sosyal ağlarda izleyin

21.4.12

BROWNI INTENSE

EVRE:SEYİR-GÜÇLENDİRME
İddia ediyorum böylesini yemediniz diyet boyunca.Onca kakaolu kek,pasta,sufle yaptım hiçbirinden bunun yerken hissettiğim hazzı almadım.Üstelik iki küçük parça bile yetti.
Uzatmadan hemen tarifi veriyorum.

MALZEMELER:

KEKİ İÇİN:
-1 yumurta akı
-1 yk yulaf kepeği
-1 çay kaşığı granül kahve(nescafe)
-1 yk toz tatlandırıcı
-2 yk süt
-1 çay kaşığı kabartma tozu
-4-5 damla vanilya aroması

KAPLAMASI İÇİN:
-2 yk süttozu
-1/2 çay brd.yağsız süt
-1 tatlı kaşığı kakao
-1 yk toz tatlandırıcı
-1 çk toz jelatin

Kek malzemeleri çırpılır ve önceden 180 derecede ısıtılmış fırında silikon kalıplarda yaklaşık 20dk. pişirilir.

Ben dondurma yapmak için Tchibo'nun bu sevimli lolipop kalıplarından almıştım.Üzerinde -30/+230 ibarelerini görünce fırında da denemek istedim.Minik brownilerim oldu böylece:)

Kaplaması için tüm malzemeler iyice çırpılır.Soğumuş olan kekler iyice sosa bulandıktan sonra tekrar kalıplarına koyulur ,kalan sos üzerlerine paylaştırılır ve buzdolabında 1-2 saat dinlendirilir.
Afiyet olsun:)

30 yorum:

  1. az önce yaptım, soğuması için dört gözle bekliyorum :) yalnız kaplamasını biraz ya fazla yaptım ya da süttozum olmadığı için biraz cıvık oldu... neyse her durumda kesin çok güzel olucak, kokusundan belli :)

    YanıtlaSil
  2. Kahve kullanmadan olmazmı ben kahveli tatlıları pek sevmiyorum onun yerine baska ne ile yapabilirim

    YanıtlaSil
  3. Bence kakao kullansanız da olur... Tabi ki Sevgili Simla daha iyi bilir ama ben zaten hem kahve hem kakao kullanmıştım keki için de, siz yalnızca kakao koysanız da olur sanıyorum...

    YanıtlaSil
  4. Naile ben tüm günlük hakkımı sosta kullanmayı tercih ettim.İçine o yüzden koymadım.İstersen içini sade yapabilirsin veya yarım yarım kakaoyu bölebilirsin.

    YanıtlaSil
  5. Bisey sorucam arkadaslar size sizinde sabah uyandığınızda tartildiğinizdaki kilo ile aksam tartildiğinizdaki kilo farklımi hangisini doğru alayım

    YanıtlaSil
  6. Tabi farklı:)
    Sabah aç karnına,iç çamaşırlarıyla ve tuvaletten sonrakini baz al:)

    YanıtlaSil
  7. Çünkü rahat 1 kilo fark oluyordu normalde öyle ama acaba bu diyette tek benim başımamı geliyor diye merak ettim e super ozaman ;)

    YanıtlaSil
  8. Simla merhaba,bu jelatin nasil birsey,nerelerde satilir,bu tarifde olmasa olmaz mi?

    YanıtlaSil
  9. Toz jelatin ayfer kaur marka aldım ben gurmenetten, ama daha sonra gurme marketlerde gördüm İstanbulda.
    Simla Hn, bu tarifte kullanmak için ince kalıbımız yoksa muffin kalıplara az dökerek yapılabilir mi sizce ?

    YanıtlaSil
  10. kek karışımım çok sıvı görünüyor, marım yanlış bir şey yapmamışımdır.

    YanıtlaSil
  11. Merhaba bloggunuzu yeni keşfettim.Bende dukan diyeti yapıyorum ve şuan seyir evresindeyim.Bazen canım tatlı çekiyor.Fakat dukanın kitabında tatlı tarifleri yok.Siz buradan yayınladığınız tatlı tariflerini kendiniz mi yapıp keşfediyorsunuz yoksa dukan diyeti ile ilgili bir kaynaktan mı buluyorsunuz?Bende bir iki tatlı tarifinizi denemek istiyorum.Fakat diyetin dışına çıkmaktan çekiniyorum..

    YanıtlaSil
  12. erkmen umarım olmuştur tarif.evet biraz sıvı oluyor karışım.küçük kalıpta sorun olmuyor sıvı olması.büyükte de olmaz sanırım.

    senem,
    Kitapta tatlı tarifleri de mevcut ama sınırlı.resmi sayfasında bol miktarda tarif mevcut.ben genelde izinli besinlerden kendim yaratmayı tercih ediyorum.
    sınırlara uyduktan sonra tatlı da yapabilirsin merak etme:)

    YanıtlaSil
  13. yok benimki olmadı pek, aceleye geldi,tekrar deneyeceğim:( bu arada haftasonu Dukan altın günümüz vardı:) nerdeyse sizin kadar yaratıcı bir arkadaşım var, biz dukancılara profiterol yapmıştı, çok güzeldi. size sormak istediğim, ben hala splenda bulamıyorum ve o yüzden ben de stevya aldım ama ölçüsünü bir türlü tutturamıyorum, stevya kullanarak yaptığım çok tatlı oldu geçen akşam, sizin tariflerdeki 1 Y.kaşık tatlandırıcı yerine 1 kaşık stevya çok mu acaba? 5 gr stevya = 25 gr şeker diyor üzerinde ama sizin tariflerde hangi ölçüde kullanayım bilemedim.

    YanıtlaSil
  14. Stevyada 1 yk, 1 tatlı kaşığına denk geliyor erkmen.

    YanıtlaSil
  15. çok tşk., tchibodan lolipop kapları aldım bugün sizinkilerden,belki 2.denememde başarılı olurum.. kızlar benden brownie bekliyor yarına:)

    YanıtlaSil
  16. Tarifte 1YK yulaf kepeği yazmışsınız o da sanırım iki küçük parça haline geliyor. Peki ben 2YK yulaf kepeği kullanıp günlük 4 adet yesem sorun olmaz degil mi? Fazlasıyla tatlı krizi yaşıyorum da :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında fotoda gördüğün gibi 8 tane daha çıkıyor bu miktarla.ama benim kalıbımın büyüklüğü buz kalıpları kadar.
      ben tüm hakkımı kullanmamak için az ölçüyle yapıyorum..istersen arttırabilirsin tabi.

      Sil
  17. ben bugünkü tüm hakkımla yani iki ölçü yaptım kahve yerine kakao koydum biraz birazda sosta azalttım ve iki nispeten büyük silikon kalıba döktüm pişti muhteşem oldu birini dayanamadım yedim diğerini ılbaşı soframa saklıyorum
    ellerinize sağlık muhteşem bir tarif

    YanıtlaSil
  18. merhaba arzu ben :)sizin bu tarifleriniz sayesinde hem tatlı krizlerimikolaylıkla atlatabiliyorum hem de aç kalmıyoprum çeşit çok oluyor çooook teşekkür ederimmm... benim sorum bazı tariflerde yarım su bardağı falan tatlandırıcı kullanıyoruz acaba bir günde ne kadar tatlandırıcı tüketebilme hakkımız var?

    YanıtlaSil
  19. Bu tarifi denedim bu gece
    neden brownie denedim birden: geçen gün Ikea'ya gittiğimizde köfte menü almıştım brownienin bir kısmını oğlana yedirdim kalanını eve getirdim. Bu gece eşim ısıttı yedi bir koktu benim de canım çekti hemen google yazdım dukan brownie diye bu tarif çıktı baktım içinde nişasta yok denedim. Sosu sıvı oldu dukanella benzeri bile döküebilirdi ama bence enfes oldu tadı. Kekler fos olmuş çıkarırken parçalanıyor diye kalıbın içindeyken üstüne döktüm sosu sonra da kaşık yardımı ile afiyetle yedim. Nefisti gerçekten hele de kahveli olduğu için:))) Not: toz jelatin ne işe yaradı o sosu pişirmedikten sonra anlamadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. afiyet olsun:)
      jelatin dinlenince dışında sert bir kabuk oluşturuyor.hemen yenecekse jelatine gerek yok aslında.

      Sil
  20. Yine harika ve cuk oturan bir tarif oldu Simlacım, ellerine sağlık. Tatlı krizime çok ama çok iyi geldi :) Ben seyir evresinde olduğum için bugünkü kepek hakkımın 1 kaşığını mikrodalga ekmeği olarak tükettim, kalan 1 kaşık hakkım için de bu harika browniyi yaptım. Yalnız bir şey sormak istiyorum. Günlük 2 kaşık kepek hakkının hepsinin tüketilmesi gerekiyor diye biliyorum. Yaptığım browninin hepsini yedim sonra da suçluluk duydum acaba yanlış mı yapıyorum diye?? :-/

    YanıtlaSil
  21. afiyet olsun Ney:)
    insan lezzetli birşeyler yiyince kaçamak yapmış gibi hissediyor:)
    ama 2 kaşık hakkını en iyi şekilde kullanmışsın.sorun yok:)

    YanıtlaSil
  22. Ohh şimdi içim rahatladı valla :) Arada kaçamak yapmak hakikaten süper oluyor, iyi ki varsın tekrar teşekkür ederim harika tariflerin için ;) Bu arada adım Nesrin, NEY nickname'im ;)

    YanıtlaSil
  23. kek pişerken önce kabardı sonra çöktü. hiç fırın kapağını açmamıştım. nerede hata yaptım acaba :(

    YanıtlaSil
  24. Merhaba Simla Hanım, Aylin Ben, Yarın itibarı ile seyir evresine geçeceğim ve bu tarifi denemek istiyorum ancak sadece minicik iki kek için fırın kullanmak yerine bu tarifi mikrodalgada yapabilirmiyim sizce?

    YanıtlaSil
  25. Herkese merhabalar bugün başladım dukana. Çikolata gibi hayatımda büyük yer tutan güzel yiyecekten nasıl vazgeçerim diye çok düşündüm ama sayfanızı keşfettikten sonra çok mutlu oldum özellikle de tatlı tariflerinize bayıldım yalnız bu yaptığımız tatlılardan ne kadar yiyebiliyoruz birde atak evresinde yenebiliyor mu şimdiden teşekkürler ...

    YanıtlaSil
  26. Hi there, just became alert to your blog through Google, and found that it is truly informative.
    I'm gonna watch out for brussels. I'll appreciate if you continue this in future.

    Numerous people will be benefited from your writing. Cheers!


    Also visit my homepage ... window repair & replacement ottawa on

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips