sosyal ağlarda izleyin

3.11.12

TULEN(ÇERKES TAVUK ÇORBASI)

EVRE:ATAK*-SEYİR-GÜÇLENDİRME
Tulen Çerkes mutfağından enfes ve şifalı bir tavuk çorbası.Kışa çok yakışan,içenin içini ısıtan ve tavuk-soğan ve sarmısağın iyileştirici gücüyle zımba gibi yapan, tüm ailenin bayılarak yiyeceği bir çorba üstelik.

Orijinalinde kıvam için un ve bol tereyağ da kullanılan çorba Dukan'a uyarlandığında bile lezzetinden birşey kaybetmiyor.

Sevgili arkadaşım Kübra'ya beni bu tarifle tanıştırdığı için sonsuz  teşekkürler:)

MALZEMELER:
-1 küçük kuru soğan
-1 diş sarmısak
-1 kase dolusu haşlanmış didiklenmiş tavuk göğsü
-1 yk katkısız domates salçası
-1 çay kaşığı toz kırmızı biber
-1 çay kaşığı z.yağ
-az tuz

Kuru soğan ve sarmısak incecik doğranır ve z.yağ ile pembeleşene dek sotelenir.Domates salçası eklenip kokusu çıkana dek beraber çevrilir.Tavuklar ilave edilir ve tel tel olup hafif kavrulana dek karıştırılarak pişirilir.

Üzerine arzu ettiğiniz kıvamı alana dek sıcak su ve baharatlar eklenerek 10dk daha pişirilir.(ben 4 bardak su kullandım.)

Afiyet olsun.

NOT:Atak ve SP günlerinde soğan,sarmısak ve salça tatlandırma amaçlı çok az miktarlarda kullanılabilir.Eğer bu evredeyseniz kendinizi 1 kaseyle sınırlayın.

10 yorum:

  1. Hazir tavuktan kalani didikleryip yaptim, gercekten nefis oldu. Zaten domates salcasini tavuk corbasina cok yakistiririm. Tesekkurler :)

    YanıtlaSil
  2. salça kullanılması uygun mu çünkü çok fazla yağ içeriyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. katkısız olmalı belittiğim gibi.birçok markada yağ,şeker kullanılmadan hazırlanmış salça bulmak mümkün.

      Sil
  3. tarifler süper. iyiki varsın. koruma 2. aydayım. hergün takip ediyorum. bu çorbayıda yaptım. çok begendik. teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. Simlaaa bu ne güzel bir çorba-yemek :))) Valla yanına kabak salatasıyla akşam yemeğimiz oldu :)) Emeğine sağlık :))

    YanıtlaSil
  5. merhabalar, denedim nefis oldu ellerinize saglik:))

    YanıtlaSil
  6. Saat sabahın altısı, ben akşam yemeği için menü hazırlıyorum. Ay yemekle mi bozdum kafayı nedir. Ama tarif okumak bile çok hoşuma gidiyor. Bu çorba akşam soframızın başlangıç yemeği neden olmasın? Umarım pişirmeye vaktim olur ya da kuzenim bugün de uğrar:) Gelmesi için bir mazeret bulabilirim belki:)

    Bir ailenin yanında yardımcı olarak çalışıyordu yıllardır. Bu ay işten ayrıldı. Ve mutfağıma bir güneş gibi doğdu! Mutfakta pratik çok önemliymiş!. Eli o kadar yatkın ki yemek yapmaya, benim yarı zamanımda iki kat lezzetlisini yapıyor. Bir de giderken "kocana ben yaptım de, boşver" demesin mi? Demem dedim, emeğe saygım var sonuçta:)

    YanıtlaSil
  7. Yummy yummy:) Bugün ben bu çorbayla misafir ağırladım ve tam puan aldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sevindim Nalan:)kuzene gerek kalmadı anlaşılan?

      Sil
  8. içine bir kaç tereyağı aroması damlatsak olurmu ki?

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips