sosyal ağlarda izleyin

23.4.12

BEŞAMEL SOSLU SEBZELİ HİNDİ

EVRE:SEYİR(PS)-GÜÇLENDİRME
MALZEMELER:
-1/2 kg hindi göğüs sote
- 1/2 kg brokoli(veya başka sebzeler)
-2 diş sarmısak
-2 su bardağı yağsız süt
-1 yk kaşığı mısır nişastası
-1 yumurta
-arzu edilen baharatlar ve tuz(ben karışık acuka baharatı kullandım)
-4 dilim %7 yağlı kaşar(karper light dilimli)

Hindi tavada çok az sotelenir.Brokoliler buharda hafif diri pişirilir.(veya her ikisini de haşlayabilirsiniz)
Beşamel sos için 2 bardak sütün içine nişasta eklenerek karıştırılarak pişirilir.Yumurta çırpılır ve beşamel çırpılırken yavaş yavaş içine eklenir.Bahatarlar ve tuzu ilave edilir.
Hindi ve sebzeler fırın kabına alınır.Sos üzerine dökülür.Önceden 200 derecede ısıtılmış fırında 15 dk .pişirilir.Kaşar peyniri eklenerek 10 dk daha.peynir eriyene dek fırında tututlur.Biraz dinlendirildikten sonra servis edilir.

Afiyet olsun

*Not:Nişasta ve light kaşar sınırlı izinli olup,hergün olmamak kaydıyla nişasta 1 tatlı kaşığı,peynir ise 30gr kadar yenilebilir.

7 yorum:

  1. Merhaba,ben seyir dönemine geçtim 2 gün oldu.Ama canım çok fazla tatlı istiyor.Hiç bir yerde splenda toz tatlandırıcı bulamıyorum.Deli olacam ne olur bana bir tavsiye verin alternatif olarak ne olabilir.İnsan hiç bir şekilde şeker almayınca ne meyve ne tatlı ihtiyaç duyuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,DUkan kitabinda belirtmis,light icecekler(cola gibi) icebilirsiniz diyor.Ben light colA iciyorum,emin ol tatli istegini fazlasiyla karsilayacak.Kilo vermeme de olumsuz hic bir etkisi olmuyor.(bende seyirdeyim)

      Sil
  2. takita formtat60 da olabilir.splenda gibi 0 kalori değil ama o yüzden çok sık yememeli.büyük marketlerde ve kendi sitesinde online satılıyor.
    aspartam ve sakarin içeren başka tatlandırıcılar da olur ama pişirmeye pek dayanıklı değiller.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba, bir şey merak ediyorum; Dimes in light karışık meyve suları çıkmış acaba içebilir miyiz emin olamadım. Light meyveli yoğurt iki kutu yenilebiliyor ya, o nedenle bu meyve suları da içilebilir mi? Bilgi paylaşabilir misiniz lütfen. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Az önce bu tarifi de denedim mükemmel oldu :) Çok teşekkürlerr....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun Sibel:)

      Light meyve suları uygun değil malesef.yoğurtlardaki miktar çok az çoğu aroma ama meyve suları light bile olsa meyve suyu içeriyorlar:)

      Sil
  5. az önce denedim bende bu tarifi harika oldu. seyire 2 gün oldu geçeli.1 haftada 3 kilo verdim dukanı daha öncede yapmıştım ama seyir sonunda bırakmıştım ona bağlıyorum.fakat tatlı krizi dayanılmaz boyutta pazar pazar nöbetçi eczanelerde splenda aradım o derece:)) tarifleriniz için çok teşekkür ederim diyetime renk kattılar takibe devam ;)

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips