sosyal ağlarda izleyin

2.5.12

QUARK PEYNİRİ

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME

Quark peynirini yurtdışı Dukan sayfalarındaki tariflerde sık sık görüyoruz ama burada hazırı bulunmuyor.Aslında bizim çökelekten pek de farklı değil.Sadece biraz daha kremsi bir peynir oluyor.Tatlılarda veya tuzlu tariflerde kullanılabileceği gibi sade peynir olarak da tüketilebilir.
Yapımında buttermilk denilen yine burada bulunmayan bir çeşit süt ürünü kullanılsa da kefir de bu peynirin yapımında uygun.Tarifi sevgili  Lale’nin sakin mutfağı  'nda   gördüğümde denemeden olmaz dedim:) Birkaç ufak eklemeyle yaptığım peynirden çok memnun kaldım.


MALZEMELER:
-1 lt light kefir
-3-4 damla mikrobiyel peynir mayası(orijinal tarifte yok.ben daha yoğun bir mayalanma için kullandım.şart değil)

Kefir ısıya dayanıklı bir kap içine dökülüp ,maya eklenir ve  tahta kaşıkla iyice karıştırılır.100 derecede ısıtılmış fırında 2 saat bekletilir.


Fırın kapatılır ve kap soğuyana dek içinde bırakılır.

Süre sonunda kefirin altında yeşil su birikmiş olmalı ve spatula ile baktığınızda böyle görünmeli.


İnce delikli bir süzgeç içine dökülüp süzülmesi için bekletilir.(Ben buzdolabında sabaha kadar beklettim.)

            
      


Süzülen quark peynirinizi buzdolabında muhafaza edip hemen tüketin.Taze peynir olduğu için hızlı bozulacaktır.

14 yorum:

  1. Harika bir tarif canım. Teşekkürler. Özellikle tatlılarda çok işimize yarayacak. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. cheesecake'de harika oldu.
    afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  3. Cheesecake o kadar0severım kı ama labneyle hıc hosuma gıtmıyordu lezzetı, gecen gun Namlıda bızım markalardan bırının mascarpone ve rıcotta urettıgını gorunce hemen cheesecake yaparım rıcottayla dıye dusunmustum ama sızın quark cok daha guzel gorunuyor, bundan deneyecegım, tesekkuler

    YanıtlaSil
  4. Sımla hn, peynır mayasını nerden aldınız?

    YanıtlaSil
  5. ben hammaddeler.com'dan aldım ama marketlerde de varmış erkmen.

    YanıtlaSil
  6. siz ne kadar yeteneklisiniz ya:) ben şuana kadar 5-6 tarifinizi denedim ama hiç tutturamadım ya içi pişmedi ya yandı:) bunu denemeye cesaret bile edemiyorum:) hergün cnm tatlı çekince sizin tarifleriniza bakıyorum, gaza geliyorum onu yaparım bunu yaparım oo bu diyet süper geçer diyorum, sonra yine yumurta peynir pişiyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Göknur teşekkürler:))
      kolaylardan başla.yapa yapa alışırsın merak etme.

      Sil
  7. merhaba ben 500ml kefiri 60dk 170 derecede yaptım sanırım bu hatadan daha farklı bir peynir cıktı daha sert birazda füme etkisi olan bir peynir oldu tarifini tekrar gözden gecirdim yeniden deneme yapacagım. tesekkürler

    YanıtlaSil
  8. ik kez deneyeceğim Simla Hanım help me pls :) 100 dereceye ısıtıp fırını kapattıktan sonra mı 2 saat bekletiyoruz orayı anlayamadım biraz açıklamanız mümkün müdür? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büyük ihtimalle 100C de 2 saat pişirmekten bahsediyorsunuz ama orayı tekrar açıklarsanız sevinirim :-)

      Sil
  9. Ben yag orani düśük diye kahvaltilarda quark yiyorum bana cok itici geliyor zorla yiyorum. Bu arada Quark in türkcesi lor peyniridir

    YanıtlaSil
  10. Merhaba,
    mikrobiyel peynir mayasını nerden temin edebilirim ki acaba istanbulda yaşıyorum ancak pekçok dukan malzememi gurmenetten sipariş ediyorum

    YanıtlaSil
  11. Gerçek quark daha farklı bisi ben spor yaparken kullaniyorum. Sabahları meyve ile karistiriyorum. Dengeli beslenmek ve diet yapmak isteyenler icin bir kase quark ve içerisinde meyve muz kivi cilek cok iyi gidiyor. Tek başına yiyemezsiniz zaten.

    YanıtlaSil
  12. 100 derece fırını ısıtıp kapatacak mıyız ? ben anlamadım :(

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips