sosyal ağlarda izleyin

20.2.12

BAHARATLI K'EKMEK

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME

MALZEMELER:
-1 YUMURTA
-2 YK YULAF KEPEĞİ
-3 YK SÜTTOZU
-1 TATLI KAŞIĞI TOZ MAYA
-1 YK TOZ TATLANDIRICI
-1/2 ÇAY BARDAĞI ILIK SÜT
-1 ÇAY KAŞIĞI TARÇIN
-1 ÇİMDİK ZENCEFİL
-1 ÇİMDİK ZERDEÇAL
-1 ÇİMDİK KAKULE
-2-3 DAMLA TEREYAĞ AROMASI(veya vanilya)

Kepek,süttozu ve maya karıştırılır.Üzerine ılık süt eklenerek iyice çırpılır.15 dk kadar ılık yerde bekletilir.Yumurta ve tatlandırıcı baharatlar eklenerek çırpılır kepekli karışıma eklenir.15 dk daha bekletilir.

Önceden 170 derecede ısıtılmış fırında yaklaşık 30 dk pişirilir.

*Ben küçük bir borcamda pişirip dilimledim.Tek kalıplarda da pişirilebilir.
*Bu baharatlarla çok lezzetli ve şifalı oldu ama dilerseniz sadece tarçın da kullanabilirsiniz.Benim tavsiyem aktara gittiğinizde hepsinden az az alıp denemeniz.Özellikle kakule enfes.

8 yorum:

  1. Janset merhaba:)
    teşekkürler:)

    tariflerin altında etiketler diye bir bölüm var.orada yazan evreler tariflerin tüketilebileceği evreleri gösteriyor.ya da sayfanın sağından evre evre ayrılmış tariflere bakabilirsin.kitap yanımda değil şuanda sonra bakıp cevap veririm sana:)
    kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  2. lahana çorbasından söz ediyormuşsun:)
    bu diyet içinde yapmadım ama birara bayağı meşhur olan lahana diyetine niyetlendiğimde yapmıştım.lezzetli bir çorba:)

    YanıtlaSil
  3. merhaba
    ben bir şey merak ediyorum bu tarife göre 2 yk yulaf kepegi günlük limitini geçmediğimize göre bunun tamamı bir günde yenebilir değil mi? fakat bu çok fazla olmaz mı? bir de mesela tatlı tarifleri vermişsiniz ya her gün birinden 1 dilim yesek,1 gün 1 dilim revani ertesi gün 1 sütlaç gibi..bu kilo vermeyi nasıl etkiler?normali böyle her gün yemekmidir yoksa haftada 1*2 kere gibi mi yenmeli bu tatlılar vs?cok tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      evet bu tarifin tamamı yenebilir:)dikkat edilmesi gereken şey tatlıların içeriği.bazılarında yer alan sınırlı izinli gıdalar(kakao,nişasat vb)hergün yenmemeli mesela.bir gün kakaolu diğer gün sade bir tarif yaparsan sorun olmaz.fakat duraklama hissettiğin durumlarda bu tür yiyeceklere ara vermek yerinde olacaktır.buradan sınırlı izinli besinlere göz atabilirsin.tık tık

      Sil
  4. merhabalar, tarifleriniz gerçekten hayat kurtarıyor, çok teşekkürler. Yalnız benimkiler resimdekiler kadar kabarmıyor daha sönük çıkıyor, acaba bir şeyi yanlış ya da eksik mi uyguluyorum?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benimkiler de aşırı kabarmıyor aslında.normal unlardaki performansı beklememek lazım:)

      Sil
  5. Merhabalar, toz maya dediğiniz kuru maya mı yoksa şu tekli paketlerdeki instant mayalar mı? :)

    YanıtlaSil
  6. yaptim, harika oldu. Siz de harikasiniz.

    Tesekkurler !

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips