sosyal ağlarda izleyin

30.5.12

KARAMELLİ DONDURMA

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME
Dondurma denemelerine devam:)
Şimdiye kadar denediklerim içinde en çok beğendiğim bu(şimdilik:))
Nefis bir karamel tadına sahip harika bir light dondurma oldu.Buyurun tarife:))

MALZEMELER:
-1/2 lt yağsız süt
-5 yk toz tatlandırıcı(takita formtat60 kullandım)
-2 yk saf salep tozu(ayfer kaur)
-2-3 damla tereyağ aroması(şart değil ama karamel tadını güçlendiriyor)
-2-3 damla salep aroması(bu da şart değil ama enfes bir aroma.salep tadını arttırıyor.)


Tatlandırıcı küçük bir tencereye alınır orta ateşte erimeye bırakılır.(BKZ. KREM KARAMEL.)
Yakmadan iyice koyulaşana dek pişirilir.Karamelden 1 kaşık alınıp yağlı kağıt üzerine istenen  şekilde yayılır.(ben yuvarlak döküp hafif soğuyunca külah yaptım,isterseniz damla damla koyup donunca dondurmanın içine veya üzerine dökerek süsleyebilirsiniz)

Tenceredeki karamelin üzerine süt ilave edilir ve eriyene dek karıştırılır.Daha sonra salep eklenir ve karışım koyulaşana dek beraber pişirilir.Ateşten alınınca tereyağ aroması eklenir.Karışım ılınınca budolabında
iyice soğutulduktan sonra dondurma makinesine alınır.30dk'da dondurmanız hazır:)

Makinede yapım için kakaolu dondurma ,makinasız yapmak için vanilyalı dondurma ,kornette sunmak için kase kornet tarifimden faydalanabilirsiniz.

Afiyet olsun:)

11 yorum:

  1. Merhaba Simla hanim,melekleriniz ve siz iyisinizdir insallah :).Valla hic aklimin ucundan bile gecmeyen bir makine varsa,o da dondurma makinesiydi :D. Mutfak ve diger elektrikli-elektronik aletlere cok merakliyimdir cunku;). Ama bunu da kafama koydum sayenizde,cocuklara da katkisiz dondurma yedirme fikri cok hosuma fikri hosuma gitti :). Yalniz ben bir de size ekmek makinesi almanizi tavsiye ediyorum,neden,sizin sayenizde mis gibi ekmekler yemek icin ;). Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  2. Evet bu ekmek konusunda ben de ısrar edeceğim galiba. Bu arada yıllardır Doygunun kağıt paketli tam buğday veya tam çavdar ekmeğini yiyordum ama artık tüketmem mümkün olmuyor ziyan oluyord. Bu sabah Komşu fırında az gramajı olan kara buğday ekmeğini keşfettim, içerisinde şeker olmadığını umuyorum.

    YanıtlaSil
  3. merhabalar, ben 2 gün önce aktardan saf salep alıp körili tavuk tarifinizi denedim ama resmen tatlı bir tavuk oldu,çok zorlanarak yedim :) saf salep şekerli mi acaba yoksa benim aldığım mı yanlıştı? hemen karamelli dondurma yapmak istiyorum ama benim salep yanlışsa da onun şekerini yemek istemiyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhtemelen aldığın üründe şeker ve nişasta mevcut.hafif tatlı gibi olsada saf salepte şeker bulunmuyor çünkü.

      Sil
  4. Simla hanım, bişey sormak istiyorum. Tatlandırıcıyı karamelleştirmek kimyasal olarak zararlı bir dönüşüm yaratmıyor mu acaba? malum zaten tatlandırıcılar şaibeli, bir de yüksek ısıya maruz bırakmak bana pek doğru gibi gelmiyor. ama siz mutlaka araştırmışsınızdır daha doğru bilgi sizdedir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tamamen aynısını düşünerek yapmadan önce firmaya mail atmıştı:)
      aldığım cevabı kopyalıyorum:)

      Formtat 60 karamelize edilmeye uygun bir üründür. Karamelize etmek istediğiniz tatlılarda kullanabilir ve krokan yapabilirsiniz. İçerisindeki maltitol, polidekstroz ve inülin şeker gibi karamelize olan bileşenlerdir. Sukraloz, asesülfam-k ve silikon dioksit ise ısıya dayanıklıdır.

      Sil
  5. karamelli tarif süper görünüyo,krem karamel de hala aklımda ancak formtat 60 ı markette bulamadım, şimdi internetten sipariş verdim ve tarifi uygulamak için heyecanla gelmesini bekliyorum :))

    YanıtlaSil
  6. saf salep hakkında okuduklarıma göre çok küçük bir miktar (yarım çay kaşığı) bir bardak salep için fazlasıyla yeterliymilş. 2yk bana çok büyük bir miktar gibi geldi, kullandığınız salep saf salep değil galiba nişasta vb maddelerin karıştırıldığı salep mi? yoksa gerçekten çok yoğun bir salep tadı mı var dondurmada.
    Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayır gercek salep.ben yogun kıvam icin kullandım.icmek icin 1 bardaga 1 cay kasıgı yeterli.

      Sil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips