sosyal ağlarda izleyin

3.11.10

TARÇINLI MUFFINLER

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME
malzemeler:
-1 yumurta
-3 yk toz tatlandırıcı
-1 yk yağsız yoğurt
-1/2 çay bardağı yağsız süt
-çeyrek paket kabartma tozu
-1 tatlı kaşığı tarçın
-4 yk yulafkepeği

Yumurtalar toz tatlandırı  ile çırpılır..Yoğurt,süt ,tarçın eklenip karıştırılır.K.tozu ve yulaf kepeğini eklenip karıştırılır ve hamur biraz dinlendirilir. Muffin kalıplarına bölüştürülür ve 170 derecede yaklaşık 25-30 dk.üzerleri kızarana dek pişirilir(Günlük kepek limitinize göre bölüp tüketmelisiniz)

25 yorum:

  1. Az önce denedim, harika oldu. Özlemişim kek tadını. Peynirlisini de denemiştim onlar kalıba yapışmıştı. Aynı kalıptı ama bu kez yapışmadı. Tarif için çook teşekkürler Simla..

    YanıtlaSil
  2. Bugün sebze günümdü, ilk kez fırında kabak mücver denedim güzel oldu. Rendelenmiş kabak, taze soğan, dereotu maydonoz 2 yumurta biraz peynir ve 2 kaşık kepekle yaptım. Yağlı kağıt serili tepside üstü kızarıncaya kadar pişirdim. Uygun bir tarif değil mi, sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. afiyet olsun:)
    evet senin tarif de gayet güzel ve uygun.

    YanıtlaSil
  4. Tariflere ekleyebilirsin istersen. Kabak sevenlerin ilgisini çekecektir.

    YanıtlaSil
  5. benzer bir tarif var burada da Fırın Mücver olarak.
    face grubuna resimli yapıp gönderebilirsen orada sizlerden gelen tarifleri eklediğim bir albüm mevcut.

    YanıtlaSil
  6. bu tariften ortalama büyüklükte kac tane cıkıyor?

    YanıtlaSil
  7. 6 adet yapıp günde 1 tane yiyebilirsin.

    YanıtlaSil
  8. ismim begüm. burada size karşı bir eleştirim olacak bütün tatlı tariflerinizi incelemedim ama dukan diyetinde yulaf ezmesi veya yulaf unu yok maalesef bunlar yasak materyaller ve hatta bir tarifinizde tam buğday unu gördüm o da yok hatta ve hatta ölümcül yasaktır un. verdiğiniz tariflerle dukan diyeti sabote edilmiş oluyor buna dikkat ederseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
  9. Begüm merhaba,
    Çok haklısın söylediklerin dukan'da yok.Yulaf kepeği yerine yulaf ezmesi kullanmak zorunda olduğumu çünkü ben başladığımda henüz kepeğin satılmadığını belirtmiştim çoğu kez.Artık kepeğe daha rahat ulaşılıyor.Çoğu tarifimde bu yönde düzeltme yaptım bu gözden kaçırmışım.
    Tam buğday unu kullandığım tarif güçlendirme evresi için.Onda sorun yok.

    YanıtlaSil
  10. Merhba,
    Oncelikle bu guzel blog icin sizi tebrik ederim. Kafamdaki bircok soruya cevap buldum sayenizde. Gecen gun yulaf kepegini de buldum, ekmek yapmayi denedim, maalesef basaramaim. Ekmek makinam vardi. Direk tarifinizi orada kullandim, maalesef olmadi. Oradaki sut miktari az geldi galiba. 3 yada 4 bardak sut koymak lazim galiba.

    Birde splenda ariyorum ama bulmadim toz olrak. Tablet olarak siparis verebildim internet sitesinden. Ama toz olarak ok. Nerden bulailirim acaba?

    YanıtlaSil
  11. Nilgün merhaba,
    Bazı tariflerde olabiliyor bazen tutmama durumu.Fırından,ölçülerden kaynaklı olabiliyor.Makineye uygun bir tarif olmayabilir belki de.
    Splenda bu ara piyasada pek bulunmuyor sanırım biz dukancılar tükettik:D
    http://www.diabstore.com/vitrin/shopping_cart.php bu adreste granülü mevcut sipariş vermek istersen.ama takita formtat60'da aynı içerikte.onu da kullanabilirsin.

    YanıtlaSil
  12. merhaba evrim ben, tarifleriniz cok lezzetli ve oldukca yaratıcı :) paylaşımlarınız için tesekkurler. Bende denedim bu tarifi ama kurabiye diye başladığım hersey yumusak oluyor kıtır kıtır çay lkeyfi yparken yanında yiyebilecegim kurabiye gibi bir seyler yapmak istiyorum bir oneriniz varmı??

    YanıtlaSil
  13. Merhaba Evrim
    Bu tarif yumuşak oluyor doğru:)Limonlu kurabiyeyi dene bir de.

    YanıtlaSil
  14. simlacım az önce bu kurabiyelerden yaptım
    ölçü konusunda sorum olacaktı günde 1 demişsin
    ben seyirdeyim 2 kaşık kepek hakkım var
    ona göre yiyebilir miyim? 9a böldüm 3er tane yiyebilirim sanırım?
    yoksa burdaki kısıt tatlandırıcı mı?

    bir de süttozunun günlük limitini aradım bulamadım, kitapta da sitede de. o konuda bilgi verebilir misin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eksik yorum yapmışım sildim:)sanırım 1 adete 1,5 kaşık yulaf düşürmüşüm o zaman yaparken:)
      tabi günlük limitine göre ayarlayabilirsin.tatlandırıcıda da sorun yok.
      süttozu limiti günlük 3 yemek kaşığı.

      Sil
    2. çok nazik ve çok hızlısın canım.
      2 tane yedim ama diğer yapacaklara uyarı yapayım, tatlandırıcıya çok alışkın değilim o 2 taneyi yedim aşırı tatlı yemiş gibi hissettim, saatler geçti hala tadı ağzımda hissediyorum. 2 haftadır şeker girmediğinden vücuduma bu keklerin tadı şaşırttı beni sanırım, ama süperlerdi. tekrar yaptığımda tatlandırıcı ölçüsünü 3te 1ini alıcam. aşırı tatlı sevmeyenlere de daha az kullanmalarını öneririm.

      Sil
  15. Merhabalar, benim splenda ile ilgili sorum olucaktı ben bugün eczaneden splenda aldım bana 100lük bie tane verdiler ancak siz 3 kaşık splenda diyorsunuz benim elimdekiler taneli aklım karıştı biraz??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      senin aldıkların tablet formunda.ancak çay,kahve gibi içecekler için uygun.pişirmek için toz olanı almalıydın.tablet olanlar pişirmeye uygun değil malesef.

      Sil
  16. ya ben bu tatlandırıcı yada işte kıvam arttırıcı,aroma tarzı şeyleri(katkı maddeleri olduğu ve kanser riski taşıdığından)içime sinmediği için kullanamıyorum.e onlar olmadanda tatlı türü şeyler yapılamıyo malesef..tatlısız dayanmak zor((

    YanıtlaSil
  17. süslü eğer tereddütlerin varsa doğal aromalar kullanabilirsin(tarçın,limon kabuğu,zencefil,vanilya çubuğu),tatlandırıcı olarak da %100 doğal stevya kullanıp kendini mahrum etmemiş olursun:)

    YanıtlaSil
  18. stevya mı :S ben splenda aldım doğal en iyisi bu diye sattılar.
    emziriyorumda tereddüt ettim şimdi acaba kullanmasammı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. splenda'nın ana maddesi sukraloz doğal şekerden üretiliyor ancak tek başına değil yanında başka kimyasallarla beraber üretiliyor.yine de şimdiye dek yapılmış en sağlıklı tatlandırıcı olduğu söyleniyor.

      stevya ise tamamen doğal ama yine her ikisi için de uzun vadedeki riskler bilinmiyor.

      en güzeli abartıya kaçmadan sınırlı tüketmek.

      Sil
  19. mmmm
    iyiki varsınız
    az önce yaptım keki borcamda 2cm kadar kapardı zaten çok kabarık kek sevmem
    ama bugüne kadar yediğim en güzel kekti bile diyebilirim.
    10 günlük dietim boyunca hiç bu kadar mutlu olmamıştım yaşasın tatlı :)
    çok teşekkürler..

    YanıtlaSil
  20. yeni başlayan bizler ne kadar şanslıymışız okudukça bunu anlıyorum hangi ürünü arasak elimizin altında :))

    YanıtlaSil
  21. 3 yıldır boşuna 12 kilo fazlayla gezmiş umitsızlıge kapılıp depresyona girmisim yasasın dukan ve simla benim iyilik melegimsiniz





    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips