sosyal ağlarda izleyin

23.8.12

TAVUKLU-SEBZELİ ÇİN BÖREĞİ

EVRE:SEYİR(PS)-GÜÇLENDİRME
Nefaseti fotoğraftan belli olan bu tarifi hiç uzatmadan veriyorum ki hemen yapıp yiyin:))

Önce her zaman yaptığımız lavaş tarifi ve malzemeleri.

MALZEMELER:
-10 yk yağsız süt(kaşığınız derinse miktarı azaltabilirsiniz.benimki bayağı düz bir kaşık)
-2 kaşık yulaf kepeği
-1 yumurta beyazı
-1 çimdik tuz

kepek sütle ıslatılıp şişmesi için bekletilir.Yumurta ve tuz eklenip çırpıldıktan sonra yapışmayan bir tava kızdırılarak kepçeyle yayılır.Ateş iyice kısılarak yavaş yavaş pişmesi sağlanır.Üzeri gözgöz olunca bir tarafından yavaşça kaldırılarak arkası çevrilir.

İÇİ İÇİN:
-1 fileto tavuk göğsü
-1 küçük kabak
-1 küçük havuç
-1 sap pırasa
-1 tatlı kaşığı z.yağ

İç harçta tuz kullanmadım çünkü soya sosu yeterince tuzlu bir sos.

KIZARTMAK İÇİN:
-1 yumurta akı

SERVİS İÇİN:
-3 yk Soya sosu(sodyumu azaltılmış olanlardan tercih etmeye çalışın)

Tavuk ve sebzeler jülyen doğranır.Zeytinyağ ile önce tavuk,daha sonra da sebzeler eklenerek beraber kavrulur.

Hazırlanan lavaşların içine malzemeden  konarak kalınca sarılır.

Yumurta akı çırpılır ve böreklerin her yanı bulanarak kızdırılmış tavada iyice kızarana dek pişirilir.



Kızaran börekler soya sosuyla servis edilir.

Afiyet olsun:)


11 yorum:

  1. Üşenmeden yapıyor olman ne harika. Hazır olsaydı afiyetle yerdim. Yapmak kolay görünüyor ama gözümde büyüyor.. Afiyet olsun sana:-) Nam nam nam:-)

    YanıtlaSil
  2. Nuraycım hazır yufkayla daha pratik hazırlarsın aslında.Dukan olduğu için lavaşı da kendimiz yapıyoruz mecburen:)

    YanıtlaSil
  3. her tür yağ yasak değilmi:S:(

    YanıtlaSil
  4. hayır son güncellemeye göre atak da dahil olmak üzere 1 tatlı kaşığı zeytinyağ izinli.

    YanıtlaSil
  5. merhabalar ben bir yardım istiyorum tay böreği yapmak istiyorum ama tarifi bulamıyorum yardım edebilirmisiniz

    YanıtlaSil
  6. merhaba,
    ben hiç yapmadım tay böreği.yardımcı olamadım malesef:)

    YanıtlaSil
  7. selamlar, ben ece. blogunun müdavimi oldum desem yalan söylemiş olmam. tariflerin o kadar guzel ki, hepsini birer birer denemeye başladım. yıllar önce aldıgım, hala da benzeri olmayan benim emektar granit tavam (tefal) yetersiz kaldı. çünkü neredeyse 10-15 senedir, çok severek kullandıgım bir tava ama artık değiştirmem zaruri oldu. bir kaç gundur tefal tavaları arastırıyorum ama o kadar çok ürün var ki kafam çok karıştı. yağ kullanmadan krep vs. yapabileceğimiz bir tava önerirseniz çok sevinirim.

    YanıtlaSil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  9. BUNU FIRINLASAK SEBZELERİ KOYDUKTAN SONRA DAHA GÜZEL OLMAZMI SİMLA HANIM ?? UYGUNSA ÖYLE YAPICAM YARIN PS GÜNÜM =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fırına da koyabilirsin istersen.tavada daha pratik oluyor bence.

      Sil
  10. Sevgili Ece EmsanI'n döküm krep tavası bir harika ben kullanıyorum 50 tl. Tavsiye ederim.hiç yapıştırmıyor.ilk seferinde çok az peçete ile yağlamalısın !

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips