sosyal ağlarda izleyin

7.11.10

CHEESE CAKE

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME
Malzemeler:
-1 su bardağı ev yapımı light labne veya quark
-1 yumurta
-2 yk toz tatlandırıcı
-8-10 damla vanilya aroması

-4-5 damla limon aroması


Yumurta tatlandırıcıyla çırpılır.Peynir ve vanilya eklenip homojen bir krema haline gelinceye dek çırpılır.
Silikon muffin kalıplara eşit paylaştırılıp 200 derecede 20 dak.pişirilir.
Buzdolabında en az 2-3 saat soğutulduktan sonra kalıptan çıkarılır.

not:ben üzerinde goji berry reçeli kullandım.içine bir parça pancar attığım için rengi bu kadar parlak:)



22 yorum:

  1. canım bunu yaptım bu akşam, hatta afiyetle yedim. diyet sayende çok keyifli geçiyor :)
    sadece bir sorum olacak, benim karışımımın üzeri biraz kızardı gibi, seninkinde öyle bir şey olmasın sanki. Ve buzdolabından çıkardığım kaplarından çıkarırken su bıraktığını gördüm. Sende de olmuş muydu böyle bir şey? Yoksa acaba az mı pişirdim bilemedim, gerçi 20 dk pişti ama. Tadında çok güzeldi ona hiç lafım yok, sadece merak ettim :)

    YanıtlaSil
  2. Evet bende de sulanma olmuştu.Sanırım altında bisküvi olmamasından kaynaklı.Çünkü diğer limonlu cheesecake de olmadı bu durum.
    Fırından fırına değişiyor kızarması da sanırım.Benimkilerde kızarma olmadı.
    Afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  3. Tamam o zaman doğru yapmışım :)
    Hoş zaten yanlış yapsam da tadı çok güzel oldu ya :)

    YanıtlaSil
  4. bu diyeti ot gibi yapan bir benim sanırım çünkü çalıştığım için üşeniyorum bunları yapmaya:(

    simla tatlandırıcı olarak ne kullanıyorsun?

    YanıtlaSil
  5. aspartam ve sakarin içermediğinden splenda kullanıyorum.(eczanelerden ve kendi sitesinden alınabiliyor)
    aslında akşamdan yapsan işyerine de götürebilirsin.çok el oyalayan tarifler değil.

    YanıtlaSil
  6. anladım canım aslında evet yapılabilir ama sanırım tembellik yapıyorum:) 3 kaşık tatlandırıcı derken 3 tablet mi oluyor yoksa tozlarıda mı var ?

    YanıtlaSil
  7. toz ve tablet formları mevcut.ben içeceklerde kullanmadığım için toz olanı aldım sadece.

    YanıtlaSil
  8. slm ben arzu ,
    cheesecake inizi ben de denedim,benimkinde sulanma olmadı labneler farklı olabilir ben pınar kullandım yoğurdun da susuz kısmından aldım.200 C de 27 dak da pişti benim de üzeri biraz kızardı.Siz diet reçel kullanmışsınızı ben çilekli activia yı çok iyi soğutarak kullandım üzerine de tarçın ekledim kan şekerini düzenlemesi için.Güzel oldu :) Tşk ler:)

    YanıtlaSil
  9. afiyet olsun.senin fikir de güzelmiş:)

    YanıtlaSil
  10. Aytül merhaba,
    Diyabetik ürünlerle ilgili kitapta bir yorum yok.şekersiz olması nedeniyle ben kendi insiyafimle kullandım.fakat içeriği açısından fazlası zarar verebilir diyete.
    aynı şekilde light krem peynir de light olmasına karşın yine yağı istediğimiz kadar az değil.o sebeple bu tatlıda ölçüyü kaçırmamak lazım:)

    YanıtlaSil
  11. Merhaba,

    Ben de diyetebyeni başlayanlardanım. 5 günlük Atak evresinden sonra şimdi de Seyir evresinin 3. günündeyim. Fakat tatlıya .çok düşkün olduğum için ciddi sıkıntı yaşıyorum. Bu evrede ligt puding yemenin bir sakıncası var mıdır sizce? Light pudingdeki yağ oranı çok az ve içinde tatlandıcı var ama tabi karbonhidrat içeriyor az da olsa, o yüzden kararsız kaldım? Bir de light meyveli yopğurtlar var tabi.Onlar da da meyve şekeri var?? Bu ikisini yiyebiliyor muyuz acaba??

    Selamlar,
    Funda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaba göre seyir evresind günde maksimum 2 kutu light meyveli yoğurt yenebiliyor, ben tatlı ihtiyacımı bu şekilde giderdim. Her gün iki kutu yememe rağmen 8 günde 4 kg verdim, sanırım bu zararı olmadığını kanıtlıyor. Ayrıca yoğurtları buzlukta dondurunca bir nevi dondurma yerine de yenebiliyor:)

      Sil
  12. Slm simla iyiki varsin sen olmasan bu diet cekilmezdi;)
    Benim en favori tatlim bu harika oldu ama nekadarla sinirli? Sanirim seyir evresindede recel yiyemiorum recelsiz sadece cheecake ni hergun 1 tane yiyebilirmiyim ;))Yada pancakenin kakao sosuda guzel olup recelmi daha tehlikeli kakao sosumu?

    YanıtlaSil
  13. Funda light puding,kremşanti türü hazır tatlılar izinli değil.Yağsız ve şekersiz meyveli yoğurtlar uygun.O da günde 2 taneyi aşmamalı.

    Lale reçeli kullanmamak kaydıyla arada bir yiyebilirsin çünkü labnenin yağ oranı çok da masum değil.

    YanıtlaSil
  14. Limonlu cheesecakeinizi denedim, harika oldu,bu arada webde bir yabancı dukan tariflerinde, cheesecakelere şu şekilde taban da yapılmıştı, yulafkepeği (6 adet cheesecake için 12 kaşık diyordu ama ben7-8 kaşık yaptım fazla bile oldu, ölçüsünü kaç adet cake yapacaksanız ona göre ayarlayabilirsiniz sanırım) ve toz tarçın karıştırılıyor, sonra 50 ml su ekleniyor ve iyice karıştırılyor, kırıntı haline gelen karışımı kalıplara koyup elinizle bastırarak taban haline getirebilirsiniz. Bu taban en azından cheesecakeinizi tutuyor ve açıkçası çok da lezzetliydi, seyir evresine uygun olduğu için çok şanslıyız ,nerdeyse eti burçakla aynı görüntü ve tatta oluyor.

    YanıtlaSil
  15. Aspartam içeren seyler yasak mı ?

    YanıtlaSil
  16. hayır değil naile.sadece aspartam pişince acılaşabiliyor.

    YanıtlaSil
  17. Teşekkürler biran acaba dedim malum light icecekler aspartamli tekrardan sagol canim

    YanıtlaSil
  18. Simla ben bu tarifi yaptım fırında piserken çok guzel kabardı ama çıkarınca acayip söndü ben labneyle yaptım senin tarifinden labne yaptım resimdeki hiç sonmemiş bişeyi yanlışmı yaptım acaba

    YanıtlaSil
  19. bu da öyle aslında.fotoda daha kabarık çıkmış sanırım.

    YanıtlaSil
  20. Birşey sorabilir miyim. Hem yoğurt hem peynir mi kullanıyoruz.

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips