sosyal ağlarda izleyin

2.4.12

KARNABAHAR KISIRI


EVRE:SEYİR(PS)-GÜÇLENDİRME
Karnabahar pilavı'nı  çok yaptım ama kısıra ancak fırsat buldum.Neden bu kadar geç kaldım diye de hayıflandım doğrusu.Dukan günü menüsüne eklenecek yeni bir tarif çıktı ortaya:))

MALZEMELER:
-1 küçük karnabahar
-1 küçük kuru soğan
-3 dal taze soğan
-maydanoz,nane
-3 adet kornişon turşu
-1 yk domates salçası(katkısız,yağsız,şekersiz)
-1 yk biber salçası(katkısız,yağsız,şekersiz)
-1 yk limon suyu
-1 yk z.yağ
-maydanoz,nane(ve arzu edilen yeşillikler)
-sumak,pulbiber,tuz(ve arzu edilen baharatlar)


Karnabahar çiçeklerine ayrılır.sapları kesilir ve tomurcukları robotta bulgur büyüklüğünde çekilir.Yapışmaz bir tavada rengi dönüp,kokusu değişinceye kadar sotelenir.
Kuru soğan incecik doğranır ve derin bir kabın içinde az tuzla ovulur.Pişen karnabahar bulguru üzerine eklenir.Salçalar ve baharatlarla beraber iyice yoğrulur.İnce doğranmış yeşillikler,turşu ve geri kalan tüm malzeme eklenerek iyice karıştırılır.

Afiyet olsun.

37 yorum:

  1. HARİKA BİR TARİF CANIM:))
    ELLERİNE SAĞLIK:)

    YanıtlaSil
  2. goruntu tamda tadi nasil acaba cok merak ettim.

    YanıtlaSil
  3. yorum yazdım diye hatırlıyordum demek ki gönderemedim yada başka bir aksilik oldu herhalde. geçen gün denedim tarifinizi süper oldu. eşim sebze sevmez ve yemez o hiç anlamadı ve kısır sanıp yedi :))) o yüzden karnabahar sevmeyenlere yeni bir alternatif kesinlikle tavsiye ederim. ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Aaaa süper:))
    Karnabahar sevmeyen çocuklar da seviyor bu tarifi:))

    YanıtlaSil
  5. Nasıl teşekkür edeceğimi bilemedim size... Evdekilere de ayırayım dedim ama hepsini yemişim tek başıma=) Bulgurla yapılmış olsaydı anca bu kadar olurdu gerçekten. Harikasınız ve iyi ki varsınız.

    YanıtlaSil
  6. estafurullah:)beğenmene çok sevindim.afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. karnıbaharlar haşlanmıyor değil mi? en sevdiğim şey kısır yaa :) ellerinize sağlık

      Sil
  7. Bu akşam atak evresini bitirdim ve yarın için bu tarifi hazırladım. Tadına da bir-iki kaşık baktım. Harika... Karnıbahardan nefret eden karıma denettim o da beğendi... Yarını 4 gözle bekliyorum...
    Tarif için teşekkürler....

    YanıtlaSil
  8. sonunda fırsat bulup yayınlayabildim tarifi bakalım siz beğenecek misiniz!

    YanıtlaSil
  9. ben de denedım , gercekten cok lezzetlı oldu . kısır ıstıyoru canım ve hıc korkmadan yedım :)

    YanıtlaSil
  10. super oldu kısırın taklidi olsun niyetiyle yaptım ama daha bile guzel oldu tesekkurler

    YanıtlaSil
  11. SİMLA ablamizda olmasa nasıl gecerdi bu dukan:))) kac gundur aklımdaydı.sımdı hemen yapmaya koyulucam. ellerin dert görmesin... cok tesekkürler bu kadar enfes yemekleri bize sundugun için:)))) saglıcakla...

    YanıtlaSil
  12. merhaba ben bir arkadaşımın sayesinde bu diyete başladım.Bu siteyide önerdi 29 kasımda 141 kilo ile başladım 6 aylık bir oğlum var emiyor halen bugün atağımın son günü sabah tartıldım inanamadım 135.7 seyire geçecem yarın çok sağolun sayenizde çok şeyler öğrendim.Doğru ve sağlıklı nasıl beslenilir nasıl kilo verilir aç kalmadan hemde valla süper inşallah hep böyle gide daha uzun günler bekliyor beni ama inat ettim başaracağım .Eşim bana kilo çizelgesi yapmış ve başlığınada güzel günlar tablosu demiş çok hoşuma gitti umarım hepimiz güzel günler yaşarız tşkler sevgiler.. hülya A.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hülya merhaba:)
      Emziriyorsan ataktan başlamak ve SP günü yapmak önerilmiyor malesef.
      Sağ kolonda hamileler ve emzirenler için dukan kısmında detayları görebilirsin.
      eşin destek olduğu için çok şanslısın:)kolay gelsin.

      Sil
    2. sevgili SİMLA öncelikle cevap vermeniz beni çok mutlu etti. Haklısın emzirirken atak önerilmiyor ama söyle diyordu eğer hamilelikte yada sonrasında 10 kilodan fazlanız varsa atak yapmalısınız ondan dolayı başladım
      ve bir şey sormak istiyorum 1. si buraya nasıl üye olurum diğeri turp ve zeytin hakkında yenilebilinirmi? özellikle diyet zeytin

      Sil
    3. Hülya malesef söylediğin şey emzirmeyen anneler için geçerli.Emzirirken kilo kaybı sırasında süte geçen toksik maddeler bebek için uygun değil.Lütfen diyetine güçlendirmeden devam et ve SP uygulama.

      Turp yenebilir.Zeytin ise uygun değil.

      Sil
  13. Aman Allahim, bu ne guzel bir tat! aynen bulgurlu kisir gibi. Evde bir karnabahar daha var, bir posta daha mi yapsam ne !

    Cok Tesekkurler!

    YanıtlaSil
  14. tüm yorumlara katılıyorum. HAAARİİKA OLDU... Eşim bayıldı, kızım bile yer sanırım soğanları görünmez yaparsam.. bir de pilavını deneyeceğim.. SİMLAAA, seni seviyorum... :)

    YanıtlaSil
  15. Merhaba,

    Karnabaharlar haşlanıyor mu?

    YanıtlaSil
  16. bende yapmak istiyorum harika görünüyo ağzım sulandı valla

    YanıtlaSil
  17. Selam 7 günlük Ataktan sonra 3 kg verdim,Seyir döneminin ilk gününü PS günü olarak başladım.Kısırla güzel bir kutlama yemeği yedim.Çok beğendim tadı harika oldu.Fakat mayonez konusunda ben kendim yapmadım, hazır ligt olanları kullandım 2 yk. Seyir dönemde mayonez serbest yazan biryer bulamadım kafama takıldı.Bu konuyu aydınlatırsanız sevinirim.Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      afiyet olsun.
      hazır mayonezler bizim için uygun değil malesef.dukan usulü yapabilirsin.blogda tarif mevcut.

      Sil
    2. Suan yiyorum.tek kelimeyle muhtesem!! Bildiginiz kısır bu :)nerden dr geldi acaba aklina simla kirk yil dusunsem karnabahardan kisir yapmak gelmz aklima. bu diyette bni en cok zorlayan bulgurun yasak olmasiydi artik bu engelden de kurtulmus bulunuyoruz. Cennetliksin simla :)

      Sil
  18. Afiyet olsun:)
    Karnabaharın çekilerek kullanıldığı birkaç tarif görmüştüm yabancı sitelerde.kısıra uyarladım o kadar:))

    YanıtlaSil
  19. ben hangi kalıpları kullanacağımı bilemyorum.muffin silikonmu.buharda pişirme tenceresimi alıcaz tava seramikmi olacak .lütfen yardımcı olurmusunuz kafam karıştı mutfak malzemeleri konusunda

    YanıtlaSil
  20. Merhaba Simla,

    bir defada bu tarife Tahin, fistik, buz ve su ekleyerek Batirikn yaptim,cok guzel oldu. Mersinliler gibi

    YanıtlaSil
  21. babamın bu kısırı yediğinde ilk lafı " eeee hani bunun içinde bulgur yok diyordunuz."

    gerçekten çok güzel bir kısır oldu,dukkan yapmıyorum ama sizin tariflerinize göre kendi diyetimi yapıyorum. teşekkürler,elinize ve emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  22. simla hanım bende tat'ın domates- biber (köy-antep tadı) salçası var.üzerinde katkısız yazmıyor ama içinde yağ ve şeker yok.sadece tuz var.kullandığımda yemeklere ekstra tuz atmamak şartıyla bu ürünü kullanabilirmiyim?

    YanıtlaSil
  23. birde bir yemek kaşığı zeytinyağı demişsiniz.günlük limitimiz maksimum bir tatlı kaşığı değilmi? :( anlamadım ben.

    YanıtlaSil
  24. az once denedım gercekten mukemmel oluyor bunca zaman neden kesfedememısım dıye kendıme kızdım bulgurdan cok daha guzel oluyor sıddetle tavsıye edıyorum !!!!

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips