sosyal ağlarda izleyin

9.4.12

DUBLE LEZZET(DOPPIO COOKIE)

EVRE:SEYİR-GÜÇLENDİRME
Starbucks'ta kahve yanına en çok yakışan kurabiye bence doppio cookie.Benim yaptığım tabi ki birebir aynısı değil.Ama daha güzel:DÇünkü yumuşak ve kahve eklediğim için gerçekten de duble lezzetli.

MALZEMELER:
-2 adet yumurta akı
-2 yk yulaf kepeği
-1 tatlı kaşığı kakao(yağı azaltılmış)
-2 yk toz tatlandırıcı
-çay kaşığının ucuyla kaya tuzu(minicik birkaç granül gelecek kadar ekleyin.kakao tadını 2 katına çıkarıyor)
-1 fincan espresso veya türk kahvesi(pişirilmiş sıvı şekilde olacak.toz değil:))
-2-3 damla rom aroması(şart değil ama yakışıyor)
-1/4 çay kaş.kab.tozu

Kepek ve kakao iyice karıştırılır ve üzerine kahve dökülerek biraz dinlendirilir.Yumurta akları kar haline gelene dek iyice çırpılır.Kepek karışımına aroma,tatlandırıcı,tuz ve kab.tozu eklenerek karıştırılır.Yumurta aklarıyla birleştirilir ve sönmemesine dikkat ederek iki karışım birbirine iyice yedirilir.Yağlı kağıt serilmiş tepsiye kaşıkla paylaştırılır.Önceden 80 derecede ısıtılmış fırında 1-1.5 saat pişirilir.(dışı kıtır,içi yumuşak olacak)


Yaklaşık 8-10 adet kurabiyeniz olacak.Bu adet günlük limitinize uygun.İster aynı gün ister günlere bölerek yiyebilirsiniz.

Afiyet olsun:)


7 yorum:

  1. Merhaba canım,
    Geçen hafta Dukan Diyeti kitabını aldım, okudum ve uygulamaya karar verdim. İnternetten biraz araştırayım derken senin blogun çıktı karşıma. Tamamını gezdim ve tek kelimeyle bayıldım. Benimde bir yemek blogum var ve blog yazmaya başladığımdan beri 6 kilo aldım. Artık bu işe dur demenin vakti gelmişti. Bugün diyetimin ilk günü. İzinli yiyeceklerden öyle çok çok yemediğim halde hiç acıkmıyorum. Umarım tartıda göreceğim sonuçlarda güzel olur. Bu arada blogundaki tariflere bayıldım, çok işime yarayacaklar. Her ne kadar izinli yiyecekler sınırsızda olsa tek şekilde yemek giderek sıkıcı olur eminim. Senin harika tariflerinle çeşitlendirince bu diyet beni hiç zorlamayacak. Tariflerine sık sık başvuracağım ve izninle kendi blogumda da yayınlamak isterim. Tabi ki seni kaynak göstererek. Bu güzel tarifler için çok teşekkür ederim canım. Bu arada kurabiyeler nefis görünüyor. Atak evresi biter bitmez denemeyi düşünüyorum. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Elif merhaba:)
    Yemek blogu olup da kilo veren bir tek ben varım sanırım:DAynısını yaşayacaksın merak etme.Eminim senden de harika tarifler çıkacaktır.buradakileri de paylaşabilirsin blogunda tabi ki:)
    kolay gelsin.:)

    YanıtlaSil
  3. Abuk Prenses20 Ekim 2012 13:37

    E çok güzel oldu bu :)
    Ama kahveli karışım çok yoğun olduğu için yumurta aklarına yedirirken mecburen sönüyor. Bir de, benim fırınıma göre 1-1,5 saat fazla. Herkes süreyi kendi fırınının pişirme sürelerine göre ayarlasın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. afiyet olsun:)
      80 derecede pişince beze gibi dışı kıtır oluyor.ama beyazlar söndüyse daha hızlı pişmiş olabilir:)

      Sil
  4. Bu tarfilerdeki tatlandirici miktarlari butun tarlandiricilar icin ayni mi? Bi de bu tatlandiricilarin tatlilik siddetleri normal sekerin 10 kati diye biliyorum 2 kasik tatlandirici 20 kasik sekere denk geliyo, bu kadar biskuvi icin cok fazla geldi bana bu miktar. Yoksa 2 yemek kasigi seker ne kadar tatlandiriciya denk geliyo onu hersaplayip oyle mi ayarliycaz miktari? Ayyhh kafam cok karisti :)

    YanıtlaSil
  5. RedRouge,
    ben ya splenda ya da takita formtat kullanıyorum.bunlara göre ölçü buşekilde oluyor.stevyada ise 1 yk genelde 1 tatlı kaşığına denk ggeliyor.her damak farklı.deneyerek kendine uygun ölçüyü ayarlayabilirsin.

    YanıtlaSil
  6. Yumurta akimi sondurmeden yapmayi basardim. Ama benim yaptigim pek de kurabiyeye benzemedi; bezeye daha yakindi. Firinimin en alt sicakligi 100 derece; etkilemis olabilir mi?
    Zaten simdiye kadar damak tadima uyan bir tatli bulamadim Dukan dahilinde :(

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips