sosyal ağlarda izleyin

17.12.12

HİNDİ GARAM MASALA

EVRE:SEYİR(PS)-GÜÇLENDİRME
 Garam Masala çok ünlübir Hint baharatı karışımı.Hint dilinde Garam,ACI ;Masala ise 'KARIŞIM' anlamına geliyor.Garam Masala yöreden yöreye değişiklik gösterse de genel olarak kişniş, kimyon, yenibahar, zencefil, kakule,karabiber,defne yaprağı içeren güçlü bir karışım.Özellikle tavuk,hindi ve balık yemekleriyle sıkça kullanılıyor.Baharat sevenlerin bayılacağı bir tat kısaca:)

Baharat oranlarından tam emin olamadığım için  gurmenet'ten hazır almayı tercih ettim.Piyasada yerli baharatçıların da garam masala karışımları mevcut.

garam masala baharatları


MALZEMELER:
-500 gr hindi kuşbaşı
-3 çarliston biber
-1/2 su bardağı domates rendesi
-1 küçük soğan
-2 diş sarmısak
-1 tatlı kaşığı Garam Masala
-az tuz

Hindi eti yıkanarak yapışmaz bir tencerede kavrulur.Rengi tamamen beyazladığında ince kıyılmış soğan ve sarmısak ilave edilir.Beraber sotelenmeye devam edilir.Soğanlar pembeleştiğinde küçük doğranmış biber ilave edilir.Biberler yumuşadığında domates rendesi ve garam masala eklenir.Biraz çevrildikten sonra 1 su bardağı kadar sıcak su ve çok az tuz  ilave edilerek pişmeye bırakılır.Etler iyice yumuşadığında ateşten alınır.


Afiyet olsun:)


7 yorum:

  1. Tarifleriniz kadar blogunuzda lezetli. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. selam Simla hanim yine ben:)))) benden kurtulusunuz yok hep sorularim olacak ama ne yapayim sizden baska yol gösterenimde yok kitapta her sorunun cevabi yok birde siz bire bir yanitliyorsunuz bu konuda coooook tesekkürler gecenlerde yazismistik güclendirmeye gecme konusunda kilo alma endiseniz varsa bir hafta meyve bir hafta ekmek bir hafta nisastali yiyecekler baslayin demistiniz benim sorum bu üc haftalik zaman güclendirmede yaptigimiz kilo basina hesaba dahilmi birde bu üc hafta icinde ödül ögünü yapiliyorumu yoksa sonra yapmaya baslim sevgiler türkiyenin dukani:)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estafurullah Filiz:)
      Zamanda hiçbir değişiklik yok.Bu zaten sadece bir öneri.Sen kendi durumuna göre denemelisin.Normalde başlangıçtan itibaren 1.yarıda her hafta 1 kez,2.yarıda ise haftada 2 kez ödül öğünü mevcut.Bence ödülü yapabilirsin.

      Sil
  3. cok tesekkürler süpresiniz sevgiler:))))

    YanıtlaSil
  4. Merhaba benim adim zehra 8ay önce dogum yaptim ve biraz kilom kaldi tabiki sürekli geceleri cikolata yemeden uyku girmiyor gözüme calar saat gibi kalkiyorum ama artik buna bir son vermek istiyorum ve bir an önce zayiflamak istiyorum tam 8kilo fazlaligim var rica etsem bana nasil zayiflayacagima yardimci olurmusinuz

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips