sosyal ağlarda izleyin

7.10.11

TAZE TARHANA ÇORBASI

EVRE:SEYİR(PS)-GÜÇLENDİRME
Tarhana çorbasını sevmeyenimiz azdır sanırım.Hazırlanışı yöreden yöreye değişse de lezzeti hep harikadır.
İçeriğindeki un sebebiyle Dukan'a uygun olmasa da benzer bir tadı hızlı şekilde yakalamak mümkün:)


MALZEMELER:
-2 olgun domates
-1 kırmızı biber
-2 çarliston biber
-1 su bardağı yağsız yoğurt
-1 yemek kaşığı yulaf kepeği

Tüm sebzeler rondoda püre haline getirilir.Yoğurt ve kepekle karıştırılarak yoğunluğuna göre su eklenerek pişirilir.Piştikten sonra tuz ve istenen baharatlar eklenerek el blender'ıyla pürüzsüz hale gelinceye dek karıştırılır.

19 yorum:

  1. merhaba siteniz bir harika bu corbayı da hemen deneyeceğim, ellerınıze saglık..
    size birşey danışmak istiyorum, ben seyir evresindeyim 4. gun bugun 1p 1P+S yapıyorum ama soyle bısey yapmam mumkun mu mesela bugun P+S gunum yarın da P+S yapıp ertesi gun saf proteın dıetıne gecsem sonra aynı rıtımde devam etsem.. cunku kursa gıdıyorum sabahtan aksama kadar haftanın 2 gunu o gunler p+s olmasını ıstıyorum cunku daha dınc oluyorum ama baslarken bunu hesap edememıstım.. yanı 1 gunluk aksamada sorun olur mu sızce ama ayın sonunda toplam 15 P+S 15 P yapıcam(kitapta tam olarak bı care bulamadım derdıme), lütfen yardımcı olun:)
    Elif...

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Elif,
    Yapabilirsin sorun olmaz merak etme:)

    YanıtlaSil
  3. çok tşk ederim:)

    YanıtlaSil
  4. Mrb ben basak suan atak evresindeyim ve su tarhana corbasinin kokusunu bile ozledim:)ben birsey danismak istiyorum light pudingleri atak evsinde yada seyirde kullanabiliyormuyum yoksa guclendirmeyemi ait sadece ??

    YanıtlaSil
  5. Merhaba Simla,
    blogunun tam anlamıyla müdavimi oldum, keşke çalışmasam da bütün gün burdaki tariflerinden yapıp yapıp yeni formüller geliştirsem diye hayaller kuruyorum :)
    Seyir evresinin ikinci haftasındayım, 400 gr kadar arttı kilom, ama hiç zorlanmıyorum, Ocak ayına kadar bu işi bitirmiş olacağım :)) Bu havalar yüzünden spor motivasyonum pek kalmadı, ama yeniden düzene gireceğim çok yakında..
    Facebooktaki grubunuz Dukan Diyeti - Türkiye mi? sol üstteki linkten sayfa açılmıyor da..

    Bu arada sen artık güçlendirme evresinde misin? ödül öğünlerinde neler yiyorsun??

    Sevgiler
    irem

    YanıtlaSil
  6. :))merhaba ben melike, daha geçen gün anneme tarhana çorbasını özledim dedim, o da tarifi vardır belki yulaf kepekli dedi,ben de sanmıyorum demiştim. bir kaç gündür bakamıyordum şimdi görünce birden çok mutlu oldum :)) en kısa zamanda deneyeceğim.
    buarada ben de dukanı yeni keşfedenlerdenim,7 gün olmasına rağmen kendimi zorlayarak 10gün atak yaptım şimdi seyirin 6.günüdeyim şimdilik 3,5kg verdim.bugün spora da başladım daha önümde çok zaman var ama başaracağım hissediyorum.:)
    blog harika olmuş oldukça yaratıcı ve destekleyici tebrik ve teşekkür ediyorum, emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. teşekkürler Melike,
    Hem kolay gelsin,hem afiyet olsun diyeyim o zaman:)

    YanıtlaSil
  8. merhabalar;
    ben dukan diyeti kitabını aldım ve okudum.1 haftadır atak evresini uyguluyorum,tartıldım ve 1 kilo dahi vermedim bu benim için kötü oldu. atak evresini tamı tamına uyguladım sadece yürüyüş yapmadım çünkü çalışıyorum sürekli ayaktayım ve çok yorgun düşüyorum. yarın seyir evresine geçicem. şunu sormak istiyorum diyet puding ve sitesinizdeki yulaf kepekli, tatlandırıcılı tatlıları seyir evresinde yiyebiliyoru muyuz?hemen dönerseniz çok sevinirim...


    ruhşen...

    YanıtlaSil
  9. Ruhşen merhaba,
    Dün dönemedim yazdıklarım bir türlü görünmedi nedense.
    Atakta hiç kilo verememenin sebebi ne olabilir diye düşündüm.Daha önce sık diyet yaptın mı?Kabızlık,tiroid tembelliği,regl dönemi veya menapoz da etkiliyor hızı.
    Puding izinli besin değil.Kriz zamanlarında çok sık olmamakla beraber başka zararlı yiyeceklere yönelmemek için belki ama yersen kilo verme hızını iyice düşürürsün.Tatlandırıcılı tatlıların her evreye uygunu mevcut.Tariflerin altındakietiketlerden hangi evrelere uygun olduğunu görebilirsin.

    YanıtlaSil
  10. Tarhana çorbası tarifi görünce un kullanarak yaptığımız ege usulu tarhanayı dukana uyarlayabilir miyim acaba diye düşündüm :) Bu akşamda denemeyi yaptım hehe :D
    Un yerine tabikide yulaf kepeği kullandım birazda yulaf ezmesi ilave ettim. Sebzeleri iyice kaynattıktan sonra son 15dk sını yulaf ezmesinide ekleyerek kaynattım. Daha sonra yulaf kepeği ile kıvam verdim içinede çok küçük bir parça yaş maya attım (mayanın diyette izinli olup olmadığından tam olarak emin değilim). Şimdide güzelce mayalanmak üzere bekliyor :)
    Çok büyük bir hevesle yaptım umarım sonuçta güzel olur, gelişmeleri bildiricem :)

    YanıtlaSil
  11. Ayten çok iyi yapmışsın.Tarhana becerim olsa ben de denerdim o şekilde.Maya izinli sorun yok.sonucu bekliyorum heyecanla:)

    YanıtlaSil
  12. Çorba içmeyi özlemişim..Teşekkürler yaptım çok güzel oldu =) çok seviyorum tariflerinizi tekrar teşekkürler..

    YanıtlaSil
  13. Merhaba Simla hanım bloğunuz bir harika:)

    Tarhana çorbasını azönce yaptım ve afiyetle içtik akşama bile birer porsiyon daha kaldı.
    Diyeti annemle birlikte yapıyoruz ki tam artık pes etme aşamasındaydı sanırım çorba kurtarıcı oldu:)

    Çok teşekkür ediyorum. Takipteyim:)

    YanıtlaSil
  14. bu çorba çok güzel, insanın içini ısıtıyor ve kabızlık problemine çare gibi görünüyor, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  15. Aslinda yulaf ezmesini kullanmak serbest degilmi. Biz yulaf kepeginin yerini tutmadigini bilyoruz bu yuzden onu tamamen aklimizdan cikarmisiz. Baska tariflerde de uygun gordugumuz yerlerde deneyebilirmiiz. Oyle ise belli bir dozu varmidir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır ;yulaf ezmesi tahıl olduğu için sadece 3.evrede nişasta öğününde yenebilir.

      Sil
    2. Hmmm tamam cok tesekkur ederim. Zaten nisasta evresinde makarna dururken onu yiyecek degilim :)

      Sil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips