sosyal ağlarda izleyin

18.12.12

LORLU LİMONLU MUFFIN


EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME
Bu tarifi geçen cumartesi yaptığımız Dukan toplantısı için yapmıştım.Aslında sadece kıymalı poğaça hazırlamıştım ama hazır fırın ısınmışken elimdeki malzemelerle pratik bir şeyler daha hazırlamak istedim.Kurabiye yapma niyetiyle yola çıkmıştım ancak hamur sıvı olunca muffin kalıplarında pişirdim.

Herkes tarafından beğenilip tarif istenince bana da yayınlamak düştü:))

MALZEMELER:
-2 yumurta(1 sarı üstüne)
-4 yk yulaf kepeği
-1 su bardağı yağsız lor(hazır alırsanız az tuzlu tercih edin.)
-2 yk süttozu
-2 yk toz tatlandırıcı
-1 tatlı kaşığı limon kabuğu rendesi
-1 yk limon suyu
-6-8 damla limon aroması
-6-8 damla vanilya aroması
-4-5 damla tereyağ aroması
-1/2 paket kabartma tozu

Yumurta ve tatlandırıcı eriyene dek çırpılır.Süttozu eklenir.Pürüzsüz hale gelinceye dek karıştırılır.
Lor peyniri ve kepek eklenip karıştırılır.(loru blenderdan geçiririrseniz yerken ağıza gelmesini önlersiniz ve kekin dokusu çok daha güzel olur.)Aromalar ilave edilir.
En son kabartma tozu eklenip üzerine limon suyu dökülerek hamura yedirilir.
Muffin kalıplarının yarısı kadar paylaştırılır.Kalan yumurta sarısı üzerlerine sürülür.

Fırında önce 150 dakikada 15 dakika,daha sonra ısı 175 dereceye yükseltilerek 15 dk. daha pişirilir.(kontrol edip üzerinin kızarmasına göre biraz daha uzatabilirsiniz.)


İçini çekmesi için fırında soğumaya bırakılır.
Afiyet olsun:)

10 yorum:

  1. eline saglik simla..bugun yapayim bende

    YanıtlaSil
  2. az önce yaptim, muhtesem oldu!
    çok tesekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar, yine ben yine bir soru... :) Tatlandırıcı olarak splenda bulamıyorum. Stevia diye bir marka gördüm eczanede. Onu kullansam uygun olur mu? Aynı lezzeti yakalayabilir miyim?

    YanıtlaSil
  4. bunu hangi öğün yemek gerekir ?

    YanıtlaSil
  5. çok tatsız oldu :( dukan lor kurabiyesi iyiydi ama bu gerçekten tatsızdı...

    YanıtlaSil
  6. merhaba, vanilya ve tereyağı aroması herhangi bir markanın olur mu? internette bir yerde buldum almak istiyorum.

    YanıtlaSil
  7. merhaba, vanilya ve tereyağı aroması herhangi bir markanın olur mu? internette bir yerde buldum almak istiyorum.

    YanıtlaSil
  8. Kusursuz...
    Sizin limonlu tarifleri çok seviyorum ve yerken yulaf kepeği hakkımın yetmediği tarifler bunlar :)

    YanıtlaSil
  9. Merhaba. Fırını derecesi verdiğinizde fanlı olarak vermiyorsunuz sanırım maalesef benim fırınım tüm prog.larda fanlı dereceler fazla geliyor o yüzden sormak istedim genel olarak fanlı kullanmıyorsunuz değilmi. Ona göre dereceyi düşürerek yapacağım . Tariflerinizi sırayla deniyorum çok güzel sonuçlar alıyorum. Teşekkürler

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips