yok gibi algıladım. Yenebilir mi?

    Ne dersiniz?

    YanıtlaSil
  16. merhaba . blogunuzu takıp edıyorum Harikasınız ;)
    sorum olucak cevaplarsanız cok sevınırım . atak evresini başarılı bir şekilde tamamlamıs bulunmaktayım . ve seyır evresıne gectım . bu evrede sabah kahvaltısında domates , salatalık , biber tukettikten sonra dıger ogunlerde (oglen VEYA aksam ) da sebze tuketmemde + proteın (et . yogurt vs.) ıle bırlıkte olmak kaydı ıle , bir sakınca olurmu ? tesekkurler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba İrem,
      teşekkürler:)

      seyir evresinin ps günlerinde gün boyu sebze yiyebilirsin.dikkat etmen gereken şey protein miktarının az olmaması.2/3 protein 1/3 sebze olarak tüm günü oranlayabilirsin.

      Sil
  17. çok teşekkürler . son bir sorum daha olucak . zaman zaman tatlı kırızlerı tutuyor bılıyorsunuz :) bu donemde dıet meyvelı yogurtlar var bunları tuketmemde sakınca varmı ? ( meyvelı olmasından dolayı malum seyır evresındeyım )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. günde 2 adete kadar sınırlı izinli olarak yenebilir.ancak yediğinde diğer sınırlı izinlilerden yememelisin.

      Sil
  18. selam.ben 11gundur dieti tutuyorum 68le basladim simdi 65.5im 64olmam gerekiyor teste esasen ama 62 falan istiyorum 5 gundur kilomda degisiklik yok ne yapmaliyim.ama ara ara kacamaklar yapiyorum meyve yiyorum arada bundan ola bilirmi duraklama?sporda yapiyorum.haftada 4kez pilates.lutfen fikirlerinizi soyleyin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba seda;
      6 günde neredeyse 3 kg vermişsin bu durumda.az kilo fazlası olan biri için gerçekten hızlı aslında aldığın sonuç.kaçamaklar zaten duraklama yapacaktır.İdeal kilon 64 ise vücut fazlasını vermemek için de direnecektir.

      Sil
  19. Merhaba ben 57 kılo ıle basladım atak evresını 12 gun yaptım ve yaklasık 5 kılodan fazla verdım sımdı seyır evresındeyım ve yemek olaraka ne yıyecegımı bılmıyorum atak evresındeyken de fazla et yemıyordum sanırım alerjı oldum . Bana bır yemek onerırmısınız 51 kıloyum ve 42 e dusmek ıstıyorum ?? Acıll cevap beklıyorum

    YanıtlaSil
  20. ezgııııııııı19 Kasım 2012 12:29

    Meraba ben 57 kılo ıle basladım atak evresını 12 gun yaptım ve yaklasık 5 kılodan fazla verdım sımdı seyır evresındeyım ve yemek olaraka ne yıyecegımı bılmıyorum atak evresındeyken de fazla et yemıyordum sanırım alerjı oldum . Bana bır yemek onerırmısınız 51 kıloyum ve 42 e dusmek ıstıyorum ?? Acıll cevap beklıyorum

    YanıtlaSil
  21. ezgıııııı19 Kasım 2012 12:31

    Kabız oldum bıde onerılerınız nedırrr bana yardım edın lutfen 2 aya kadar 42 olmam sartt lutfen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ezgi sen ne yaptın??
      değil kitabı,blogu bile okumamışsın anlaşılan?
      12 gün atak ne demek?
      en ağır obezlere bile 10 gün önerilirken bu kadar atak yapmak kendine yapabileceğin en büyük kötülük.
      boyun kaç?42 kg olmayı isteme nedenini gerçekten merak ediyorum.

      Sil
    2. Ya boy 146 takınlıuydım bundan 5 ay once 64 kıloyduım herkes dalga gecıyordum sımdı 51 ım 12 15 arası uyaptım canıma tak ettı atak evresını sımdı seyır evresındeyım ne olur bana yol gosterın 2 ay sonra 45 e kadar ınmem lazım :( 51 ım ne olur

      Sil
    3. ezgi sana önerebileceğim tek şey sağlıklı kilo vermen olacaktır.bu şekilde kilo veremk sağlıklı olmadığı gibi bıraktığında hemen geri alacağın bir yöntem.şu anda sen dukan değil tamamen farklı bir yöntem uyguluyorsun.
      dukan yapmak istiyorsan kurallarını öğrenmelisin.
      ben beslenme danışmanı olmadığım gibi kişiye özel reçeteler de yazmıyorum.yapman gereken herşey kitapta mevcut zaten.

      Sil
  22. +merhabalar ben sımdı seyır evresıne gectım 5/5 uygulayacagım nasıl oldugunu anlatırmısınız 5 gun proteın sebze 5 dunde sırf proteınmı ıdeal kılo ıcın 14 kılo fazlalıgım var da . Bırde yulaf kegegını sartmı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beyza merhaba,
      1+1 uygulamanı öneririm.5+5 uygulamak sıkıcı ve zorlayıcı olabiliyor.kilo vermede farkı yok.
      ve evet kepek şart.nedenini blogda sağ sutunda okuyabilirsin.

      Sil
  23. Tesekkurler sımla hanım :) ama 5/5 dıye basladım ya oyle devam ederım 5 gun ps yedıkten sonra 5 gunde tek prot. Mı yapacagım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet o şekilde yapmalısın.10 günü tamamladığında istersen 1+1'e dönebilirsin.

      Sil
  24. Sımay hanım ben alkol ve sıgaara kullanıyordum ama alkolu bıraktım dıyetten dolayı sıgaraya ve nargıleye devam sızce dıyetee bır zararı varmıdır ?

    YanıtlaSil
  25. Merhaba sımay hanım sabahları yulaf kepeklı galeta yıyorum 2 kasık olarak artı bırdaha yulaf kefegı sartmı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır Meral,
      Günlük hakkını ister krep olarak ister kek olarak kullan.2 kaşık limitini aşmamalısın.

      Sil
    2. Tesekkurler sımay hanım pekı sıgara ve nargıle de bı durum yok dımı

      Sil
    3. Dukan alkol gibi sigarayı da onaylamıyor aslında.diyete başlarken bırakmanın faydalı olacağı kesin:)

      Sil
  26. seyirin ilk günü ve tiramisum hazır sayenizde ellerinize sağlık:)yalnız takıldığım bir nokta şimdi seyirimin ilk günü yani ps günüm ve tiramisuyu yiyebilirim burası tamam... peki yarın saf protein günümde gene tiramisu (dukanella...vs) yiyebilirmiyim yoksa sadecee saf protein günlerinde atak tatlıları mı var ? tahmin edebilceğiniz gibi tatlıya düşkünüm ve yanlış birşey yapmak istemiyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özz merhaba,
      seyirde sp günlerinde tolere besinler yenebilir.dikkat etmen gereken limitleri aşmaman ve duraklama yaşarsan kesmen.

      Sil
  27. Ozaaman bıraktım onlarıda :)

    YanıtlaSil
  28. Merhaba sımay hanım ben atak yaptım 3 kılo felan verdım sımdıde seyırdeyım 5 / 5 yapıyorum verecegım kılo 13 kadar 5 ! 5 den sıkılmadım ve guzel gıdıyor bugun 6. Gunum sp bıttı tek proteıne gectım tavuk kıyması aldım ama baharat koyabılırmıyım kofte yapmak ıcın. Sızce uygunmudur tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi Sevcan.Baharatlar zaten her evrede izinli.Arzu edersen çeyrek soğan ve birkaç dal maydanoz da koyabilirsin.Bunlar atakta bile minik ölçülerde izinli.

      Sil
  29. Merhaba ben atakta verdım 3. 4 kılo. Sonra seyır evresıne gectım 5/5 yaptım smdı sp bıttı proteıne gectım ama kılo alıorm napıcm bılmıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. atakta verdiğin de şimdi aldığın da kilo değil su aslında.sabretdersen(ve kurallara harfiyen uyarsan) kilo vermeye başlarsın.

      Sil
  30. benim sorumu da yanıtlayabilirmisiniz :(

    YanıtlaSil
  31. Mrb. Ben yulaf kepegı yyıyemıyorum seyır evresındeyım galeta olarak yıyorum 5/5 uyguluyorum sp bıttı p gectım yanı 7. Gunumdeyım ve yulaf kepegını kek olarak yesem atakdaa oplurmu ve olursa kac dılım yemelıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      günlük limitini aşmadığın sürece istediğin şekilde yiyebilirsin.
      Örneğin kek yaparken 4 kaşık kepek kullanırsan dörde böldüğünde dilim başına 1 kaşık düşecektir.Bu durumda sabah galetada 1 kaşık kullanıp akşamüstü de çayla 1 dilim kek yemen mümkün.

      Sil
  32. ben mıhrıcan bu arada :)

    YanıtlaSil
  33. Slm ben atak evresını bıtırıdm sımdı seyır deyım 9. Gunundeyım 5/5 yapıyorum kılom fazla bıde bugun bıraz kacamak yaptım acaba cok zararı olurmu kek ve fıstık yedımmm dayanamadım bıde ben yulaf kkepegı yedım anda kusuyorum neyın ıcıne katarsam mıde kabul etmıyor gunde 1 saat yuruyuıpn ve spor yapsam. Yulaf kepegı yemesem olurmuı onun yerıne yarım fdılım yulaf kepegı ekmegı yesem cunku kusuyorum :( sabahlarıda aksamlarıda yıyemıyorum yardım edın kacamakda yaptım kılo alırmıyım gene :((((( merve ))

    YanıtlaSil
  34. Merhaba,
    Şu an moralim çok bozuk.
    Ben 29 yaşında, diyete başladığında 90 kilo olan bir kızdım.
    5 günlük bir atak evresinden sonra 2 kilo verdim. Dukan'ın sitesinde yaptığım testte 3 kilo vereceğim yazıyordu. Haftasonu geçtikten sonra bir daha tartıldım, 1 kilo daha vermiştim. Bu beni çok sevindirdi, demek ki bu şekilde gidecek kilolar dedim. Malesef böyle olmadı. 2 haftadır diyetin tüm kurallarına uyuyorum, verebildiğim kilo: 1 !!!
    İlk hafta yarım kilo, ikinci hafta da yarım kilo olmak üzere bir kilo verdim. Sinirimden ağlamak üzereyim. O iğrenç yulaf kepeğini bile her gün yedim. Suyumu içtim. Öğle yemeklerimi yanımda götürdüm. Hatta çok kötü bir kabızlık yaşıyorum. Herşeye rağmen devam ediyorum.
    Yediğim yoğurt, peynir, içtiğim süt bile light. Sabah 20, akşam 20 olmak üzere günde 40 dakika yürüyüş yapıyorum. Şekeri, hamur işini hayatımdan tamamen kaldırmış olmam bile etki ederdi.
    İnsan biraz hareketli bir hafta geçirse bile yarım kilo verir.
    O kadar dikkat ettim, insanlar beni irademden ötürü kutladılar.
    Sürekli diyet yapan biri de değilim, vücudum bağışıklık kazanmış olsun.
    İlk etapta vücudum direnç gösterdi belki dedim, sabırla devam ettim ama ikinci hafta da yarım kilo vermek... İnanamıyorum. Moralim çok çok bozuk. Bunun bir açıklaması var mı?
    Ne yapacağımı bilmiyorum. Bu diyete büyük umutlatla başlamıştım. Şimdi diyeti bıraksam, yeniden kilo mu alırım? Bu kadar az, dikkatli, yağsız yiyip kilo verememek nasıl olur, aklım almıyor.
    Metobolizmamı mı bozdum bu diyetle, napıcağımı şaşırdım ve moralim çok bozuk.
    Bana yardımcı olabilirseniz gerçekten çok sevinirim.
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serpil merhaba,
      Moral bozacak hiçbirşey yok.Lütfen bırakma peşini.
      Seyire geçtiğinde zaten duraklama beklenen bir durum kaldı ki sen duraklama yaşamamışsın buna rağmen az da olsa vermişsin.vücudun seni sınıyor ve dediğin gibi direniyor.tam anlamıyla uyduğunda hızlanacağını göreceksin.

      Sil
    2. kabızlık için fitil tavsiye ederim, hiçbir yan etkisi yok. 1 kez kullandım atak evresinde. seyir evresine geçince ihtiyacım olmadı bile.

      Sil
    3. Yeniden merhaba,
      Tavsiyenize uyup diyete aynen devam ettim, ilk hafta yine yarım kilo verdim, sonraki 1 buçuk haftada da 1 kilo geri aldım...
      anladım ki ben hiçbir zaman zayıflayamayacağım
      bu kadar emeğime yazık oldu.
      düşündüm, bu kadar az yemeyle bir de kilo alıyorsam, yapacak birşey yok, kendimi böyle kabullenmek zorundayım belkide. çünkü bundan daha katı, daha fazla bir diyet yapamam. üstelik bi de kilo aldım !! sinirimden gülüyorum artık.
      kabızlığım da aynen devam ediyor, haftada 1 ya da 2 kere, zehirlenicem en sonunda o olacak.
      moralim çok bozuldu, çok hevesle başlamıştım çünkü. bu kadar insan başarmış dedim, çok dikkat ettim ama bugün süngüm düştü. bıraktım, tamam.
      size sormak istediğim şey, şimdilik vermiş olduğum 3 kiloyu da nasıl geri almadan diyeti bırakabilirim?
      diyeti bırakmak için ne yapmalıyım? yumuşak bir geçiş mi yoksa bırakıp eski hayatıma geri mi döneyim ? sağlığıma metobolizmama herhangi bir zararı olur mu?
      Teşekkür ederim.

      Sonsuza kadar şişman kalacak olan Serpil

      Sil
    4. Serpil hiç tahlil yaptırdın mı?
      Bazı vitaminlarin eksikliği(mesela D vitamini),tiroid veya metabolizma hızının düşüklüğü de kilo vermeye etki ediyor.
      Dukan yapmasan bile bu tür sorunlar varsa tedavi olmalısın.
      Eski tarzda beslenmeye devam ettiğim takdirde hızla verdiğin kiloyu alırsın.güçlendirmedeki gibi yapabilirsin en azından.

      Sil
  35. Merhaba ben seyir evresindeyim 5/5 ligin 7 gununde. Diyeti bozdum ve yemek yedim. Simdi 5 atagi uyguliyacagim. Ama. Cok karisti diyet simdi 5 gunluigk sebzeden sonra atakta bozdum gene atak yaptim seyir evresinin atagini. Son sonunda 1/1 e gecicem bise olurmu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tamamlayınca 1/1 e geçebilirsin.eşit sayıda olmalarına dikkat etmek lazım.

      Sil
  36. merhaba simla hanım.22 gündür seyirdeyim ve 5+5 yapıyorum ancak kitaptada yazdığı gibi sıkıldım 1+1 e geçmek istiyorum bu mümkün müdür,öylesede nasıl geçicem?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geçebilirsin Merve ama öncelikle son yaptığın 5/5'i tamamlamalısın.SP ile bitirdiysen PS ile başlayıp sp-ps devam et.

      Sil
  37. merhaba ben atak evresı 2.gunundeyım bızı aydınlattgnız ııcn teskkur ederım 6 gun atak evresı cıktı bende.sımdı ben atak evresı bıtınce 1+1 yapmaya karar verdım cunkı genelde 5+5 ıle sıkılmıs ınsanlar ben 106,6 idim sımdı 104,3 2 gunde oldu bu sıze 5+5 daha mı uygun olur bıde ılk basda nasıl başlayayım saf proteınmı proteın+sebzemı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba:)
      1+1 ile daha rahat devam edersin.ataktan çıkacağın için PS ile başlaman gerekiyor.kolay gelsin:)

      Sil
    2. tesekkur ederm yanı 7.gunumde sabh kahvaltımda domates peynır yumurta oğle yemegımde ıspank tavuk akşam yemegınde balık marul mydonoz yıyebılırım dgrumuym ertesı gun ıse sadece atakdakı gbı saf proteın

      Sil
  38. simla abla aklıma takılan birşey var.seyir evresindeyim ve sanırım çok fazla yoğurt tüketiyorum.yani 2 günde 650 gr lık ligt yoğurt bitiyor.yanlış mı yapıyoruM?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır bence makul bir ölçü bu.Günlük toplamda 1lt-kg geçmediği sürece sorun yok.

      Sil
  39. merhaba simla hanım,bize sunduğunuz bu güzellikler için çok teşekkür ediyorum,sayenizde diyeti çok kolay ve sıkılmadan yapıyorum. sormak istediğim bir şey var.kiraz sapını kaynatıp içsek veya kapsül olarak alsak faydası olurmu? çok teşekkür ederim iyi akşamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim:)
      Kiraz sapı ödem atmak için içilebilir tabi.
      Kapsüllerden uzak durmakta fayda var.

      Sil
  40. Merhaba sımay hanım ben elcın 10 kılo fazlam var 3. Gunuındeyım atagın gunde 2 yumurta yıyorum yagsız tamamen pısıırıpde zararı varmı bıde yulaf kepegı yasak bana onsuz yapıyorum gene verdım 2 kılo 3 gunde. Sımdı seyıre gecıcem 1/1 yapcam sabah kahvaltıda yumurtanın yanına salata ve domates ekledıgımde aksam onları yıyemezmyım bırde

    YanıtlaSil
  41. merhabalar simla hanım ben burada yeniyim atak evresinde 3. günüm 6 gün yapmam gerektiği çıktı şimdi ben bu 6 günden sonra seyir dönemine bi türlü karar veremedim. 5+5 mi daha iyi yoksa 1+1 mi yapsak bunalmayız.seyir döneminde kahvaltıma neler eklemeliyim atak ta sadece peynir yumurta süt kullandım birde minik yulaf kepeği galetası.. bunlara ne eklemeliyim yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba nurdan;
      en rahat uygulama 1+1.
      seyirde ps günlerinde hem kahvaltına hem de diğer öğünlerine sebzeleri ekleyebilirsin.sabah domates,salatalık,biber ve otlar iyi gidiyor örneğin.

      Sil
    2. simla hanım yanıtınız için teşekkür ederim atak evresine pazartesi başladım bugün çarşamba 3. gündeyim ilk kez tartıldım 76 kiloydum ve bugün 75 olduğumu gördüm ama sitedekileri okuyunca biraz moralim bozuldu çoğu kişi en az 2 kilo vermişbende niye oldu bilmiyorum .herşeye uydum kaçamak yapmadım. birde sorum olacak yine atakda kesinlikle balığın yanına yağsız ve tuzsuz sadece limonlu az salata(marul-roka-maydonoz) yiyemezmiyiz?ben tam anlamıyla siteyi henüz tam anlamıyla çözemedimbazen aradığımı bulamıyorum örneğin bazen özellikle öğleden sonra içime biraz baygınlık geliyor ağzıma atıştırmalık ne atabilirim yoğurt denedim içim daha çok bayıldı. farklı bişey deneyebilirmiyim? mesela seyir dönemine geçince domates salatalık turp öğleden sonralarıda sınırsız mı?

      Sil
  42. Merhaba,
    dışarıda / işte olduğum zamanlarda hindi füme yemekten bıktım... :/
    Kuru et / kurutulmuş et ve cinslerinden hangilerini tavsiye edersiniz? Marketlerde Apikoğlu kurutulmuş et veya Namet dana kaburga gibi bir sürü çeşit var ama hiçbirinde yağ yüzdesi yazmıyor... Sizin araştırıp bulduğunuz varmı??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Kurutulmuş etler genelede yağsız parçalardan seçilir.Öyle olmasa bile görüntüsünden yağlı kısımlar kolaylıkla farkedilir.Ben genelde Erşan markasının kurutulmuş etini alıyorum.Ama tuz oranı yüzünden yerken dikkat etmek lazım.Ödem yapabilir.
      Aslında başka seçenekler de var.Örneğin surimi.

      Sil
  43. dukan diyetine başlayalı 12 gün oldu 5 gün atak yaptım 2 kilo verdim 1 haftadan beri seyirdeyim 1+1 yapıyorum 1 kilo daha gitti. diyete 73.700 le başladım şimdi 70,700 üm. umarım normal gidiyordur diyetim.

    YanıtlaSil
  44. Simla hn merhaba,
    3 haziran 2012 de 97.5 kg olarak diete başladım 1+1 yapıyorum ancak diet yogurt veya diet peynir yiyemedim sevemedim genelde dışarıdan besleniyorum yani kendime özel yemek yapamıyorum ama sebze günümde de etli sebze yemeğini dışarıdanda olsa mutlaka yiyerek , ızgara günündede dışarıdan bir porsiyon ızgaramı yiyerek ve mutlaka 1,5 - 2 kaşık yulaf kepeğinden yapılmış ekmeğimle kahvaltı yaparak 6 ay geçirdim. bu süreçte çok özel bir kutlamada 1 gün 2 kadeh sarap içtim tek kaçamağım o oldu şu anda toplam 20 kg verdim. çok mutluyum. soru 1: activia nın üstünde yulaf kepeği olan bir yogurdu var onu yiyebilirmiyiz. soru 2: activia nın meyveli yogurdunu yiyebilirmiyiz soru 3: kabak tatlısı diet şekerle haşlanmış olarak pişirilince yiyebilirmiyiz. Not: bu arada ABD den dukan shop tan cookıe getirttim çok lezzetli öneririm.
    cevap yazarsanız çok mutlu olurum....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meltem merhaba,
      -activia'nın o ürününde yulaf ezmesi var bildiğim kadarıyla.ayrıca şeker ve yağ da mevcut.
      -ilk seçenek bunun için de geçerli.
      -kabak tatlısı uygun.tarifi blogda bulabilirsin.

      Sil
  45. merhaba ben esra 5 gün ataktan sonra seyirin 7.günündeyim.atakta 2kg şimdiye kadar seyirde 300 gr verdim. bu kilo kaybı azmı? toplam 5 kg daha vermem lazım ortalama seyirim kaç sürer? bir de seyirde 1 tatlı kaşığı yağ bir porsiyonluk hakkımız mı yoksa günlük mü? şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  46. merhaba ben diyete başlayalı 2 hafta oldu pazar günü eşimin ısrarlarıyla 'canım lütfen kırk yılın başında bi kahvaltı yapıyoruz ye şu simiti 'dedi ve bende yedim (tabi kahvaltıyı da eşim hazırlayınca kıramadım malesef )ben bunu telafi etmek için akşama kadar sadece yulaf kepeğinden yayla çorbası içtim. doğru mu yaptım bilmiyorum yatana kadar işim çoktu hiç oturmadım.bugün sadece sp yapmayı düşünüyorum acaba doğrumu yapıyorum. 2 haftada 5 gün ataktan sonra 3,200 verdim 73,700 le başlamıştım

    YanıtlaSil
  47. Herkese merhaba, 6 günlük atak evresinde 2,80 kg. verdim.(Sitede yaptığım hesaplamada 2,27 diyordu-kaçamak yapıp birkaç dilim kiwi yemeseydim daha fazla verebilirdim :)) Bugün seyir evresinin 3. günü. Bu diyet harika. Daha önce hiçbir diyeti bu kadar sevmemiştim, o nedenle de hiç birini 3 günden fazla yapamamıştım. Hipotiroidim var, metabolizmam herkesden yavaş çalışıyor. Sonuçları paylaşmaya devam edeceğim. Bir de atak evresinde kabızlık sorunum vardı. İlaç kullanmak istemediğimden fitil kullandım, saf gliserin olduğu için yan etkisi yok. Tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  48. mürside
    1.67 boyunda 83 kiloydum 6 gün atak yaptım ve hala devam ediyorum 10 gün yapmayı düşünüyorum ideal kilom 61 miş seyirde hangisini uygulayım kilo fazlam çok 5\5 uygulasam cabuk verirmiyim yardımcı olursanız sevinirimm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mürside hanım atak evresini çok uzun yapmayın 6 gün yeterli sizin için 10 gün faazla......

      Sil
    2. mürside dukan test'i yapmış mıydın?
      10 gün fazla gelebilir.seyire geçersen daha iyi olur.
      1/1 en önerilen uygulama 5/5 çok zorlayıcı olabilir ayrıca hızı da farklı değildir.

      Sil
  49. simla hanım bana acil cevap verirmisinin bişeyleri yanlış mı yapıyorum. 5 gün atak bitti seyirin 7. günündeyim 1+1 yapıyorum psgünününde sorun yok da saf pretein gününde örnekle anlatmak istiyorum. sp gününde mesela akşam yemeğinde ızgara balık yaptım yanına yagsız tuzsuz sadece limonlu roka ve maydonoz(salata)ve sizin tariflerinizden olan ve atak dönemine ait yulaf kepeğinden yapılan yağsız ve az tuzlu bir kepçe çorbadan içebilir miyiz.eşimle beraber yapıyoruz eşimi bu diyette tutmak adına menüyü böyle zenginleştirmem gerekiyor yoksa sadece akşam öğününde önüne 1 porsiyon saf proteinlerden(haşlanmış veya ızgara tavuk ,balık et)koyunca pisikolojik olarak bile bu kadar mı diyor ve işin aslı doymuyorbende onu çorba ve salata ile önündeki porsiyonları çoğaltarak gözünüde doyurmaya çalışıyorum. yukarıda yazdığım akşam menümüz seyir evresinin saf protein gününe ait yorumlarınızı alabilirmiyim sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba;
      Saf protein günlerinde otları salata olacak miktarlarda kullanamıyoruz malesef.
      Sadece tatlandırma amaçlı toplamda 2 kaşığı geçmeyecek şekilde yemeklere eklenebilirler.
      Ama diğer izinli gıdalardan istediğiniz gibi yiyebilirsiniz.
      SP'ye uygun çorba,ana yemek,soslar,kepekle yapılmış ekmek türleriye sofrayı zenginleştirebilirsin.

      Sil
  50. merhaba;
    91,3 başladım 6 günde 3kg verdim iyide gidiyo. yarın seyir dönemine geçiyorum 1/1 yapmaya karar verdim 5/5 sıkıcı olur diye. yinede danışmak istedim sizce hangisini uygulamalıyım. bide seyirde sizin tariflerinizden tatı yada kek yapıp yiyibilirmiyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba asya,
      1/1 en rahat uygulayabileceğin şekli.
      seyire uygun tatlı ve keklerden yiyebilirsin tabi.
      fotoların altında evreleri yazar.
      kolay gelsin:)

      Sil
  51. Merhaba,
    Öncelikle her tarif her öneri için teşekkür ederim. Buna emek ve zaman harcaman bizler adına önemli. Ben bugün itibari ile atak evremi -4 kilo ile kapattım. Benim yolum uzun. Daha 28 kilo vereceğim. Doğum vs derken birikmiş :) bu nedenle seyir dönemine ayrı bir önem veriyorum. Sıkılmadan tamamlamak adına benim en büyük sorunum ara öğünler. Tarifleri yapayım ama neyi ne kadar tüketeceğim ? Tavsiyen var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      Dukan'da ara-ana öğün kavramı pek yok çünkü izinli olan tüm gıdalar sınırlama olmaksızın yenebiliyor.
      Tariflerdeki ölçüler aslında çok da karışık değil.Dikkat etmen gereken günlük yulaf kepeği ve sınırlı izinli gıdaların limitini aşmamak.

      Sil
  52. merhaba
    78.8 ile basladım ve su an 75.600 ben de 6 gunluk atak donemını 3 kg ile kapattım.fakat seyır donemıne baslayalı 1 hafta oldu ve 1/1 spor ve kıtaba uyarak yapmama ragmen kılo kaybedemedım.ister istemez moral bozukluguna neden oluyor.kabızlık problemımde bulunmamaktadı.

    YanıtlaSil
  53. ben hatıce bu arada

    YanıtlaSil
  54. merhaba ben mürşide yedi gün atak evresinden sonra seyıre geçtim herseyi tam yapıyorum ama neden se kilo vermem durdu.kilo vermeye devam etmek için ne yapmam gerekiyor.

    YanıtlaSil
  55. merhaba diyete başladığımda 67 kiloydum atak evremin bgn 5.günü ve 3 kilo kaybettim beni biraz bitkin ve halsiz düşürdüğünden dolayı yrndan itibaren seyir evresine geçiş yapıcam insallah kilo vermem ordada dewam eder :) herkeze kolay gelsinn

    YanıtlaSil
  56. merhaba ben seyire bugün geçtim yeşil fasulye yiyebilirmiyiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ama küçük tanelileri seç.mesela çalı fasulye gibi.

      Sil
  57. ben mürşide simla hanım pişmiş sebzelermi yoksa çig tüketilen sebzelermi vücutta su tutar kilo vermem durdu sebzelerden mi kaynaklanıyor

    YanıtlaSil
  58. Selam ben gamze dukan diyetini yapmaya başladım.Testini malesef başaramadım.Boyum 160 cm.kilom 66.5 idi atak 4 gün yaptım ve kilom 65 e düştü kitapta basen ve karın bölgesinde fazlalıgı olanlar 5 gün normal 2 gün saf protein yapabilir diyor bu yöntemle 59 kiloya düşebilrmiyim.şuan 2 gündür sebze ve protein alıyorum.Bana bir öneride bulunup yardımcı olurmusunuz lütfen basen ve karın bölgemde fazlalığım daha çok ayrıca sabah ve akşam 15 dadikalık egzersiz ve öğlenleride 30 dakikalık yürüyüş yapıyorum.Bu konuyla ilgili önerilerinize acilen ihtiyacım var şimdiden teşekürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      2/5 yöntemi 3-4 kg gibi az fazlası olanlar için uygun.senin için ideali 1/1 gibi eşit sayıda sp ve ps günleri yapmak olacaktır.
      2 gündür PS yapıyorsan 2 gün de PS yapıp günleri eşitledikten sonra 1/1'e dönebilirsin.

      Sil
  59. simla hanım yedigün ataktan sonra 2 gün önsce seyir evresine geçtim 5\5 uyguluyorum ancak kılo almıs gibiyim tartıda fazla çıkıyorum blogunuzu takıp ediyorum sebzeler vücutta su tutar demişsiniz su tutmasını engellemek veya minimuma indirmek için bi yöntem varmıdır yardımınızı bekliyorum... suan 15 kilo fazlam var bunu kac ayda verebilirim fikirlerinizi baylasırsanız cok mutlu olcam şimdiden teşekkür ederimmm. birde çig sebzelerimi pişmişimi fazla tüketmeliyiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mürşide merhaba,
      atakta kilo değil ödem atıyoruz ve seyire geçince ilk önce sebzelerden gelen su ile bu ödem geri geliyor.fakat bu kalıcı değil.sebzelerden ziyade tuz,kafein ve gazlı içeceklerden gelecek ödemden sakınmak gerek.
      1/1 uygulamak çok daha sağlıklı.ilk 5/5 uygulaman bittiğinde 1/1'e dönebilirsin.

      Sil
    2. ewet 1\1 gececegimmm insallah bu kilolarımdan kurtulurum tşk

      Sil
  60. Merhaba Ben Zafer,

    12/12/2012 de Dukan'a 125,6 kg ile başladım. Şu anda 5. günün içindeyim ve 122 kiloyum. Yaklaşık 40 kg fazla ile başladığımdan atak dönemini 10 gün olarak sürdüreceğim. Sonra ki seyir döneminde nasıl bir yol izlemem gerekiyor?

    Çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba;
      Seyiri 1/1 olarak uygulamak en kolayı olacaktır.bu şekilde inmek istediğin kiloya ulaşana dek devam etmeli.

      Sil
    2. Merhaba,

      1 gün atak döneminde beslenme düzenimle, bir gün de + sebze ekleyerek ve bu şekilde devam ederek sanırım değil mi?

      Sil
    3. evet 1 gün SAF PROTEİN,1 gün PROTEİN+SEBZE olarak devam etmeli.
      ataktan farklı olarak sınırlı izinli gıdalar da SP'YE ekleniyor ve kepek 2 kaşığa çıkıyor.

      Sil
  61. merhaba. ev arkadaşımla beraber 4 buçuk aydır devam ediyoruz. 13 kilo verdik. fakat gerçekten çok kötü bir şey oldu. tam tamına 1 buçuk aydır hiç kilo veremiyoruz. hep yediğimiz şeylerden farklı şeyler yemedik. hatta tekrar ataktan başladık bir hafta önce ama kilomuzda hala bir değişiklik yok. siz hiç bu kadar uzun bir duraklamaya girdiniz mi? kitabın tavsiye ettiği her şeyi yaptık ama sonuç değişmiyor. inanılmaz zor bir durumdayız, motivasyonumuz yerlerde ve daha vermek istediğimiz yaklaşık 10 kilo var. sizce artık daha fazla veremiyor olabilir miyiz? bırakmalı mıyız? ne yapmalıyız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      ikiniz de 13'er kg verip ,aynı anda mı durakladınız?
      3 haftaya kadar süren duraklamalar oluyor ama mutlaka bir yerde hata yapılmış olmalı diye düşünüyorum.
      günlük beslenme düzeniniz nasıl?

      Sil
    2. ev arkadaşım benden 2-3 hafta önce başladı duraklamaya. ben sonra yakaladım onu :D
      sabah kepeklerimizi 2şer yumurtayla yapıp yanında peynir ve çayla yiyoruz. Ben zaman bulduğumda sosis, salam, hindi pastırma, piliç jambon gibi yiyecekleri de tüketiyorum ama fazla değil; mesela eğer hindi pastırma açıldıysa orta boy bir paket, onu 1 haftada bitiriyorum. Bazen hepsi bitmiyor öğle yemeği olarak kalanını yiyoruz. Eğer bitmişse de nadiren öğle yemeği yeme fırsatımız oluyor; eğer olmazsa direkt akşam yemeğine bağlıyoruz. Ben örneğin haftanın 3 günü akşam yemeği ile kahvaltı arasında Aç bitir salamlardan yiyorum. Okulda aldığımız kahvelerde coffee mate oluyor. Tadlandırıcılı yoğurdu ev arkadaşım günde 500gr tüketiyor genelde. Benim yediğim günlerde 250 gr tüketiyorum.
      Akşam yemeğinde en fazla 300'er gram köfte (tavuk ya da dana kıymasından), bonfile ya da yarımşar piliç çevirme yiyoruz. (hepsinin yağ oranları kuralına uygun) Zero ve Uludağ şekersiz limonata tüketiyoruz. Sebze günlerinde sabah 1'er biber ve küçük birer salatalık akşam da yine salata ekleniyor yukarıda saydıklarıma. Sebze tüketimimizin gerçekten az olduğunu söyleyebilirim.
      Her gün en az yarım saat yürüyüşümüzü yapıyoruz bu 1 saate de çıkıyor bazen.
      Şunu da söylemek istiyorum diyetin ilk gününden beri yaptığımızdan farklı hiçbir şey yapmıyoruz. Yani salamlar sosisler desek problem veyahut limonata, en başından beri hep vardı diyetimizde ve problemsiz ilerliyorduk. Sorun bunlar mı diye önceki yorumumda belirttiğim gibi tekrar bir atak yaptık bunların hepsini kesip, değişen bir şey olmadı. Çok konuştum, şimdiden teşekkür ederim Simla :)

      Sil
    3. şimdi ben yediklerinizde nelerin izinli olmadığını yazayım ,neden durakladığınızı anlayın:))
      -sosis,
      -salam,(açbitir de dahil)
      -coffee mate,
      -limonata,(şekersiz de olsa meyve şekeri içeriyor)
      bunlar başta engellemiş olabilir çünkü normal beslenmenizden az yemeye başlamıştınız.oysa ki zamanla hiç yasaklı yemeyenlerde bile duraklama görülürken sizin bunları da yemeniz tuz biber ekmiş.
      ayrıca öğün atlamak ya da geçiştirmek,sebze günlerinde sebzeyi az yemek,zeroyu 1 kutudan fazla tüketmek ciddi duraklamalara yol açar.bunlara dikkat ederseniz sonuç almaya başlarsınız tekrar.


      Sil
  62. merhaba simla hanım ben seyir evresindeyim sebze günümde isal oluyorum bu normal mi ne yapmalıyım teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fazla lifli sebzeleri mi seçiyorsun acaba?bir de bazı tatlandırıcılar yapabiliyor.

      Sil
    2. yok tatlandırıcı hiç kullanmadım salata yedim biraz fazla yedim sebzenin bir sınırı varmı salata da marul,havuç ,turp, soğan,salatalık vardı biraz da limon bu sebzelerin sakıncası yok diye biliyorum

      Sil
    3. hayır sakıncası yok.bu durumda mikrobik olabilir.

      Sil
    4. yardımlarınız için teşekkür ederim

      Sil
  63. Merhaba ben 6 günlük atak evresini yeni bitirdim ama ekmek konusu hala kafamı kurcalıyor.beyaz ya da tahıllı ekmek yerine kepek ekmeği yiyorum günde 4-5 dilim kadar.seyirde de böyle devam ediyim mi?bir de sizce bu ekmek işi atak evremi bozmuş mudur?

    YanıtlaSil
  64. Merhaba ben 6 günlük atak evresini yeni bitirdim ama ekmek konusu hala kafamı kurcalıyor.beyaz ya da tahıllı ekmek yerine kepek ekmeği yiyorum günde 4-5 dilim kadar.seyirde de böyle devam ediyim mi?bir de sizce bu ekmek işi atak evremi bozmuş mudur?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rabia sen dukan diyeti yaptığına emin misin?
      bu diyette hiç ekmek yok.

      Sil
  65. peki şimdi ne yapmalıyım?7 gün oldu başlayalı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitabın atak evresini okudum başlamadan önce burayada baktım ama ekmek konusunu hep beyaz ve tahıllıdan ibaret gördüm o yüzden kepekli kullandım.bunun dışında bir yanlışım olmadı.sizce seyirden mi başlayayım?6 günlük bir atak evresi daha yorucu olmazz mı?

      Sil
    2. dukan'ı öğrenmelisin.bunun için de kitap şart.
      bu ezbere yapılabilecek bir diyet değil.lütfen bunu oku.
      dukana hazırlık

      Sil
  66. dukan protein ağırlıklı bir diyet rabia.atak ise bu diyetin en saf protein alınan bölümü.kitapta atak evresinin neresinde ekmeği okudun gerçekten merak ediyorum.bence bu durumda yeniden okumalısın.
    yaptığın zaten atak olmadığı için yeniden atakyapmanın sakıncası olmayacaktır.

    YanıtlaSil
  67. niye atarlandınız ki şimdi?yanlış anlamış olduğum için bir kere daha inceleyip size sormak istedim.okudum şimdi.kitapta elimde var merak etmeyin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Verdiğim yanıtta sorun olduğunu düşünmüyorum.doğru uygulamak istiyorsan yapman gerekeni söyledim sadece.olmayan bir şeyi okuduğuna göre çok da sağlıklı okumamışsın demek ki.

      Sil
  68. benim sorularımıda cevaplayın lütfennnnnn :(

    YanıtlaSil
  69. merhaba seyir döneminde sınırlı olan havuc yerine havtada bir iki mandilina veya elma yesek olmaz mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. havuçtaki şekerle meyvedeki aynı değil.malesef olmuyor.

      Sil
  70. slm isimsiz yazmıstım 10 gun atak yaptım 91 kıloydum 5 kılo anca verdım 1aydır seyır evresındeyım pazartesı persembe saf proteın 5gun sebze protein ama kılo veremıyorum 10 kılo vermem gerek ve hıc kacamamk yapmadım sadece meyvelı aktıva yogurt 1 adet tukewtıyorum nasıl verıcem kıloyu degıstırebılırmıyım bu sanırım bana gore degıl 2 gun proteinne yapmalıyım tskler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. semre merhaba,
      2/5 çok az kilo fazlası olanlar için uygun(3-4kg)senin uygulaman gereken eşit sayıda sp ve ps günleri.1/1 uygulamaya geçersen sonuç alırsın.

      Sil
    2. ayrıca activia şeker içerdiği için uygun değil.sütaşın light meyvelisi uygun sadece.

      Sil
  71. simla hanım 7 gündür seyirdeyim amam hala kilom sabit hiç ilerleme yok iki defa cok az kacamak yaptım o durdurmus olabilirmi.tekrar atak yapsam kilo vermem devam edermi. bilgi verirseniz sevinirim 14 kilo fazlalıgım var bu kilolardan en kısa zamanda kurtulmam gerekiyor bu 14 kiloyu kaç ayda verebilirim

    YanıtlaSil
  72. Merhaba Simla hanım. seyir dönemindeyim ve şuana kadar 16 kilo verdim. aralık ayının başından beride aynı kilo ile devam etmekteyim. vermem gereken son 3 kilom kaldı. kilom sabitlendiği için moralim çok bozuluyor. ne yapmalıyım. 1/1 şeklinde yapıyorum. Kurallara da uyuyorum. sonuç olumsuz. yardımcı olursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
  73. Merhabalar ben 5 gün ataktan sonra 22 aralık seyire geçmiş buluyorum.Yani bugün seyir evresindeki 4.günüm. Atakta 4 kg verdim.
    Şimdi sormak istediğim birşey var; bu evreyi 1/1 olarak uyguluyorum. Sebze gününde,bi öğünde mi protein sebzeden fazla olmalı, yoksa gün boyunca mı? Bazen sadece salata yemek istiyorum ama protein+sebze düşüncesiyle;protein de eklemek zorunda kalıyorum... Şimdiden teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Simla hanımcım lütfennnn cevap verr, yanlış yapıyosam yandım :) Kitabı da okudum aslında.. Sebze oranı 3/1 olmalı, kalanı protesin.. Ama bu sadece bi öğün için mi, tüm gün için miiii? Örneğin, öğlen bi koca kase karışık salata yesem (listemdekilerden), akşamada sadece protein alsam... dengelenmiş olur mu? Yoksa illa bi öğünde mi olcak ikisi birden???

      Sil
    2. Duru merhaba,
      aslında bu tamamen kişinin durumuyla ilgili.eğer sebzeyi fazla tüketmek sende şişkinlik,duraklama ve ödem yapmıyorsa sebze oranı proteinden bile fazla yenebilir.kendi durumuna göre ayarlamanı yapabilirsin.

      Sil
  74. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  75. merhaba hayırlı cumalar. dukana başlayalı 38 gün oldu 5 kilo verdim 73,800 düm şuan 68,800 oldum normal mi veriyorum yoksa yavaş mı anlamadım. bu aralar ilk gün ki gibi değilim daha önce yediklerimle doygunluk hissi oluyordu şimdi ise canım yemek değil de atıştırmalık, tatlı çikolata istiyor biraz biraz tadıyorum ama tekrar alacakmışım gibi geliyor kiloları bu isteğimi nasıl gideririm bilmiyorum . bir ara canım tatlı isteğince yemekten sonra kahve içiyordum.biraz karıştı yediklerim bu günlerde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tuğba merhaba,
      neden dukana uygun tatlılardan yapmıyorsun?bu şekilde diyetini sabote edersin ve boşu boşuna duraklama yaşarsın.emeğini çöpe atma bence.5kg hiç az değil.

      Sil
  76. Selamlar. 1 Aralıkta 77.5kg. ile başladığım diyette, teste göre 18 ocakta seyir döneminin sonunda düşmem gereken kiloya (71.5) bugün itibariyle ulaşmış durumdayım. Ayın 18´ine kadar seyire devam etmeli miyim? Yoksa güçlendirmeye geçmeli mi? Bilgilendirirseniz sevinirim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      tebrikler.ideal kiloya ulaştığına göre geçebilirsin tabi.

      Sil
  77. selam simla:)ben bugün seyirin ilk gününe geçtim, 5 gün atak evresinden sonra toplam 1.30 kg verdim azcık ama azimliyim yılmıyorum ve devam ediyorum .seyir hakkında sormak istediğim şu,ben seyiri 1/1 olarak yapıcam , sebze protein günlerinde sebzeyi her öğün yiyebiliyor muyum ,protein daha fazla olmak kaydıyla.mesela sabah domates ve proteinli bir kahvaltı yediysem akşam da domatesli bir dukan çorbası yiyebilir miyim yanında yine protein destekli.yanlış yapmamak adına soruyorum,şimdiden teşekkürler,iyi ki varsın :)

    YanıtlaSil
  78. simla hanım öncelikle bizleri elinizden geldiğince aydınlattığınız için çok teşekkür ederim... diyete başlayalı 13 gün oldu atak evresini 5 gün yaptım seyir evresini 1/1 yapıyorum 14 kilo vermek istiyorum henüz 2 kilosunu verebildim. Biliyorsunuzki yakında yılbaşı var bu diyette içkinin yasak olduğunu biliyorum içmeden de olmaz acaba bira değilde kırmızı şarap yahut votka içsek ne kadar kaybımız olur vicdan azabı da çekmek istemiyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba arcak,
      malesef alkolun masumu yok bu diyette.her ne içersen iç diyeti etkileyecektir.buna rağmen içerim diyorsan ertesi gün suyu ve sporu arttırmalısın.yine de duraklama yaşama riskin var.

      Sil
    2. diyete başlarken zamanlamam yanlış oldu :( tamam çok teşekkr ederim

      Sil
  79. Tekrar merhaba :)
    ben seyir evresinin 30. günündeyim ve size 2 sorum olacak
    1)doğal sarımsak tozu baharat olarak kullanılabilir mi?
    2)sindirimde biraz sıkıntı yaşıyorum bir kaç gün arayla yulaf kepeğini biraz daha fazla tüketebilir miyim?
    şimdiden teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. unutmadan bir konuda daha yardımınızı isteyeceğim..
      soğan ve sarımsak da sınırı neye göre belirlemem gerekiyor?

      Sil
    2. merhaba Büşra,
      -sarımsak ve soğan tozu baharat olarak kullanılabilir.
      tazesini kullanmak istediğinde SP günlerinde doğranmış olarak 2yemek kaşığını geçmemeli,PS günlerinde sınır yok.
      -kabızlık için yulaf kepeğinin 1 kaşığı yerine buğday kepeği yiyebilirsin.kepeğin fazlası tolere gıda oluyor.eğer fazla yersen diğer sınırlı izinlilerden yememelisin.

      Sil
    3. Cok teşekkür ederim İyiki varsınız... :)

      Sil
  80. Simla hanım merhaba, çok ciddi kabızlık sorunu yaşıyorumm :( Ne yapıcağımı şaşırdımm.. en kötüsü de bugünkü kanamalı olandı .. çok korktum ömrümde ilk kez başıma geldi.. ne yapmalıyım bilmiyorum.. bu arada tam 14 gün bitti ve toplamda 4.5 kilo verdim. hiç bir şekilde bozmadım, günde en az 1.5-2 lt su tüketiyorum. 2 yemek kaşığı yulaf kepeğini sabah krep olarak tüketiyorumm.. yani niye öyle oldu ki şimdi? bu arada kuru kayısı yesem duraklatmaya sebep olurmuyum. Çok aicl cevap verirseniz sevinirim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Kabızlık için yulaf kepeğinin 1 kaşığı yerine buğday kepeği yiyebilirsin.
      ama bu kadar ciddi durumdaysan eczacından takviye isteyebilirsin.ilaç değil ama doğal probiyotikler işe yarayacaktır.

      Sil
    2. Teşekkür ederim.. İnşallah terso bi durum yaşamam! ve hiç bi kuvvet diyetimi bozamaz :)

      Sil
  81. merhaba simla hanım
    havucun sınırı ne kadardı?
    birde kuruyemiş yiyenler varmış ben böyle bir şey okuduğumu hatırlamıyorum bizim diyette kuruyemiş var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      kitapta sınırlı yazsa da koçlardan aldığımız bilgiye göre havuç diğer sebzeler gibi yenebilir.
      kuruyemiş uygun değil tabi ki:)

      Sil
    2. çok taşakkkür ederim

      Sil
  82. sevgili simla benim cilt için antibotik kullanmam gerekiyor,bi sakıncası olur mu diyetle birlikte :(

    YanıtlaSil
  83. Tekrar merhaba simla ben peynir konusuna takıldım. Her sabah yulafla birlikte bir miktar peynir tüketiyorum. Ama yorumlarda seyirde beyaz peynir olmadıgı yazıyor. Bu konuda aydinlatabilir mısın? İcim rahat degil :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. süt ürünlerinde yağ oranı en fazla %2 olmalı.seninki kaç?

      Sil
    2. %8 yazıyor pınarın peynirinde ancak lor peynirinde yağ oranı ne kadar bilmiyorum. çok sıkıntı olur mu sence simla?

      Sil
    3. %8 uygun değil Büşra.yağ oranı çok önemli.loru da açık değil paketli alırsan yağından emin olarak yiyebilirsin.

      Sil
  84. Merhaba Seyir evresindeyken Yılbaşı gecesi çok üzülerek diyeti bozdum :( şimdi nasıl toparlayacağım lütfen yardımcı olur musunuz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      fazladan 1-2 gün SP yapıp,bol su ve sporu arttırarak daha az etkilenmeyi sağlar.tabi bunu alışkanlık haline getirmemek koşuluyla.

      Sil
  85. sevgili simla benim cilt için antibotik kullanmam gerekiyor,bi sakıncası olur mu diyetle birlikte :(

    YanıtlaSil
  86. ayrıca birsey daha soracağım, seyir evresini 1/1 uyguluyorum,bu şekildeyken saf protein günlerimde seyir evresindeki tatlılardan yada kurabiyelerden yapıp yiyebiliyor muyum,yoksa sebze protein gününde mi yemem gerekiyor.saf proteindeyken ataktaki tariflerden mi uygulamalıyım .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seyirin sp günlerinde ataktan farklı olarak sınırlı izinli gıdalar kullanılabiliyor.limitler dahilinde yiyebilirsin.

      Sil
  87. mrb sımla bn bıseyı kacırdım galıba nasıl kacrdım onuda anlamdmda:DDben altı gun atak yaptım 5 gundurde seyırdeyım 5 kılo verdım 20 kılo dha vermem lazım ama de 5 yada 1de1 yapmak zorundamıymısız ben seyırde hep ps olarak gıdıorz sanıodum kafam cok karıstı benım:S?????

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      seyirde eşit sayıda ps ve sp günleri yapılmalı.süreli ps yapılmıyor yani.
      5 gün ps yaptıysan 5 gün sp yapıp sonra istersen 1/1 olarak değiştirebilirsin.

      Sil
  88. kılo fazlalıgına gore secıyoruz galıba herhalde en uygunuda 1de1 olanı ama bn 5gundr poretın sebze yapıyrm sımdı ne yapayım yarın saf proteın mı yapayım

    YanıtlaSil
  89. konuyu biraz daha açabilir misin acaba simla :( tam anlayamadım ben

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Atakta mısır nişastası,kakao,meyveli light yoğurt gibi sınırlı izinli gıdalar yok.seyirin sp günlerinde var.limitlerini buradan görebilirsin.kepek de 2 yk oluyor tabi.

      Sil
  90. meraba simla hanım ben seyırdeyım ve sadece basen bolgemde fazlalık var bunun ıcınde bana uygun olan 2 gun sp gerye kalan gunlerde bır dıyet uygualamayın dıyor guclendırmede yıyecegın yıyeceklerı sımdı yıyobılıyorum anlamına mı gelıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gülsüm kaç kilo fazlan var.söylediğin uygulama kilo fazlası olanlar için değil sadece selüliti olanlar için uygun.

      Sil
    2. boy:160 cm kilom suan 62 selülit vr ama kıtapta yazan basen bölgesinde fazlalık olanlar ıcın diyor

      Sil
  91. simla hanım ben diyeti kacamaksız yapıyorum 83 kilodan 1 buçyk ayda 74 kiloya düştüm ancak düşünemedigim birsey oldu 5 aylık bebegimmm var ve hala emziriyorumm bu diyetin bebegime zararı olurmu sankı biraz oda zayıfladı gibi geldi acilll cvap yazarsanız çok sevinirimmm lütfennnnn

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy keşke emzirme olayın bittikten sonra başlasaydın :( İnşaallah zararı olmamıştır.. Çünkü sen ne yesen onu alıyo.. süte geçiyo. Bi de şu var aslında sütün hala geliyosa ve emiyosa sanki sıkıntı olmaz gibi ama,bakalım simla hanım ne dicekk merak ettim bende

      Sil
    2. müşide merhaba,
      kitabı okumadan(veya tam okumadan) diyete başlamanın sonucu bunlar oluyor malesef:(emziren annelere ağır diyetler önerilmiyor.senin diyete 3.evreden başlaman ve ağır ağır kilo vermen en uygunuydu.sütüne zayıflarken geçebilecek toksik maddelerden bebeğini korumak için önerilen bu şekilde uygulamak.burayı oku lütfen.hamileler ve emzirenler için dukan

      Sil
  92. evet emziren anneler için olan bölümü okumadımm suan meyve ve sebzelerdende yiyorummm ancak şekerli ve nisastalı gıdalardan yani çikolata vs uzak duruyorum hamur işi yemiyorum bu sekılde de kilo verebilirmiyim aceba yardımcı olursanız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zaten dukanda şeker,nişastalı gıdalar uygun değil.eklediğim linkteki gibi beslenmelisin.

      Sil
  93. iyi akşamlar uzun bir araştırmadan sonra dukana başlamaya karar verdim, 64 kiloyum 6 kilo vemek istiyorum atak 3. gündeyim, 1 gün sonra seyire geçeceğim, 1+1 mi 5+2 mi yapmalıyım. Bu arada akşamları çok az yorgunluk ve baş dönmesi oluyor normalmi? Diyeti harfiyen uygulamaya çalışıyorum teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şunuda eklemeliyim 3. günün sabahında 62 kilo olarak tartıldım

      Sil
  94. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  95. simlaaaaa sana ihtiyacım var :)yağı azaltılmış kakao istiyorum nerden bulabilirim hangi markalarda var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hemen her markanın kakaosu oluyor.yağ oranı %10 olmalı en fazla.nestle,dr.oetker olabilir.yine de paketleri oku.bazı çeşitleri daha yüksek olabilir.

      Sil
  96. Slm 2 gun atak ciktim bugun seyir evremin ilk gunu proteein + sepze ( ps) lemi baslamaliyim ..ataktaktan ciktigimiz degilmi....

    YanıtlaSil
  97. teşekkürler :) peki diyet çikolatalar var onlar da uygun mudur acaba ? keklerde falan onlarda kullanılabilir mi ki

    YanıtlaSil
  98. Merhaba Simla
    ben 1/1 seyirdeyim 6 kilo verdim
    3-4 kilo daha vermek istiyorum ama bu kiloların bölgesel olmasını istiyorum .Bana bir öneride bulunur musun?

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips