sosyal ağlarda izleyin

2.5.12

ZEBRA CHEESECAKE(ALMAN QUARK KEK)

EVRE:ATAK*-SEYİR-GÜÇLENDİRME
 QUARK yapınca cheesecake yapmamak olmazdı:)
Almanya'da cheesecake quark'la,İtalya'da ricotta ile,Amerika'da newyorker tarzı denilen şekliyle krem peynirle,bizde ise çoğunlukla labne ile yapılıyor.
Quark da labneye çok benzediğinden ben sonuçtan çok memnun kaldım.
Ben bütün olarak pişirdim ama miktar az olduğu için kelepçeli kalıp yerine cam  kullandım.O yüzden bir miktar yapıştı.Ya miktarı arttırıp kelepçeli kalıpta veya silikon kapta pişirmenizi öneririm.Küçük silikon muffin kalıplarında da güzel olur.

MALZEMELER:
-1 su bardağı quark(tarifi için tık-tık)
-3 yumurta(1 tam-2 beyaz)
-2 yk yulaf kepeği
-3 yk toz tatlandırıcı
-1 yk kakao(*atakta kullanmayın)
-4-5 damla limon aroması
-4-5 damla vanilya aroması
-1/2 paket kabartma tozu


Fırın 170 derecede ısıtılır.
Tüm malzeme homojen hale gelene dek çırpılır.
Malzemenin yarısı başka bir kaba alınıp kakao ilave edilir.(tamamını kakaolu yapabileceğiniz gibi atakta tamamını sade de yapabilirsiniz.)
Kalıbın ortasından başlayarak önce sade sonra kakaolu malzeme üst üste halkalar oluşturacak şekilde sırasıyla dökülür.
Yaklaşık 30dk. pişirilir.
Soğuyan kek dolapta 2-3 saat dinlendirildikten sonra servis edilir.


6 yorum:

  1. kac cmlik kek kalibi kullandiniz?

    YanıtlaSil
  2. 1lt'lik borcam tencere kullandım duygu.ama dediğim gibi silikon olursa daha iyi olur.

    YanıtlaSil
  3. Son 3 kilom kaldı ve seyir evresinden güçlendirme evresine geçeceğim. Ama şu son 3 gunden beri seyir evresini bozdum bozacağım gibi hissediyorum. Hiç bişey yiyemiyorum(tavuk, balık,peynir vs.) ve inanılmaz bir şekilde sinirli ve asabi hissediyorum kendimi. Güçlendirme evresine geçince sence bu durum düzelir mi? Ya da düzelmesi için önerilerin varsa paylaşırsan cok sevinirim. Kitaptan motivasyon sağlarım diye her gün tekrar tekrar okuyorum ama sabahına yine inanılmaz bir açlık ve yemek yeme duygusuyla uyanıyorum. Yardıma ihtiyacım var 10 kilo verdim ve geri almaktan cok korkuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yunus istersen bu dönemi atlatana kadar güçlendirmeye geçebilirsin.belki farklı yiyecekler eklenince motivasyonun artar.
      Bazen güçlendirmede de kilo veriliyor.Bakarsın 3kg da güçlendrimede gider.
      Eğer gitmezse tekrar seyire dönebilirsin.

      Sil
  4. Güçlendirme de saf protein - saf protein+sebze ve güçlendirme evresindeki tüm yiyecekleri yine aynı şekilde birbirleriyle karıştırarak yiyebiliyorum degil mi? sadece tam tahıllı günlük 2 dilim ekmek ve yine yulaf kepeğide buna dahil ediyorum. Tabi bir de meyve var bir porsiyon. Umarım dediğin gibi motivasyon sağlar teşekkür ederim desteğin için gerçekten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim.
      detaylı bilgiyi bu linkte bulabilirsin. http://dukandiyetim.blogspot.com/2010/11/guclendirme-evresi-ozeti.html

      Sil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips