sosyal ağlarda izleyin

1.6.12

ROKOKO



EVRE:SEYİR-GÜÇLENDİRME
 
krem şanti 'yi yaptığım gün twitter takipçilerimde sevgili Elif Rokoko yaptığından bahsedip tarifini vermişti:)
Ben de deneyeceğime söz vermiştim kendisine.Ben biraz daha farklı yapmakla beraber yerken aynı hazzı aldığımı söylemeliyim:)Dondurma makinesine gerek kalmadan dondurma keyfi yapabilmek için mutlaka deneyin derim:)

MALZEMELER:
Dondurması için:
-2 yumurta akı(sarıları bisküviye)
-5 yk toz tatlandırıcı
-2 su bardağı yağsız süt
-2 tatlı kaşığı toz salep
-1 tatlı kaşığı kakao
-4-5 damla vanilya aroması

Bisküvisi için:(Bisküvi yapmak yerine isterseniz artmış herhangi bir dukan keki de kullanabilirsiniz.2-3 dilim yeterli)
-2 yumurta sarısı
-1 yk toz tatlandırıcı(dondurmanın şekeri fazla olduğundan 1 kaşık yeterli)
-2 yk yulaf kepeği
-1 yk yağsız yoğurt
-1 yk yağsız süt
-1 çay kaşığı kab.tozu
-4-5 damla vanilya aroması

Öncelikle bisküvinin malzemeleri güzelce çırpılır ve istediğiniz bir kalıp içinde ister mikrodalgada ister fırında pişirilir.(ben mikrodalgada 5 dk kadar pişirdim.sonradan rondodan geçireceğimiz için şeklinin önemi yok.)Bisküvi iyice soğumaya bırakılır.

Süt içinde salep ve tatlandırıcı eritilerek koyulaşıncaya kadar pişirilir ve vanilya aroması eklenir.Yumurta akları krem şanti tarifindeki gibi iyice katılaşana dek çırpılır.
Sıcak sütlü karışım aklara eklenerek beraber krema kıvamı alana dek iyice çırpılır.

Krema 3 ayrı kaba bölüştürülür.
Bir parçası sade bırakılır.
Bir parçasına kakao eklenerek iyice karıştırılır.
Bir parçasına ise iyice ufalanmış bisküviler eklenerek karıştırılır.

Donmaya dayanıklı bir kalıp içine streç film serilerek karışımlar sırasıyla kat kat dökülür.(ben silikon kalıp kullandım.çıkarmak daha kolay oldu.)Dondurucuda en az 3-4 saat dondurulur.Dilimlenerek servis edilir.

                     

Afiyet olsun:)

1 yorum:

  1. Simla bu dondurma tariflerinde ki sahlep şu hazır sahleplerle olur mu içimin falan var ya

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips