sosyal ağlarda izleyin

5.11.12

PEYNİRLİ TAVA BÖREĞİ

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME

Tırnak pide' de kullandığım balık tavamı asıl alma nedenim börek yapabilmekti.Tabi ki arkasını çevirebilmek için bu tava zorunlu değil ama çok daha kolay olduğu kesin:)



MALZEMELER:
Yufkası için;
-3 yumurta akı(2 sarı içi için ayrılacak)
-1/2 çay bardağı yağsız süt
-3 yk yulaf kepeği
-bir çimdik tuz

İçi için;
-1 kase yağsız civil peyniri(veya lor)
-bir avuç maydanoz
-1/2 çay bardağı süt
-2 yumurta sarısı

Üzerine 1 tutam çörekotu

Krep hamuru çırpılarak hazırlanır ve orta büyüklükte 4 adet krep hazırlanır.

Yumurta sarısı süt ile çırpılır.Bir krep tavaya alınarak bu karışımla ıslatılır.


Üzerine maydanozlu peynir serpilir.

Tüm malzemeler bitene kadar sırasıyla krep,sos ve peynir konur.
En üstteki krebe çörekotu serpilerek kısık ateşte pişirilir.Altı pişince tersi çevrilerek her iki tarafının da kızarması sağlanır.
Afiyet olsun.


34 yorum:

  1. Dukan enerjimizi daim tutacak yepyeni bi tarif daha..harika..eline saglik

    YanıtlaSil
  2. her zamanki gibi farklı kolay ve lezzetli :)

    peki zayıflık nasıl moda oldu diye merak ederseniz http://deriznoniidtumi.blogspot.com/2012/10/zayiflik-nasil-moda-oldu.html

    YanıtlaSil
  3. Super bir tarif yine ilk firsatta deneyecegim once lahmacunu bi yapayimda onu merak ediyorum nasil olacak diye

    YanıtlaSil
  4. Elinize saglik Simla Hanim. Ben krebi hem krep tavasında hem de teflonda yaptim. Kıvam vs olarak tutuyor ama kahverengi oluyor baya. Ama sizinki sacta pisirilmis ekmeklere benziyor cok guzel gorunuyor. pisirme farki yada kullandiginiz tava farkimi var acaba merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benimki tefal'in tavası.ısıyı faklı dağıttığı için olabilir.

      Sil
  5. guzel tariflerini okuya okuya ozendim, benimde 2-3 kg fazlam vardi. neden olmasin dedim. sayende bende dukanci oldum. :)

    tabi yurtdisinda oturanlar icin sanirim bu diyeti yapmak daha kolay cunku evde yapmama gerek olmadan sugar free, fat free frozen yogurt bulabiliorum mesela. ki zaten diyabet oldugum icin eskiden beri sekersiz besleniodum yani benim icin cok farketmedi. neyse, pek cok sey dedigim gibi daha kolay bulunuo ama mesela lor peyniri bulunmuo ve geri kalan pek cok peynirde acayip yagli ve ben peynirsiz yasayamayanlardanim. ne yapabilecegimi anneme sordum, o da lor peyniri tadini elde etmek icin yagsiz yogurtla yapilan ayrani kaynatmami, ve soguduktan sonra karisimi tulbentle suzmemi soyledi. denedim, icine biraz tuz ekleyince gercekten cok benzer bir tat olusuyor. paylasmak istedim.

    tesekkurler, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Kalinka:)
      Evet ben de sık yapıyorum o şekilde.Ayran haline getirmeden direk yoğurdu da kaynatabilirsin aslında.
      Blogda evde yapabileceğin birçok yağsız peynir tarifi bulabilirsin.En kolaylarından biri de quark.Arama motorundan ulaşabilirsin.

      Sil
  6. Merhaba simla bunu çökelek peynirle yapsam olurmu ben 4. Evredeyim birde pancar turşusu izinli degil kitapta öyle yazıyordu dimi yoksa yanlışmı hatırlıyorum :)

    YanıtlaSil
  7. İzinli değilmi diyecektim mi'yi unutmuşum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olur tabi çökelek de.
      pancar havuç gibi fazla tüketilmemeli.turşusu da ödem nedeniyle aynı şekilde az yenebilir.

      Sil
  8. merhabalar; öncelikle bloğunuz gerçekten çok faydalı ve kullanışlı. her konuda bana rehber oldunuz. ben seyir dönemindeyim ve 11 kilo verdim vermeyede devam edicem inş. ancak size bikaç sorum olucak cvp verebilirseniz sevinirim.
    1- salam pastırma yiyebiliyor muyuz?
    2- turşu tüketebiliyor muyuz?
    3-activia kayısılı v.s izinli mi?
    4-sahlep hazır yada ev yapımı içebiliyor muyuz?

    şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tekkürler ebru,
      1-salam karışım içerdiğinden izinli değil.füme jambon,kurutulmuş et veya çemensiz pastırma türü direk etten yapılmış ürünler kullanabilirsin.yine de fazla tuz içerdikleri için aşırıya kaçmamalı.
      2-turşu da tuz içeriği nedeniyle abartılmamalı.3-4 kornişon uygun olabilir.
      3-activiaların yağ oranı uygun değil.
      4-gerçek saf salep alıp evde kendin yapabilirsin.hazırlar şeker ve nişasta içeriyor.

      Sil
    2. Peki çok teşekkür ediyorum :))

      Sil
    3. activia uygun değil mi ya :( çok üzüldüm şimdi bi sitede okuduğum kadarıyla günde 2 küçük kutu meyveli yoğurt yiyebiliyorduk ama heryerde farklı şeyler yazıyor. Bir de şu günde 1 tatlı k. zeytinyağı izni denildi beni aydınlatabilir misiniz? teşekkürler

      Sil
    4. referans olarak siteleri değil de kitabı almak lazım:)
      şekeri ve yağı uygun olmadığı için kullanılmıyor activia:)

      Sil
  9. Ben atakta salam yedim atak evrem bitmek uzere smdi ogreniyrm salamin yasak oldugunu.smdi tekrar mi baslicam atak evresine:-(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır gerek yok.Bundan sonra dikkat edersin Merve:)

      Sil
    2. Pınar delight a izin var diye biliyorum doğru mu? :)

      Sil
  10. Simla hanim bu tarifi seyir evresindede yapmak serbestmi. Yani yapabilirniyim zaten canim borek istiyordu cok muhtesem gorunuyo. Ellerinize saglik bende yurtdisindan katildigm icin oylayamiyorum. Ama butun kalbimle. 10,10,10, veriyorum. Tek kelimeyle harikasiniz. Gordugm kadariylada cok hamaratsiniz. Allah sizden razi olsun bize yol gosterdiginiz icin Iyiki varsiniz simla hanim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seyirde hatta atakta da uygun.
      çok teşekkür ederim güzel sözlerin için:)

      Sil
    2. Siz daha fazla guzel soze laiksiniz. Bize zaman ayiriyorsunuz allah sizden razi olsun. Sayenizde anladm bu diyeti. Cok kisinin duasini aliyorsunuz ve bunu kimse yapamaz buyuk is bence. Emeginize saglik

      Sil
  11. Sadece 2 kat olsa da her sabah kahvaltım oldu bu tarif, çok sevdiğim halde cavdar ekmegini bile solladi:) ben arasına yağ oranı çok düşük olan keçi loru ve maydanoz koyuyorum, harika oluyor.elinize saglık .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eline sağlık:)
      hep unutuyorum keçi loru almayı.aklımda olsun:)

      Sil
  12. Simla hanim ama bu tarifte 3 yk yulaf yaziyor. Bize 2 yk serbest deilmi seyirde ben 2 yemek kasigmi kullanmaliyim. Birde peyniri kendim yapmak istiyorum size zahmet hangi sayfaniza bakmaliyim soyleye bilirmisiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 3 yk olduğu için atakta 2 güne bölmek lazım.ya da dukan yapan başka biriyle bölüşmek lazım:)seyirde de yine hakkın kadarını yemelisin.veya 2 yk kepekle yapabilirsin.

      Sil
  13. atak doneminde maydonoz yenebılıyor mu? kıtapta atak donemı yenebılecekler lıstesınde maydonoz yoktu yanlıs hatırlamıyorsam bu konuda yardımcı olursanız sevınırım tesekkurler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. atak evresinde baharlı otlar(maydanoz,nane,fesleğen gibi) çok az miktarda kullanılabilir.kitapta sayfa 80'de yer alıyor.Ayrıca ek olarak 1 kaşık domates rendesi de kullanabilirsin.

      Sil
    2. coooooooook tesekkur ederım tatsız oldugunu dusunmenıze ragmen vaktınızı ayırıp ta ''adsız'' yorumumu yanıtladıgınız için. :)

      Sil
    3. süpersiniz arkadaslar bende yeni katildim araniza allahim hepimizin yardimcisi olsun bakalim

      Sil
  14. slm herkese bu diyet süper ama ben pek anlayamadim yaa nasil siralama yapabiirim günlük olarak :-)

    YanıtlaSil
  15. merhaba ben bugun itibariyle 2 günlük atak evresinin ilk gününü tamamlamak üzereyim.yalnz alış verişte peynir almak konsunda çok sorun yşadım bana peynir markası önerebilirseniz çok sevinirim.şmdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  16. simla hanım tarifinizi denedim nefis oldu bizlere yardımcı olduğunuz için çoook tşklr....

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips