sosyal ağlarda izleyin

13.3.12

ISLAK HAMBURGER

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME

MALZEMELER:

EKMEK(1 adet için)
-1 yumurta
-1 yk yağsız yoğurt
-1 yk yulaf kepeği
-1 yk süttozu
-1 çay kaşığı kabartma tozu

KÖFTE
-200 gr yağsız kıyma
-1/2 küçük soğan
-tuz-karabiber-kimyon

SOS
-2 çay brd.su
-2 yk katkısız domates rendesi
-1 ezilmiş sarmısak
-1 tatlı kaşığı toz kırmızıbiber

Soğan rendelenir ve kıymaya baharatlarla beraber eklenerek iyice yoğrulur.Dolapta dinlenmeye bırakılır.

Ekmek için yumurta akı bir fiske tuz eklenerek koyu bir köpük halini alana dek çırpılır.
Yumurta sarısı,yoğurt ve süttozuyla çırpıldıktan sonra kepek ve kab. tozu eklenir.
Karışım yumurta aklarına yavaşça yedirilerek fırın kaplarına paylaştırılır.(istediğiniz hamburger ekmeği boyutuna göre kabınızı seçebilirsiniz.ben büyük hamburger ekmeği boyutunda silikon kalıp kullandım.cam kullanacaksanız.içine yağlı kağıt koymayı unutmayın.)
150 derecede ısınmış fırında 15 dk.daha sonra 180'e çıkararak üzeri kızarana dek pişirilir.

Sos tenceresinde su ,dom.rendesi,kırmızı biber ve ezilmiş sarmısak az tuzla beraber pişmeye bırakılır.

Köfte hamurundan yassı köfteler hazırlanır ve yağsız tavada kızartılır.

Ekmekler ortadan bölünüp tost makinesinde biraz kızartılır(direk kullanmak da mümkün.)



Domates sosunun içine batırarak sosu biraz çekmesini sağladıktan sonra  üzerine köfteyi ve ince dilimlenmiş kornişon turşu konup diğeriyle kapatılırak hamburger yapılır.

not:ekmekleri sosa batırmadan dukan'a uygun mayonez,ketçap ve hardalla da yapabilirsiniz.

25 yorum:

  1. Budur! Yapiyorum! Hemde bu aksam!

    YanıtlaSil
  2. harika gorunuyor, neden adsendeye kayit yaptirip blogunuza reklam amiyorsunuz? Suan 104 ziyaretçiniz var. Boylece reklamlar sayesinde para kazanabilirsiniz bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla ben hiç anlamıyorum o işlerden:Dbir de abuk subuk şeylerin reklamı olur ,sayfada çirkin durur diye cesaret edemiyorum sanırım:D

      Sil
    2. Süper gözüküyor gerçekten ama bende mikrodalga yok başka püf noktası varmı bunun

      Sil
    3. fırında da pişiriyor arkadaşlar bunu.170 derecede 20dk da oluyormuş.ben denemedim ama neden olmasın.

      Sil
  3. ben hakikaten çok acemiyim bu konularda.tamamen çince geliyor bana şu anda anlattıkların:DD
    ama araştıracağım biraz bu durumu;)teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  4. merhaba..öncelikle tariflerinizden ok faydalandım teşekkür ederim..diyetimin 11 günündeyim.10 gün sırf protein yedim ve 2. aşamaya geçtim 2. aşamanın süresini tam anlayamadım 2. aşamayı da yavaş yavaş sebze ekleyerek 10 gün daha devam ettireceğim.doğru mu yapıyorum bilmiyorum. bütün yorumları okudum ama net bir açıklama bulamadı. bu konuda size de sormak istedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba:)
      10 gün atak çok uzun değil mi?obezite durumlarında önerilen bir süredir 10 gün.fotoğrafında hiç öyle durmuyorsun?

      seyir için 1 gün ataktaki gibi saf protein 1 gün sebze+protein yapmalısın.bunu istersen 2/2,3/3 veya en fazla 5/5 olarak yapabilirsin.önemli olan eşit süreler olması.
      inmek istediğin kiloya gelene dek bu şekilde sürmeli.

      yalnız dikkat etmen gereken sebze günlerinde sebzenin miktarını abartmamak ve yanında mutlaka protein tüketmek.

      Sil
  5. merhaba..böyle bir site oluşturduğunuz için öncelikle çok teşekkürler...diyetim boyunca oldukça faydalandım..şu an 3.evredeyim ve bir ayda 8.5 kilomu verdim..şaka gibi...bakalım inşallah bi daha verdiğim kiloları görmem...bişey sormak istiyorum..bu dönemde kepekli yerine normal makarna yesem kilo aldırır mı acaba...yemekten korkuyorum ama yemem de gerekiyo...ne yapmalıyım???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler:)

      nişasta günlerinde normal makarna da tüketilebilir ama yağsız sos kullanmalısın yanında.pişmiş halde orta boy bir kase kadar(200gr) uygundur.

      Sil
  6. ah ah canım çok çekti,yapmalıyım.tam bir ay oldu 5,5 kilo verdim.74 kilo oldum.bakalım kararlıyım.kspendla denen şey nedir,nerde bulunur,serbestmi...

    YanıtlaSil
  7. çok iyi:)splenda tatlandırıcı markası.büyük market ve eczanelerde mevcut.

    YanıtlaSil
  8. merhabalar, benim atak evresinde kullanılan soğan ve salça konusunda tereddütlerim var :S

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tereddüte gerek yok.soğan tatlandırma amaçlı,salça(veya domates ürünleri) 1 yk kadar izinli:)

      Sil
  9. Anladım kullanabilirim o zamn =) Birde bu parafin yağının bir zararı varmı. Şimdiye kadar yemeklerde pek kullanıldığını duymadım da?

    YanıtlaSil
  10. Parafin yağı zaten kullanmıyoruz.Denemeyi düşünme bile(kitapta da konuyla ilgili çevirenin notu mevcut)

    YanıtlaSil
  11. Merhaba simla evde kiyma var ama biraz yagli galiba özel olarak aldıklarından degil bunu fırında çöp sise takip köftesini yapsam şöyle yagi falan aksa gitse olurmu sence ?

    YanıtlaSil
  12. Naile merhaba,
    normalde uygun değil ama seçeneğin yoksa dediğin gibi yap en azından.

    YanıtlaSil
  13. Çok güzel görünüyor, belki yarın belki yarından da yakın yapılıcak :)tarafımdan.Tarif için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  14. Ellerine sağlık, çok güzel bir tarif.

    Ben de bu akşam denedim. Mikrodalganın ayarından mıdır nedir ekmekler pek başarılı olmadı, ben de yağsız tavada kızarttım pankek gibi oldular :) Yine de gayet lezzetliydi :)

    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  15. merhabalar. ben burcu.7 gün atak evresinde 2.5 kilo verdim. fakat bunu 4 günde verdim. sonrasında ise durdu. ben activia yedim. ondan durmuş olabilir mi. bir de kabızlık problemim var. bilgilendirirseniz sevinirim simla hanım.

    YanıtlaSil
  16. Bu hamburger ekmeğini mikrodalgada kaç derece kaç dk da yapabiliriz? hatta diğer kekleri de :))

    YanıtlaSil
  17. ben tarifleri uyguladığımda yoğun bir yumurta kokusu ile karşılaşıyorum . Sizce tariflere yumurta uygulamasam başarılı olabilir miyim ? Yahur bu yumurta kokusunu engellemek için napmalıyım ? Şimdiden çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips