sosyal ağlarda izleyin

21.5.12

DONDURMA MAKİNESİ ve KAKAOLU DONDURMA


EVRE:SEYİR-GÜÇLENDİRME
Küçük ev aletlerinin birçoğu gereksiz gelir bana.Çok gerekli değilse mikser bile kullanmam.Ama bu makine bir başka.
Diyet yapmanın yanısıra çocuklara katkısız dondurma yedirmek istediğim için ne zamandır araştırıyordum.En sonunda karar verdim ve kavuştum makineme.
Nette araştırdığınızda ev tipi birkaç makine çıkacak karşınıza.Temel prensip hepsinde aynı.Siz bütçenize göre karar verin bir tanesine.Emin olun evde yapılmış dondurma gibisi yok:)Süt ve saleple klasik dondurma yapabileceğiniz gibi,yoğurtla da harika sonuç alınabilen dondurmalar yapılabiliyor.Aşağı yukarı 30dk içinde dondurmanız hazır.Daha az sürede ise milkshake hazırlanabilir.Meyveli sorbeler de cabası:)

Makine ufak tefek bir şey.Kapasitesi 1lt.Daha büyüğünü bile alabilirmişim diye düşündüm aslında.Neyse acemiliğimi bununla atıp sonra daha büyüğüne geçebilirim belki.

Bu makinenin iç haznesi.Bir nevi termos görevi görüyor.Buzlukta saklıyorsunuz ve karışım bunun içinde dönerken yavaş yavaş donuyor.



Dikkat etmeniz gereken makineyi tam doldurmamak.Benim karışımım yarısına kadar geldiği halde dondukça içine hava aldığından çoğaldı.İşi bittiğinde nerdeyse taşmak üzereydi:)


Gelelim tarife:

MALZEMELER:
-500 gr süt(%1,5 yağlı kullandım)
-4 yk toz tatlandırıcı(donunca tadı nedense azalıyor.damak tadınıza göre arttırabilirsiniz.)
-1 yk toz saf salep
-1 yk yağsız kakao
-4-5 damla kakao aroması
-4-5 damla fındık aroması(aromalar kakao tadını güçlendirmek için.özellikle fındık çok yakışıyor)


Süt,salep ve kakao karıştırılarak kaynatılır.Altı kapatılınca diğer malzemeler eklenip iyice karıştırılır.
Ilınınca dolaba alınır ve tamamen soğuyana kadar bekletilir.
Makine çalıştırılır ve karışım yavaş yavaş içine eklenir.
Yaklaşık 30dk sonra dondurmanız hazır.Hemen servis edebileceğiniz gibi saklama kaplarına alıp dondurucuda  da saklayabilirsiniz.

Afiyet olsun.

NOT:Makinesi olmayanlar veya almak istemeyenler vanilyalı dondurma  tarifimdeki gibi yapabilirler:)
Makinede yapım videosu için TIK TIK :)
             

12 yorum:

  1. merhaba simla hanım..dondurma da diyetimize mukemmel bir giriş yaptı.özellikle sıcak havalara dogru yaklasırken sayenizde dondurma da yiyebilicez.şunu sormak istiyorum ne zmandır bende arastırıyorum piyasada bikac tane var dondurma makınesi ama guvenip alamamıstım. Kullananlar su gibi sıvı bıraktıgını katılastırmadıgını yazmıslar ve bu yorumları okuyunca almaktan korkmustum.siz memnun musunuz hangi markayı aldınız merak ettim eğer sakıncası yoksa?ellerinize saglık:) emekleriniz için çok teşekkur ederim..

    YanıtlaSil
  2. Merhaba:)
    Şimdiye kadar almdığım için kendime kızdığım 2.makinedir bu.(1.si kurutma makinesiydi:D)
    Ben çok memnun kaldım.Söylediğin problemi de yaşamadım.
    Benim aldığım marka delimanjoo.Gayet basit ve pratik bir model.Fiyatı da diğerlerine göre en uygun olanı.

    YanıtlaSil
  3. teşekkur ederim :) evet duymustum markayı alırım artık bende.Bu tarifte sut tozu ve nişasta kullanılmamıs bu bzim için daha iyi:).kıvam tutmus yine de.vanilyalı dondurmayı makinede yapmak için vanılyalı dondurma tarifinizde verdiginiz malzemelerle mi yapıcaz yoksa makinede SÜTTOZU ve MISIRNİŞASTASInı eleyebilir miyiz artık makinede yapıcamız için?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kıvam tuttu makine sayesinde:)
      Vanilyalıyı da yine bu yöntemle yapabiliriz.
      Süttozunu yoğurt dondurmasında kullandım mesela. Ama onda da kullanılmayabilir.Her katılan malzeme farklı bir doku ve tatda oluyor.

      Sil
  4. makinaya koyar koymaz dondu yaa...merdanesi dönmeye fırsat buladı bile...yanlış bişeymi yaptım simla acaba...çok mutsuzum :( ...napmam lazım ki ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önce makineyi çalıştırmalısın yasemin.makine çalışırken eklemelisin karışımı.
      tarifte de yazmıştım,kullanım talimatında da yazıyor.yoksa hızla donduğu için makine çalışamıyor.

      Sil
  5. simlacım biraz evvel senin kullandığını bilmeden delimanjoo dondurma yapma makinesini aldım.. veee senin de bu makineyi kullanıp memnun kaldığını öğrenince çoookkkk mutlu oldum.. çünkü dondurma makinesi almamdaki tek sebep dukan diyeti :)
    bu arada gerçekten senin fanın oldum yaa...
    sen olmasan bu diyet çekilmez olurdu... hayatımıza ne kadar büyük katkın olduğunu kimse inkar edemez...
    sana çookkkk teşekkür ederim...
    :):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Funda'cım:)
      Afiyet olsun şimdiden.Pişman omayacaksın aldığına:)

      Sil
  6. Ben de Delimanjoo aldım... Yaklaşık 30-40 saniyeden sonra merdanesi bir sağa bir sola dönmeye başladı. Olması gereken bu mu, yoksa bir sorun mu var anlamadım... Sanki takıldı gibi geliyor bana...Dondurma kristalize oldu ve sertleşti. Merdane dönmemeye başladı. Daha 1 dakika bile dönmedi oysa... Makinede sorun mu var acaba?

    YanıtlaSil
  7. ya hazne aşırı soğumuş veya karışım.bu kadar hızlı olmamalı donma işlemi.

    YanıtlaSil
  8. Yaratıcılığınıza hayranım :)

    YanıtlaSil
  9. Ben de çok fazla dondurma tarifi deniyorum. Bloğumda birçoğunu yapıp yayınladım. Fakat bir türlü cesaret edemedim kakaoluya. Deneyeceğim. Elinize sağlık. :)

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips