sosyal ağlarda izleyin

9.4.12

MİKRODALGA KEKİ

EVRE:SEYİR-GÜÇLENDİRME
Face sayfamın albümünde kalmış bu tarif.Pratik birşeyler bakarken gördüm ve buraya almadığımı farkettim.Mikrodalgası olanlar denemiştir en az bir kere kesin.Vaktiniz olmadığında çay yanına en pratik tariflerden.Atakta tarçınla veya diğer aromalarla sade de hazırlanabilir.

MALZEMELER:
-1 yumurta akı(isterseniz sarıyı da ekleyin.ben koktuğu için kullanmadım.)
-1 kaşık splenda
-4 kaşık yağsız süt
-1,5 kaşık yulaf kepeği
-1 çay kaşığı kabartma tozu
-1 çay kaşığı az yağlı kakao(atakta yerine tarçın kullanın)
-5-6 damla vanilya aroması

Yumurta splendayla beyazlaşana dek çırpılır.Önce sıvı sonra katı malzemeler eklenerek büyük bir fincana döküldükten sonra mikrodalga fırının en yüksek ısısında 3 dk.pişirilir.

*hızlı kabardığı için her seferinde en fazla  fincanın yarısı kadar karışım dökün.yoksa taşabilir.

30 yorum:

  1. selam bu keki atak evresinde de yapabilir miyiz?

    YanıtlaSil
  2. kakao kullanmazsan yapabilirsin.tarçın kullan veya sade yapıp aromalarla tatlandır mesela.

    YanıtlaSil
  3. dedeğiniz gibi sade ve tarçınlı yaptım çok güzel oldu.bundan sonra benım kurtarıcı tatlım olacak:))) tesekkurler bu guzel tarifler için:)))

    YanıtlaSil
  4. 1tanemi çıkıyor bu tarifle

    YanıtlaSil
  5. 1tanemi çıkıyor bu tarifle

    YanıtlaSil
  6. pişireceğin kaba bağlı.
    ben büyük bir kupada 1 adet yaptım(fotodaki fincanda pişmedi yani)

    YanıtlaSil
  7. ben yaptım pek güzel olmadı lastik gibi oldu :((

    YanıtlaSil
  8. ben dün akşam denedim, oldukça güzel oldu. mikrodalga fırınım olmadığı için biraz korka korka normal fırında pişirdim ama sonuç harikaydı =)
    küçük muffin kalıplarına döktüm, 4-5 tane çıktı. hem gözü doyuruyor hem de karnı. tüm tarifleriniz harika, çok teşekkürler =)

    YanıtlaSil
  9. ayy ben bunu tarçınlı yaptım o kadar güzel oldu ki:)
    Tarif için çok teşekkürler enfes enfes:)

    YanıtlaSil
  10. benim elimde mikser yok. yumurtayı normal çırpıcıyla çırpsam kabarır mı veya kabartmadan yapsam olmaz mı? çok canım çekti hemen denemek istiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olur felicita.çatalla bile iyice çırparsan olacaktır:)

      Sil
    2. çok teşekkür ederim :) tariflerinize bayılıyorum ellerinize sağlık :)

      Sil
  11. benim elimde mikser yok. yumurtayı normal çırpıcıyla çırpsam kabarır mı veya kabartmadan yapsam olmaz mı? çok canım çekti hemen denemek istiyorum :)

    YanıtlaSil
  12. Merhaba
    Hamuru cok civik oldu normalmi?

    YanıtlaSil
  13. Harika tarifleriniz var... Ağzım sulanarak bakıyorum... İsim gereği sürekli dışarıda olduğumdan aksam bunları yapmak için iple çekiyorum suan.. Gerçi atak 2. Gunumdeyim henüz.
    Sizden ricam tarifleriniz bazılarında ataktakiler de yiyebilir yazıyorsunuz ya, bunu sebze olmayan tariflerde hepsine yazip bilgilendirebilirmisiniz... Kitapta var ben de ancak, internetteki kadar net bilgi bulamıyorum...

    YanıtlaSil
  14. Harika tarifleriniz var... Ağzım sulanarak bakıyorum... İsim gereği sürekli dışarıda olduğumdan aksam bunları yapmak için iple çekiyorum suan.. Gerçi atak 2. Gunumdeyim henüz.
    Sizden ricam tarifleriniz bazılarında ataktakiler de yiyebilir yazıyorsunuz ya, bunu sebze olmayan tariflerde hepsine yazip bilgilendirebilirmisiniz... Kitapta var ben de ancak, internetteki kadar net bilgi bulamıyorum...

    YanıtlaSil
  15. mervee merhaba,
    beğenmene sevindim:)
    her tarifin fotosunun altında evreleri mevcut.
    blogun sağ sütunlarında da evre evre tariflere ulaşabilirsin:)

    YanıtlaSil
  16. tatlandiricida günlük sinir var mi acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. stevya ise yok ama diğerlerinde 3-4 yk geçmemek lazım.

      Sil
  17. yulaf kepeği yemek kaşığı ile mi ?

    YanıtlaSil
  18. selam bizde bundan var uygun mu bu tatlandırıcı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://www.gnc.com.tr/nunaturals/more-fiber-nunaturals-400-g/168.html

      Sil
  19. Splenda nedir.bu tarifi denemek istiyorum.splenda olmadan olmaz mi

    YanıtlaSil
  20. splenda toz tatlandırıcının markası:)

    YanıtlaSil
  21. Ben yaptım eksik hiç bir şey yok, çok kuru oldu saman gibi... Bana hitap etmedi sanırım sizinki kuru olmadı mı

    YanıtlaSil
  22. çok pişmiş olmalı.benimki sert olmuyor.

    YanıtlaSil
  23. tabir-i caizse11 Şubat 2014 02:38

    Bende biraz önce yaptım ama sanırım tatlandırıcıyı az koymuşum :) yine de fena olmadı :)

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips