sosyal ağlarda izleyin

1.6.12

DUKAN MARSHMALLOW

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME
Krem şanti 'den sonra bunun devamı geleceği belliydi:D
Daha önce de marshmallow yapmıştım ama açıkcası bu kadar sevmemiştim sonucu.
Bu ise gerçekten harika oldu.Tek sıkıntım girintili çıkıntılı bir kalıba koyduğum için çıkarırken biraz şeklinin bozulmasıydı.Daha düz bir kalıp kullanırsanız iyi olur:)
(marshmallow'u da hallettiğimize göre bir sonraki adımı tahmin edebiliyor musunuz?:D)

MALZEMELER:
-2 yumurta akı
-1 kahve fincanı toz tatlandırıcı
-1/2 kahve fincanı su
-1 tatlı k. toz jelatin
-5-6 damla vanilya aroması
-5-6 damla hindistan cevizi aroması

Tatlandırıcı ve su karıştırılarak eritilir.Kaynamaya başlayıca toz jelatin eklenir ve topaklanmaması için iyice karıştırılır.(çırpıcı kullanarak yaparsanız daha iyi karışır.)
Yumurta akları iyice kar haline getirilir.(2-3 dakika yüksek devirde çırpmanız gerek.Yumurta akları kabı ters çevirdiğinizde bile akmayacak kadar katı bir köpük olmalı.)
Jelatinli karışım sıcak haldeyken yumurta aklarına yavaş yavaş eklenirken çırpmaya devam edilir.İki karışım pürüzsüz hale gelene dek çırpılır.(bu aşamada aromaları ekleyebilirsiniz.)
İstenen kalıba aktarılarak buzdolabında en az 3 saat bekletilir.


         
                                

Afiyet olsun:)



26 yorum:

  1. İlk ben okudum tarifi :)) ama artık yarin yaparım şimdi parmağımı kıpırdatacak halim yok !

    YanıtlaSil
  2. Harika, ellerinize sağlık. Ben Dukan Diyetini bu özgürlük ve yaratıcılık sebebiyle sevenlerdenim. Tekrar teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle başka bir diyette olmayan bir özgürlük bu:)

      Sil
  3. yaptim ben:) pek bir guzel oldu:p ellerinize saglik:)

    YanıtlaSil
  4. Bezeyi bekliyoruz artık en yakın zamanda :D

    YanıtlaSil
  5. Ben de yaptım ama şu toz jelatinin kokusundan midem allak bullak oldu. Nekadar aroma eklesem de kokudan kurtulamıyorum. Tatlıdan tiksindim desem teridir.
    Sizin yaptıklarınız kokmuyo rmu acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beni rahatsız eden bir koku veya tadı yok açıkcası.
      hangi marka kullanıyorsun?

      Sil
  6. AYFER KAUR TOZ JELATİN
    Plastik mi desem garip tuhaf bir koku.

    YanıtlaSil
  7. Siz ne kullanıyorsunuz acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de ayfer kaur kullanıyorum.ama demek ki sen daha hassassın koku ve tatlara:)

      Sil
    2. Evet sanırım öyle :) yanıtın için teşekkür ederim.

      Sil
    3. Oz, Simla Hn.ın tavsiyesi bitkisel jelatin agar agar, Ruf marka Agartine 'i birkaç blogdan okuduğum kadarıyla Metro ve Carefourdan alanlar varmış. Carefoura bakacağım ama Metroya giren başka bir arkadaşıma sormam gerekecek var mı diye.

      Sil
  8. Bu yenilebilir toz jelatin bendeki de Ayfer Kaur, ve brownie intensede 3 kere denememden sonra neden yiyemediğimi anladım, sebebi ben de sevemedim bu jelatinin tadını. Başka bir marka araştırması mı yapsam acaba, zira jelatinle yapılan tatlı sayısıy da oldukça çok. Oz, şayet bulursanız, paylaşırsanız sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bitkisel jelatin(agar agar) bulabilirseniz onu deneyin bir de.
      küçük miktarlarda bulamadığım için ben deneyemedim.

      Sil
  9. http://www.pastdizayn.com.tr/Urun/JELATIN-100-GR-pmu1510.html

    100 gr lık satılan jelatin var acaba sormak mı gerek, bitkisel mi diye?

    YanıtlaSil
  10. Başka bir şey daha buldum, sanırım bunu denemek lazım, bulursam. Türkiyede satılıyormuş. Agartine (Marka RUF)

    YanıtlaSil
  11. "natural herbal gelling agent" diyor, besin değerlerinde yağ 0 ve şeker içermiyor, bunu arayacağım, bulursam Oz ile de paylaşırım burada izninizle.

    YanıtlaSil
  12. Merhaba,
    Ben de tarifi yaptim ama jelatinin ikinci kasigini eklerken birden inanilmaz agir bir koku yayildi, hani kokuya hassasliktan degil, cunku her yer buram buram koktu. Aroma ekledim soguyunca gecer dedim ama yine de gecmedi. Acaba yanlis yerde mi ekledim jelatini? Ben ocakta kaynarken eklemistim siz ne asamada eklediniz? Yaktim mi ben acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ateşin altını kapattıktan sonra eklemek lazım.Kokusu kötü gelebilir ama tadı yok jelatinin:)

      Sil
    2. Cok tesekkurler bir de oyle deneyeyim muhtemelen yaktim ben ondan oyle koktu kokunca da yemeye cesaret edemedim :)

      Sil
  13. Sadece kremamı Simla hanım bu kalıptaki, yani sadece krema olarak mı cupcake kalıbına konup pişiriliyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fulya merhaba,
      bu tarif pişirilmiyor.jelatin sayesinde koyulaşıyor zamanla.

      Sil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips