sosyal ağlarda izleyin

17.9.12

VİŞNE SOSLU ISLAK KEK

EVRE:GÜÇLENDİRME
Vişne ve kakaonun uyumuna bayılırım.Hele de ıslak kekse hiç dayanamam.
Ben tarifleri genede günlük olarak yapıyorum.Böylece  hem  limitleri aşma riskim olmuyor hem de hergün farklı bir çeşit deneyebiliyorum.Vakti olmayıp haftalık yapacaklar malzemeleri arttırıp yapabilirler ama kakao içeriği nedeniyle her gün yenmemesi gerektiğini de hatırlatmış olayım.
 MALZEMELER:
sosu için:
-1 porsiyon vişne(yaklaşık 12 adet-ben donmuş kullandım.)
-1 tatlı kaşığı toz tatlandırıcı

keki için:
-1 yumurta
-2 yk tam buğday unu
-1 yk toz tatlandırıcı
-2 yk yağsız yoğurt
-2 yk yağsız süt
-1/2 paket kabartma tozu
-1 tatlı kaşığı kakao
-6-7 damla vanilya aroması
-3-4 damla rom aroması

Vişneler tatlandırıcı ile birlikte hafif yumuşayıncaya dek pişirilir.
Soğuduğunda kalıbın dibine dökülür.(benim kalıbım orta boy bir kase büyüklüğünde.günlük pişirme için ideal.arzu edilirse muffin kalıplarında da yapılabilir.)

Yumurta ve tatlandırıcı iyice çırpılır.Yoğurt ve süt eklenip karıştırılır.
Un,kakao ve kabartma tozu başka bir kapta karıştırılır.Yumurtalı karışıma eklenir.
Aromalar da ilave edilip mikrodalgada 700 watt'da 5dk. ya da önceden ısıtılmış fırında 180 derecede yaklaşık 30 dk.pişirilir.

not:2 yk tam buğday unu kullandığınızda günlük 2 dilim tam buğday ekmeği hakkınızı yememelisiniz.

Afiyet olsun.

 

5 yorum:

  1. gunluk tarif-lere-lerine ben de bayiliyorum. Tesekkurler !

    YanıtlaSil
  2. Çok lezzetli oldu, yine az malzeme ile süper pratik bir tarif, elinize saglık. Bir de yanında Kuzey Güneyi seyredebilseydim çok iyi olurdu:)

    YanıtlaSil
  3. orta boy bir kaseden kaç tane çıkıyor?? kase boyutunu kestiremedim..

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips