sosyal ağlarda izleyin

27.5.13

SUMAK EKŞİSİ

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME
 Baharatlar Dukan diyetinde çok önemli bir yere sahip.Hem lezzet hem de sağlığa faydalı özellikleri sebebiyle diyetinizden eksik etmemenizi öneririm.

Sumak ise benim vazgeçemediklerimden.Özellikle soğanlı salatalara enfes bir ekşilik verirken kokusunu da azaltır.Çorbalardan,dolma harçlarına,kebap çeşitlerine kadar pek çok yemekte kullanabilirsiniz.Ben en son goji reçeline ekşilik vermek için kullandım ve bayıldım:)

Sumak hazmı kolaylaştırıp ishali kesmeye yardımcı olur.Bu özelliği nedeniyle kabızlık durumunda kullanmanızı pek tavsiye etmiyorum.Ayrıca yüksek tansiyon hastalığında da önerilmeyen bir baharat.Ancak özellikle diyabetliler için şekeri düzenleyici;bunu yanısıra ateş düşürücü,mikrop öldürücü ve damarları büzüp kanamayı durdurucu etkisi nedeniyle de kullanılan bir bitki.


Öğütülmüşünü kullanabileceğiniz gibi sumak tanelerini kaynatarak suyunu kullanmak da mümkün.Dukan limon suyunun fazla kullanımını önermese de sumak ekşisi limondan kat kat ekşi tadıyla güzel bir alternatif olabilir.
Doğu ve güneydoğuda güneşte bekletilerek yapılan sumak ekşisinin pratik versiyonu bu:)Ben biraz da nar ekşisi kıvamı için tatlandırıcı ilave ettim.Arzu ederseniz kullanmayabilirsiniz.

MALZEMELER:
-1 çay bardağı tane sumak
-3 su bardağı su
-1 yemek kaşığı toz tatlandırıcı


Sumak tanelerinin çöpleri ayıklanarak yıkanır ve 3 su bardağı su ilave edilerek birkaç saat bekletilir.Daha sonra suyla beraber ateşe alınarak kaynamaya bırakılır.Rengini iyice verene dek yaklaşık 20dk.kaynatılır ve tatlandırıcı ilave edilir.10dak.kadar daha kaynatılır ve ateşten alınır.

Soğuyunca taneler süzülür.Arzu edilen bir şişede buzdolabında muhafaza edilir.



2 yorum:

  1. Ahh bunları yapmaya zaman olsa keşke........ Ama olsun diyet bitecek. Son 500 gr. Ama uzattım tabi.. Can bu arada kaçamak oldu ondan geciktim.
    Ama benim diyet aileye eğlence oluyor.

    Oğlum yakında şekil değiştireceksin anne diyor. Ya tavuk kanatarına sahip olacaksın yada yüzgeçlerin çıkacak diyor. Hatta olayı aşıp geçenlerde Bursa'ya giderken. Anne sen o kadar çok balık yiyorsun ki Yalova'ya yüzerek gelebilirsin dedi. Ayrıca eşim ve oğlum benim için bir dukenel yapıyorum dediğimde bana acayip gülmüşlerdi. Dukenalla şarkısı bile yazdılar.

    Ve son nokta şunu söyledi bana ;) Sen ne çektin anne be. Zayıflayacağım diye yürüdün yürüdün, yarın ne günü acaba diye mutfaktan çıkmadın heba oldun heba. Yazıkkkk napcan dukan amca dedi birkere çekcennnn...

    Yani hem zayıflıyor hem eğleniyoruz.

    YanıtlaSil
  2. Simla hanım ben salatalarda nar ekşisi kullanıyorum.. Doğru mudur acaba ?

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips