sosyal ağlarda izleyin

3.12.12

KESTANE TADINDA KURUFASULYE KEKİ

EVRE:GÜÇLENDİRME(NİŞASTA ÖĞÜNÜ)
Başlığı uzun uzun yazmamın sebebi kurufasulyeden kek mi olur diyenlerin de tarife bir göz atmasını sağlamak.

İtiraf edeyim ben de sonucun bu kadar güzel olacağını düşünmemiştim.Deneyip beğenmediğim birçok tarif gibi bunu da yayınlamam olur biter diye düşünüyordum.Ta ki fırından nefis kokular yükselip;piştiğinde pamuk gibi bir kek olduğunu görene kadar.

İşin güzel yanı bu kekte ne un ne de kıvam verici başka malzeme olmaması.Sadece kurufasulyenin nişastasıyla     bu doku yakalanabiliyor.Tadı gerçekten de kestane gibi,üzerindeki sosla çikolata kaplı kestane şekerlemeleri gibi olduğunun da altını çizmek isterim:))




MALZEMELER:
-1/2 su bardağı kurufasulye(220gr=1,5 su bardağı haşlanmış kurufasulye)
-2 yumurta(1 tam-1 ak)
-4 yk toz tatlandırıcı
-1 tatlı kaşığı kabartma tozu
-3-4 damla vanilya aroması

SOS İÇİN:
-1 tatlı kaşığı kakao
-4 tatlı kaşığı yağsız süttozu
-2 tatlı kaşığı toz tatlandırıcı
-4 tatlı kaşığı sıcak su

Kurufasulye geceden suya konur.Ertesi gün iyice haşlanana dek pişirilir.Haşlanan fasulye soğuduğunda süzülmeye bırakılır.(Bu sırada çıkan kabukları ayıklamanız iyi olur.)
not:Haşlanan fasulye yaklaşık 1,5 su bardağı oluyor.Bu da 1 nişasta öğününe eşit yani 220gr civarında.

Haşlanmış fasulye robotta iyice püre haline getirilir.

Yumurta tatlandırıcı ile çırpılır ;fasulye püresi ve aroma eklenip homojen bir karışım elde edilir.Ufak kalıplara paylaştırılır.

Önceden 175 derecede ısıtılmış fırında yaklaşık 30dk pişirilir.

Pişen kekler soğuyana dek kalıpta bekletilir.

Sos için önce tüm kuru malzemeler karıştırılır.Su ilave edilerek koyu kıvamlı bir sos elde edilir.Keklerin üzerine paylaştırılır.

Afiyet olsun:)

7 yorum:

  1. Bravo, gerçekten müthiş bir fikir, hemen deneyeceğim, sonucu gönderirim size de. Kim bulmuş bu tarifi? Kutluyorum tektrar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba:)
      Gerçketen bilmiyorum kimin icadı olduğunu.Eskiden beri görürüm çeşitli bloglarda ama hiç yapmamıştım.Dukan'a kısmet oldu denemek:)

      Sil
  2. Ellerinize sağlık ..
    Çok güzel gözüküyo mutlaka deniycem cok ilginç :)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba ben bu sabah denedim hem kabarmadi hem de yumurta tadi geldi agzima neden bilmiyorum tam tamina uyguladim tarifi b tek kek kalibindan emin olamadim bolmeli yoktu kucuk kek kalibi ile yaptim cikolatali krep gibi oldu

    YanıtlaSil
  4. Kuru fasulyesi ağzına sürmeyen biri olarak cok merak ettim tadını.en kısa sürede deneyeceğim. :-)

    YanıtlaSil
  5. kurufasulye yasak değilmiydi ya?

    YanıtlaSil
  6. bknz.güçlendirme nişasta öğünü;)

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips