sosyal ağlarda izleyin

29.5.12

SAHLEPLİ KÖRİLİ TAVUK

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME
Günlerdir tatlı tariflerinden içimiz bayıldı.Ama doğrusunu söylemek gerekirse bu tavuğun sosu bir tatlı tarifinden geldi aklıma.Normalde sosu kalınlaştırmak için nişasta kullanılan bu tarifte sınırlı izinli hakkımızı kullanmak zorunda kalmadan saleple sosun kıvamını koyulaştırıyoruz.Muhteşem aroması da yanımıza kâr kalıyor:)

MALZEMELER:
-500 gr tavuk sote
-1 küçük soğan
-1 su bardağı yağsız süt
-1 tatlı kaşığı saf sahlep
-1 çay kaşığı köri(ben sevdiğim için bol kullanıyorum.tadına bakarak azaltıp çoğaltabilirsiniz)

Soğan incecik doğranır ve tavada kendi suyuyla hafif kavrulur.Tavuk üzerine eklenir ve beraber kavrulmaya devam edilir.
Süt,sahlep ve köri iyice karıştırılır.Tavuklar suyunu salıp çektiğinde üzerine sütlü karışım eklenir.Sos kıvam alıncaya kadar beraber pişirilir.

Afiyet olsun:)

11 yorum:

  1. Bu saf salepten kasıt salep tozumu yoksa marketlerde satılan sıvı salep mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. katkısız toz salep olmalı.şekersiz ve nişastasız.

      Sil
  2. Arkadaşlar yalnız her gün protein almak böbrekleri mahvetmez mi ? Bir sağlıkçı olarak bu soruyu sorma ihtiyacı hissettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dukan'a güvenmiyorsanız en azından bir sağlıkçı olarak Karatay ve Taş Devri diyetlerinin yazarları olan Prof. Dr. M. Canan Efendigil Karatay ve Prof. Dr. Ahmet Aydın'a güvenebilirsiniz belki:)Her iki diyet de protein diyetidir:)

      Sil
  3. saf salepi nerden bulabiliriz yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aktar ve baharatçılarda bulunabiliyor.ayfer kaur ise paketli bulabileceğiniz bir marka.net üzerinden sipariş de verebilirsiniz.

      Sil
  4. Burada sahlep yerine nisasta kullanabilirmiyiz? Olursa o da 1 tatli kasigi olcusunde mi kullanilacak? Tesekkurler

    YanıtlaSil
  5. Merhaba Simla,
    Tarif için çok çok çoookkk teşekkür ederim. Dün akşam iş dönüşü yorgun olmama rağmen mutfağa girdim pişirdim yedim... Nasıl bir lezzetti nasıl bir mutluluktu anlatamam :) Krema ile körili tavuk yapıyordum önceden bu da ona çok çok benzedi. içinde olanları bilmeyen birisi yese asla diyet olduğuna inanmaz. öyle bir lezzetti :)

    Ben içine az biraz da mantar ekledim. Şimdi sabırsızlıkla PS günümü bekliyorum kalanını yemek için :)

    Tekrar tekrar emeklerin için teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  6. ben bu sosla makarna yerdim dukandan önce özlemiştim çok güzel oldu teşekkürler :)

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips