sosyal ağlarda izleyin

10.11.10

DAMLA ÇİKOLATALI KEK



EVRE:SEYİR-GÜÇLENDİRME

MALZEMELER:
Keki için;
-2 yumurta
-2 yk toz tatlandırıcı
-4 yk yulaf kepeği
-2 yk süttozu
-2 yk yağsız yoğurt
-1/2 çay bardağı yağsız süt
-8-10 damla vanilya aroması
-1 çimdik tuz

Damla çikolata için;
-1 yk süttozu
-1 tatlı kaşığı kakao
-1 yk toz tatlandırıcı
-1 yk su(kıvama göre çok sulu olmayacak şekilde arttırabilirsiniz.

Damla çikolata malzemeleri iyice karıştırılır ve yağlı kağıt üzerine çay kaşığıyla damla damla dökülür.Derin dondurucuya konur ve iyice donması sağlanır.

Fırın 150 derecede ısıtılır.
Yumurtaların akları kuru ve temiz bir cam kaseye ayrılır.
Sarılara tatlandırıcı eklenip çırpılır.Kepek,süttozu,süt ve yoğurt ilave edilip çırpmaya devam edilir.
Aroma eklenir.

Yumurta aklarına bir fiske tuz eklenip mikserle önce düşük sonra yüksek devirde traş köpüğü kıvamı alana dek çırpılır.
Yumurta akları diğer karışıma spatula yardımıyla yavaş yavaş karıştırılır.

Donmuş damla çikolatalar eklenir.

Silikon kek kalıbına karışım boşaltılır.

150 derecede 10 dakika kadar piştikten sonra ısı 180 dereceye çıkarılır. Yaklaşık 30 dakika daha pişirilir.

Afiyet olsun:)

16 yorum:

  1. ayy ikinci gunum bugun, ne zaman yiyecegim bunlari ben yahu.

    YanıtlaSil
  2. Selamlar,
    bu blog çok güzel olmuş. Yemekleri vaktim oldukça denemeye çalışıyorum. Bu diyeti uygularken gerçekten büyük destek bloğunuz. Çok teşekkürler. Hakkınız ödenmez:)

    YanıtlaSil
  3. yagsiz kakao bulabildiniz mi acaba?

    YanıtlaSil
  4. dr.oetker'in yağı azaltılmış kakaosu mevcut ama yine de çok kullanılmamalı.

    YanıtlaSil
  5. tarifler harika!dukan diyetimin 6. günü( 2. evresindeyim) artık faydalanabilirim bu tariflerden.teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  6. Merhaba,sitenizi sürekli takip ediyorum Dr.Oetker Light pudingi nereden bulabilirim?

    YanıtlaSil
  7. hemen her markette mevcut Sevda ama Dukan'da izinli değil yazık ki.

    YanıtlaSil
  8. yaaa ama gcende bı yazınızı gormustum lıght pudınge uygun demıstınızzz ve ben bugun yedım :( atak evresını 5gun yaptım ve bugun seyır evresınn 8. günündeydim:( napıcam şimdiii

    YanıtlaSil
  9. bideee ben seyırı 1/1 olarak yapıorum saf pretein/proteın +sebze vee sebze gunuyduu cok az bı parca kek kacırdım :( bunların bızararı olrmu kı yarndan ıtıbaren ıyıce kararlastırıyorum kesınlıkle kararla devam edıcem kacamak fln yapmıycam bıdee en cok merak ettgm konu toz tatlandırıcıyla yaptıgım lımon kurabıyesınden gunde 1tane yiyorum bunu gunluk yulaf kepegı yerınemı saymalıyım cunku kıtapta galetayı onn yerıne yıyebılırsınız demıstı ?cevaplarsanız tesekkur ederım

    YanıtlaSil
  10. Yok Gamze karıştırıyorsun o ben değilim:D
    Yiyen ve kilo vermeye devam edenler mevcut.1 kerden birşey olmaz merak etme ama yememen daha iyi olur.Duraklamaya sebep olur gereksiz yere uzar diyetin.
    Kepek hakkını ister kek olarak ister galeta olarak kullanabilirsin.Her halukarda limitler dahilinde yemelisin.

    YanıtlaSil
  11. merhaba. elinize, aklınıza sağlık.
    şuna inanıyorum ki; DUKAN, buradaki tarifleri görseydi Türk insanının ve Türk Mutfağının ne kadar yaratıcı, zengin olduğuna şaşar kalırdı. Dukan'a hiç tariflerinizden yolladınız mı acaba?
    sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  12. teşekkürler Fatoş:)
    evet kendisinin bilgisi var. ilk gördüğünde o da çok şaşırmış ve aynı tepkiyi vermişti:))

    YanıtlaSil

  13. Simla hanımcım ne mutlu size ve bize o zaman. belli ki Dukan'ın kendisi bile bu kısıtlı malzemeyle bu kadar büyük bir mutfak oluşturulacağını tahmin bile edememiş eminim :)
    görüşmek dileğiyle.

    YanıtlaSil
  14. Simla hanım, blogunuz sayesinde diyetim eğlenceli bir hal aldı. Her gün yarın ne yesem acaba diyerek sitenizi inceliyorum. Ancak Dr. Oetker'in light pudingiyle ilgili kafama takılan bir şey var: İçindekilere baktığımda mısır nişastası, yağı azaltılmış kakao ve tatlandırıcılar yazdığını görüyorum. Dukan için olan bütün puding tariflerinde de bunlardan var zaten. Yağsız süt ile hazırladığımızda diyete neden uygun olmadığını anlayamadım. 1 kere yaptım yedim ancak elimde daha 16 paket var. Bir daha yememeli miyim?

    YanıtlaSil
  15. ne yazık ki içeriğinde dukan'da yasak olan meyve şekeri olan fruktoz ve kıvam verici olarak da karagenan mevcut.

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips