sosyal ağlarda izleyin

20.9.12

SÜT REÇELİ(DULCE DE LECHE)

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME
Her muhteşem tarifte iyi ki Dukan'a başlamış,iyi ki bu blogu açmış ve iyi ki sizleri tanımışım diyorum:)
Dukan'dan önce de yeni tarifleri denemekten hoşlanırdım ama bu kadar değişiklerine pek rastlamamıştım.Tarifler zaten değişik bir de Dukan'a uyarlarken hepsi birbirinden orijinal oluyorlar.
Süt reçeli de bunlardan biri.Takipçilerimden Seher bana mail atıp arkadaşının blogundaki tarifi benimle paylaşmasaydı kimbilir ne zaman karşılaşacaktım bu tarifle.(çok teşekkürler Seher:))

Süt Reçeli(dulce de leche) bir güney Amerika tatlısı.Süt ve şekerin karamelize olana dek kaynatılması esasıyla yapılıyor.Tek başına yenebildiği gibi birçok başka tarifte de  sos olarak kullanılabiliyor.(Detayları cafefernando-cenk  çok güzel anlatmış.mutlaka okuyun:))


Tarifi tıklayıp da fotoğrafı görünce denemeden olmayacak dedim.


Daha önce yeni tariflerde birkaç denemede sonuca ulaşmış olsam da bu sefer ilk denemede başardım:)

Sütlü karamel tadında nefis bir reçel oldu.Bir dilim kızarmış dukan ekmeği üzerinde sabah kahvaltılarınızı şenlendirmek üzere mutlaka denenmeli:))


edit:ilk yaptıgımda suttozu kullanmıstım fakat sonrakı denemelerde cıkarınca da oldugunu gordum.kullanmaya gerek yok yanı.
MALZEMELER:
-1/2 lt süt(ben %1,5 yağlı kullandım.)
-3 yk toz tatlandırıcı(karamelize olabildiği için tercihen takita formtat60)
-1/4 çay kaşığı karbonat

Süt tencereye alınır.(tencereyi önceden su ile çalkalarsanız süt dibine tutmaz.tercihen teflon kullanın ki risk almayın.)
Kaynamaya başladığında ateşin altı kısılır ve üzerinde biriken kaymak sürekli toplanır.

Sütün rengi  ve kıvamı hafif değişmeye başladığında tatlandırıcı eklenir.(Yaklaşık 45dk kaynayıp ve miktarı azaldıktan sonra)
Tatlandırıcı iyice eriyip bir taşım daha kaynadığında karbonat eklenir.(Bu esnada hızla kabarıp taşabilir.Dikkat.)Karıştırarak taşması önlenir.

Karışımın rengi ve kıvamı iyice koyulaşana dek karıştırılarak pişirilmeye devam edilir.Koyu reçel kıvamını aldığında süt reçeliniz hazır demektir.


Ilındığında kavanoza alınır ve soğuduğunda yemeye hazırdır.
Afiyet olsun.



Ben soğumasını beklemeden fotoğrafladım.İyice soğuduğunda daha katı bir kıvamı olacak.

35 yorum:

  1. simlacigim, eline saglik. Takita Formtat 60 mi kullanmak gerekiyor karamelize olmasi icn yoksa baska bir tatlandirici da oluyor mu?

    YanıtlaSil
  2. harika... başka kelimeye ne hacet üstteki soru benim de sorumdur:)

    YanıtlaSil
  3. simla ellerine saglık, hemen yapalım geldi ama sutum yok maalesef... Topladığımız kaymakları naniyoruz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. ben attım.zaten kaymak demeye bin şahit ister.zar gibi çıkıyor.

      Sil
  4. takita kullandım evet.ekleyeyim tarife atlamışım:)

    YanıtlaSil
  5. tadı nasıl çok merak ettim neye benziyor????

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. karamelli yumuşak şekerlemeler vardır ya hani.onlar gibi.mesela toffifee:)

      Sil
  6. Bu salı için reçel yapmam gerekiyordu bir türlü ne reçeli yapacağıma karar verememiştim. Bu akşam deneyeceğim; umarım yapabilirim. Size de çok teşekkür ederim, hem karar vermem de yardımcı olduğunuz için hem de farklı bir lezzeti keşfetmeme yardımcı olduğunuz için. Hoşçakalın!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım deneyip beğenirsin.ben teşekkür ederim:)

      Sil
    2. Yaptımmmm! D: bir yandan da mutlu oldum ama sizin resimdeki gibi olmadı açıkçası. daha yoğun kıvamda ve daha açık renk oldu :/ :D

      Sil
    3. tadını bğendiysen sorun yok.her elden farklı çıkıyor:)

      Sil
  7. simla hanım ben kayseriliyim avşarım kendimize has yöresel bir süt corbamız var bulgur ve sutle yapılıyor kırmızı toz biberle servis ediliyor yulaf kepegi de haşlanırken bulgur gibi kokuyor eger boyle bi tarif cıkarırsam size nasıl ulastırabilirim ayrıca guclendirmede olanlar içinde nisasta ogunu alternatifi olabilir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba:)
      eminim nefis oluyordur.facebook sayfamdan diğer arkadaşlar gibi gönderebilirsin.veya mail atabilirsin dukandiyetitarifleri@gmail.com

      Sil
  8. merhabe,blogunuz cok guzel,bende dukanla 14 kilo verdim.guney amerika Sili´de oturuyorum.bu tarif recel gibi degilde sogutulup puding olarak tuketilir buralarda.elinize saglik:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim:)
      puding gibi yemek için oldukça tatlı aslında.
      ama eminim ki orijinalinin tadı harikadır:)

      Sil
  9. Blogunuz sayesinde Dukan diyeti zulüm değil keyif oldu! Süt reçelini yaptım, Arjantin'den gelen dulce de leche'nin aşağı yukarı aynısı oldu (ben biraz fazla pişirdim, azıcı koyu oldu), lezzet şahane!
    Arayı açmayın, tariflerinizi takipteyim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun:)
      Orijinalini tatma şansım olmadı ama benziyor diyorsan ne mutlu:)

      Sil
  10. Karamel oldugunda da bitter cik.koy ve vanilin al sana nutella super findikta koy

    YanıtlaSil
  11. Denedim, bayıldım. İkinci turda tatlandırıcıyı azalttım, biraz daha sulu bıraktım ve şimdi kahve kreması yerine kullanıyorum. Özlediğim kahve keyfi, muhteşem bir yenilikle geri geldi. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  12. Ben bunu yaptım pekte güzel oldu sonra çabuk soğusun diye buzluğa attım dondu aynı dondurma gibi oldu:)) zaten regl dönemindeyim oturdum başına hepsini bitirdim:((( doğrumu yaptım yalnışmı yaptım bilemiyorummmm

    YanıtlaSil
  13. Harika muhteşem kimse erinmesin herkes yapsın sadece bu lezzet için dukan yapılır herşey için teşekkürler simla hanım

    YanıtlaSil
  14. bu süt reçeli bela bişey ya :) Dün ölçüsünü 2ye katlayarak yaptım. 3 küçük kavanoz reçelim oldu. ben biraz daha duru bıraktım. Buz dolabında soğuttum. Tadına baktığımda elimden bırakamadım. 1. kavonozu o anda yedim bitirdim :( kalan 2 kavanozuda şu anda. çok pişmanım. belkide duraklaya giricem hakkettim :( pişmanım. Hem aç gibi hepsini tükettim. hemde süt reçelim bitti :((((

    YanıtlaSil
  15. Gamze çok haklısın.Bu kadar lezzetli birşey olamaz hakikaten:)
    biraz uzak durmanda fayda var bu durumda:)

    YanıtlaSil
  16. merhaba, süt reçeli buzdolabında ne kadar süre saklanabilir ?

    YanıtlaSil
  17. İzmir'den Jale27 Haziran 2013 19:11

    Selam !
    Ben bunun normal şekerle olanını yapıp ocaktan almaya yakın içine cikolata atıp eritmiştim, ekmeğe sürmek için ..

    .Atak 3. Gündeyim ve şu anda ocakta kaynıyor kendisi ..
    Sizin tavsiyenizle takita formtat 60 ile yapıyorum ...seyire geçince içine kakao eklemeyi planlıyorum ( ya da bitter çikolata olabilir mi bilemiyorum ? ) ,krebime sürebileceğim bir kahvaltılık olabilir ...

    Bir fikir olabilir diye paylaşmak istedim .Çikolatalı yada kakaolu süt reçeli ...nasıl ??? :)) Tarifler için çok teşekkür ederim ...Sevgilerimle ...

    YanıtlaSil
  18. bana takita form tat 60 dokunuyor.diğer tatlandırıcılarla yapsak?

    YanıtlaSil
  19. Stevia ile olur mu ki acaba ??

    YanıtlaSil
  20. nedir bi takita format.nerede sayilir

    YanıtlaSil
  21. Yaa benim reçelim pek olmadı :( dibi çok tuttu teflon kullandım dibini ıslattım da ama olmadı niye ki!!!!!???

    YanıtlaSil
  22. Tadı gerçekten çok güzel oldu ama neden bilmem kıvamı höşmerim gibi.Görsel bir kesilme olmadı süt kaynarken ama kıvamı öyle.Tarifi bire bir uyguladım,nerede hata yapmış olabilirim acaba? :(

    YanıtlaSil
  23. Reçeli yaparken çıkan süt kaymaklarını yiyebilmemiz mümkün mü acaba

    YanıtlaSil
  24. merhabalar simla hanım ellerinize sağlık öncelikle.. tariflerinizde gördüğüm kadarıyla dondurmalarınızı hep saleple denemişsiniz.. bir de süt reçeliyle denemenizii tavsiye ederimm harika oluyorlar.. ;) özellikle kahveli dondurmada bayılıorumm..
    1 ölçü süt reçeli
    1 kutu %4lük süt kreması
    1 su bardağı light süt
    1 yemek kaşığı nescafe


    YanıtlaSil
  25. Ben light gunluk keci sutu kullandim sut tozu yerine yorsan yagsiz tuzsuz lor koydum tatlandirici yerinede zencefil ve tarcin koydum cok guzel oldu ama az pisirdim biraz beyaz renkli oldu ama cok guzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bide yulaf kepegi koydum ona ragmen suttende olabilir xd

      Sil
    2. tamamen farklı olmus:) ama begendıysenız sorun yok:)

      Sil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips