sosyal ağlarda izleyin

20.5.12

DANA ETLİ FAJITA

EVRE:SEYİR(PS)-GÜÇLENİRME
Meksika yemeklerine başlamışken bir de fajita yapmalı dedim.

Lavaşlar taco tarifindekilerle aynı.Sadece daha büyük yaptım ve çok fazla kurutmadım bu kez pişirirken.

MALZEMELER:

LAVAŞ İÇİN:(4 adet)
-2 yk yulaf kepeği
-2 yk yağsız yoğurt
-2 yumurta beyazı
-1 çimdik tuz

                           
İÇ MALZEMESİ:
-3 dilim yağsız dana biftek(yaklaşık 300gr)
-2 adet kapya biber
-2 adet çarliston biber
-1 orta boy soğan
-3 diş sarmısak
-1 yk limon suyu
-1 çay kaş.kimyon
-1 çay kaş.toz kırmızı biber
-arzu edilen ölçüde toz acı biber

Biftekler limon suyu ve baharatlarla iyice karıştırılır ve üzeri kapatılarak oda sıcaklığında en az 30dk en fazla 1 saat bekletilir.
Yapışmaz bir tava kızdırılır ve etler önlü arkalı iyice kızartılır.
Etler dinlenmesi için kenara alınır ve üstü kapatılarak bekletilir.
Aynı tavaya kalın dilimler halinde doğranmış sebzeler alınır ve iyice kızarana dek çevrilir.
Biftekler uzun uzun dilimlenerek sebzelere eklenir ve daha fazla pişirmeden altı kapatılır.
Hazırlanan lavaşların içine et,taze maydanoz ve çırpılmış süzme yoğurt eklenerek servis edilir.

Afiyet olsun.

4 yorum:

  1. Hayretler içindeyim nasıl olurda 2 yk yulaf kepeğinden 4 adet böyle büyük bir faji ekmegi çıkıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2 yk kepek aslında bayağı çok Zeynep.tartı almadan önce aslında bayağı az kullandığımı farkettim.30gr kepekle oluyor 4 adet valla.tabi aşırı büyük değil.kahvaltı tabağı kadar ancak.

      Sil
  2. Benim kull marka mornflake oat bran ve sizin anlattiginiz gibi de sismiyor ve 2 yk den ancak bir tane cikiyor bilemiyorum ????? 4 tane hayatta cikmaz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mornflake kullanmadım hiç.yapısını bilmiyorum.doğalsan ve ru-sheimle bu şekilde oluyor.

      Sil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips