sosyal ağlarda izleyin

7.5.12

MAYALI EKMEK

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME
Sonunda mayalı adam gibi bir ekmek yapabildim.Bunun için birkaç kötü deneyim yaşamam gerektiğini itiraf etmeliyim:)
Bu minik ekmekler gerçekten puf puf oldular.Siz arzu ederseniz bütün olarak da pişirebilirsiniz.İçinin çiğ kalma korkusuyla ben cesaret edemiyorum işin doğrusu:)

MALZEMELER:(12 adet minik ekmek için)
-3 yumurta akı(1 adet sarıyı üstüne süreceğiz)
-6 yk yulaf kepeği(tepeleme-90gr)
-1/2 su bardağı süzme yoğurt(kendiniz yağsız yoğurttan süzmelisiniz) veya ev yapımı quark,lor,çökelek(hazırlarla güzel olmuyor)
-1/2 çay bardağı yağsız süt
-1/2 paket kab.tozu
-1 tepeleme tatlı kaşığı toz maya
(Tüm malzemeler oda sıcaklığında olmalı)

Yumurta akları kab.tozu ile beraber iyice çırpılır(beyazlaşıp,kabarmalı)Yoğurt ve süt eklenerek iyice karışmaları sağlanır.Kepek maya ile harmanlanır ve karışıma eklenir.Ilık bir yerde yaklaşık 30dk mayalanmaya bırakılır.Gözgöz olduğunda mayalanmış demektir.
Muffin kalıplarına kaşıkla paylaştırılır ve üzerlerine yumurta sarıları sürülür.
Fırında 160 derecede 15 dk,sonrasında derece 180'e çıkarılarak 15 dk.daha pişirilir.(fırını önceden ısıtmıyoruz.yoksa dışı pişip içi çiğ kalıyor.)

12 adet çıkardım ben.Tanesinde yarım kaşık kepek olduğunu hesaplayarak limitinize göre tüketebilirsiniz.

Afiyet olsun:)

50 yorum:

  1. Simla hanim,ne diyeyim elinize saglik,omrunuze bereket :). Tam da farkli ekmek tarifleri ararken eklediniz bu yaziyi. Hemen yarin denicem insallah. ;). Bugun quark'i denedim ve harika oldu.

    YanıtlaSil
  2. Sizden ne zamandır mayalı tarif bekliyordum:) sonunda geldi. Elinize sağlık. Ben de kefirimi aldım ama şu peynir mayasını sanırım netten almam gerekecek. Bu arada size bir şey sormak istiyordum, ben 26 Ocakta başladım, 7,5 kilo verdim, testte çıkanla birebir gidiyorum, nerdeyse 1 aydır 3.evredeyim, ama şu günlerde günlük kepek hakkımı zaman zaman tam tüketemeden gün bitiyor, bu ne kadar önemli acaba? günlük hakkımı mutlaka tüketmelimiyim? ekmek hakkımı da dolduramıyorum açıkçası, 2 çocukla diyet yapmak ne kadar zormuş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Erkmen peynir mayası şart değil tarifte belirttiğim gibi.Hiç bekleme bence.
      Kepek ve tam tahıllı unla birşeyler yap istersen.Böylece ikisi birarada çıkar:)
      2 dilim ekmek hakkın için 2 yk tam tahıllı un kullanabilirsin.Bu hesapla kepek de ekleyerek tatlı veya tuzlu kek türü birşey pişirebilirsin mesela.

      Sil
  3. elinize sağlık, hemen toz maya alıp denemeliyim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Toz maya nasıl oluyor? Ben kuru maya yaş maya bunları duymuştum toz mayayı ilk duyuyorum biraz anlatırmısınız marketlerde vardır herhalde peki lıght olanı falan olması gerekiyormu?
      Evde Instant Kuru Hamur mayası var bu olurmu acaba?
      Teşekkürlerimle.

      Sil
    2. evet toz maya=kuru maya=instant maya:)

      Sil
    3. aaaaa yaşasın yarın hemen bu ekmeği deneyeceğim.
      çok teşekkürler simla hanım :)

      Sil
  4. Ben quark satın almıştım onunla olmazmı ki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olur tabi.burada biz bulamadığımızdan kendimiz yapıyoruz:)

      Sil
  5. Simla benim bir iki ufak tarifim var onları nereye yollayayım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. face sayfama yollayabilirsin naile.orada albüme ekliyorum:)

      Sil
  6. dün yaptım :) çok güzel oldu ama benim mayalanma sürem 1 saati buldu sence neden?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ısı yeterli gelmemiş olabilir.ben ılık kaloriferin üzerine koymuştum.

      olsun mühim olan sonuç.afiyet olsun:)

      Sil
  7. gerçekten size inanamıyorum çamurdan bile güzel yemekler çıkarabilirsiniz tebrik ederim ve devamını dilerim:)) denediğim tüm tarifler süper seviyorum sizi:)

    YanıtlaSil
  8. BİR KONUDA YARDIMINIZI RİCA EDECEĞİM. BEN KAĞITTAN MUFFİN KALIBI KULLANDIM AMA KAĞITLAR EKMEYE YAPIŞIP KALDI. NE YAPABİLİRİM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyice soğuduktan sonra çıkacaktır diye düşünüyorum.En garantilisi silikon kalıplar oluyor yine de:)

      Sil
  9. Simla merhaba,yulaf kepeginin kullanimi ile ilgili anlamadigim bir sey var.Orn:6yk yulaf kepegi kullanilarak yapilan ekmegi gunluk 2yk limitini dusunerek 3e bolup hergun bir parcasini mi yiyecegiz.Buna ek olarak pasta yada tatli da yenecekse(icinde yulaf lepegi bulunan tatlilar) o gunku yulaf kepegi limitini asmamak adina birini tercih mi etmemiz gerekecek?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sibel,
      her ne yersen ye mutlaka günlük limit dahilinde olmalı.ekmek yediğinde limiti dolduruyorsan kek veya kepek kullanılan başka yiyecek tüketmemelisin.

      Sil
  10. Simla bu ekmeğin tadı nasil super bisey ya görümcem kaynanam çok beğendi bir dahaki sefere daha fazla yapcam ;)

    YanıtlaSil
  11. :) cok merak ettim Naile. Hemen yapacagim,nitekim suana kadar yaptigimevmedim icinde yulaf kepegi olan hic bir seyi sevemedim.O yuzden ozellikle yapacagim.:)

    YanıtlaSil
  12. Yap valla Sibel guzel oldu yalnız icini iyi pişirmeye bak be çörekotunu unutma ;)

    YanıtlaSil
  13. Ben beceremedim:( Acı oldular ve sert. Neyi yanlış yaptım anlamadım.

    YanıtlaSil
  14. Ben de yaptim,silikon kalibim yoktu,daha once muffin kagitlariyla baska bir sey yapmistim ama ici cig disi pismisti,yine oyle olur korkusuyla tepsiye yagli kagit serip kasikla parca parca doktum,yumurta surmehi unutmusum,yinede fena degillerdi.Sivi old.icin kagida yayildi,lavas gibi oldu,arasina birseler koyup yenebiliyor.İsin gercegi suana kadat yedigim en iyi ekmekti.Ben yinede yulafli kepek tadi aldigim icin keyifle yiyemiyorum. Siz bu tadfan rahatsiz olmuyor musunuz ya?
    Birde Simla,nankorluk yapmak istemem,verdigin tatlilari(browni,frozen kakaolu yogurt gibi) zevkle yaptim ama ilk lokmada yutamadim bile.Bu tatlandirici tadi beni mahvediyor ya.(stevia kullaniyorum,splenda bulamiyorum)Butun istahim kaiyor valla.Oyle sevkle yapiyorumki ama sonuc hep mide bulantisi ve agzimdaki o kotu tat.Tatli ihtiyacimi light coladan aliyorum uzulerek.
    Arkadaslar benimagzimin tadi mi yok,yoksa tatlandiricida mi bir sorun var?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sibel stevia diğer tatlandırıcılara göre çok yoğun.1yk tatlandıcı aşağı yukarı 1 tatlı kaşığı stevia'ya denk geliyor.tadı zaten baskın bir de fazla kullanılınca çok kötü oluyor.
      splenda bulabilirsen onu dene.en azından aspartam içermiyor cola gibi.

      kepeği seviyorum ben.rahatsız etmiyor tadı veya kokusu.ilk aldığım kepeği görseydin bu bnim için bir nimet:)

      Sil
  15. Bu arada 8Nisan'da basladim Dukan'a.8 kilo gitti.Dogum sonrasi kalan kilolar bunlar.Vucudumun sekle girdigini gormek cok hosuma gitti.Bir 5kilo daha vermek istiyorum,:) cok heyecanli geciyor gunlerim.
    Ha bu arada aliskanlik oldu,gunde 2-3 kez giriyorum siteye.Gercekten motive ediyor.Tesekkurler Simla.

    YanıtlaSil
  16. Yok yok ben tesekkur ederim. Cevap yazacagini biliyordum ve bekliyordum. Kolayliklar..:)

    YanıtlaSil
  17. :)))) benim görüncemde tatlandiricinin aciliginı hemen alıyor içeceklerde dahi işin daha vahimi var güçlendirmede kepek hakkını bitiremiyebiliyirsun ve yoğurda katarak yemek gerekebiliyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. splenda'nın tadı rahatsız etmiyor aslında ama stevya hemen anlaşılıyor.

      güçlendirmede tm buğday ekmeğini kendin yapıp kepeği de içine katabilirsin aslında.ikisi birarada çıkmış olur.

      Sil
  18. Hoş benim kepekle aram iyi ;))

    YanıtlaSil
  19. Gercekten ilginc,nasil oluyorda bu tad iyi geliyor dize,hele yogurtla...:( ben zorla yiyorum valla.Guclendirmede neden bitiremiyorsun onu anlamadim?

    YanıtlaSil
  20. merhaba,
    ben de bugün bu diyete başladım.tarifleri inceliyordum,çok teşekkürler katkılarınızdan dolayı.ancak birşey aklıma takıldı.light kaşar peyniri bu diyette yasak mı acaba?kitabı okumadığım için bir fikrim yok malesef..
    teşekkürler.
    betül..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      teşekkürler:)
      %2'nin üzerinde yağlı olan her peynir yasak ne yazık ki.sadece seyirden itibaren çok sık olmamak kaydıyla %7 civarı peynirlerden 30gr kadar yenebiliyor.

      Sil
  21. 2 dilim kepek ekmegi hakkın var yani kepekle ekmek yapmak zorunda olmuyorsun tatlıda Can'ın istemiyorsa kepeği nerde kullanacağını şaşırıyorsun

    YanıtlaSil
  22. Merhaba Sibel ben Splenda'yı www.eczanemizde.com'dan alıyorum. Ertesi gün adrese geliyor. Su anda 125g stokta var. KArgo dahil 27Tl.

    YanıtlaSil
  23. süzme yoğurt yerine ligt yoğurt kullansak olmaz mı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kıvamlı yoğurt olmalı.light yoğurdu süzüp yapabilirsin.

      Sil
  24. icine ben 1 yk dere otu da koydum harika oldu. tuzsuzlugu haricinde hemen herkesde evdeki begendi. korkmaya basladim kurabiye niyetine yerler mi benim ekmekleri diye :)

    YanıtlaSil
  25. merhanba bende biraz önce yaptım super oldu tarıf icin saol krepten cok sıkılmıstım ekmek tarzında bırsey yemek guzel oluyor ;=

    YanıtlaSil
  26. emeğinize sağlık,sayenizde hiç zorlanmadan yapıyorum dukan diyetimi :)..
    ekmekler nefis oldu . size KOCAMAN teşekkürler.. istediğim kiloya geldiğimde fotoğraflarımı paylaşacağım. bana ve benim gibilere motivasyon kaynağısınız .. :)

    YanıtlaSil
  27. Bu tarifi mikrodalgada yapabilir miyim ızgaralı mikrodalgam?

    YanıtlaSil
  28. Merhaba simla hanim sormak istedigim bir soru vardi ben suan atak evremi uyguluyorum toplamda oncelikli olarak 13 kilo vermek istiyorum seyir evremi de 5/5 olarak uygulamayi düşünüyorum yalniz anlamadigim bu seyir evresini ne kadar uygulayacagim yani istedigim kiloya inene dek mi?

    YanıtlaSil
  29. merhaba simla hanım bu tarifi komple pişirsek uyar mı yani parçalamadan tepsi ekmeği yapsak pişer mi içi

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips