sosyal ağlarda izleyin

11.10.11

LOR TATLISI

Malzemeler:

Tatlı:
-1 yumurta
-1 su bardağı yağsız-tuzsuz lor
-6 kaşık yulaf kepeği
-3 kaşık splenda
-1 limon kabuğu rendesi
-1 çay kaşığı kabartma tozu
-4-5 damla vanilya aroması
-4-5 damla limon aroması

şerbet:
-1 kaşık splenda
-1 çay bardağı su
-yarım limon suyu


Su,splenda ile kaynatılır.limon suyu eklenip beraber kaynatılarak şerbet yapılır ve soğumaya bırakılır.

Tatlının tüm malzemeleri iyice yoğrularak kurabiye hamuru kıvamı alması sağlanır(lorun iyice ufalanmasına dikkat edin)

170 derecede önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 20dk kızarana dek pişirilir.soğumuş olan şerbet sıcak tatlının üzerine dökülerek çekmesi sağlanır.

15 yorum:

  1. Bu akşam ailecek yemeğe davetliyiz. Kendi yemeğimi götürüyorum ama şuruplu tatlılara dayanmakta çok zorluk çekerim diyordum, tarif ilaç gibi geldi, elinize sağlık... Bir de bi tadına bakalım deyip yarısını yemeseler:)

    YanıtlaSil
  2. afiyet olsun:)
    aynen dediğin gibi oluyor.talibi çok oluyor bizim tariflerin:)

    YanıtlaSil
  3. Selam ben ayse daha önce uç defa denedim ve yarım bıraktım... İlki cok basariliydi 3-4 kilo vermiştim (bırakında aldım hepsini) fazlam 5-6 kilo bir daha başlamaya cok korkuyorum yine bırakırsam diye... Blogunla bugün tanıştım bayıldım tebrik ediyorum...

    YanıtlaSil
  4. Ayşe teşekkürler:)
    Kararlı olmadan tekrar başlama bence.Her seferinde kilo verme hızını yavaşlattığını da bilmelisin.
    Zaten az kilon varmış.Başla ve bitir bu kez:)

    YanıtlaSil
  5. Merhaba,
    birşey sormak istiyordum. Bu splendayı toz şeklinde mi kullanıyorsunuz, yoksa tablet olarak mı kaşık hesabıyla koyuyorsunuz? Ben toz splenda satan bir yer bulamadım da.. tablet olunca tarifler değişir mi? bu arada blog için tebrik ve teşekkür ediyorum sayenizde diyet baya bi rahat geçiyo.

    YanıtlaSil
  6. Merhaba
    Ben bu tatlıyı denedim ve kurabiye olarak bayıldım ama şerbet dökünce çok ekşi oldu. Yarım limon suyu fazla mı geliyor, yoksa ben birşeyi eksik mi yaptım acaba??
    Bir de üzerine tarçın dökünce çok güzel oluyor (Bu diyeti ben, kızkardeşim ve onun eşi hep birlikte yapıyoruz, ekşi mekşi, bayılarak yedik valla, elinize sağlık...)

    YanıtlaSil
  7. Aslı merhaba,
    Aslında damak tadına göre değişiyor ben çok tatlı sevmiyorum bu tür yiyecekleri ama benimki çok ekşi olmadı.Belki limonun cinsinden ve büyüklüğünden kaynaklı olabilir.Deneye deney bulacağız artık en uygununu.Afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  8. Supersize merhaba
    Ben toz frmunu kullanıyorum.Tablet hiç denemedim biraz suyla eritilip kullanılabilir sanırım.Tadını damak tadına göre ayarlayabilirsin.
    Ayrıca takita formtat60'da bulabilirsen o da aynı içerikte.
    Splenda bu adresten de temin edilebilir bu arada.
    http://www.diabstore.com/vitrin/shopping_cart.php

    YanıtlaSil
  9. merhaba,
    ben seyir dönemindeyim. bu dönemde bu tatlılardan yenebiliyor mu?
    süper görünüyor tatlılar. hepsini denemek için çok heyecanlıyım:)
    elinize emeğinize sağlık
    sevgiler,
    nuray

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. NURAY merhaba,
      içindeki herşey izinli.yenebilir yani:)
      tariflerin altındaki etiketlerde uygun evreleri görebilirsin:)

      Sil
  10. Bu tatlı da diğer tarifler gibi nefis oldu Simla hanım. Çok teşekkürler...
    Acaba yumurta akı , acıbadem aroması, yulaf kepeği ile acıbadem kurabiyesi denemeniz oldu mu?
    Sevgiler,
    Seda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. afiyet olsun:)
      acıbadem aromasının tadını beğnmediğim için hiç denemeye cesaret edemedim.denersen haber ver:)

      Sil
  11. merhaba, ben fatoş vermem gereken 17 kg fazlam var, kitabı aldım ve okudum aynı zamanda bloğunuzu takip ediyorum ve tebrik ediyorum, atak evresinin 7 günündeyim, 10 gün yapmayı planlıyorum, sizce bu fazlamı olur yoksa 10 güne tamamlamalımıyım? ayrıca yediğim diyet peynir %7 oranında yağ içeriyor, aknaz peyniri bugün bulabildim,bu durum kg vermemi yavaşlatır mı? ve hergün 1 tatlı kaşığı çörek otu kullanma alışkanlığım vardı atak dönemi boyunca zararının olabileceğini düşünmeden kullandım malesef? 7 günde 3 kg verdim ama çoğu ödem aslında farkındayım, size sorum çörek otu ve peynir seyir evresinde beni duraklatır mı? çok teşekküer ederim şimdiden..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fatoş merhaba,
      10 gün atak obezler için öneriliyor.tavsiyem seyire geçmen.
      %7 yağlı peynir sınırlı izinli olarak kibrit kutusu kadar yenebilir.çörekötu da aynı şekilde 1 çay kaşığı kadar yiyebilirsin.ancak bu ikisini yediğinde sınırlı izinli hakkını kullanmış olacağından kakao,nişasta vs.gibi diğer sınırlılardan yiyemezsin.
      ayrıca duraklama yaşarsan tüm sınırlıları bir süre hiç yememelisin.

      Sil
  12. Merhabalar. Benim 15 kilo vermem lazim. Atak evresini kac gunde tamamlamaliyim bide ne yapacagimi kisaca tarif edersenz cok memnun olurum tesekkurler.

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips