sosyal ağlarda izleyin

11.4.11

NEDEN DURAKLIYORUZ?YUMRUK HAREKATI

Bana sık sorulan soruları tek başlık altında cevaplamaya devam ediyorum.
Rejime başlayıp diğerleriyle kıyaslayınca daha ağır kilo verdiğini düşünenler veya rejim sırasında başlangıçta kilo verip devamında uzunca süre kilo verememiş olanlar bunun nedenini merak ediyorlar.Motivasyon düşmesine sebep olan bu durumları Dr.Dukan kitabında şöyle özetlemiş:

Durağanlığın nedenleri:
-Diyeti farkında olmadan hatalı uygulamak(en ufak bir kaçamak bile bu diyeti bozuyor malesef)
-Adet dönemime girmek ve bunun yarattığı şişkinlik,
-Bir gün önce fazla tuz tüketmek ya da 1 kadeh şarap içip bunu unutmuş olmak,
-Antienflematuar,antidepresan veya yatıştırıcı ilaç kullanmak,
-Daha önce çok sayıda diyet uygulamış olup,vücudu diyet yapmaya direnç kazanmış olmak,
-Diyet sırasında kabızlık ,
-Menopoz öncesinde olmak.(Bu dönem kilo alma riskinin en yüksek olduğu dönem.Metabolizma yavaşladığından su tutma eğilimi de fazla oluyor)
-Gerektiği gibi uygulanmayan hormon tedavisinde olmak,
-Diyette ilerlemeye engel olan tiroid tembelliğine sahip olmak.

Aşağıdaki kurallara tam olarak uyup uymadığınızı kontrol ettikten sonra neler yapabileceğimize bakabiliriz.
  • Günde 1,5-2 lt su tüketiyor musun?
  • Günlük egzersizini yapıyor musun?
  • Doğru yiyecekleri yiyor musun?
  • Doğru içecekleri içiyor musun?
  • Öğün atlıyor musun?
  • Yulaf kepeğini yiyor musun?
  • Günde 2 taneden fazla sınırlı izinli gıda yiyor musun?
  • (alıntı:thedukandietsite.com)
Durağanlığı kırmak için yapılabilecekler ise şunlar;

  • Günlük egzersizi 60dk'ya kadar çıkarmak,
  • Sınırlı izinlileri 1'e düşürmek veya hiç kullanmamak,
  • Doğal şeker ve karbonhidrat içereren süt ve süt ürünlerini azaltmak(normalde de günde 1 brd.süt ve toplamda 1 lt süt ürünleri önerilmekte)
  • Bitkisel diüretiklerden yardım almak,(maydanoz,yeşilçay veya tablet formunda olanlardan kullanılabilir)
  • 1 günlük BEYAZ GÜN uygulamak(Sadece beyaz proteinlerden(tavuk,balık,yumurta beyazı(süt ürünleri sınırlı) oluşan bir gün yapmak.)
  • Tuzlu gıdaları minumuma indirmek(hazır füme,jambon,pastırma,soya sosu vs.)
  • Uyku düzeni sağlamak.Geceyarısından önce yatmak vücudun zayıflamaya direnmesini engeller.
  • Kabızlık sorununu çözmek.
    Bunun için;
-Yulaf kepeği limitinin 1 kaşığını buğday kepeğiyle değiştirmek,
-Sabah aç karnına  ve gün içinde 1,5-2 lt su içmek,
-Goji berry tüketmek,(atak ve p gününde 1,seyirde 2 yk)
- Sebze günlerinde bol lifli yeşil yapraklı sebze ve ravent(rhubarb) tüketmek,
-1 çay kaşığı kadar keten tohumu tüketmek,
-Karın egzersizleri yapmak,
Önerilen çözümlerden bazıları.Ayrıca;ılık suya sirke ekleyip içmek,sorbitol içeren sakızlardan fazlaca tüketmek de denenmiş ve sonuç alınmış yöntemlerden.Bitki çaylarından da yardım alabilirsiniz fakat içeriğindeki bazı bitkiler zamanla bağırsak tembelliğine yol açabilir.Dikkat.


Kitapta YUMRUK HAREKATI olarak geçen bölümü syf 289.'da okuyabilirsiniz.

    41 yorum:

    1. benm sormak istediğim; ekmek sabah yenemezmi? kepeklide olsa. ben ekmeksiz çok zorlanıyorum. köfteyide ekmeksiz nasıl tutturacağız? buda zor oluyor.

      YanıtlaSil
    2. merhaba,
      bu diyette hiçbir şekilde karbonhidrat yok.bir nevi protein diyeti ve özelliği bu.kilo vermek bu şekilde sağlanıyor.
      ekmek yemeden yapamıyorum diyorsan başka bir diyet uygulamanı öneririm.
      (köfte yulaf kepeğiyle ve yumurtayla kıvamlı oluyor ekmek şart değil)

      YanıtlaSil
    3. canlı tv izle
      www.fullcanlitvizle.blogspot.com

      YanıtlaSil
    4. Merhaba,
      Tarifleriniz sayesinde bugün diyette 5. günüm. Seyir evresine başladım. Ancak ne tartıda ne de bağırsaklarımda hiç bir hareket yok. Kitabı, yazdıklarınızı defalarca okudum. Kaçamak yapmadım. İntolerans testi de yaptıracağım son çare.
      Eczanelerde satılan laksatif şurupları kullanmamızın bir sakıncası var mı bu süreçte? İncelediğimde içinde bir dolu şeker çeşidi olduğunu gördüm. Bu tarz şuruplar kullanmak diyeti bozar mı? Sevgilerimle...

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. bol su içiyorsun değil mi?yulaf kepeği bağırsakları çalıştırıyor ama az sıvı alınırsa tam tersi de olabilir.birçok yol deneyip sonuç alamadıysan,Laktasifler yerine probiyotik takviyeleri tavsiye ederim.en azından bağırsak tembelliğine yol açmazlar.

        Sil
    5. MERHABA BEN ATAK DÖNEMİNİ 10 GÜN UYGULADIM VE 5 KİLO VERDİM.BUGÜN SEYİR DÖNEMİNE GİRDİM. AZICIK AZICIK PROTEİN YANINDA SEBZEDE TÜKETMEYE BAŞLADIM.YÜRÜYÜŞLERİMİ ARTTIRACAĞIM BUNU BİLİYORUM YALNIZ ŞÖYLE BİR SIKINTIM VAR HEM NEFES SIKIŞIKLIĞI YAŞIYORUM HEM DE BACAKLARIMA KRAMP VE AĞRI GİRİYOR.BU KONUDA BENİ AYDINLATIR MISINIZ

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Merhaba,
        Nefes sıkışıklığı konusunda dr.a danışmakta fayda var.Ama bacak kramp ve ağrıları bu diyetin diüretik özelliğinden ileri geliyor.vücuttan atılan fazla suyla beraber mineraller de atılıyor.Diyete yüksek mineralli maden suyu veya kaya tuzu(tercihen himalay tuzu) gibi mineral zengini besinler eklemek bu durumu geçirecektir.

        Sil
    6. merhaba simla hanım.ben atak ve seyirin ilk haftasıyla beraber 71den 63e indim sonrasında biraz şımardım sanırım ve abur cubura yumulmaya başladım makarna yedim erik yedim çikolata yedim azar azar yedim gerçi abartmadım ama yinede duraklamama sebep oldu haliyle.şimdi 2-3 haftadır 63 kiloyum gram oynama yok sanırım vücudum güçlendirme evresi gibi algıladı bu durumu.şimdi tekrar 3-4 gün atak yapıp seyirle adam akıllı devam etsem mi sizce?biliyorum 2 kere hakkım var sadece ama zaten bi daha öyle aman aman ihtiyacımın olacağını sanmıyorum.zaten ben başka türlü nasıl kırarım bilemedim duraklamayı yeşil çay falan hepsini denedim ama yok.daha 9-10 kilo vermem gerek.lütfen yardımcı olun şimdiden teşekkürler :)

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. merhaba,
        syf 289.daki yumruk harekatını uygulayabilirsin.

        2.kez yapılmaması gerekliliği verdiğin kiloların tümünü geri alıp yeniden başlamakla ilgili.sen almadığına göre sorun yok:)

        Sil
    7. merhaba simla hanım. ben şu an atak evresindeyim.bugün 3. günüm ve regl oldum.atak evresine devam etmelimiyim ?

      YanıtlaSil
    8. harika
      tvizle-tv.blogspot.com

      YanıtlaSil
    9. mrb simla hanım ben atak dahil 4. haftama girdim ama sadece 3 kg verdim. ve şuan kilo vermem durdu. ne yapmam gerekiyo tam olarak emin değilim. herkes daha çok kilo veriyo. ben kaçamak yapmadım ama neden böle anlayamadım. bu konuda öneri ve düşüncelerinizi almak istiyorum. gerçekten moralimi bozmaya başladı bu durum..

      YanıtlaSil
    10. Merhaba 4 gün atakta 2 kilo verdim sonrasında kilo vermem yavaşladı bir ara 63.2 gördümsede 3 gündür 63.5 hareket yok diyetimin 13. Günü yürüyüş yapmadım ve kabızlık var. Kırılır mı bu direnç

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Kabızlık etkileyen bir durum kesinlikle.
        Yazıdaki önerileri uyguladın mı?

        Sil
    11. Su bol içiyorum form çayı içtim sanki tamamen rahatlıyamıyor bağırsaklar.Zeytinyağı 1 tatlıkaşığı yoğurduma kattım.Süt çok içiyordum sınırladım bugün.Bakalım işe yarıcak mı daha seyirin başındayım çok çabuk oldu duraklama moralim bozuldu

      YanıtlaSil
    12. Su bol içiyorum form çayı içtim sanki tamamen rahatlıyamıyor bağırsaklar.Zeytinyağı 1 tatlıkaşığı yoğurduma kattım.Süt çok içiyordum sınırladım bugün.Bakalım işe yarıcak mı daha seyirin başındayım çok çabuk oldu duraklama moralim bozuldu

      YanıtlaSil
    13. Merhaba sorum olacak bugü tam bir ay oldu ve 4 kilo verdim.bana az gibi geldi.bşede yulaf kepeği buamamıştım bugün buldum ve yemeğe çalıştım.çok kötü yiyemedim.krep yaptım onuda yiyemedim saman gibi geldi.kepek yemeden diyete devam etsem olurmu?miğdem bulndı yani.öneriniz varmı bide biraz hızlandırmak istiyorum kilo kaybını.bide ben 3 öğün ymek yiyemiyorum .kahvaktıyı öğlene doğru yapıyorum.akşamda 6 gibi yiyorum.

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. merhaba serap,
        kilo verme hızı birçok şeye bağlı.bakacak olursan 4 kg da kötü değil ama yanlış uygulamalar da etken olabilir tabi.örneğin kepek yememek önemli bir bu faktör.aldığın kepeğin markası nedir?

        Sil
      2. Fırından aldım

        Sil
      3. şimdi anlaşıldı:))
        fırınlarda yulaf kepeği bulamazsın.kepek diye saman gibi birşeyler veriyorlar genelde.lütfen paketli ürünlerden tercih et.farkı göreceksin.

        Sil
    14. merhaba simla hanim yorumlari okudum ve hemen hemwn ayni sikayetler soz konusu bende derdimi paylasayim istedim belki kacirdigim biyer vardir.ben ramazandan once basladim atak 10yaptimkii 96 kilo ile baslamistim ben hamileleigim sirasinda hembirtkim sorunlar yasadim hemde zor bir hamilelik oldu ve 30kilo aldim hayatim boyinca bu kiloya degil 80kiloya gelmis bi insan degilim 1.78boyim var ideal kilom 65-75 dedi diyetisyenim.simdi konuyu dagitmadan 96kilodan 88kiloya indim ve ramazan oruc is okul bebek ev derken birakmak zorunda kldim dah dogrusu kendime cok zaman bulamdim extra yemek icin.simdi biraz gec oldu ama tekrar basaldim 89 kilo ile ve atakda 6.gunume girdim ve halaa maalesef 88-KİLOYU GOSTERİYORUM.hicbir kacamak yapmadim dikkat ettim taki pazar aksami arkadaslarla yemege gittik o gun 87kiloyu gosteriordu tarti.ben karides dna eti grillde aldim japon restauranti oldugu icin kucuk porsiyonlardaydi ama grill omasina ragmen yagliydi biraz bende mumkun oldugubca catalla yagini cikararak yemege calistim ama pazardan beri 88gosteriyorum.moralim cok bozuk atak.en hizli kilo verilen adim iken bende tik yok sanirin seyirde hic gitmiycek:((.ne yapmam gerekir yanlusyaptiigm bisey olmadigini dusunuyorum herseyim yagsiz alirken okuyarak aliyorum peynirim yagsiz feta saman gibi tat tuz yok ama giden kilo 1 bu 5gunde.sevgiler merve.

      YanıtlaSil
    15. bua rada heraksam ve sabah bugun haric karin ve bacak pilatesi yapiyorim zaten iste iken oturarak calidmiyorum yaklasik 4-5saat ayaktayim.oglani krese gotur kostr kostur gerigel ise yetis otobuse yetis yada bisikletle git bunlarida bir hareket olarak.aldim extra yuruyus yapmama gerek varmi iste de surekli egilip kalkip yuruyp calisiyorum buda hareket oluyor benim icin. bilmiyorum nerede yanlis yapiyorum spor salonuna yazildim ve pilates ve zumba derslerine katilmayi dusunuyorum.uzman gozuyle nerede yanlis yapiyorum simla hanim olmuyor.merve

      YanıtlaSil
    16. Merhaba,
      Ben dukan 15. günündeyim 5 gün atak sırasında 4 kilo verdim. ve sonrasında kilo vermem durdu 1 gün sp birgün ps yapıyorum ama yinede bu duraklamaya anlam veremiyorum çünkü uymadığım hiç birşey yok kitabı neredeyse hatmettim. yürüyüş spor herşeye uyuyorum. Bu arada şuan 81 kiloyum 85le başladım boyum 1.73. Yumruk operasyonu yapsam mı yapmasam mı bilemiyorum. Yardımcı olursanız sevinirim.

      YanıtlaSil
    17. Merhaba 78.4 ile dukan diyetine basladim 7gun atakta 2kg verdim bugün seyirin 8. gunundeyim protein gununden sonra 1kg vermis gorunuyorum ps gununden sonra 1 kg almis duraklamis olabilir miyim bu arada regl bitmek uzere hic kacamak yapmadım gunde yarim saat yuruyorum

      YanıtlaSil
    18. duraklama yaşayanlar; patlıcanı protein sebze günlerinde daha çok kullanmaya çalışın...

      bende işe yaradı...
      umarım sizde de işe yarar..

      YanıtlaSil
    19. merhaba,
      ben hem bağışıklık sistemime destekleyici olsun diye hemde barsak sistemimi çalıştırsın diye her sabah 1 çay kaşığı öğütülmüş çörek otu içiyordum. atak evresine başladıktan sonra bıraktım. devam etsem diyeti olumsuz etkilemiş olur muyum?

      YanıtlaSil
    20. <a href="http://indir-e.blogspot.com>
      İndir,download,yükle</a>

      YanıtlaSil
    21. Merhaba ben 163 cm, 60 kiloyum. 3 gun atak yaptım. Sadece 1 kilo verdim. Seyirde 5. Gun hala bi kayıp yok. Sanırım bırakacağım. Yürüyüş hareket beslenme hersey eksiksiz. Atakta bile 2-3 kilo veremedim :/ nerde yanlış yapıyorum.

      YanıtlaSil
    22. Beğendim .Harika Paylaşım...

      YanıtlaSil
    23. Simla hanım size geçen hafta güçlendirmeye az kaldığını yazmıştım ama maalesef geçemedim çünkü 10 günlük bir duraklama yaşadım, gram oynamadı kilom.62.200de takıldım kaldım. İki gündür yumruk harekatı yapıyorum. Günlük yürüyüşümü 60 dk'ya çıkardım, yetmedi eve geldim Leslie ile 3 mil yürüdüm. 2 günde bir de ebru şallı ile pilates yapıyorum. yumruğun ilk günü sadece beyaz gün yaptım. Yulaf kepeğini 1.5 yemek kaşığına düşürdüm. Dün dayanamayıp 3 tane eti form yedim sadece ama arkasından 45 dk yürüdüm. Erken yatıyorum. eti form dışında her şeye uydum. Bütün tolereleri kestim. Süreki bitki çayı içiyorum. bunun dışında 2 litreden fazla su içiyorum. bugün tartıldığımda kilomun hala 62.200 olduğunu gördüm.Motivasyonum inanılmaz düştü. Ya yumruk bitiminde hiç kilo veremezsem napıcam? 4 kilom kalmıştı sadece:(

      YanıtlaSil

    Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
    Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
    Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

    Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

    Blogging tips