sosyal ağlarda izleyin

13.9.12

TAVUK ÇIĞIRTMASI

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME
 Daha denenmemiş tavuk yemeği kaldı mı acaba diye düşünürken dün tv'de gördüm bu tarifi.Azerbeycan'da sıklıkla yapılan bir yemekmiş.Hazır tavuk varken hemen denedim:)Biraz da kendime uyarladım.Sonuç beklediğimden daha güzeldi.Kuru kuru tavuk yemekten bıktıysanız mutlaka deneyin.

Bu malzemelerimle 3 kişi rahatlıkla doyacaktır.

MALZEMELER:
-1/2 kg tavuk göğüs(dilimlenmiş,inceltilmiş)
-1 orta boy soğan(atakta küçük bir parçaya izin var)
-3 yumurta(sabah yediyseniz 1 tam yumurtaya 3 yumurta akı olarak da yapabilirsiniz.)
-2-3 dilim çemensiz pastırma
-arzu ettiğiniz baharatlar
-1 tutam maydanoz


Soğanlar piyazlık doğranır ve kendi suyunda kavrulur.(ben biraz yakmışım:))


Tavuk parçaları üzerine yerleştirilir ve pişmeye bırakılır.


Tersi çevrilir ve dilimlenmiş pastırmalar eklenir.İyice suyunun salıp çekene dek pişirilir.

Yumurtalar çırpılır ve tavukların üzerine dökülür.Üzerine kapak kapatılarak iyice pişirilir.
Maydanozla servis edilir.

7 yorum:

  1. cemensiz pastirmayi tam anlayamadim.ben amerikada yasiyorum, normal pastirmanin yanindak cemenleri alsam ayni islevi gorur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet burada çemeni ayıklanmış olarak da satılıyor.yani siz de o şekilde yiyebilirsiniz.

      Sil
  2. Simla Hanim,
    pastirma olarak cemensiz et pastirma mi yoksa hindi pastirma mi kullaniyorsunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her ikisi de kullanılabilir.Aşırı tuzlu olduğu için fazla tüketmemekte fayda var yine de.

      Sil
  3. merhaba herkese, bugün yaptım bu yemeği ve günler sonra ilk defa lezzetli bir şey yedim, çok teşekkürler simla... eşim asla dukan yemeği yemem derdi. birlikte yedik ve bu normal yemek ama dedi :)

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips