sosyal ağlarda izleyin

2.4.12

SÜTLÜ İRMİK* TATLISI

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME
Tabi ki irmik izinli değil Dukan'da.Fakat tadı o kadar benzedi ki kepek tatlısı diyemezdim:)
Çok basit ama bir o kadar da tatmin edici bir tatlı.Miktarı da çok doyurucu oldu.dörde bölüp limitiniz dahilinde hergün yiyebilirsiniz.

MALZEMELER:
-2 yk yulaf kepeği
-2 su bardağı yağsız süt
-1 tatlı kasıgı toz jelatin
-2 yk toz tatlandırıcı
-6-7 damla vanilya aroması
-3-4 damla tereyağ aroması(şart değil ama yakışıyor)

Süt tencereye alınıp kepek eklenir ve beraber pişmeye bırakılır.Yaklaşık 10 dk kaynadıktan sonra altı kapatılır ve 1/2 çay brd. soguk su ile eritilmiş jelatin eklenerek iyice karıştırılır.Tatlandırıcı ve aromalar da eklendikten sonra arzu edilen bir kalıp içine dökülür.Dışarda soğuduktan sonra buzdolabına alınır ve en az 6 saat dinlendirildikten sonra ters çevrilerek dilimlenir ve tarçınla servis edilir.


not:-kepeğiniz iri taneliyse irmiğe daha çok benziyor.
-dökmeden önce kalıbı sudan geçirirseniz soğuyunca kalıptan daha rahat çıkar.
-kıvamı oldukça sulu fakat buzdolabında koyulaşıyor merak etmeyin.

18 yorum:

  1. Merhaba, bugün denedim ve çok lezzetli! :) Sayenizde dukan benim için diyetten çok oyun haline geldi:) çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. merhaba,
    beğendiğine sevindim:)
    evet resmen bir oyun.
    tezgahta sürekli aynı malzemeler duruyor ama ortaya hep farklı şeyler çıkıyor:DD

    YanıtlaSil
  3. Merhaba,
    Denedim mükemmel oldu. Tatlı krizine girenler için süper bir seçenek. Ben yurtdışında yaşıyorum, damla sakızı aroması bulamadım, onun yerine çikolata aroması damlattım 2 damla. Böyle birşey olamaz, tek kelimeyle HARİKA..
    Teşekkürler Simla

    YanıtlaSil
  4. queendiamond çok sevindim beğenmene:)afiyet olsun:)

    ayaz topsakal sitenizde dukan diyetiyle ilgili geniiiiş bilgi bulamadım.tam linkini verirseniz faydalanırız.(buradakinden genişse verin ama:))

    YanıtlaSil
  5. Bu arada acaba tereyağ ve fındık aromasını nereden alıyorsunuz, standart marketlerde yok bulamadım. Pastacı malzm.leri satan veya webden satış yapan yerlerden mi?

    YanıtlaSil
  6. gurmenetten alıyorum ben.herşey birarada olduğu için işime geliyor bebekle dolaşmamak.ama pasta malzemeleri satan yerlerde de mutlaka bulunur.

    YanıtlaSil
  7. Sonunda gerçeğine yakın birşey yapabildim :) Çok teşekkürler.Yalnız tatlandırıcıyı bir sonraki sefere biraz arttırsam mı çünkü istediğim kadar tatlı olmadı

    YanıtlaSil
  8. evet ben biraz daha az kullanıyorum sanırım.ama bol tarçınla şekerin azlığı telafi ediliyor.afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  9. Merhaba,

    Ben jelatin diye bişey aradım marketlerde ama hiç denk gelmedim, onun için tarifi jelatinsiz yaptım:) ölede guzel oldu gerçi ama bu jelatın nedir nerden alınır, bilgilendirirmisiniz:)

    YanıtlaSil
  10. Aktarlarda bulabilirsin jelatini Göknur.Ben Ayfer Kaur marka kullanıyorum.Kıvam vermek amaçlı kullanılan bir ürün.

    YanıtlaSil
  11. merhaba simla hanım,
    ben tarifi uyguladım ancak katılaşmadı
    ayfer kaur marka jelatın kullandım
    neden olmuo anlamadım
    acaba bızdolabında 1-2 saat bekletınce mı katılasıcak
    jelatın ve aromaları katınca normal ırmık tatlısı kıvamına gelmedı bende dolaba koydum beklıorum
    caba gelır mı kıvamı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merak etme aynı ölçüde kullandıysan buzdolabında katılaşacak.

      Sil
    2. evet simla hanım dedigğiniz gibi oldu
      hem bıraz sabırsızlandım tabıı beklemeyıncede korktum
      sımdı mısler gıbı ırmık tatlım olduuu
      hatta sabah denemdım pudıng bıle yaptım
      harıka bu tarıfler ellerınıze saglık

      Sil
  12. Jelatin yerine kıvam vermesi için başka bir ürün kullanmak mümkün mü acaba?

    YanıtlaSil
  13. Demin yaptim, iki kase cikti, o kadar muhtesem oldu ki mutluluktan aglamak istedim.... Dolapta bi kase daha var onu da yarn yiycem :-) yihuuuu. I love you sima, ti amo, ich liebe dich, ik hou van je, je taime

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. toz jelat,n yerine kıvam verici ürün olur mu

      Sil
  14. Simla hanim merhaba toz jelatin olarak dr.oetkerin bitkisel jeli var ondan kullansak olurmu?

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips