sosyal ağlarda izleyin

13.9.12

KÜMBET PASTA

EVRE:SEYİR-GÜÇLENDİRME
Seyirde nişastanın 1 yemek kaşığı olduğu onaylanınca ne zamandır yapmak istediğim tarifleri sıraya koydum.
Dukan usulü olduğuna kimsenin inanmayacağı harika bir pasta oldu:))

MALZEMELER:
KEKİ İÇİN:
-2 yumurta
-4 YK yulaf kepeği
-1 çay bardağı süt
-2 yk toz tatlandırıcı
-1 tatlı kaşığı kakao
-1/2 paket kabartma tozu
-4-5 damla vanilya aroması

KREMASI İÇİN:
-1 su bardağı yağsız süt
-1 yk toz tatlandırıcı
-1 yk mısır nişastası
-4-5 damla vanilya aroması
-4-5 damla hindistan cevizi aroması(yoksa sorun değil,varsa şahane oluyor:))

Yumurta ve tatlandırıcı iyice çırpılır.Süt eklenir.Kepek,kabartma tozu ve kakao karıştırılır ve karışıma eklenip karıştırılır.Yuvarlak bir fırın kabında yaklaşık 35-40 dk.kadar kontrol edilerek 180 derecede pişirilir.İyice soğuduğunda enlemesine ikiye kesilir.
(Veya benim yaptığım gibi malzemeleri 2 seferde mikrodalgada 700watt'da 6 dk pişirebilirsiniz.ben ikincisinin kakaosunu daha fazla koymuşum fotodaki renk farkı o yüzden:))


Pişirmek için 1,5lt'lik cam fırın kabı kullandım.



Kekin bir parçası derin bir kase içine,ortası çukur kalacak şekilde yerleştirilir.


Nişasta,tatlandırıcı ve süt soğukken iyice karıştırılır ve ateşe alınır.Sürekli çırpılarak iyice koyulaşana dek pişirilir.Aromalar eklenir.

Sıcak muhallebi kekteki boşuğa doldurulur.

Üzeri ikinci parça kekle kapatılır.(benimki biraz parçalandı.ama sorun değil nasılsa altta kalıyor.)

Buzdolabında 5-6 saat dinlendirilen pasta ters çevrilerek servis tabağına alınır.


Dilimlenerek servis edilir.



AFİYET OLSUN:)

38 yorum:

  1. harikasın simlacım, bu nedir böyle..

    YanıtlaSil
  2. ilkay'cım sağol,denemelisin mutlaka:)

    YanıtlaSil
  3. ellerinize sağlık harika görülüyor şimdiden canım çekti h.sonu misafirim gelecek ne yapsam diye düşünüyordum

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık canım müthiş görünüyor :)

    YanıtlaSil
  5. Peki ters cevirirken kaba yapismamasi icin yapmamiz gereken bisey varmi?

    YanıtlaSil
  6. teşekkürler:))

    yapışmadı çok kolay çıktı.risk almamak için kasenin içi streçle kaplanabilir ama.

    YanıtlaSil
  7. çok güzel görünüyordu. hemen yaptım. yalnız belki kek çıkmaz diye (genelde bu sorunu yaşıyorum) içine 1 y.k.zeytinyağ koydum. bence mükemmel bir tatlıydı. yarısını dün yedim. sadece benim muhallebi bu kadar koyu olmadı:)ELLERİNİZE SALIK

    YanıtlaSil
  8. Love your blog, in fact arrived by checking yahoo and google for a comparable issue to this post. Which means this might be a late post nevertheless keep up the great work.

    YanıtlaSil
  9. Merhaba,
    Kekin hamuru sulu oldu. Ne yapmam gerekiyor

    YanıtlaSil
  10. yaptım oldu sizinki gibi güzel gözükmüyor belki ama lezzet açısından fena olmadı sanki ilk deneme ama yapmaya devam

    YanıtlaSil
  11. seyire geçince ilk işim bu pastayı denemek :) olucak ...

    YanıtlaSil
  12. seyir evresinde nişasta kullanılabilirmi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabi:)) http://www.dukandiyetitariflerim.com/2012/09/misir-nisastasi-hakkinda-guncelleme.html

      Sil
  13. ben aynı ölçülerle yaptım ama hamurlarım çok incecik oldu. yani şöyle söyliyim pastamın olmuş halinin çapı 10 cm :D bir hatamı yaptım acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kalıbın büyüklüğü ne kadardı peki?kek çekti mi?:DD

      Sil
    2. Üç boy kapaklı borcamımın en küçüğünün içine döşedim ilk parçayı, 10 cm filan o da, daha büyüğü büyük kaldı kümbet yapamazdım öyle yani :) üst parçasını da bir büyük boy borcamımın kapağıyla yaptım denk geldi ama minyatür pasta oldu, kayınvalidem güldü bana :D

      Sil
  14. Muhteşem bir tarif! Ben kakao yiyemediğim için keki sade yaptım-hamura toz mahlep ve 1-2 damla pötibör aroması ekledim, nefis oldu- Bir de Dukan'ın sitesindeki tariflerden 2 kaşık yulaf kepeğine 1 kaşık buğday kepeği kullanılıyor. Tavsiye ederim, özellikle ekmek yapımında gerçeğini aratmıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eline sağlık:)
      buğday kepeği yulaf kepeği hakkımızın 1 kaşığı yerine öneriliyor.ama daha çok kabızlık durumlarında.ben hiç kullanmadım ama denenebilir tabi:)

      Sil
  15. Keki ortadan kesmek yerine aynı ölçüden mı 2 tane yaptınız, yoksa ölçüyü 2 ye bölüp ayrı ayrı mı pişirdiniz acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ölçüyü 2'ye bölerek yaptım.yani her bir kekte 2 yk yulaf kepeği var:)

      Sil
  16. Teşekkürler, bir de, netten bir kaç aroma siparişi vereceğim, epeydir sormak istiyordum size, hindistan cevizi aromasını kullanmışsınız, hindistan cevizi bu kek veya diğerleri için kullanılamaz mı? sınırlı mı, izinli mi acaba? aroması veya kendisini kullanmamız farkeder mi? Tşk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hindistan cevizi yağlı bir besin olduğu için kullanımı izinli değil malesef:)

      Sil
  17. süper tek kelimeyle ben kekin bir tanesini kakaolu diğerini ise kahveli yaptım o da güzel oldu bu da güzel oldu teşekkürler (derya)

    YanıtlaSil
  18. dukan diyetinde değilim ama düşük kalorili beslenmeye çalışıyorum, kilo problemim yok. vanilya aroması yerine 1 paket şekerli vanilin, hindistan cevizi aroması yerine 1-2 yemek kaşığı hindistan cevizi olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler, açıkçası size ve tariflerinize hayranım, karnıbahar kısırını falan yaptım ve çok beğendim sadece baharatını tutturamamışım :) şey bir de tat'ın hardalı dukan diyeti için uygun mu? içindekilerde şeker yazmıyor ama.

      Sil
  19. Merhaba, su anda bu tarifi yapıyorum ve kek hamuru cok sıvı, bu normal mi yoksa kepek miktarını arttırmalı mıyım? sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. unla yaptığımız gibi koyu bir kıvamı olmuyor kepekle yapılan keklerin.nesıl oldu?

      Sil
  20. Cevap yazdım sanıyordum ama ulaşmamış malesef :( guzel oldu tarif ama ben kepeği sdc ekmek olarak sevebiliyorum :) krema çok lezzetliydi ama. Paylaşımlarınız için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  21. Pasta üzerinde yaban mersini var sanırım... Yaban Mersin'i seyir aşamasında yenilebiliyor mü?.. Lütfen acil cvp :)) tsk

    YanıtlaSil
  22. Cok ozurdilerim surekli soru soruyorum ama bu tatlilar icin en uygun öğün hangisi olur. Yanlış bisi yaa istemiyorum çok iyi gidiyorum sayenizde :)

    YanıtlaSil
  23. süper bi tarif elinize sağlık yaptım çok beğendim ama krema o kadar koyu olmadı çok cıvık oldu tarifi bire bir uyguladım nerde yanlış yaptım anlamadım :(

    YanıtlaSil
  24. merhaba,
    teşekkürler.nişasta az gelmiştir.tepeleme olmalı.

    YanıtlaSil
  25. merhaba :)
    içinin boş olması için özel bir şey yaptınız mı yoksa kendisi mi öyle oldu?
    Bir de ben keki tek seferde pişirmeyi düşünüyorum o zaman da kekin içini çıkartmalı mıyım kestikten sonra

    YanıtlaSil
  26. tarifte yazdım aslında nasıl boşluk olduğunu ama anlaşılmyor sanırım.
    keki ikiye böldükten sonra bir parçasını kendi capından küçük bir kasenin dibine döşeyince ortası boş kalıyor zaten.

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips