sosyal ağlarda izleyin

9.6.14

YAŞ TARHANA ÇORBASI

EVRE:SEYIR(PS)-GUCLENDİRME

Bu kez yaş tarhana yaptım:))gercek tarhanayi hic yapmamistim.dukanla bu da bir ilk oldu.stoklanacak tariflerden:) 


 MALZEMELER:
 -4 domates
 -3 kirmizi biber 
-3 carliston biber
 -1 sogan
 -yarim demet maydanoz
 -yarim demet nane 
-yarim demet dereotu
 -1 tatli kasigi kuru maya 
-500gr yagsiz suzme yogurt 
-20 yk yulaf kepegi
 -1 yk kaya tuzu
 -1 tatli kasigi tozkirmizi biber 
-1 cay kas.toz zencefil (istege bagli)
 -2 yk katkisiz domates salcasi 


Tum sebzeler yikanir dogranir ve rondoda pure haline gelene dek cekilir. Suzme yogurt, salca ve baharatlar eklenerek iyice karistirilir.kepek ve maya ilave edilip 3 gun boyunca mayalanmasi ve eksimesi icin bekletilir. Bu sure içinde arada bir karistirilir. 
Not:Ne kadar eksi istiyorsaniz o kadar bekletebilirsiniz.derin bir kap kullanin cunku tasabilir. 

Sure sonunda pisirimlik olarak bolunen hamur buzdolabinda saklanir.pisirmeden once biraz suyla acilip karistirilarak pişmeye birakilir. 

Not:ben 10 parcaya bolup saklama kaplarina aldim.boylece her kapta 2 yk kepek oldugunu biliyorum.gunluk hakkinizi gecmemek için tam olarak boldugunuzden emin olun. Afiyet olsun:)

5 yorum:

  1. Harika görünüyor, ellerinize sağlık:) Ben yulaf kepeğini yeni keşfedenlerdenim, meğer nelere kaadirmiş:))

    YanıtlaSil
  2. Merhaba iyi gunler ben bir soru sormak istiyorum simdi ben ideal kilomdayim dukan diyetinde sadece bir gunluk atak yaptim ama mesela hic dukan diyeti yapmasam, normal yasantimda persembe gunlerini saf protein gunleri yapsam bana bir yarari olur mu?

    YanıtlaSil
  3. Simla hanım merhaba ben Melisa, en güncel konu diye buraya yazmayı uygun gördüm kusura bakmayın.
    Seyir evresini hedef kiloma ulaşmaya 2 kilo kala değerlerimin bozulmasından dolayı bırakmak zorunda kaldım ve direk dukan express uygulamaya başladım dün ödül öğünü falan derken herşey çok güzeldi fakat bugün acil olarak dişimin çekilmesi gerekti. Vücut olarak çok bitkin düştüm ve dün ki gibi ödül öğünü olarak kahvaltı yaptım. Yarın saf protein yapayım diyorum yada pazartesi, perşembe saf protein mi yapsam zaten bölgesel kilo vermek istiyorum (alt taraf, kalça:)
    Hem çok üzgün hissediyorum diyetime böyle zarar verdiğim için hem de yorgun. :(
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. niye cevap alamıyorum delirmemek elde değil :(

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips