sosyal ağlarda izleyin

19.12.12

TARTOLET ÇANAĞI

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME
Tartoletler bir pastaneye girdiğimde ilk dikkatimi çeken tatlılardır.Bisküvi kıvamındaki tabanı,kreması ve meyveleriyle bu tek lokmalık tartlara bayılırım:)
Tartolet çanaklarının içine krema ve meyve eklenebildiği gibi çeşitli jöleler veya sadece çikolata ile de dodurulabilirler.Ayrıca hamuru tuzlu yapılıp krem peynir,zeytin ezmesi,balık veya tavuk pateleri ile de hazırlanabilirler.

Bu tarifteki tartolet çanakları her evreye uygun.Siz evrenize göre uygun malzemeyle doldurabilirsiniz.Ben çikolata, yoğurt kreması ve portakal jölesiyle hazırladım.Ama önce çanağın tarifi:)

MALZEMELER:(9 adet tartolet için)
-1 yumurta
-1 yk yulaf kepeği
-2 yk süttozu
-2 yk yağsız süt
-1 yk toz tatlandırıcı
-4-5 damla vanilya aroması
-4-5 damla tereyağ aroması


Yumurta ve tatlandırıcı çırpılır.Süttozu ve süt eklenip pürüzsüz olana dek çırpılır.En son kepek ve aromalar ilave edilir.
Silikon muffin kalıplarının dibine bisküvi kalınlığında( herbirine sadece 1 kaşık olacak şekilde ) paylaştırılır.
150 derecelik fırında önce 15 dk.sonra derece 175'e yükseltilerek 15dk daha pişirilir.
Fırın içinde soğumaya bırakılır.

Tartoletler piştiğinde kabaracak ,tersini çevirdiğinizde ortası çukur kalacak.

İçi için hazırladığım dolgulardan evrenize göre tercih edebilirsiniz.

LİMONLU YOĞURT KREMASI(atak için)
-2 yk yağsız süzme yoğurt(yağsız yoğurdu süzerek)
-1 yk toz tatlandırıcı
-1 yk süttozu
-4-5 damla limon aroması
-4-5 damla vanilya aroması

Tüm malzemeyi iyice çırpın ve tartoletleri doldurun.(güçlendirmede üzerine çilek ve orman meyveleri de çok yakışır.

ÇİKOLATA DOLGUSU(atak hariç)
-2 yk süttozu
-1 yk toz tatlandırıcı
-1 tatlı kaşığı kakao
-1 yk sıcak su
-fındık aroması(tercihen)

Tüm malzemeyi iyice karıştırın ve tartoletleri doldurun.(kakao koymadan atak için de uygun.)

PORTAKAL JÖLESİ(atak hariç)
Bunun için daha önce yaptığım portakal reçeli'nin suyundan kullandım.1 tatlı kaşığı toz jelatini 1 çay bardağı soğuk su ile eritip içine 2 yk reçel suyundan ilave edip(tırnak ucu kadar da turuncu gıda boyası attım.) hafif kıvam bulduğunda tartoletleri doldurdum.Üzerini çikolata sosla süsledim.



Ayrıca 1 yk nişasta,1 su bardağı süt ve tatlandırıcıyla hazırlayacağınız kremayı da çeşitlendirerek kullanmak mümkün.Tamamen yaratıcılığınıza kalmış.

Afiyet olsun:))

                                                                                                                      

40 yorum:

  1. offf simla bu ne yahuuu.. bir harikasın.. eti cin gibi olmuş

    YanıtlaSil
  2. çok güzel bir görüntü.. güçlendirme de çilekle yapacağım.. 2 hafta sonra :)) emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Selam;

    Tartolete bayılırım hele ki dukanda yapabileceğimi görmek beni inanılmaz sevindirdi.

    Yulaf kepeği yiyemeyenler için bir önerim var. Daha önce bu tariften bahsedildi mi bilmiyorum ama,

    Yağsız yogurt, yagsız peynır iyice karıstırılır, içine yulaf kepeği ve nane eklenir. Süper bir haydari oluyor :) bir de yemek için karıştırıldıktan sonra 3-4 dk beklemek gerekli yulaf kepeği hafif şişiyor ve ağızda pötür pötür bir his uyandırmıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba ben yeni başladım ve bazlamayla kahvaltımı kullanıyorum bu yulaf kepğini bazlama da kullanıyorum die gün içerisinde kullanmıyorum kullanmam gerekir mi ve atak evresindeyim

      Sil
  4. olmadı olmadı olmuyor :( planım bunu yapıp içini de light krem şanti ile doldurmaktı(harika bişeydi kremşanti elinize emeğinize sağlık) ama bunlar balon gibi şişti kaplara yapıştı. Heralde aliminyum kap kullandığımdan :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. alimunyum kaplar tek başına kullanım için uygun değil.ya çok yağlı bir hamur olmalı ya da kağıt kalıplarla kullanılmalı.silikon kalıpla olacaktır.

      Sil
  5. Cheesecake yaptım, şimdi de tartoleti deneyeceğim. Simla hn, acaba her ikisi için de limon jöle yapmak istesem, limon suyu seker ve nişastayı biraz pişirip sonra eritilmis toz jelatin eklesem olur mü, yoksa çöpe mı gider?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında jelatine gerek olmadan sadece nişasta bile yeterli ama limonu fazla kullanmamak lazım.

      Sil
    2. Cirparken mixer kullanıyor musunuz, yoksa elde de ayni sonuc çıkar mı?

      Sil
    3. elde tel çırpıcıyla yaptım bunu.

      Sil
    4. Ok, elde çarptım ben de, çok tsk, limonlu sos çok lezzetli oldu, yarın ise götürmek üzere hazırlar:)

      Sil
  6. Simla hanim,

    Ellerinize saglik. Siz ve tarifletiniz olmasaydi: dukan, esim ve benim icin cekilmez olacakti, iyi ki varsiniz. Isten gelir gelmez yaptim. Mukemmel lezzet.
    Tesekkurler

    YanıtlaSil
  7. Bu tatlandırıcıyı nereden alabiliriz acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eczanelerde ve büyük marketlerde splenda,stevya,takita formtat60 veya takita stevya olarak bulunabilir.

      Sil
  8. offf diyorum, yedim bitirdim parmaklarımı :)) ellerine sağlık simla, facebooktan da takip ediyorum tariflerini burdan da ve müthiş müthiş müthiş..

    YanıtlaSil
  9. üzerinde yağsız yazmıyor ama süttozu pınarın süttozunu kullansak olur mu? siz ne kullanıyorsunuz?

    YanıtlaSil
  10. Gülcen afiyet olsun,beğenmene sevindim:)

    senay,Pınar uygun.zaten yağı %1 civarı.

    YanıtlaSil
  11. kekine yag aromasi yerine limon aromasi katmisim, biraz fazlasiyla eksi oldu :) ustelik hamuru malesef sizinki gibi olmadi. benimkilerin ici kolaylikla acildi ve kremasini icine surdum :) tadi muhtesem oldu, tesekkurler Simla hanim :)

    YanıtlaSil
  12. az once yaptigimi evdeki canavar kardesim silip supurdu, bende yeniden denemek icin tekrar mutfaga girdim.
    yanlisi nerde yaptigimi buldum.
    süt eklemeyi unutmusum, aklim nerelerdeyse :)

    YanıtlaSil
  13. Merhaba, ben Dukan'a 7 Ocak'ta 79 kilo ile başladım. 20 yaşındayım ve 1.71 boyundayım. Neredeyse 1 ay olacak başlayalı ama ben sadece 75 kiloya düşebildim. İnsanlar 1 haftada 4-5 kilo verdiklerini söylüyorlar. Bu da moralimi bozuyor. He bir de, ben çok tatlı delisi biriyim. Bu nedenle sayfanızdaki tatlı tariflerini iki günde bir uyguluyorum. Bu benim diyetimi duraklamaya sokmuş olabilir mi? Biraz rahatlatılmaya ihtiyacım var sanırım.

    YanıtlaSil
  14. Merhaba Simla, elinize sağlık

    Marketlerde satılan diabetik reçeller kullanılabilir mi acaba?

    Birde 2+0 ile bölgesel incelirken total kiloda düşüş olurmu acaba?

    (Siteniz dukanın kitabından daha aydınlatıcı açıkcası. Teşekkürler emeklerinize...)

    YanıtlaSil
  15. kaç tan yeme izni var

    YanıtlaSil
  16. kaç tane yeme izni var

    YanıtlaSil
  17. Merhaba :) ben daha atak evresindeyim. Sarellenin şekersiz çikolataları var acaba uygun mu yemek için bu evrede veya ilerisi için ?

    YanıtlaSil
  18. sevda kepek limitine göre ayarlamalısın miktarı.

    YanıtlaSil
  19. hazır ürünler uygun değil.sarelle de öyle:)

    YanıtlaSil
  20. Seyir evresinde kendi yaptığımız şeker eklenmemiş reçellerden tatlı yapma imkanımız var mı?

    YanıtlaSil
  21. meyve izinli olmadığından uygun değil.

    YanıtlaSil
  22. Simla bayıldım... enfes... müthiş... anlayacağın üzere hala yerken yorumumu yazıyorum :-) harikasın yine...

    YanıtlaSil
  23. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  24. Merhaba , ben fransada yasiorum dukan dieti burda cok uygulayqn oldu ve bende su an atack gunumdeyim ama ben 7 gun yapicam atack sadece 10 kilom var Surimi ve soja cok uyumlu ve pastalarinizi yaparke agar agar diye urun ekledi dr dukan japonyada keklerin icine katiliomus yani fransiz sitesine girdiginiz zaman urun siparis edilir sabahlarida galleta seklinde son d avoine la kesinikle acikmiosunuz tavsiyem ablam 120 kilodan 75 kiloya duStu 5 ayda gorusruz

    YanıtlaSil
  25. Merhaba bu tartöletleri tuzlu yapıp, içerisine közlenmiş patlıcan konservesi koyarak patlıcanlı tartöletler yapacağım. Bu fikri sizden ilham aldığım için çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips