sosyal ağlarda izleyin

19.9.12

ELMALI KITIR(ELMALI CRUMBLE)

EVRE:SEYİR-GÜÇLENDİRME-KORUMA
Crumble(ing:parçalanmış) adını dağınık görünümüne borçlu olan bu  İngiliz tatlısı, elma,erik,böğürtlen gibi meyvelerin hafif pişirilip üzerine un,tereyağ ve şekerden oluşan tart hamuru parçalanıp dökülerek pişiriliyor.Benim denememe vesile olan ise custard sos tarifimi görünce canı crumble çeken  sevgili takipçim erkmen:)
Ben de custard sosla servis ettim ama vanilyalı dondurma da çok yakışır.

Yağsız nasıl yaparım acaba diye araştırırken bazı tariflerde üstü için ekmek kırıntıları da kullanıldığını gördüm.
Ben üzeri için tam buğday unuyla bir kek yapıp ,bayatlaması için 1 gece tezgah üzerinde üzerini kapatmadan beklettim.Elinizde yulaf kepeğiyle veya tam buğdayla yapılmış bayatlamış kekiniz varsa onu da kullanabilirsiniz.

MALZEMELER:
Altı için:
-1 adet orta boy elma
-1 yemek kaşığı goji berry
-1 tatlı kaşığı toz tatlandırıcı
-4-5 yk su
-1çay kaşığı tarçın

Üstü için:
-1 yumurta akı
-2 yk tam buğday unu
-2 yk yağsız yoğurt
-2 yk yağsız süt
-1 yk toz tatlandırıcı
-4-5 damla tereyağ aroması
-4-5 damla vanilya aroması
-1/4 paket kabartma tozu
-1 tatlı kaşığı z.yağ(fırınlamadan önce)

Yumurta akı iyice çırpılır.Süt,yoğurt ve tatlandırıcı eklenerek karıştırılır.Kuru malzemeler de katılarak 180 derecede 25dk kadar pişirilir.(ya da mikrodalgada 700 watt'da 5 dak.pişirilir.)Bayatlaması için 1 gece kadar tezgah üzerinde üzeri kapatılmadan bekletilir.

Elma ufak ufak doğranır.Su,tatlandırıcı,gojiberry ve tarçın eklenerek hafif rengi dönene dek pişirilir.

Kek parçalara ayrılır ve rondodan geçirilir.



Fırına dayanıklı kaselerin dibine elmalı harç paylaştırılır.


Üzerlerine parçalanmış kek ilave edilir.1 tatlı kaşığı z.yağ sprey yağdanlıkla püskürtülür.(1 tatlı kaşığı yağ 8 fıs ediyor:))


Fırında 170 derecede üzerleri kızarana dek pişirilir.

 
NOT:-seyirde1,5 yk tam buğday unu=1 tolere
-güçlendirmede 2 yk tam buğday unu 2 dilim tam buğday ekmeği yerine kullanılabilir.
-1 orta boy elma seyirde 1 tolere veya güçlendirmenin ilk yarısı için günlük meyve hakkınızdır.

Afiyet olsun.

12 yorum:

  1. Ah!Ben güçlendirme evresini görebilecekmiyim acaba :) Daha yolun başında bir minik dukan olarakdan :)
    Ellerinize sağlık, elmalı kıtır harika görünüyor.
    Ben birşey sormak istiyorum, Atak seyir ve güçlendirme evresinde günlük yumurta kullanımı en fazla ne kadar olmalı?
    Teşekkürlerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fulya merhaba;
      teşekkürler:)
      merak etme günler su gibi geçecek:)
      Yumurta bizim olmazsa olmazımız:)Beyazı saf protein ve sınırsız tüketilebilir.
      Sarısı ise yağlı olduğundan ve kolestrolü etkileyebileceğinden sınırlamakta fayda var.Eğer kolestrol sorunun varsa haftada 3-4 sarı yoksa ve olmasını istemiyorsan günde 1 sarıya düşürebilirsin.

      Sil
    2. evet şimdi kitabı aldım bende, DNR kapanmak üzereydi yetiştim aldım.Kitapdada okudum kolestrol açısından az yemekte fayda var demek.Ben hiç ölçtürmedim bilmiyorum ama ölçtürmekte fayda var.
      Bu arada ilk krep denememi yaptım yulaf kepeği ile ama ilkini pek sevmedim lor ekleyip birde öyle denedim daha iyi oldu :) Umarım başarıcam :)
      Sevgilerimle, teşekkürler.

      Sil
  2. Güçlendirmenin 2. Yarısında meyve miktarı artıyor mu?

    YanıtlaSil
  3. Ah Simla hn, ellerinize saglık, günlerdir giremediğim bloğunuza girince haftalardır hayalini kurduğum tarifle karşılaştım , harikasınız, çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim:)sayende çıktı ortaya tarif:)

      Sil
  4. 2 haftadır sayfanızı takipteyim...tebrikler harika bir blogunuz var..
    şu süt reçelini takita plusla yapabilir miyim.. Cevap hayır ise neden hayır?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      takita plus'taki sorbitol bize uygun değil.sukraloz içerikli takita formtat60 uygun.

      Sil
  5. merhaba çok harika bir blogunuz var diyetin başında çok faydalı bilgiler öğrendim.ben tatlı krizleri çok olan birisiyim ve uzun süredir kilo veremiyorum bu krizleri önleyecek bir formülünüz var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler tatlıcı:)
      bu çoğumuzun sorunu(ydu) aslında:)protein ağırlıklı beslenmenin en güzel yanı da tatlı krizlerinden yavaş yavaş kurtulmamızı sağlaması.
      yeter ki başlangıçtaki ataklara direnebilelim.
      tabi ki dukan'a uygun tatlı tariflerinden de faydalanabilirsin.

      Sil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips