sosyal ağlarda izleyin

16.2.12

NEDEN YULAF KEPEĞİ?




 
Yulaf kepeği bir zamanlar hayvan yemi olarak kullanılan bir yan ürün olarak anılırdı ama şimdi en sağlıklı gıdalar biri olarak kabul edilmekte.Gerçi ülkemize girişi çok yeni(hatta Dukan diyetiyle birlikte)O yüzden kimi zaman gereken  saygıyı halen göremiyor.
Fakat Dukan’ın en önemli parçalarından biri ve diyete dahil edilmesi çok büyük önem taşıyor.Yerini alabilecek başka bir gıda ise yok.

YULAF KEPEĞİ NEDİR?

 Yulaf kepeği,yulafı saran en dış tabakası yani kabuğudur. (Yulaf ezmesini rondodan geçirdiğinizde elinizdeki şey yine yulaf ezmesi olacaktır,yulaf kepeği değil)
B kompleks vitaminleri, protein, yağ, mineral ve kalp için sağlıklı çözünür lifler içerir.

Yulaf kepeğini ezmesinden ayıran en önemli ve büyük farkı ise beta-glukan adlı çözünür lif bakımından zengin olmasıdır. 1997 yılında ABD Gıda ve İlaç Dairesi (FDA) günde 3gr kadar beta glukanın kolestrol dengeleyici özelliği olduğunu ve yulaf kepeği takviyesinin  bunu sağladığına dair çalışmalar göstermiştir.


YULAF KEPEĞİNİN FAYDALARI NELERDİR?



Health Benefits of Oat BranKOLESTROL ve KORONER KALP RAHATSIZLIKLARI

Protein alımının kolestrol seviyesini arttırmasından endişe duyanlar için yulaf kepeği atlanmaması gereken bir besin.
Yulaf kepeğinin en önemli yararı, kolesterol düşürme yeteneğidir.Yulaf kepeği  yediğiniz besinlerden emilen kolesterol miktarını azaltmak için yardımcı olur.  Kolesterolü düşürerek arterlerin tehlikeli plak oluşumunu engellemeye yardımcı olabilir. Bazı çalışmalarda yulaf kepeğindeki beta glukanın LDL yani kötü kolestrol seviyesini düşürdüğü gözlenmiştir.Bunun için günde 3gr kadar tüketilmesi gerekirken,ortalama 28 gr yulaf kepeği bu ihtiyacı karşılayabilmektedir.(Bu tam da Dukan’ın bize önerdiği günlük tüketim miktarı kadar)
Bu da total kolestrolde azalma ve  koroner kalp hastalığı görülme sıklığını azaltmaktadır.

 
Yulaf kepeği ikinci bir faydası, kardiyovasküler hastalıkların önlenmesidir. Koroner kalp hastalığı riski olan hastalarda yapılan bir çalışmada, yüksek kolesterol seviyelerinin arterlerde plak birikiminin ve yüksek kan basıncının  bir kalp krizi ya da inme ile sonuçlanabileceği,bu riskini azaltmak için yulaf kepeğin yararlılığı kanıtlanmıştır.

DİYABET

 
Yulaf kepeği üçüncü bir faydası da , yulaf kepeğinin,karbonhidratların sindirimini yavaşlatarak ve şekerin kan dolaşımına grime hızını azaltarak ,yemekten sonra kan şekeri seviyesini düşük tutmasıdır. 
 6 hafta boyunca düzenli tüketilen yulaf kepeğinin kan şekeri düzeyleri üzerinde olumlu etkileri saptanmıştır.Diyete yulaf kepeğini eklemek, kanda glukoz ve insulin seviyeleri ve pek çok diyabet komplikasyonlarını önlemede ciddi yararlar sağlamaktadır.Bu da Dukan diyeti yapan bazı diyabetli arkadaşların insulin bırakma noktasına nasıl geldiklerini açıklıyor.

ATLETİK PERFORMANS


Uzun sureli egzersizler öncesi yulaf kepeği yemenin metabolizma üzerinde olumlu etki ederek performansı arttırdığı yolunda bilimsel çalışmalar mevcut.

KİLO KONTROLÜ

 
Minnesota Üniversitesi'nde profesör ve beslenme uzmanı olan JL SLAVİN’in araştırmalarına göre yulaf kepeğindeki  lif, hacminin 25 katı kadar su emebilir ve midede yer kaplayarak tokluk hissi yaratır.Ayrıca yapışkan bir tutkal gibi, temas eden her besine yapışır. Böylece açlığı geciktirerek, sindirim ve besinlerin emilimi geciktirir. Sonuç olarak, daha az kalori alımına ve kilo kaybına yardımcı olur.

KABIZLIK

Yulaf kepeği lifi dışkıyı yumuşatmaya ve bağırsaklardan geçişini rahatlatmaya yardımcıdır.Düzenli kepek tüketenlerin bağırsak fonksiyonlarında belirgin bir iyileşme saptanmıştır.
Günlük beslenmeye kepek eklemek kabızlığı önlemek için çok önemlidir.Fakat şu noktayı asla atlamayın.Kepekle birlikte yeterli sıvı alınmaması şişen kepeğin atılmasını zorlaştıracak ve kabızlığı önlemek yerine daha da ağırlaştıracaktır.Kepek faydasını ancak bol suyla göstermektedir.

İDEAL KEPEK NASIL OLMALI?

Yulaf kepeğinin boyutları da önemli.Kepek orta boyutlarda olmalı(şu anda Türkiye’deki kepek markaları çok da uygun boyutlarda değiller malesef)Kepeğin çok iri taneli veya ince öğütülmüş olması faydalarını etkilemekte.’Medium cut’ denilen boydaki yulaf kepeği bize en uygun olanı.Her halukarda paketli ürünleri tercih etmek kimi aktarların yulaf kepeği yerine ne olduğunu bilmediğimiz saman parçalarını yutturmaya çalışmasından bizi koruyacaktır.Aşağidaki foto Dukan resmi sayfasından olup uygun büyüklüğü göstermekte.

Yulaf kepeğini serin ve kuru bir yerde muhafaza etmek gerekiyor.Bu şekilde saklamadığınız takdirde koku veya böceklenme yapabiliyor.Eğer fazla miktarda alıyorsanız buzdolabında hatta dondurucu kısmında muhafaza edebilirsiniz.
ATAK EVRESİNDE 1,5 yemek kaşığı
SEYİR EVRESİNDE 2 yemek kaşığı
GÜÇLENDİRMEDE 2 yemek kaşığı
KORUMADA 3 yemek kaşığı günlük yulaf kepeği tüketme hakkınız var.
İster pişirmeden isterse kek,krep,ekmek  gibi yiyeceklerin yapımında kullanabilirsiniz.

Bu arada yurtdışında yaşayan veya sık giden biriyseniz aşağıda adını verdiğim yulaf kepeği markalarından temin etmenizi öneririm.Yulaf kepeğinin ingilizcesi:Oat bran, Almancası:Hafer kleie, Fransızcası:Son d'avoine.

1. Hodgson Mill, Cereal Hot Oat Bran
2. Bob's Red Mill Organic Oat Bran Hot Cereal
3. Old Wessex Ltd. Organic Oat Bran, Creamy Breakfast Cereal
4.Quaker Hot Oat Bran Hot Cereal
5.Bergin Nut Company Oat Bran Packages


 KAYNAKLAR:
http://www.shopdukandiet.com/oat-bran/about-oat-bran

66 yorum:

  1. bulunmaz bir ürün gibi fahiş fiyatlarla satılan ürünler vardır ben çok ucuz fiyata ve sıhhi kapalı ambalajında yalova akdem firmasından temin ettim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl bir ürün peki?rahat yeniyor mu?Büyüklüğü nasıl?iyiyse biz de kullanmak isteriz.

      Sil
  2. Merhaba. Bende bugün başladım bu diyete. Ben Urfadayım şuan bir çok yere sordum ama yok. Istanbuldan arkadaşlara söyledim göndericekler ama o zamana kadr yulaf kepeği yerine ne yemeliyim? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      kepeğin muadili yok ne yazık ki.keşke bekleseydin kepeği:)

      Sil
  3. günde ne kadar tüketmemiz gerekiyor. gram bazında değil de, atıyorum bir avuc ya da su bardağı ölçüsünde söylemeniz gerekirse?!

    sitenize harcadığınız emeğe sağlık, çok düzenli ve çok yararlı olmuş.

    sevgiler,
    luna.

    YanıtlaSil
  4. teşekkürler Luna,
    ATAK EVRESİNDE 1,5 yemek kaşığı,SEYİR EVRESİNDE 2 yemek kaşığı,GÜÇLENDİRMEDE 2,5 yemek kaşığı,
    KORUMADA 3 yemek kaşığı günlük yulaf kepeği tüketme hakkımız var.

    YanıtlaSil
  5. bunu mu yicez sadece yoksa başka bişiler de yyebilir miyizz :S

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. izmir de alabileceğimiz bir yer var mı

      Sil
    2. Türkiye'nin artık hemen her şehrinde bulunuyor kepek.Migroslara bakabilirsin.Yoksa bile müşteri hizmetlerine ilettiğin zaman sana yakın bir migrosa gönderiyorlar.

      Sil
  6. arkadaşlar bu gün migros mağazasından aldım 4 paket inceliği ve tadı çok güzel ben yoğurtla tüketiyorum.alırken yulaf kepeği olduğuna dikkat edin.

    YanıtlaSil
  7. simla hanım verdiğiniz bilgiler için gerçekten çok teşekkürler. Ben henüz başlamadım araştırma aşamasındayım. Bir gün için yulaf kepeği 1.5 kaşık sadece atak evresinde değilmi?birde serbest gıdalardan istediğimiz kadar doyana kadar değilmi yani yoğurt tavuk mesela aynı öğünde istediğimiz kadar yiyebiliriz.Doğrumu ben öyle anladım. Tekrar teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. iyi günler ben diyete başlayalı 4 gün oldu. Fkat yulaf kepegi olmadıgı için kullanamıyoruz sizce bir propler olur mu? bırakalım mı yoksa? yada onun yerine aynı değerde başka birşey tüketebilir miyiz;? ilginize arz ederim. şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
  9. Merhaba, öncelikle tüm emekleriniz için teşekkür etmek istiyorum. Bu site ilaç gibi gerçekten. İnanılmaz bir işe imza atıyorsunuz. Ellerinize sağlık. Kafama takılan her soruda, gerek sizin tariflerinizden, gerek benim sorularımı soran okuyuculara verdiğiniz cevaplardan yanıt almayı başardım. Çok teşekkürler. Gelelim benim derdime.

    Ben bu diyete Ağustos ayında başladım. 20 kilo fazlam vardı. Test bana Atak için 6 gün verdi. Sonra 2. evreye geçtim. 10 gün daha dayanabildim, bu arada 6 kilo vermiştim ama üzülerek bıraktım. Sebebim de yulaf kepeği. (Doğalsan kullandım, belirteyim)Ben çok tatlıya düşkün biri değilim. Olmasa da aramam. Meyve tüketirim, ama olmayınca onu bile sorun etmedim. Çok eksik hissedince yoğurduma, azıcık tatlandırıcı attım, bir tatlı kaşığı gojiberry ile yedim. Zamanım olduğunda da marshmallowlarınızdan yaptım. Et, balık, tavuk benim için cennet zaten. Bayılarak tükettim. Süt ürünleri de hakeza. Peynir olmayan bir günüm olmazdı normalde de. Ve Dukan'dan haberim yokken de Aknaz tüketiyordum. Su ve yeşil çay da günümün ayrılmaz parçasıydı. Kısacası bu diyet benim için biçilmez kaftandı. Fakat şu yulaf kepeği beni öldürdü. Suya attım, kaşıkla yedim (hayır, yemeye çabaladım) süte koydum, yoğurda kattım, baharat attım... Olmadı. Son olarak sitenizi keşfettiğimde ekmeğini yaptım, gene olmadı. Galetası korkunç bir şey zaten. Gazozlu kek tarifini tam 5 kez yaptım. Asla o resimdeki gibi kabarmıyor ve yenecek gibi değil. Ekmeğinin şekerlisi gibi oluyor. Ben hala siteyi geziyorum, arada bir tarif bile deniyorum ama sonuç yok, mükemmel sonuçlanacak bir diyeti yarım bırakmanın üzüntüsü içindeyim. Eminim ki damak tadı benimki gibi olup şu mereti bir türlü yiyemeyen birileri vardır. Ricam onlara ve tabi ki size. 'Nihayet şu şekilde yiyebiliyorum' diyebileceğiniz bir yöntem ya da tarif var mıdır? Eğer bu kepeği yemenin bir yöntemini bulursam diyete yeniden başlayabilirim. Ne olur başarabilen birileri varsa, yanıtınızı esirgemeyin. Şimdiden çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa aynen aynen ben de yiyemiyorum kusucak gibi oluyorum :(

      Sil
    2. ben hiç zorlanmadığım için her tarifte severek yiyorum tabi.ama herkesin sevmesi de beklenemez mutlaka.
      bu durumda en güzel tüketme şekli çeşitli soslarla saklanmış hali sanırım.
      rulo lazanya,fırında soslu dürüm,kıymalı poğaça gibi tariflerde kepek tadını hiç almadıklarını söylüyor arkadaşlar.bunları deneyebilirsiniz.

      Sil
    3. yulaf kepegını yumurtayla karıstırıp omlet seklınde yemesi zevklı oluyo bırde ole deneyın

      Sil
  10. Sütün icine atarak yenilir, icine meyve veya kuru kaysida ufak ufakdogranip eklenebilinir. Afiyet olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yurdisinda böyle yiyoruz, arzu ederseniz süt yerine yogurt kullanabilirsiniz. Mesela benim diyetimde 40gram yulaf ezmesi 180gram sütle veya yogurtla yiyorum. Dedigim gibi meyve eklenebilinir.

      Sil
    2. malesef bizim meyve ekleme şansımız yok bu diyette:)

      Sil
  11. iyi günler ben ırakta yaşadıgım için bulamadım. yaklaşık 21 gün yulafsızdım ama şimdi var. şimdiki sorunumda seyir evresindeyim bir aydır sanki kilo vermiyor muşum gibi. eger kilo vermemişsem ne yapmalıyım. ilginize arz ederim...

    YanıtlaSil
  12. birde ben başlayalı 1 ayı geçti. bir kere yememem gereken bir şeyi yesem çok sorun olur mu... yoksa bozarsam bir daha mı atak evresi yamam gerek. gerçekten bir kere de olsa çiğ köfte yemek istiyorum etsiz... ilginize sunarım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nurten anladığım kadarıyla zaten zor kilo veren bir yapın var.bozduğunda daha da duraklayacaksın ve boşuna uzayacak diyet.
      tartılmıyor musun?kilonu takip etmeden diyetin işe yarayıp yaramadığını görmen mümkün değil.

      Sil
  13. Süt yumurta ve 1,5 yemek kasıgı yulaf ve cok az karbonat ve tuz koyun sıcak sıcak sabah kahvaltıda güzel oluyor . En iyisi krep .

    YanıtlaSil
  14. simla, ne kadar teşekkür etsem az bu blog için. ya bu blog olmasaydı ben yulaf kepeği ile tanışamayacaktım. duymuştum ama hiç bilmiyordum neye benzer falan. bu kadar sağlıklı olduğunu okuyunca bugün aldım marketten, krep yaptım ne güzel birşeymiş, mısır ununa benziyor. tavsiye ettiğin yörsan lor peynirinden de aldım. krep arası lor ve maydanoz süper oldular. bu haftasonu blogunu okumaklar geçti, emeğine sağlık, çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  15. vazgeçilmez site dukandiyettariflerim.com :)hergün tablet laptop mobilden girdiğim site oldu ve ezberledim artık :D buranın sayesinde 20 günde 6 kilo verdim ama şu 4 gündür durakladım seyir evresindeyim ama olsun sorun yok sadece merak ettiğim bişey var yulaf kepeğinin tüketiminde saatin önemi varmı örneğin ben hiç sabah kahvaltı yapmış biri değilim oyüzdende sabah yemek beni mafediyor akşam yapıp akşam yesem faydası azalırmı sabah yemek dahamı faydalı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))20 günde 6 kg ha?Bravo:))Bunun üzerine birkaç gün duraklama gerekli zaten.
      Kepeği istediğimiz saatte yiyebiliriz.
      Örneğin be sabah yerine akşamüstü çayla atıştırabileceğim yiyeceklerde kullanmayı tercih ediyorum.

      Sil
  16. Ben 3. Gundeyim 2 gun seyir cikmsti 2,5 kilo eksik geliyorum sanirim odemler gitti. Yulaf kepeginide Aksam tukettim kofye ole yankis varmi? Borde sabahlari yumurtayi omlet yapiyorum light peynirle

    YanıtlaSil
  17. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  18. Merhaba,yulaf kepeğini Migros ta rahatlıkla bulabilirsiniz.Ayrıca A ntalya da yaşayanlar varsa,Çağlarsoy marketten de bulabilirler...Hoşçakalın

    YanıtlaSil
  19. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  20. 3gün arastirmadan sonra bugün diyetime basladim.yulaf kepeginide aldim.ara ogun olarak yogurta karistirarak yedim.10kilo vermek istiyorum.bisey sormak istiyorum.tuz,zeytinyagi ve seker atak doneminde tamamen yasak mi?

    YanıtlaSil
  21. merhaba,
    kepekle daha iştah açıcı yiyecekler yapabilirsin ama böyle sevdiysen sorun yok tabi.
    şeker asla olmamalı tabi.
    tuzu tamamen kesmemek lazım ancak rafine edilmemiş doğal tuzlardan az miktarda kullanılabilir.
    z.yağ ise 1 tatlı kaşığı kadar izinli.

    YanıtlaSil
  22. merhaba , kepeğin içinde karbonhidrat varmı varsa oranı nedir?

    YanıtlaSil
  23. tabi kepeğin en az %85'i karbonhidrat.

    YanıtlaSil
  24. Kepekle yulaf ezmesi aradindaki fark nedir

    YanıtlaSil
  25. kepek yulaf tanesinin kabuğu,ezme ise yulaf tanesinin ezilmiş hali.yani aynı şey değil ve uygun değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peki bugday kepegi olrmuuu 3 kilo werdm 3gunde

      Sil
  26. Yulaf kepegi olmadan 3 gundur atak evresindeyim denizlide yasiyorum 3 gundur yaptigimin yulaf kepegi olmadan faydasi olmaz mi?

    YanıtlaSil
  27. yulaf kepeğinin yerini tutacak başka bir besin yok çağrı.buğday kepeği sadece kabızlık durumunda yulafın 1 kaşığı yerine kullanılabilir.

    funda yukarda yazdığım sebepler nedeniyle kepeksiz dukan uygulamanı önermem.

    YanıtlaSil
  28. Bugün ikinci günüm çok zor geçiyor ilk gün hiç açlık çekmedim ama bugün çok halsizim yaklaşık otuz kilo vermem lazım

    YanıtlaSil
  29. Ayrıca test te yapmadim çünkü nasıl yapılacağını bulamadim kitapta yok

    YanıtlaSil
  30. merve test kitapta yok.giriş fotosu altındaki başlıklarda bulabilirsin.
    halsizlik normal.aç kalma ve suyu ihmal etme.

    YanıtlaSil
  31. migros marketlerinde
    bulabiliyorsunuz

    YanıtlaSil
  32. ben krepini sevmedim. ama yoğur iki yumurta sarısı ile çorba yapıyorum iki diş sarmısak sonra içine 2 kaşıkta yulafı katıyorum güzel oluyor. bu tarif uygunmudur. eğer uygunsa tavsiye edirim yenilebilir güzel bir çorba:))

    YanıtlaSil
  33. Merhaba, ben kitabı da okudum ama tam emin olamadığım bir konuyu danışmak istiyorum. Yulaf kepeği 2 kaşık(seyirde) yemek zorunlu mu? Yoksa mesela 1 kaşık yesek kilo verimini engelliyor mu? Çünkü mesela bugün 1 yemek kaşığı kepekle ekmek yapıp yedim.. Bir de şuan 14.gündeyim(6 gün atak). Toplam 4kg verdim. Normal mi yoksa yavaş mı sizce? Hiç kaçamak yapmadım.

    YanıtlaSil
  34. Merhabalr.yaklaşık 40 gün boyunca hayatimdan üç beyazı çıkarttım sadece tuzu çok az kullandım.ara ara sabahlari yuruyuse ciktim Ama sadece 4 kg verdim.üç gündür şehir dışında olunca diyetime uyamadim ve bugün dukan a karar verdim.sabahlari omlet tamam ama öğlen akşam sadece protein tuketmek zor geliyor yardıma ihtiycim var birde bu kadar zor kilo verme sebebiyle moralim çok bozuluyor.simdiden teşekkürlr

    YanıtlaSil
  35. simla merhaba ben yulaf kepeğini çok seviyorum. dukanı yaparken inanılmaz zorlanıyorum yani hep aklımda tatlı veya DİĞER şeyleri yeme isteği oluşuyor buda beni çok mutsuz ediyor ama bu aralar yulaf kepeğine çok fazla düştüm fazla tüketyrm helva yapıp yiyorum ama çok suda içiyorum üzerine sence bir zararı olurmu sadec biraz ishal yapıyor 4. günümdeyim atakta 2 kilo verdm

    YanıtlaSil
  36. simla hanım ayrıca şunu sormak istiyorum zahmetli bir diyet benm için yapacağm istedğim kiloya ulaştım dyelm daha sonra istedğim herşeyi yiyeblyrmuyum sınır koyamadan ne kadar istersem. istedğm saate.

    YanıtlaSil
  37. aslı merhaba,
    kepeği günlük limiti dışında tüketmek duraklamaya sebep olur cünkü o da bir karbonhidrat neticede.ishale tatlandırıcıyı fazla tüketmek de sebep olabilir.

    hiçbir diyet programı bittikten sonra kilo almamayı garantileyemez.dukanın koruma programını mutlaka uygulamalı ayrıca eskisi gibi sınırsızca değil sağlıklı beslenmeye gayret etmelisin.yoksa başa dönmek kaçınılmaz.

    YanıtlaSil
  38. merhaba bu yulaf kepeğini bulmak çok zor oluyor kipada buldum ben ama gramları düşük ve fiyat olarak yüksek bence uzun süren diyet için miktar az gibi eşim tanıdığı bir uncudan kepekli yulaf unu almış bana uncu marketteki kepeklerde dayansın diye koruyucu madde oluyor diye uyarmış bunu isterse elesin kepeğini kullansın hem olduğu gibi katkısız doğal biz üretiyoruz demiş gerçekten undan çok kepeği var eledim ama birazda saman gibi elde ettiğim kepeği blendırdan gerçirsem sizce kullanmamda sakınca olurmu markettende almış eşim doğalsanın yulaf kepeğini yarın onunla başlayacağım o bitince diğerini kullansam nasıl olur sizce hem bulamayanlar için alternatif bir çözüm olabilir :/

    YanıtlaSil
  39. kepekle yulaf kepegi ayni sey mi yoksa ayri ayri mi :D ?

    YanıtlaSil
  40. Benim dukanda 4. Gunum ve yulaf kepegini kullanmadım bir problem olur mu yani zorun lu mu simdi baslasam grc kalir miyim

    YanıtlaSil
  41. Simla Hanim merhaba,
    Sormak istedigim soru su, yulaf kepegini gun icerisinde birkac ogune bolup o sekilde tuketebilir miyiz? Mesela ben ekmek yapiyorum genellikle ve ebatca buyuk oldugu icin ogunlere bolmeye calisiyorum. Acaba tek seferde mi tuketmemiz gerekiyor yoksa bu sekilde uygun mudur? Simdiden tesekkur ederim.

    YanıtlaSil
  42. Saf proteinler nelerdir biraz bahsedermisiniz

    YanıtlaSil
  43. Saf proteinler nelerdir biraz bahsedermisiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitabınızda 100 izinli besin icinde detaylı gorebilirsiniz.

      Sil
  44. Merhabalar iki sorum olacak. İlki açılmamış paketli yulaf kepeği buzdolabında saklanmasa bozulur mu? Malum sıcaklar geldi ve açılmamış 2 paketim var bozulsun istemem.
    Diğer sorum da birkaç kez günde hiç kepek yememek problem yaratır mı?
    Şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  45. Günaydınlar ben Dukan Diyetine başlayalı 2 gün oldu yani bu sabah itibari ile attağın üçüncü günündeyim ve 64.4 kg dan 62,5 kg ya düşdüm size acizane tavsiyem kurallara uygun kaçamaksız Yulav Kepekli ve bol Proteinli sadece bir kaç gün sonucu gördüğünüzde herşey daha kolay olacak ben Yulaf kepeğini severek tüktiğimden sorun olmuyor ayrıca Simla Hanımın destekleri ve ilgisiyle tüm arkadaşların başarılarını kacınılmaz olacağını düşünüyorum dediğim gibi ne kadar zorda gelse bir kaç gün en azında attak evresini bittirebilirsiniz

    YanıtlaSil
  46. izinli besinlerden bikaç tane sölemeniz mümkünmüdür acaba. Ayrıca tatlı yasakmı ?

    YanıtlaSil
  47. Merhaba, yulaf kepeğini shaker içersinde karıştırıp içmek uygun mudur? :)

    YanıtlaSil
  48. merhaba simla hanim. korumada yulaf ezmesi sütle sabahlari yenilebilir mi? cok pratik oluyor gün kurusu kayisilarla. yenebilirse yulaf ezmesinin ne kadari sizce üc yk kepege tekabül eder? sürekli yaziyorum cevap alamiyorum size güveniyorum yalnizca lütfen yanitlayin :(

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips