sosyal ağlarda izleyin

5.12.12

COLESLAW (BEYAZLAHANA SALATASI)

EVRE:SEYİR(PS)-GÜÇLENDİRME
Coleslaw aslen Hollanda orijinli bir salata.''Koolsla'' kelimesindeki 'Kool' beyaz lahana 'Sla' ise salata demek.1700'lü yılların sonunda İngilizce'ye bu şekilde yerleşmiş ve o zamandan beridir de Amerika'da hemen her evde pikniklerin,barbekülerin vazgeçilmez salatalarından olmuş.

Temelinde beyaz lahana,havuç,mayonez,sirke ve şeker olan salatanın ekşi elma dilimlerinden,ananasa,kırmızı soğandan,mısıra değişik malzemeler eklenmiş versiyonlarını görmek mümkün.
Ünlü bir fastfood tavuk zincirinin de menüsünün vazgeçilmez parçası olan bu salatayı evde de rahatlıkla yapabilirsiniz.

MALZEMELER:
-1 küçük beyaz lahananın çeyreği
-2 havuç
-1 çay bardağı yağsız yoğurt
-1/2 çay bardağı yağsız süt
-2 yemek kaşığı süttozu
-1 yk elma sirkesi
-1 çay kaşığı toz tatlandırıcı(zevkinize göre arttırabilirsiniz.)
-1 tatlı kaşığı limon suyu
-1 çay kaşığı kaya tuzu
-1 çay kaşığı dijon hardal

Lahana incecik kıyılır,havuçlar rendelenir.
Sos malzemeleri pürüzsüz hale gelene dek çırpılır.Sebzeler eklenerek sosla iyice karıştırılır.
Buzdolabında en az 3-4 saat (tercihen 1 gece) bekletilerek servis edilir.

Afiyet olsun:)




11 yorum:

  1. Nasıl yaparım diyordum, tam üstüne geldi, teşekkürler...

    YanıtlaSil
  2. Simla geçen sen Facebook'tan korumada yumurtanın sarısı yasak mı demiştin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Naile,
      Korumanın SP günlerinde beyaz gün yapmak öneriliyor.

      Sil
  3. ellerine sağlık ben biraz daha türk tipi yapıyorum salatayı:))
    lahana,havuç,peynir, yoğurt,salatalık,azıcık sirke(balsamic) nefis oluyor:)
    bu arada ben atakta 4 seyirde 0,5 kg verdim çok mutluyum:)) seyir devam ediyor.

    YanıtlaSil
  4. dün hemen yaptım bu salatayı akşam yemeğinde yicem, sabırsızlanıyorum.. ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. bir de şunu sormak istiyorum ben diyete ekim 15 te başladım atak 5 gün uyguladım sonuçta bugün 9 kilo vermiş durumdayım sanki çok yavaş gidiyor gibi..sizin yazdıklarınıza ve dukan diyeti kitabına da harfiyen uymaya çalışıyorum sorun ne anlamıyorum, hesaplanan 5 ocak'a kadar 5 kilo daha vermem gerektiği ama ben bu hızla ancak 2 kg verecekmişim gibi hissediyorum acaba yeniden 5 gün atak mı yapsam ne dersiniz?

    YanıtlaSil
  6. simla hanım merhabalar,
    öncelikle tebrik ediyorum sizi, bu kadar çok işi aynı anda nasıl götürüyorsunuz hayret ediyorum. enerjiniz hiç tükenmesin.
    ben şunu merak ediyorum, bu salatadan çokça yaparsam nasıl saklayabilirim daha doğrusu saklayabilir miyim? bahsettiğiniz fast food zincirini tercih etme sebebimdir bu salata bu yüzden görünce çok çok sevindim. ben aylık malzeme alıyorum ve aylık idare etsin istiyorum bu konuda yapabileceğim birşey var mı acaba? şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. bende bu tarifi bugün denedim çok güzel oldu. tşk ederim

    YanıtlaSil
  8. Bayılırım bu salataya. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  9. I visited multiple web sites exept the audio feature
    for audio songs existing at thios site is genuinely fabulous.


    Here is my page - best Buy Hdmi cable xbox360

    YanıtlaSil
  10. Numerous mistaken it for a soccer software, but it addresses a lot of sporting activities.
    The latest version also adds URL schema support to enable 3rd-party applications
    to integrate with WhatsApp.

    Look into my weblog - whatsapp on pc step

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips