sosyal ağlarda izleyin

7.4.12

ALABAŞ(KOHLRABI) SOTE

EVRE:SEYİR(PS)-GÜÇLENDİRME
Bazılarınızın çok iyi bildiği,bazılarınızınsa benim gibi bilmediği-ama şimdi öğreneceği- bir sebze ALABAŞ.
Geçtiğimiz yaz sevgili Özge 'nin blogunda görmüş fakat 4 günlük lohusa olduğumdan:D gidip nereden bulurum diye araştıramamıştım.Ama aklımın hep köşesindeydi.




Derken bu haftaki alışverişimde markette görür görmez atladım üzerine.Hemen köşesinden kesip tadına baktım.Küçükken(ve hala:D) ne zaman evde karnabahar veya beyaz lahana pişse, kıtır kıtır kökünü yemeye bayılırdım.Ama o kadar az gelirdi ki.Bu sebze tam da lahananın kökü:DTamamı aynı tat ve gevreklikte.Zaten kendiside lahana ailesinden.Yaprakları aynen lahana gibi sarma veya yemek yapılarak yenebilirken,köküyle de salatadan,çorbaya birçok yemek yapılabiliyor.
Tamamını çiğ olarak yememek için kendimi zor tutarak ,eskiden patatesle garnitür olarak sürekli yaptığım,ne zamandır aklımda olan bir tarifi uygulamak istedim.
Patatese rakip çıkabilecek harika bir yemek oldu.

Kohlrabi Dukan'ın 100 izinli gıdası içinde yer alıyor.Bu aralar karşılaşırsanız sakın es geçmeyin ve mutlaka deneyin bu süper sebzeyi.

MALZEMELER:
-3 adet Alabaş
-2 diş sarmısak
-1 tatlı kaşığı z.yağ
-kekik,tarhun,biberiye(miktarı arzunuza kalmış)

Alabaşlar soyulur ve yumuşayıncaya kadar haşlanır.Wok tava içinde ezilmiş sarmısaklar z.yağında sotelenir(sarmısakları soteledikten sonra tavadan alabilirsiniz.ben sevdiğim için bırakıyorum)Alabaşlar küp küp doğranır ve tavaya eklenir.Tuzu ve baharatları ilave edilerek rengi değişene kadar sotelenir.

12 yorum:

  1. simla selam,
    bu tarifi fırında yapmak mümkün mü acaba,sebzeyi aldım bugün deneyecağim ama yapısı müsait mi bilemedim ne dersin?
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. fırında biraz su ilavesi ister.o zaman da sote tadını vermez sanırım.sotelerken yavaş yavaş karamelize olması güzel oluyor.

    YanıtlaSil
  3. merhaba,
    sote tarifi harika oldu:)
    bir yarısınıda fırın poşetine çiğden attım baharatlarla karıştırıp harika oldu paylaşmak istedim.
    tekrar tarifler ve emeklerin içinde teşekkür ederim,tariflerin sayesinde tam 24 kilo verdim devam etmem sayende kolaylaşıyor inan.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. 24 kilo mu?Harikasın Özlem:)
    Çiğden pişirmeye cesaret edememiştim ben.Bunu duyduğum iyi oldu.Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  5. haftasonu marketlere baktım ama bu sebzeyi bulamadım. nereden satın alabileceğimi söyleyebilirmisiniz. şimdiden teşekkürler. Deniz.

    YanıtlaSil
  6. Bende bulamıyorum bu sebzeyi.Nereden bulabilirim? Funda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanırım fazla rağbet görmediği için getirmiyorlar.ama pazarlarda sorarsan bazı tezgahlarda oluyormuş.ben macrocenter'dan alıyorum.yakınında varsa oraya da bakabilirsin.

      Sil
    2. bakırköye yakın oturanlar cumartesi pazarından temin edebilirler:9

      Sil
    3. Klasik zeytinyagli pirasa yapariz ya;
      ben onun icine 1 tane de alabas koyuyorum. Cok yakisiyor. Tavsiye ederim. (Filiz)

      Sil
  7. hiç bilmediğim bir sebzeydi ama harika sonuç aldım çok teşekkür ediyorum 25 kilo verdim her yeni tarifte motivasyonum artıyo iyiki varsınız :)))))

    YanıtlaSil
  8. KKTC'de "Cehennem Topuzu" adıyla yetiştirilip satılıyor,dün aldım,bugün deneyeceğim,bakalım nasıl olacak :)

    YanıtlaSil
  9. Can I simply just say what a relief to uncover somebody who really understands what they
    are discussing on the web. You actually realize how to bring an issue
    to light and make it important. More people really need to read this and understand this side of your story.
    I can't believe you're not more popular given that you surely have
    the gift.

    Feel free to surf to my weblog - basic puppy care

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips