sosyal ağlarda izleyin

26.5.13

LİMONLU VANİLYALI CHEESE-CAKE

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME
 Tarif aslında LİMONLU YOĞURT SUFLE'nin aynısı.Sadece 2 katı malzemeyle ve büyük kalıpta pişirdim.
Tekrar yayınlamamın sebebi ise cheesecake arayışında olanları isminden dolayı yanıltmak istememem.Böylece herkes bu lezzetten nasiplensin istiyorum:)
MALZEMELER:
-2 yumurta
-1,5 su bardağı yağsız süzme yoğurt(Yağsız yoğurdunuzu birkaç saat ince delikli süzgeçte bekletip yapabilirsiniz.yurdışındakiler ise yağsız greek yoğurt kullanabilirler.)
-3 yk toz tatlandırıcı(ben çok tatlı sevmiyorum.az gelirse arttırın.)
-4 yk süttozu(kahve kreması değil süttozu)
-2 tatlı kaşığı limon suyu
-8-10 damla limon aroması(yoksa limon kabuğu rendesi)
-8-10 damla vanilya aroması
-1/8 çay kaşığı krem tartar(krem tartar yumurta akına hacim veren kabartma tozunun hammaddesi.aktarlardan alabilirsiniz. eğer yoksa 1 fiske tuz ve birkaç damla limon suyu kullanın.)

Fırın 180 derecede sadece alttan ısıtılır.

Yoğurt,2 yk tatlandırıcı,yumurtaların sarısı,süttozu,limonsuyu ve aromalar çırpılır.

Ayrı bir cam kapta yumurta beyazı krem tartar eklenerek kremamsı bir köpük olana dek çırpılır.tatlandırının 1 kaşığı eklenerek biraz daha çırpılır.(aşırıya kaçmayın yoksa kesilebilir.)(-Yumurta akları oda sıcaklığında olmalı.-Kullanılacak malzemeler temiz,kuru ve yağsız olmalı.)

Yumurta akı köpüğünden yoğurt karışımına kaşık kaşık eklenerek, spatula yardımıyla alttan üste karışımı katlanarak karıştırılır.






Karışım silikon bir fırın kabına dökülür.Kap başka bir fırın kabına yerleştirilerek yarısına gelene dek su doldurulur.
Fırında yaklaşık 25-30 dakika pişirilir.Sönmemesi için kapak açılmadan ılınması beklenir.
Buzdolabında iyice soğuyana dek(mümkünse 1 gece)dinlendirilir.
Kalıptan çıkarılıp dilimlenerek servis edilir.

15 yorum:

  1. Sevgili Simla Hanim, Oncelikle cabalarinizdan dolayi size cok tesekkur ederim. Bende 38 kilo vermis ve tariflerinizden bir hayli faydalanmis biri olarak bana danisan arkadaslarima kitapla beraber sitenizide tavsiye ediyorum. Izniniz olursa tarifinizin tam bir cheese-cake olabilmesi icin alt kurabiyesini yulaf kepeginden yapabileceginiz belirtmek istiyorum malzemeler 2 yk yulaf kepegi bir yumurta 1yk tatlandirici 1tk sivi yag ile karistirip cake kalibina sikistirarak yayin ve 180derece onceden isitilmis firinda 15 dakika pisirip sizin malzemeleri koyup pisirdiginizde tam bir cheese-cake yapmis olursunu..:)
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. Bu arada sizinle benim yaptigim bir ekmek tarifini paylasmak istiyorum bana ve cevremdekilere cok faydasi oldu.. simdiden tekrar tesekkur ederim..:)

    EKMEK TARIFI
    250gr yulaf kepegi
    3yk yogurt (Yemek kasigi)
    2yksut tozu
    2ck kabartma tozu (cay kasigi)
    1ck tuz
    1/2cbardagi corek otu,
    aldigi kadar sut
    ilk kuru malzemeleri karistiralim, yumurta ve yogurdu ekleyip iyice yedirelim yumusak kek kivamina gelinceye kadar sut ekleyelim (2+1/2 sb sut) son olarak corek otunuda ekleyerek pisirme kagidi koydugumuz tepsiye dokerek yayalim(pisirme kabina PAM marka yag fis fisindan sikalim, PAM yoksa 1yk findik veya aycicek yagi dokup parmaklarimizla yayalim) 180-200 derece (turbo degil, alt-ust yanan)firinda 45dakika kadar veya ustu kizarana kadar pisirelim, firindan cikarip pisirme kagidini cikarttiktan sonra ekmegi karelere gunluk olarak bolun... (gunluk 75gr) AFIYET OLSUN

    YanıtlaSil
  3. çok teşekkürler:)
    yulaf kepeğini başka tariflerde değerlendirmek için cheesecake'lerde kullanmamayı tercih ediyorum ancak arzu eden yapabilir tabi:)

    ekmek tarifiniz için de teşekkürler fakat kepek miktarı çok aşırı geldi bana.1 kaşık hakkımızın 15gr olduğunu düşünecek olursak bu ekmekte dilimleri ayarlamak oldukça zor olsa gerek.

    YanıtlaSil
  4. Simla Hnm, elinize saglık. fırını alltan ısıtınca ustu boyle kızarabiliyor mu? yoksa kalıbı sonra ters mi ceviriyoruz?

    YanıtlaSil
  5. Simla ya sen bir harikasın! Diyet yapmadığım dönemde bile bu kadar severek yediğim az tatlı olmuştur, bayıldım! Şimdi farklı aromalarla yapma planları içindeyim, olur heralde :)

    YanıtlaSil
  6. Simla yardim et lutfen...burdaki tariflerden tatli tariflerinden yeme olcumuz nedir..atakta seyirde ve guclendirmede ayri ayri belirtebilir misin...ben tatlisiz duramayan bir insanim...diyetlerde bu sebeple basarili olamiyorum...tatli krizine giriyorum...yani bi oturusta bu kekten kac dilim yicez...gunluk limit nedir...tesekkurler...

    YanıtlaSil
  7. tülin merhaba,
    kepek kullanılan tariflerde günlük limitin ölçüsünde yemelisin.tatlandırıcı tercihen günlük 3yk geçmemeli.nişastalıysa 1 yk kakaoluysa 1 tatlı kaşığı kadar izinli.dolayısıla tarife göre değişiyor.

    YanıtlaSil
  8. Merhaba simla hanım ve arkadaşlar,aranıza bugün katıldım ve epey bir süre fazla kilolarından dolayı burdaym diyete bugün başladım ve 700 gr verdim bile.ben tiroit hastayım ilaç ihmali yüzünden de zaten aşırı olan kiloma yenileri eklendi üzerine doğum falan durum vahim yani 107yle yola çıktım ve 75 olmam gerekiyormuş yani zayıf olmam istenmiyor:(ben şunu merak ediyorum bu tarifte kepek yok istediğimiz kadar yiyebilir miyiz

    YanıtlaSil
  9. geçmiş olsun:)
    evet yiyebilirsiniz ancak yine de sütlü gıda tüketiminde günlük 1lt limitimizi aşmamaya özen göstermeliyiz.

    YanıtlaSil
  10. Teşekkür ediyorum simla hanım duacınızım bu diyeti yapamam demiştim duyunca ama sizin sayenizde yapılabileceğini anladm bana sorana türk versiyonu simla diyeti diyorum hherşey gönlünüzce olsun inşallah ailenizle sağlıkla sıhatle hep mutlu olun.;)

    YanıtlaSil
  11. :)) çok teşekkürler güzel dilekleriniz için:)

    YanıtlaSil
  12. merhaba tarifler o kadar yardımcı oluyor ki nasıl teşekkür etsem azdır :) bu cheesecakei yapmak istiyorum bugün fakat süzme yoğurt yerine quark koysam olur mu? cevabınızı bekliyorum. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  13. merhaba ,
    öncellikle ellerinize sağlık ...
    Bu diyete başladığımdan beri sayfanızı takip ediyorum...
    Cheesecake çok severim.
    Tarfinize auyarak aynen yaptım ama ılınmasını beklemek için fırında beklettiğimde söndü
    acaba sıkıntı nerededir..
    Bu arada fırınım turba fırın ve fanlı...
    teşekkürler

    YanıtlaSil
  14. Az once yaptığım cheesecake in tadina baktim..Hayatimda ilk defa sufle gibi birsey denedim ve harika oldu:))) Teşekkürler...

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips