sosyal ağlarda izleyin

5.4.12

YOGURT-CAKE

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME
Bayram değil,seyran değil,sevgililer günü değil her ne hikmetse kalplere sardım bu aralar.
Diyetin başından beri en sevdiğim tatlı çeşidi cheese-cake'ler oldu hep.4-5 tarifim olmuştur sanırım.Bu da yoğurt kullanarak yaptığım bir tarif.Kalıptan çıkarmak için acele ettim aslında.Yoksa daha düzgün olabilirdi.
Ben büyük bir kalıp kullandığım için malzemelerim de fazlaydı.Ama küçük kalıplarda daha güzel olacağını düşündüğüm için malzemeleri azaltarak vereceğim tarifi.(Büyük kelepçeli kalıplardan kullanacaksanız malzemeleri 2 katına çıkarabilirsiniz)

MALZEMELER:

TABAN BİSKÜVİSİ:
-2 yk yulaf kepeği
-1 yk toz tatlandırıcı
-4 yk yağsız süt
-1 çay kaşığı z.yağ
-1/2 çay kaşığı toz zencefil(zencefili limonla yakıştırıyorum.eğer sevmiyorsanız tarçın da olur)
-4-5 damla tereyağ aroması

YOĞURT DOLGUSU İÇİN:
-1 su bardağı yağsız yoğurt(susuz kısmından)
-2 yk yağsız süttozu
-1/2 çay bardağı yağsız süt
-1 yk toz jelatin
-3 yk toz tatlandırıcı
-1 yk limon suyu
-1 yk limon kabuğu
-6 damla vanilya aroması
-6 damla limon aroması

Taban malzemeleri iyice karıştırılıp kalıpların diplerine bastırılarak ince bir bisküvi halinde düzleştirilir.Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında 15 dk kadar pişirilir.

Jelatin süt içinde eritilir.Yoğurt diğer malzemelerle çırpılır ve jelatin eklenerek iyice homojen olana dek karıştırılır.Kalıplara paylaştırılır ve sertleşmesi için en az 8 saat buzdolabında dinlendirilir.(ideali 24 saat)

-Ben üzerini süslemek için çok az gıda boyasını light meyveli yoğurtla karıştırdım.(tırnak ucu kadar yeterli geliyor)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips