sosyal ağlarda izleyin

15.5.12

DUKAN TACO

EVRE:SEYİR(PS)-GÜÇLENDİRME
Sevgili Mutfak Sırları fii tarihinde taco diyip canımızı istettikten sonra bir daha sesi soluğu çıkmadı.
Velhasıl taco'yu yapmak da yemek de bana düştü:D

MALZEMELER:

TACO İÇİN:(8 adet küçük boy)
-2 yk yulaf kepeği
-2 yk yağsız yoğurt
-2 yumurta beyazı
-1 çimdik tuz

İÇİ İÇİN:
-200 gr yağsız dana kıyma
-1 soğan
-1/2 bardak domates rendesi
-2 diş sarmısak
-3-4 dilim jalapeno biberi turşusu
-1 çay kaşığı kimyon
-1 tatlı kaşığı toz kırmızı biber


Yumurta beyazı ve yoğurt çırpılır.Kepek ve tuz ilave edilerek iyice karıştırılır.
İyiceısınmış tavaya çay tabağından biraz büyük olacak şekilde yuvarlak formda dökülür.(az döküp kepçenin sırtıyla yuvarlak olarak yaymalısınız.böylece ince olacaktır.)Tavanın altı kısılır ve üzerleri göz göz olunca arkaları çevrilir.Çevrilir çevrilmez yarım katlanarak şeklini koruması için bir süre üzerine spatula ile bastırılarak bekletilir.(Elastik olduğundan kırılmıyor ve kısa sürede şekil alıyor.Bir süre bekletildiğinde de gerçekten taco ekmekleri gibi çıtır hale geliyorlar.)







Kıyma kavrulmaya alınır.Suyunu salıp çekince ince doğranmış soğan ve sarmısak eklenir.Yumuşayınca domates rendesi ilave edilir.Sos kıvam aldığında az tuz,baharatlar ve ince kıyılmış biber turşusu ilave edilir.
Tacoların içleri doldurularak ince kıyılmış marul yaprakları eklenir.

Taco geleneksel olarak guacamole(avokado sos),salsa ve sour cream denilen bir çeşit krema sosu üçlüsüyle servis edilir.Ben  ince doğranmış soğan ve domatese çok az limon suyu ekleyerek bir nevi salsa sos ve süzme yoğurt kullandım.

Afiyet olsun:)

14 yorum:

  1. Nasıl harika görünüyor anlatamam, ellerinize sağlık:)
    Haftasonu annemlere gidip geleyim (anneme diyetteyiz ben yemeyeceğim gibi bir sebep sunamayacağım için :) ), ben de başlayacağım inşallah.
    Bütün yemek tarifleriniz birbirinden güzel, emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler Nesrin,
      şimdiden kolay gelsin o zaman:)

      Sil
  2. Ya ben ılgıyle takıp edıyorum hem blogunuzu hemde face dkı sayfanızı kıtabıda aldım testıde yaptım ancal 67 gun seyır verdı onumuz ramazan yarım kalır dıye cesaret edemıyorum sız nasıl her kosulda bu dıyetı uygulayabılıyorsunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba:)
      Sanırım işin sırrı bunu artık diyet olaak değil beslenme tarzı olarak kabul etmek.Ramazan için de aynı şey geçerli.Ramazan boyunca güçlendirme uygulanarak bu dönemde verilen kilo korunabilir ve sonrasında seyire devam edilebilir mesela:)

      Sil
  3. merhaba sitenizi çook başarılı ve yaratıcı buluyorum elinize sağlık.sitenizde bulunan radar url adlı reklam veya program sitenizi yavaşlatıyor ve zorlaştırıyor.bilgilendirmek istedim.kolaylıklar dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. firdevs merhaba,
      teşekkür ederim.
      söylediğin radar url hakkında hiçbir bilgim yok açıkcası.blogda reklam veya herhangi bir program bulunmuyor.

      Sil
  4. Elinize sağlık nefis görünüyor, mutlaka yapacağım. Tarifleriniz ve tarzınız bana uzun süredir hissetmediğim motivasyonu verdi, teşekkürler:)))
    binnur

    YanıtlaSil
  5. Dün yaptım ducan taco'yu ekmekleri sizinki gibi şekilli olmadı ama ilk defa tam anlamıyla doydugumu hissettim. Sadece bunun için bile teşekküer ederi:)

    YanıtlaSil
  6. merhaba simla hanım bir şey sorucaktım, dışarıdan alınma midye dolma yiyebilir miyiz? balık ürünlerine giriyor çünkü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba simge,
      midye dolması pirinç içerdiği için uygun değil bizim için.

      Sil
  7. Bu biberi biliyordum ama adının jalapeno biberi olduğunu bilmiyordum bu site bana hem yeni şeyler öğretiyor hemde yemek yapmayı :))) Ah birde ananem ve anneminde baskısından kurtulsam inatla diyet yapıyorum evde :))

    YanıtlaSil
  8. Ataktayım ben bilmediğim için midye yedim hazır bozuldumu atak evrem

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips