sosyal ağlarda izleyin

8.5.12

KAKAOLU BİSKÜVİ

EVRE:SEYİR-GÜÇLENDİRME

Kıtır bisküvilere bir yenisini eklemiş bulunuyorum.Bunun sonucundan çok memnun kaldım.Eminim siz de beğeneceksiniz.Hem malzeme az hem de bereketli oluyor.Tatlı krizine hızlı çözüm;)

MALZEMELER:
-1 yk yulaf kepeği
-1 yumurta(küçük boy olursa iyi olur.)
-2 yk yağsız süt
-1 yk toz tatlandırıcı
-1 tatlı kaşığı kakao
-3-4 damla tereyağ aroması
-3-4 damla fındık aroması
(Aromaları aktarlardan bulabileceğiniz gibi gurmenet veya hammaddeler gibi sitelerden online olarak da sipariş edebilirsiniz.)

Tüm malzeme iyice karıştırılır.Silikon muffin kalıplarının dibine bisküvi kalınlığında paylaştırılır ve mikrodalganın en yüksek derecesinde yaklaşık 3 dk pişirilir.(fazla pişmesinden endişe etmeyin zira asıl istediğimiz iyice kuruyup kıtırlaşması.ama kontrollü gitmekte fayda var aniden yanabiliyorlar bazı fırınlarda.)Daha önce yaptığım tarçınlı bisküvi gibi fırında da yapabilirsiniz.Benim acelem vardı biraz:)

Afiyet olsun.

28 yorum:

  1. simla selam,
    benim tarifi fırının en yüksek derecesinde 5 dakika yaptım yandi,sonra üşenmedim bi daha yaptım 4 dakikada da yananlar oldu(ortası dışardan belli olmuyoda)3 dakika en iyisi oldu durdukça da katılasıyo yada pişmeye devam ediyo sanki,belki fırından kaynaklıdır diycem ama genelde ölçülerimiz tutuyor fırında senin tariflerle:)bilgi vermek istedim.
    ellerine emeğine sağlık çook teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dökme kalınlığıyla ilgili olabilir mi acaba?çünkü deneyerek yaptım 3dk da yumuşak oldu kıvamı.

      Sil
    2. neyse ben 3dk diye düzelteyim.en azından yanmadan önce müdahale etmiş oluruz.herkeste farklı olabiliyor çünkü.teşekkürler:)

      Sil
  2. merhabalaar:)
    dukan diyeti ile ilgili araştırmalarım sonucu,yemeksevdam elif,ten aldım adresinizi:)
    çok hoş bir sayfanız var gerçekten..
    izliyorum sizi.
    bende beklerim sayfama,arzu ederseniz elbette..
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Az once denedim,oncelikle tebrik ederim. Daha oncekilerde iyiydi ama,bu resmen biskuvi gibi super ya:D. Malzemeler cesitlendirilebilir tabii,tarcinli,gojjy'li v.s. Bu tarife gercekten sevindim cunku,diyeti sirf biskuvi ve cikolatalar yuzunden bozuyorum zaman zaman :(. Valla cocuklara aldigim cikolara gozum kayiyor resmen,tutamiyorum kendimi. Yoksa yemek falan degil derdim,yeter ki ivir zivir olsun. E zaten onlar yuzunden almiyor muyuz kilo. .Tekrar tesekkur ederim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen Özlem,
      Şu aburcuburları da sigara gibi yasaklasalar ya:D
      beğenmene sevindim.istediğin gibi arttır çeşitleri:)

      Sil
    2. Zaten yasaklamazlarsa,benim birakacagim yok. Bazen izinlileri yiyip,yasaklardan devam ediyorum ahaha.Yoksa coktan 54 kg. olmustum,60 kg.'de takildim kaldim.. Neyse cok sagol canim,ellerine saglik. Iyi ki varsin :)

      Sil
  4. Selamlar,

    Ben de diyete başlayalı 20 gün oldu. Bendeki etkilerini gören arkadaşlarım, peşimden başladılar. Hepimiz Dukancıyız :)
    Bu arada bu diyeti uygulamamda sizin sayfanızın büyük etkisi var. Ben ve etrafımdaki bir grup insan minnettarız, en azından bu diyetin meşakkatli ama katlanılabilir olduğunu düşündürdüğünüz ve neden olmasın dedirttiğiniz için. Tariflerinizin çoğunu denedim ve enfes sonuçlar elde ettim. ( Lahmacun o kadar iyi ki, değme ustalar kıskanır:))

    Ama gelin görün ben bu bisküviyi kıvıramadım. Bir türlü kıtır olmadı. Ne mikrodalgada ne fırında. Acaba fırınlardan çıkarmakta aceleci mi davranıyorum bilemedim ama, her seferinde lastiğimsi bir kıvamı oluyor. Kıtır olsa tadı ve şekli güzel aslında...Kıtır olmadı işte. Size danışayım dedim ben de...

    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler:)katkım oluyorsa ne mutlu:)

      bana da erken davranmışsın gibi geldi.o lastiğimsi kıvamdan bir sonraki durak kıtırlık aslında:D
      biraz daha uzun tutarsan olacaktır.
      hiç olmadı at hafif ateşteki tavaya biraz orada kurusunlar.

      Sil
  5. selam, bende blogunuzun takıpcısıyım.tarıflernızı severek yapıyorum:) bır sey sorucam bu muffın kalıplarını yaglıyor muyuz? onu merak ettım. tesekkurler:))

    YanıtlaSil
  6. Findik aromasi ve tereyag aromssi bulamadim, yerine vanilya aromasi ve hindistancevizi rendesi koydum, gerisi ayni. Su an mikrodalgada. Cok da guzel kokmadi :))

    YanıtlaSil
  7. Mikrodalga da 4 dk. Simdi birini yedim, harika! Hindistan cevizi koyun icine derim

    YanıtlaSil
  8. Birsey sorayim, kakao yasak diil mi peki bize?
    Benim bu kurabiyeyi ogrenmem cok iyi oldu, artik kahvaltida 1 kasiklik pancake yerim, gerisi bu...kakao hergun yasak diilse yani

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))kakao seyirden itibaren her gün olamamk kaydıyla 1 tatlı kaşığı kadar izinli.
      ama hindistan cevizi koymasan daha iyi olurmuş.o izinli değil yazık ki:)
      tarçınla da deneyebilirsin bu arada:)

      Sil
  9. Dukan in kitabind bir tarifte kuru hindistan cevizi olan bir tatli tarifi var , o sebeple koydum ama ben :-(( ciyak... Cok da guzel olmustu. Kakao hergun olmamak kaydiyla derken , mesela haftada kac kere yenilebilir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. açıkcası onun muskat yani küçükhindistan cevizi olduğunu düşünüyorum.muhtemelen çeviri hatası çünkü resmi sitesindeki tariflerde kendisi yerine hep aroması kullanılıyor.
      kakaolu besinleri günaşırı yiyebilirsin mesela.

      Sil
  10. merhaba Meral ben.
    öncelikle emeğiniz için çok teşekkürler. diyebilirim ki sizin sayenizde çok daha emin başladım dukan diyetine. :)) 3 günlük atak evresinden sonra bugün seyire geçtim. _ki bu 3 günde 3 kilo vererek _:)) kitap tek başına yetmiyor sizin tariflerinizle daha kolay olduğunu düşünüyorum. tekrar KOCAMAN teşekkürler :))
    size birkaç şey sormak istiyorum. uygun olduğunuzda yanıtlarsanız memnun olurum.
    1.seyir evresini 1/1 yapmaya başladım. protein günü ataktaki gibi kesin protein diğeri malum sebzeyle beraber. atıştırmalık gibi şeyleri bu iki günde de alabilir miyiz?
    2. meyveli yoğurt sütaşınkini aldım uygun mu?
    3. tatlandırıcı toz veya sıvı hangisini kullanıyorsunuz ve marka verebilir misiniz? süt tozu pınar yazmışsınız diyet mi normal süt tozu mu?
    ilginize teşekkürler. takipteyim :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meral merhaba:)
      Ben teşekkür ederim:)
      3 günde 3 kg harika:)seyirde bu kadar hızlı gitmeyecek biliyorsun.ama yola devam:)
      1.her iki günde de atıştırmalık tarzı besinlerden yiyebilirsin.tek dikkat etmen gereken sınırlı izinli yiyecekler.bu tür besinlerin hergün tüketilmsi duraklamaya neden olabilir çünkü.
      buradaki liste işine yarayacaktır. http://www.dukandiyetitariflerim.com/2011/10/su-tolerated-foods-dedikleri-ekstra.html
      2.meyveli yoğurt olarak sütaşın lightı uygun.bulamazsan tatlandırıcı,meyve çayı ve yoğurtu karıştırarak kendin de yapabilirsin;)
      3.Sıvı ttlandırıcı da kullanabilirsin toz da.Toz tatlandırıcılar pişirmeye,sıvı ve tablet formundakiler içecekler ve pişmeyen yiyecekler için uygundur.
      Splenda,takita formtat60 ve stevia dönüşümlü olarak kullandıklarım.

      Sil
    2. Bu tur mesajlarinla, bilgilerinle, yerlerde surunen motivasyonumun arkasina itici guc olarak geliyorsun. Turkiyenin dukan uzmani olarak pierre amcaya yazip bu blogdan haberdar etmelisin bence :)

      Sil
    3. teşekkür ederim.işe yaramak güzel:))

      Sil
  11. Teşekkürler bilgilendirdiğiniz için.
    acelem yok keyifle yavaş yavaş vericem kalan 5 kiloyu :))

    YanıtlaSil
  12. seyirde kakako olması yanlış değil mi

    YanıtlaSil
  13. hayır yağsız kakao seyirden itibaren kullanılabilir.ama sınırlı izinli.yani 1 tatlı kaşığı kadar ve hergün olmamak kaydıyla:)

    YanıtlaSil
  14. merhaba,
    kakaolu seyleri cikolata aromasiyla yapsam, yaptigim seyleri cay suyu vs. ile renklendirsem (kakaoya ek olarak) ve 1 tatli kasigi iznimi butun bir haftaya bolerek yesem olur mu? yoksa sadece 1 gunde mi bitirmem lazim? kakaosuz duramiorum, canim surekli kakaolu seyler cekio. nefsimi bir sekilde koreltmeye ihtiyacim var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalinka merhaba,
      Günde 2 sınırlıyı geçmediğin sürece hergün 1 tatlı kaşığı kakao da yiyebilirsin aslında.Kendi bünyene göre ayarlama yapabilirsin.Duraklama yaşarsan daha az kullanmaya dikkat et.

      Sil
  15. Merhaba Simla hanım, aroma olarak hangi markayı kullanıyosunuz acaba? Ben gurmenetten aromani markalı fındık aroması almıştım 4-5 damla koydum acı oldu tadını değiştirdi, fazla mı koyuyorum yoksa markayı mı değiştirmeliyim acaba?

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips