sosyal ağlarda izleyin

15.3.12

GOJİLİ BISCOTTI

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME
Biscotti'ye bayılırım.Bademli kullanamasak da kıtırlığıyla  kahve yanına çok yakışacak ve uzun süre bayatlamadan saklanabilecek bir biscotti oldu.Bu malzemeyle yaptığınızda çok miktarda bisküviniz oluyor.

Kaç dilime ayırdığınıza göre adete düşen kepeği düşünerek tüketin ki günlük miktarı aşmayın.Benim kalıplarımla 36 adet çıktı.Bu da 1 kaşık kepekten 6 adet bisküvim oldu demektir:))

MALZEMELER:
-1 yumurta+1 yumurta akı
-1/2 çay bardağı yağsız süt
-6 yk yulaf kepeği
-2 yk toz tatlandırıcı
-1 yk goji berry
-1/2 paket kabartma tozu
-6-7 damla vanilya aroması
-4-5 damla tereyağ aroması(yoksa şart değil ama çok yakışıyor)

Yumurta tatlandırıcı ile çırpılır.Süt eklenerek karıştırılır.Kepek ve kabartma tozu ilave edilir.Aromalar da eklenerek kalıplara paylaştırılır.
Fırında ilk 15 dk 150 derecede daha sonra 180 dereceye yükseltilerek 15dk daha pişirilir.
Soğuduktan sonra ince dilimler halinde kesilerek yağlı kağıt üzerine dizilir.Fırında 100 derecede iyice  kıtırlaşana dek kurumaya bırakılır.

not:bu biscottiler için herhangi bir kek tarifinizi de kullanmanız mümkün.İçleri pişmeyen keklerinizi dilimleyerek bu şekilde kuruttuğunuzda değişik gevrekler elde edebilirsiniz.

Afiyet olsun:)

22 yorum:

  1. Merhaba..Mayonez tarifinize bakmak için girmiştim siteye,bugün bu tarife rastladım.."Kız yine n!aptın sen?" dedim içimden,sonra da güldüm kendi kendime :D..Sanki tanışıyormuşuz gibi oluyor bir süre sonra ;)..Hemen deniyorum bunu da,beğenirim eminim..Elinize sağlık,denemelere devam :)

    YanıtlaSil
  2. :))
    öyle oluyor gerçekten:)
    afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim,yarına kaldı artık..İki yaş ara iki bebeyle,hiç kolay olmuyor bu diyet :(..Zamanında kendim için kahvaltı bile hazırlamazken,şimdi fırın açıp bir sürü tarif deniyorum :)..Çok zevk alıyorum bundan,hoşuma gidiyor yeni tatlar denemek,amma velakin işte izin vermiyorlar bana,artık eşim bile kızar oldu bu duruma.."Yeter artık mutfaktan çıkmıyorsun,biraz gel de içerde otur" der oldu :D..Kızım 3,5 yaşında,oğlumsa 1,5..Hele de onlara yağlı,şekerli,çikolatalı vs. yiyecekler yaparken,tadına bile bakmamak çok zor :)..Zaten bir tadına baktım mı,artık tamam..3-4 tane yemeden bırakmıyorum ehehe..Neyse artık idare edicez..Teşekkür ederim tekrar..

    YanıtlaSil
  4. merhaba bende bu diyeti uygulamaya karar verdim internette arastirma yaparken siteyi gordum tarifler cok guzel ama mikrodalgasi olmayan biri olarak bu tarifleri firinda da yapabilirmiyiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fırında da pişebilir tabi.ben sadece az miktarda pişirdiğimden hızlı olması için kullanıyorum.

      Sil
  5. Merhaba tariflerinizi bende fırsat buldukça deniyorum epey renkli olur öğünlerim.Benim merak ettiğim bir konu var, tereyağı aromasını internetten mi alıyorsunuz yoksa önerebileceğiniz bir dükkan var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben internetten aldım.gurmenet'te birçok değişik aroma mevcut.FFC marka olarak aktarlarda da bulunabilir belki.

      Sil
  6. merhaba, simdi tarifi denedim ama bu olculerle sizin resimdeki gibi 8-9 adet degil 4 minik biscotti cikti. bunu 1 yemek kasigi yulaf kepegi olmasina bagliyorum. bu durumda atak gunlerinde 4 seyir gunlerinde 8 adet(2 yk yulaf kepegiyle) yenebilir degil mi?

    YanıtlaSil
  7. tepeleme kaşık kullanıyorsun değil mi?ben de bu ölçülerle yaptım çünkü.
    ama dediğin gibi yulaf limitlerine göre yiyebilirsin tabi.

    YanıtlaSil
  8. elinize sağlık! müthiş bir tarif. tatlı krizine girdiğim anda sayenizde çıktım :)
    goji berry de normalde pek tadı tuzu olmayan bişey ama pişince süper oldu gerçekten :)

    YanıtlaSil
  9. o kadar güzel oldu ki tarif defterimde yanına 5 yıldız attım.gercekten super bi tarif,elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  10. Bunu badem aromali yapsak gercek biskotti olcak sanirim?

    YanıtlaSil
  11. gülsüm torun14 Aralık 2012 23:27

    merhaba, tarifler çok güzel ara öün olarak kullanabilir miyim acaba, seyirde 1 ay olmadı henüz,
    tşk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      günlük limitler dahilinde istediğin öğünde yiyebilirsin:)

      Sil
  12. harikasinnn yine simlaaa :)

    YanıtlaSil
  13. Bugün denedim,çok güzel oldu. Teşekkürler Simla :)

    YanıtlaSil
  14. merhaba kepek yerine karışımdan koysam nasıl olur ?

    YanıtlaSil
  15. Ben içine keten tohumu da koydum güzel oldu;))

    YanıtlaSil
  16. ya benim yuvarlak kucuk kek kabım vardı. onu kullandım. 6 kaşıktan 14 adet cıktı neden öyle :( yanlış bir seymi yaptım

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips